T-rex 01.09.2006 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2006 miało by ostatnie koszenie w tym roku najpierw problemy z zapaleniem. Udało się. Za jakies 30 min, silnik staje ... wal sie wogole nie kreci, rozebralem - zatarty silnik tloka ani ruszyc w cylindrze, jeszce go nie wydarlem calkiem. Tylko teraz co z kosiarka ... kosiarka duza 2 zylkowa. Fakt ze niemarkowa - Homelite. Czy to sie oplaca naprawiac ? czy w kosz ? myslalem nad jakims szlifem cylindra (no ale czy mnie w zakladzie nie wysmieja jak im przyniose taka pierdole ). Najgorsze to ze przedwczoraj zalozylem do tego nowa szpule za 40 zl ! a miesiac temu kolo magnesowe za 65 !! poradzcie cos ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T-rex 01.09.2006 21:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anpi 01.09.2006 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2006 Taka kosiarka chyba kosztuje z 500 zł. Myślę, że można zajrzeć do jakiegoś taniego mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JackD 02.09.2006 05:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2006 wg mnie nieopłacalna sprawa.... nawet jesli wiekszość prac wykonasz sam... to częsci przkroczą wartośc połowy nowej kosiarki...czyli szlif cylindra. nowy tłok pierścionki. olej. i inne pierdołki....podejmij męską decyzję.. a wcześniej zapytaj o koszt częsci w zakładzie naprawczym, żeby było Ci łatwiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzin 02.09.2006 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2006 T-rex, mam jakieś rozeznanie, bo ojciec ma sklep i warsztat z takim sprzętem. Powiem jedno - nie warto naprawiać. Szlifu nie da się zrobić, bo w tych konstrukcjach silników gładź silnika to praktycznie grubość podawana w mikronach. Oprócz tego tak czy siak tłok musi być nowy, nie wiadomo jak z łożyskami na wale. A skoro się zatarła, to siadł któryś uszczelniacz wału krobowego - czyli też wymiana i tylko kpl. Zakładajac, że nawet to naprawisz, wsadzisz trochę nowych części, to reszta jest już stara, i prędzej czy później coś siądzie. Czasami, jeżeli zatracie nie jest zbyt poważne, uda się jeszcze jakiś sprzęt wskrzesić, ale potem moc już nie ta, kłopoty z rozruchem... A za robotę i tak zapłacić trzeba. Napisz jaką masz powierzchnię do koszenia, to spróbuję Ci coś solidnego i w rozsądnej cenie polecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JackD 02.09.2006 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2006 Marzin też czekam na podpowiedź, mam 16 a i kosiarkę kołową spalinową 5 kM , ale w drugim kawałku mam 10 a i tam nie wjadę kołową. czyli tylko kosa żyłkowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T-rex 02.09.2006 08:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2006 wlasnie znalazlem przyczyne zatarcia - Gdy zmienialem kolo magnesowe - kosiarka sie znalazla sie wtedy w serwisie, i tam jak rozebrali, to im sie rozktuszyla uszczelka pod tlumikiem, niemieli, wiec dorobili z jakiegos g***, (sam mi gosc zrestza mowi ze dorabial) nieodkladnie wycieta nadodatek, i od goracych spalin, kawalek sie ukruszyl i poszedl w tlok. tak sie koncza przygody jak cos czlowiek komus odda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzin 02.09.2006 10:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2006 wlasnie znalazlem przyczyne zatarcia - Gdy zmienialem kolo magnesowe - kosiarka sie znalazla sie wtedy w serwisie, i tam jak rozebrali, to im sie rozktuszyla uszczelka pod tlumikiem, niemieli, wiec dorobili z jakiegos g***, (sam mi gosc zrestza mowi ze dorabial) nieodkladnie wycieta nadodatek, i od goracych spalin, kawalek sie ukruszyl i poszedl w tlok. tak sie koncza przygody jak cos czlowiek komus odda. Czyli maszynka jest jeszcze do odratowania. bo ten kawałek chyba wiele szkody nie zrobił? Co? Wszystko zależy jakie są rysy na gładzi cylibdra i na tłoku. @Jack B Do tych 16 a kosiarka 5kM jest spoko. Do drugiego kawałka 10 a powinieneś dobrać kosę ok 1 kM. Popatrz link poniżej: http://www.stihl.pl/frames.php?section=main Akurat tak się składa że związani jesteśmy z firmą Stihl, te kosy mogę polecić bez wahania. Przy umiejętnym użytkowaniu, praktycznie bezawaryjne. Do pow. 10a optymalna kosta to FS 120. Mocny silnik, przekładnia kątowa (umożliwia montaż innych nardzędzi tnących), szelki do zawieszania (a nie jakaś przepaska). Na stronie Stihla znajdziesz dilera w Twojej okolicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T-rex 02.09.2006 12:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2006 rysy niby nie sa duze ... jest taka tyska 2mm szeroka, 4 dluga, przy otworze wurzucania spalil (bo to