coś w temacie zimy: jak podgrzać podjazd wg gazety.pl
http://bi.gazeta.pl/im/3/4672/z4672133X.jpg" rel="external nofollow">http://bi.gazeta.pl/im/3/4672/z4672133X.jpg
http://bi.gazeta.pl/im/1/4672/z4672131X.jpg" rel="external nofollow">http://bi.gazeta.pl/im/1/4672/z4672131X.jpg
http://www.ekonergia.com.pl/Fotki09/Lod305.jpg" rel="external nofollow">http://www.ekonergia.com.pl/Fotki09/Lod305.jpg
DOBÓR MOCY
OGRZEWANIE PODJAZDÓW DO GARAŻY
W celu określenia mocy jednostkowej instalacji grzewczej [W/m2], konieczne jest uwzględnienie różnych czynników takich jak np.:.
* położenie obiektu w określonej strefie klimatycznej.
* usytuowanie względem sąsiadujących obiektów budowlanych
* zakres stawianych przed nią wymagań
W zależności od rodzaju ogrzewanej nawierzchni i czasu wymaganego do rozpuszczenia śniegu przyjmuje się określoną moc jednostkową. Powinna być ona zawarta w zakresie 250 ÷ 400 W/m2. Z tabeli poniżej wybieramy wartość mocy jednostkowej dla określonego zastosowania. Następnie możemy obliczyć całkowitą moc zainstalowaną kabli grzewczych, niezbędną dla prawidłowego działania systemu.
Szczegółowe zasady doboru mocy grzewczej dla systemów przeciwoblodzeniowych opisane są w zakładce Informacje Ogólne.
Zalecane moce grzewcze
Obszar ochraniany Moc typowa Moc maksymalna
Podjazd płaski 175 - 250 W / m2 300 W / m2
Podjazd - spadek w dół 200 - 300 W / m2 350 W / m2
Podjazd - wjazd pod górę 200 - 300 W / m2 350 W / m2
Podjazd ślimakowy 200 - 300 W / m2 300 W / m2
Podjazd - rampa izolowana 200 - 300 W / m2 300 W / m2
Podjazd - rampa nieizolowana 300 - 400 W / m2 400 W / m2
UWAGA !!!
Instalację elektryczną zasilającą system przeciwoblodzeniowy należy bezwzględnie zabezpieczyć wyłącznikiem przeciwporażeniowym. Należy również ustawić tabliczki , iż pod nawierzchnią znajduje się instalacja pod napięciem !
PRZYKŁAD OBLICZEŃ I MONTAŻU
PRZYKŁAD
Instalacja grzewcza znajduje się w podjeździe do garażu. Garaż usytuowany jest poniżej poziomu gruntu. Powierzchnia zjazdu do garażu jest znacznie pochylona w stosunku do poziomu. W dolnej części podjazdu, przed drzwiami wjazdowymi do garażu znajduje się kanał odpływowy. Długość podjazdu wynosi 10 m, a szerokość 2 m. Kable grzejne ułożone będą na całej długości podjazdu w postaci dwóch pasów o szerokości 0,4 m. Przyjęto moc jednostkową 250 W/m2.
Powierzchnia, na której ułożony zostanie kabel grzejny wynosi :
2 x 0,4 [m] x 10 [m] = 8 [m2]
Obliczamy potrzebną całkowitą moc kabla grzejnego :
8 [m2] x 250 [W/m2] = 2000 [W]
W celu uzyskania obliczonej mocy, należy dobrać i zainstalować odpowiedni kabel grzejny. Np. kabel DEVI DTIP-18 o mocy 2135 W i długości 118 m lub THERMOVAL TV HC 30 VC o mocy 2000 W i długości 118 m.
Odległość między sąsiednimi odcinkami układanego kabla wyniesie :
C - C = 8 [m2] x 100 / 118 [m] = 6,8 [cm]
Zainstalowany kabel grzejny jednocześnie ogrzewa kanał odpływowy, nie dopuszczając do zamarzania zbierającej się w nim wody. Sterowanie systemem można zrealizować poprzez termostat progowy z czujnikiem podłogowym np. TVR 241 , termostat z czujunikiem temperatury powietrza w wykonaniu hermetycznym np. devireg 610 lub systemem mikroprocesorowym np. devireg 810.
Powyższe wyliczenia są przykładowe - należy dobierać indywidualnie.
MONTAŻ SYSTEMU
Warunki montażu systemu przeciwoblodzeniowego dla podjazdów są takie same jak dla dróg i chodników ( patrz strona Chodniki i Drogi w Zakładce MONTAŻ INSTALACJI ). Różnica polega jedynie na tym, iż dla dużego natężenia ruchu na podjeździe i dużym nachyleniu podjazdu zalecane jest ogrzewanie całej powierzchni, natomiast na małych podjazdach do garaży i domów prywatnych można ogrzewać tylko pasy jezdne dla kół. Można stosować takie rozwiązanie gdzie możliwe jest ręczne odśnieżanie i usuwanie lodu ze środkowego pasa podjazdu.
Źródło http://www.ekonergia.com.pl/eq503.php" rel="external nofollow">http://www.ekonergia.com.pl/eq503.php" rel="external nofollow">tu
http://www.ogrzewaniepodlogowe.shost.pl/Obrazy/Przeciwoblodzeniowe_podjazdow/2.jpg" rel="external nofollow">http://www.ogrzewaniepodlogowe.shost.pl/Obrazy/Przeciwoblodzeniowe_podjazdow/2.jpg