KARMINA u Ani i Rysia :)
Wreszcie !!! Mam już komplet papierów - dostarczyłam wszystko do Pani architekt i na początku przyszłego tygodnia mogę składać wniosek o pozwolenie na budowę... oby to szybko poszło :)
Ku pamięci (i ku potomności - może ktoś z tego skorzysta szukając info) wypiszę sobie co mi było potrzebne do złożenia pozwolenia na budowę:
1. projekt domku
2. projekt garażu
3. zgoda pracowni architektonicznej na zmiany w projekcie domku - za free
4. zgoda projektanta garażu na zmiany - 50 zł - ZDZIERSTWO !!! - tutaj od razu odradzam Wam kupowanie projektów pracowni INWESTPROJEKT
5. mapki geodezycjne do celów projektowych - 5 szt. - 800 zł (bez rachunku)
6. uzgodnienie położenia sączków drenarskich w Urzędzie Melioracji + mapka - 50 zł
7. zgoda z Powiatu z Ochrony Środowiska na usunięcie drenażu 190 zł + znaczki skarbowe za ok.20 zł (dokładnie nie pamiętam)
8. decyzja odrolnienia części działki z Powiatu (400m2, bo nie ma sensu odralniać całej bo trzeba by płacić potem większe podatki, dziwi mnie tylko fakt, że trzeba odralniać skoro działka jest budowlana - ale podobno mamy zbyt dobrą klasę gruntu - III - i dlatego było to konieczne) - za free
9. warunki i umowa na dostawę 16kW prądu do placu budowy i domku - 2500 zł
10. warunki na dostarczenie gazu (trzeba będzie zapłacić jeszcze za samo przyłącze i projekt ale nie wiem ile bo to dopiero jest w trakcie załatwiania) - za free
11. decyzja, że nie mogą teraz podłączyć działeczki do wodociągu (trza będzie robić studnię) - 50 zł
12. zaświadczenie o miejscowym planie zagospodarowania oraz wypis z rejestru gruntów - dostałam przy podpisaniu aktu notarialnego - za free
13. przystosowanie projektów do naszych potrzeb - w tym niezliczona ilość poprawek i wizyt u Pani architekt :) - 1800 zł
14. warunków zjazdu z drogi nie potrzebuję bo należy do nas :) [no tak co było do przewidzenia - okazało się, że jednak są potrzebne, na szczeście przyjęli mój wniosek na pozwolenie na budowę bez tego, a wymagane papiery warunków zjazdu z drogi gminnej dowiozłam w późniejszym terminie - kosztowało to ok.80zł znaczków skarbowych i 60zł za odpowiednią mapkę z powiatu]
do banku trzeba było jeszcze:
15. wniosek o zmianę danych w księdze wieczystej oraz wpis do hipoteki - ok.20 zł za znaczki skarbowe
16. odpis z księgi wieczystej po naniesieniu zmian - 30 zł
RAZEM: 5.650 zł
to wszystko zajęło mi jakieś 1,5 miesiąca, niezliczoną ilość km, trochę stania w kolejkach i nerwów ale jestem z siebie dumna bo i tak sądzę, że to bardzo szybko
0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia