Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zatarty silnik


T-rex

Recommended Posts

miało by ostatnie koszenie w tym roku :)

najpierw problemy z zapaleniem. Udało się. Za jakies 30 min, silnik staje ...

wal sie wogole nie kreci, rozebralem - zatarty silnik :-?

tloka ani ruszyc w cylindrze, jeszce go nie wydarlem calkiem.

 

Tylko teraz co z kosiarka ... kosiarka duza 2 zylkowa. Fakt ze niemarkowa - Homelite. Czy to sie oplaca naprawiac ? czy w kosz ? myslalem nad jakims szlifem cylindra (no ale czy mnie w zakladzie nie wysmieja jak im przyniose taka pierdole :p). Najgorsze to ze przedwczoraj zalozylem do tego nowa szpule za 40 zl ! a miesiac temu kolo magnesowe za 65 !!

 

poradzcie cos ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie nieopłacalna sprawa.... nawet jesli wiekszość prac wykonasz sam... to częsci przkroczą wartośc połowy nowej kosiarki...

czyli szlif cylindra. nowy tłok pierścionki. olej. i inne pierdołki....

podejmij męską decyzję.. a wcześniej zapytaj o koszt częsci w zakładzie naprawczym, żeby było Ci łatwiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T-rex, mam jakieś rozeznanie, bo ojciec ma sklep i warsztat z takim sprzętem. Powiem jedno - nie warto naprawiać. Szlifu nie da się zrobić, bo w tych konstrukcjach silników gładź silnika to praktycznie grubość podawana w mikronach. Oprócz tego tak czy siak tłok musi być nowy, nie wiadomo jak z łożyskami na wale. A skoro się zatarła, to siadł któryś uszczelniacz wału krobowego - czyli też wymiana i tylko kpl. Zakładajac, że nawet to naprawisz, wsadzisz trochę nowych części, to reszta jest już stara, i prędzej czy później coś siądzie. Czasami, jeżeli zatracie nie jest zbyt poważne, uda się jeszcze jakiś sprzęt wskrzesić, ale potem moc już nie ta, kłopoty z rozruchem... A za robotę i tak zapłacić trzeba. Napisz jaką masz powierzchnię do koszenia, to spróbuję Ci coś solidnego i w rozsądnej cenie polecić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie znalazlem przyczyne zatarcia - Gdy zmienialem kolo magnesowe - kosiarka sie znalazla sie wtedy w serwisie, i tam jak rozebrali, to im sie rozktuszyla uszczelka pod tlumikiem, niemieli, wiec dorobili z jakiegos g***, (sam mi gosc zrestza mowi ze dorabial) nieodkladnie wycieta nadodatek, i od goracych spalin, kawalek sie ukruszyl i poszedl w tlok. :evil:

 

tak sie koncza przygody jak cos czlowiek komus odda. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie znalazlem przyczyne zatarcia - Gdy zmienialem kolo magnesowe - kosiarka sie znalazla sie wtedy w serwisie, i tam jak rozebrali, to im sie rozktuszyla uszczelka pod tlumikiem, niemieli, wiec dorobili z jakiegos g***, (sam mi gosc zrestza mowi ze dorabial) nieodkladnie wycieta nadodatek, i od goracych spalin, kawalek sie ukruszyl i poszedl w tlok. :evil:

 

tak sie koncza przygody jak cos czlowiek komus odda. :evil:

Czyli maszynka jest jeszcze do odratowania. bo ten kawałek chyba wiele szkody nie zrobił? Co? Wszystko zależy jakie są rysy na gładzi cylibdra i na tłoku.

