Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Woda w kanale/piwnicy pod garażem


Adam34

Recommended Posts

Mam cholerny problem z wodą w piwnicy

Może od początku, zawsze chciałem mieć kawałek piwnicy, męczyłem kierbuda i męczyłem i w końcu po wylaniu fundamentu stwierdził że zamiast kanału możemy wykopać pod całym garażem pomieszczenie, pomijając fakt że nie powinien tego zrobić w taki sposób i w ogóle chyba nie miał pojęcia co znaczy piwnica i jak się to uszczelnia...

 

Więc fundament był wylany i koparka wykopała co się dało, ok 2m w dół 6x6 dno wyłożone 2x folia oczywiście posklejana byle było, na to zbrojenie itd i wylewanie piwnicy z betonu W8, jak się oczywiście okazało betonu na podłodze jest z 5 cm, napewno nie więcej, więc woda tam podchodzi , przy wiekszych opadach również przelewa się z łączenia ławy fundamentu czy bloczków na fundamencie, to akurat mniej wiecej wiem czym zastopować.

Wiem że muszę wylać jeszcze raz podłogę, mam w planach beton B25W12 + jakiś dobry środek do betonu , coś renomowanego

Pytanie czy podłoga musi byc sucha bo w tym roku jeszcze nie było chwli bez minimalnej ilości wody w piwnicy, czym to najlepiej zagruntować ,ile tego betonu musi być min na grubość, chce zrobić spad więc z jednej strony musi być ok 3 cm wiecej

I czym ew obtynkować bloczki fundamentowe ?

Edytowane przez Adam34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu zanim wylejesz drugą posadzkę to czymś bym to uszczelnił. Najczęściej ciężka hydroizolacja posadzki piwnicznej wygląda tak: papa tg (na stare mokre podłoże), ona jest po to by hydroizolacja właściwa miała suche podłoże. Papa wywinięta do wysokości nowej posadzki, ale potem styk nowej podłogi i ściany i tak należy wyoblić i doszczelnić szlamem (z taśmą). Na papę np. masa KMB jak do fundamentów i to przyciskamy dociskiem z betonu W. Wszelkie dodatki do betonu, które same w sobie mają go uszczelnić to drogi gips jak dla inwestora prywatnego.

Bloczki (a nawet i nową posadzkę) dla bezpieczeństwa doszczelniłbym na wierzchu np. PCI Barraseal - szlam uszczelniający z papierami na parcie negatywne i z możliwością umiarkowanego ruchu po nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakich kosztach mówimy jeśli mowa o drogich dodatkach do betonu ?

Słyszałem ze taki ulepszony beton jest lepszym rozwiazaniem niż papa, czy to prawda ?

Wrzuć na forum albo na priva coś nt PCI Barraseal

Gdzie i za ile można to kupić

Interesuje mnie jedno konkretne rozwiazanie, nawet jeśli będzie kosztowne

Edytowane przez Adam34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry beton może być rozwiązaniem, ale pozostają przejścia, dylatacje strefowe i obwodowe, a sama jego powierzchnia narażona jest na pęknięcia. To tędy woda zaczyna nachodzić. Ja podałem ci przykładową technologię zastosowaną u klienta, gdzie woda na poziomie -2m ppg nachodziła na 30cm.

Jest jeszcze jedno dosyć drogie rozwiązanie, które napisze ci na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie rozwiązanie dość drogie, nie mam aż 12-15 cm dlatego myślałem nad bardzo dobrym betonie typu B30W12 z dodatkiem np Admixa czy Xypexu jeszcze na etapie jak beton jest w gruszce, powierzchnia posadzki jest nierówna i dlatego papa odpada, słyszałem od Ciebie że szlamy mineralne są lepsze niż papa, tylko pytanie jaki środek zastosować do tego betonu, jaki to koszt do tych ok 30m2 posadzki, ile cm wylać i czy w ogóle zbroić tą podłoge?

Rozumię że posadzke można jeszcze potraktować PCI Barraseal przed kafelkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj wymiary, ile masz miejsca na wylanie posadzki, czy stara posadzka jest nośna, czy jest spękana, czy woda nachodzi stale, jak długo może być sucho? Jak najwięcej szczegółów. Tak jak pisałem wszelkie dodatki do betonu nic nie dadzą jeśli beton pęknie lub woda pójdzie bokiem przy ścianach, tam idzie najczęściej, bo nowa wylewka ze ścianą sie nie połączy. Xypex - zarówno dodatek jak i uszczelniające przez krystalizacje to bardzo dobre produkty, o cenę zapytaj astrobud.pl ale pod warunkiem właściwego przygotowania podłoża.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posadzka nie jest spękana, natomiast nie pamiętam już kiedy ostatnio było sucho, ściany mam z B25W8 jakieś 30cm grubości i tam jakiś większych problemów nie ma, nie są mokre, są wilgotne jak beton po deszczu, przy dłuższych opadach są natomiast 3 przecieki ale z nimi myślę że sobie poradzę, poza tym ściany chcę potraktować czymś w rodzaju Xypex. Ogólnie plan jest taki żeby w pierw zrobić podłogę, i zobaczyć co się będzie działo, sądze że większość wody pochodzi właśnie z niej, w końcu to tylko 5-6 cm