dwusuw), tamtedy tez ten kawalek wpadl, no i na tloku, w tym samym miejscu, jakies 12mm ryska, przy wyciaganiu sie jeszcze zrobila wyzej, ale tak spiralnie, i naprawde niewielka, tyle co slad. lozyska, wal, wyglada ze sa OK mam coraz wieksza chec ja uratowac Marzin - to mzoe masz rozeznanie ile kosztuje nowy cylinder i tlok ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzin 02.09.2006 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2006 Jeżeli rysy są w dolnej części cylindra, to możesz to reanimować. Ważne, żeby powyzej kanału wylotowego nie było rys, bo wtedy spręzanie nie będzie odpowiednie i maszynka będzie słaba. Po takiej reanimacyjnej naprawie wartoby przeregulowac trochę gaźnik, ale za to lepiej samemu się nie bierz. Ceny - nie mam pojęcia. W sklepikach specjalistycznych tego się nie sprzedaje, bo ta marka urządzenia to tzw sprzęt marketowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T-rex 02.09.2006 14:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2006 rysy sa ponizej i powyzej kanaly wylotowego - tak na kazda strone 3 mm. - tyle. tlok tez tak w jednym miejscu ma taka "wyrwe" - ale przeciez jest pierscien, i nie powinno byc tak zle teraz mi powiedzcie co ze szlifem - jak by to tak moze wlasnorecznie jakims drobniutkim papierem potraktowac ? potem proszek do docierania - i wsadzil bym tlok w cylinder (bez pierscienia) i tak bym to "dotarl" ? - szalony pomysl ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzin 02.09.2006 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2006 rysy sa ponizej i powyzej kanaly wylotowego - tak na kazda strone 3 mm. - tyle. tlok tez tak w jednym miejscu ma taka "wyrwe" - ale przeciez jest pierscien, i nie powinno byc tak zle teraz mi powiedzcie co ze szlifem - jak by to tak moze wlasnorecznie jakims drobniutkim papierem potraktowac ? potem proszek do docierania - i wsadzil bym tlok w cylinder (bez pierscienia) i tak bym to "dotarl" ? - szalony pomysl ? Spróbuj drobniutkim papierkiem i ręcznie - palcem , bez wkładania tłoka (i bez skojarzeń ). Tylko nie przesadź, bo warstewka twardego materiału jest bardzo cieniutka, a dalej masz już aluminium. Jak tłok to złapie, pozostają już tylko śmieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kozik 02.09.2006 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2006 zawracanie kijem Wisły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzin 03.09.2006 06:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2006 zawracanie kijem Wisły... Jak ktoś chce i trochę kuma, to dlaczego się nie pobawić. A potem jaka satysfakcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T-rex 03.09.2006 09:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2006 Jak ktoś chce i trochę kuma, to dlaczego się nie pobawić. A potem jaka satysfakcja dokladnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JackD 04.09.2006 06:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2006 Marzin, mam pytanko...moja kosiarka kołowa mam już 7 lat.... ta 5 konna firmy Brigss Briggs /nie wiem czy dobrze napisałem?/ i zaczyna brać olej jak jasny gwint....w serwisie za wymiane pierścionków wyliczyli około 300 zł za wymiane.... im to bgez gwarancji na przebieg itd itp...mam pytanie czy do tego silnika kupię gdzieś pierścienie?/... w cenie rozsądnej??uszczelkę pod głowicę??wymienię sobie sam oczywiście....mam na to całą zime.... może jeszcze 2 koszenia i zbieranie liści... może dotrwa do remontu... czy nie warto...jak regulowałem zawory... to przy kolektorze wydechowym było trochę luzu...a i tłok też miał luzu w cylindrze na boki... poosiowego luzu nie było...jak polecasz?? nie mam doświadczenia jeszcze w tym kierunku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T-rex 07.09.2006 13:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2006 300 zl za pierscienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek1 07.09.2006 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2006 Marcin, mozesz coś doradzic i mnie ok. 100 m2 do koszenia czy elektryczna czy spalinowa do 400-500 PLN.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T-rex 07.09.2006 14:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2006 ja Ci moge doradzić że elektryczna to nieporozumienie nawet na 20m trawnika. Miałem okazje kosić elektryczną ... nigdy więcej kabel sie placze, musisz uwazac aby go niepociac, rozwijac, zwijac, no i moc nie ta sama co spalinowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek1 08.09.2006 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2006 A jakies modele itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.