 

@Jack B

Do tych 16 a kosiarka 5kM jest spoko. Do drugiego kawałka 10 a powinieneś dobrać kosę ok 1 kM. Popatrz link poniżej:

http://www.stihl.pl/frames.php?section=main

Akurat tak się składa że związani jesteśmy z firmą Stihl, te kosy mogę polecić bez wahania. Przy umiejętnym użytkowaniu, praktycznie bezawaryjne. Do pow. 10a optymalna kosta to FS 120. Mocny silnik, przekładnia kątowa (umożliwia montaż innych nardzędzi tnących), szelki do zawieszania (a nie jakaś przepaska). Na stronie Stihla znajdziesz dilera w Twojej okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysy niby nie sa duze ...

jest taka tyska 2mm szeroka, 4 dluga, przy otworze wurzucania spalil (bo to dwusuw), tamtedy tez ten kawalek wpadl, no i na tloku, w tym samym miejscu, jakies 12mm ryska, przy wyciaganiu sie jeszcze zrobila wyzej, ale tak spiralnie, i naprawde niewielka, tyle co slad.

 

lozyska, wal, wyglada ze sa OK

 

mam coraz wieksza chec ja uratowac :D

 

Marzin - to mzoe masz rozeznanie ile kosztuje nowy cylinder i tlok ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rysy są w dolnej części cylindra, to możesz to reanimować. Ważne, żeby powyzej kanału wylotowego nie było rys, bo wtedy spręzanie nie będzie odpowiednie i maszynka będzie słaba. Po takiej reanimacyjnej naprawie wartoby przeregulowac trochę gaźnik, ale za to lepiej samemu się nie bierz.

 

Ceny - nie mam pojęcia. W sklepikach specjalistycznych tego się nie sprzedaje, bo ta marka urządzenia to tzw sprzęt marketowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysy sa ponizej i powyzej kanaly wylotowego - tak na kazda strone 3 mm. - tyle.

 

tlok tez tak w jednym miejscu ma taka "wyrwe" - ale przeciez jest pierscien, i nie powinno byc tak zle :p

 

teraz mi powiedzcie co ze szlifem - jak by to tak moze wlasnorecznie jakims drobniutkim papierem potraktowac ? potem proszek do docierania - i wsadzil bym tlok w cylinder (bez pierscienia) i tak bym to "dotarl" ? - szalony pomysl ? 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysy sa ponizej i powyzej kanaly wylotowego - tak na kazda strone 3 mm. - tyle.

 

tlok tez tak w jednym miejscu ma taka "wyrwe" - ale przeciez jest pierscien, i nie powinno byc tak zle :p

 

teraz mi powiedzcie co ze szlifem - jak by to tak moze wlasnorecznie jakims drobniutkim papierem potraktowac ? potem proszek do docierania - i wsadzil bym tlok w cylinder (bez pierscienia) i tak bym to "dotarl" ? - szalony pomysl ? 8)

 

Spróbuj drobniutkim papierkiem i ręcznie - palcem , bez wkładania tłoka (i bez skojarzeń :wink: ). Tylko nie przesadź, bo warstewka twardego materiału jest bardzo cieniutka, a dalej masz już aluminium. Jak tłok to złapie, pozostają już tylko śmieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marzin, mam pytanko...

moja kosiarka kołowa mam już 7 lat.... ta 5 konna firmy Brigss Briggs /nie wiem czy dobrze napisałem?/ i zaczyna brać olej jak jasny gwint....

w serwisie za wymiane pierścionków wyliczyli około 300 zł za wymiane.... im to bgez gwarancji na przebieg itd itp...

mam pytanie czy do tego silnika kupię gdzieś pierścienie?/... w cenie rozsądnej??

uszczelkę pod głowicę??

wymienię sobie sam oczywiście....

mam na to całą zime.... może jeszcze 2 koszenia i zbieranie liści... może dotrwa do remontu... czy nie warto...

jak regulowałem zawory... to przy kolektorze wydechowym było trochę luzu...a i tłok też miał luzu w cylindrze na boki... poosiowego luzu nie było...

jak polecasz?? nie mam doświadczenia jeszcze w tym kierunku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...