Co do wylewki chciałem nadlać jakieś 6-8 cm max pod warunkiem że będzie to dobry beton z dodatkami ściśle wg instrukcji

jeśli chodzi o ściany, pierw chciałem wszystkie narożniki potraktować innym środkiem np Cx166 jak dobrze pamiętam, a dopiero potem wylewka, oczywiście w narożnikach o ok 1 cm niż w pozostałej części

 

Co rozumiesz przez dobre przygotowanie podłoża ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz lać nową posadzkę na mokry/zalany beton, który masz obecnie? Normalnie robi się to tak, że robimy "studnie" w posadzce by obniżyć lustro i pompujemy w trakcie roboty. Studnie można zostawić lub zabezpieczyć cementami do uszczelnień i tamponażu.

 

Moim skromnym zdaniem to nie zagra. Czy teraz czy potem problemem (źródłem przecieku) są i będą łączenia przy ścianach a nie sama płaszczyzna posadzki. 6cm superszczelnego betonu i tak będzie pływać w wodzie. Skoro masz mokro nie zrobisz wylewki związanej ze starą, tylko na warstwie rozdzielającej. Chodziłem ostatnio po tak cienkiej wylewce i obserwowałem jak woda chlupie dylatacjami i przy ścianach. Całe parcie tam się skupi (bo beton nie nasiąknie) i CR 166 na pewno tego nie utrzyma. Być może szlamy 2K w proporcjach składników A/B=1/2 jak np. Seccoral 2K, to prędzej.

 

Nie masz miejsca - kuj posadzkę i zrób ciężką izolację jak trzeba. Musisz mieć izolację poziomą posadzki i żaden beton nie zastąpi typowej hydroizolacji, czy to maty, czy papy, czy mas uszczelniających. Hydroizolacją łatwiej wyjść na ściany i zablokować newralgiczne miejsce. Tak na prawdę co zrobi sam hydrobet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba źle się wyraziłem i źle o to odebrałeś

Problemem jest brak odwodnienia w drodze, ma się to zmienić w przyszłym roku,

mam studnie chłonną ok 3 m od garażu podłączoną do drenażu

Do wtorku 9.07 cała woda z rynien lała się( ponad połowa dachu jakieś 180m2) mi się wprost pod piwnice i drenaż, z dwóch stron, więc woda przeciekała mi głównie bloczkami bo poziom w studni był bardzo wysoko,mimo że wode pompowałem do drogi głównej a że rok jest cholernie mokry to nie pamiętam kiedy wody nie miałem, teraz podobno studnia jest w 1/4 pełna wody nie przybywa, z drenażu nic nie leci i w piwnicy wody nie przybyło

Jestem za granicą i dlatego osobiście tego sprawdzić nie mogę

 

Ale do rzeczy ,rozkuwanie wydaje mi się zbyt drastyczną metodą, rozumie że beton może być co najwyżej wilgotny, piszesz że się nie połączy ze starym podłożem, troszkę to dziwne, właśnie liczyłem na to że te warstwy się połączą, być może można istniejącą warstwę przesmarować jakimś środkiem przed wylaniem drugiej posadzki? planowałem same narożniki potraktować jakimś dobrym środkiem i dopiero na to wylewka z hydrobetonu

Masz jakiś pomysł poza rozkuwaniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam34, leci ci bloczkami, a chcesz robić posadzkę? Faktycznie czegoś nie rozumiem...

Piszesz o ścianach z B25 a potem o bloczkach.

Posadzki się tak łatwo nie połączą jak myślisz i smarowanie czymś (fachowo mostek sczepny) nic może nie dać gdy mamy parcie wody. Tylko, że teraz już nie wiem czy faktycznie mamy parcie wody od spodu (negatywne), czy też woda wlewa się ścianami lub stykiem ścian i posadzki i jedynie stoi na posadzce powodując jej zawilgocenie i erozję.

Edytowane przez dozrc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem tak,woda z rynien powinna być odpowiednio dobrze odprowadzona a nie jak nie raz widzę ludzie sami siebie zalewają.Po drugie najważnieszy jest drenaż w koło budynku.Izolacja posadzki jest to inny temat,izolacja ścian też inny temat,pzdr.Jacek firma rojan osuszanie budynków zielona góra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...