Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości
  • wpisów
    7
  • komentarzy
    9
  • odsłon
    49

płyta fundamentowa opis wykonania


moni-niebieski

2 563 wyświetleń

 

Tak więc po wszystkim- płyta gotowa!

 

Po zebraniu humusu i wykopaniu pod płytę odpowiedniego wykopu okazało się że teren jest lekko nachylony i z jednej strony domu wykop miał 60cm a z drugiej 100cm przez co piachu i pospółki poszła zastraszająca ilość. druga sprawa to przy tak dużej podstawie domu opłacało się bardziej dowozić piach i go ubijać niż przywieźć piach i rozplantowywać go po obwodzie! niestety wypożyczalnie sprzętu nie miały dużego tuptaka i musieliśmy pożyczać od kolegi (niech żyje sto lat) taką 350 przez co nie mogliśmy piachu wszystkiego na raz ubijać tylko warstwami a to zajęło jeden dziń więcej niż zakładaliśmy. Po 2 dniach 40cmz jednej i 60cm piachu z drugiej na obszarze 200m2 płyty był ubity.

 

Przy parterówce obszar do ubicia jest naprawdę duży u nas poszło ok 300 ton piachu więc albo doworzony jest tak aby go porozsypywać na całej płycie odrazu co raczej nie jest możliwe albo wysypać piach obok płyty i nawozić KOPARKĄ ( należy zapomnieć o taczkowaniu) albo trochę piachu na początek jest w wykopie reszta dojeżdza dobrymi samochodami z szerokimi kołami (żeby się nie zakopały jak wjadą na płytę- z resztą piach ubijany na bierząco będzie miał już jakiś stopień twardości!) i ubijany jest na bierząco a najlepiej żeby po ubiciu spadł deszcz!

 

 

WARSTWY

 

 

Na tak przygotowanym podłożu kładziemy kanalizę- nie odwrotnie- najpier ubijamy piach później robimy instalacę!

 

 

Położenie warstw:

 

-folia kubełkowa (w pasach tak aby było jak najmniej łączeń na zakładkę oczywiście)- należy dopilnować prawidłowego położenia i koniecznie musi to być taka folia którą można kłaść jako izolacja pozioma (mają większą wytrzymałość) my znaleźliśmy tylko Gutta są 4m co ułatwia sprawę i wychodzi taniej!

 

- folia płaska najlepiej w jednym kawałku lub taka aby było jak najmniej łączeń grubości powyżej 0,3 my kupiliśmy MARMĘ 18x25 i wyszło nam tylko jedno cięcie. otwory na kanalizę trzeba rościąć nałożyć na rurę (do tak dużej płachty trzeba 3 ludzi aby to porządnie położyć no i modlić się żeby nie wiało- my mieliśmy taką przyjemność kłaść folie podczas dość silnego wiatru- ja robiłam za obciążenie i leżałam na folii żeby nie podwiewało!) później poobklejać to wodoodporą taśmą , łączenia też felię kubełkową łączenia też.

 

-Styrodur- koniecznie taki co się nadaje czyli wytrzymuje obciążenia my kupiliśmy SYNTHOS XPS 30 10cm z frezem łatwo i przyjemnie się go kładzie choć myślałam że szybko a tu położenie folii kub, folii płaskiej styroduru i folii płaskiej zajęło cały dzień od 7 do 18 i chłopaki naprawdę się uwijali mieli tylko dwie przerwy po 15 min a że mąż im pomagał bo zaczął padać deszcz to nawet papierosa nie mieli kiedy zapalić!

 

-folia płaska- na styrodur i na tym kładziemy zbrojenie.

 

 

UWAGI:

 

 

jeżeli piach pod folią kubełkową nie będzie dobrze wypoziomowany to porobią się zagłębienia- nieby nic nie widać gołym okiem ale jednak- gdy zaczęło padać woda pokazała gdzie jest dołek! Myślę, że nie jest to wielka tragedia bo i tak przyjdzie beton i dociśnie no ale...

 

 

Z folią trzeba delikatnie mimo że jst gruba nam się lekko uszkodziła w transporcie i powstała dziurka- bydowlańcy zauważyli i podkleili taśmą.

 

 

Folię rozcinamy X i nakładamy na rurę- trzeba przypilnować ekipę żeby nie poszła na skruty i nie porżnęła folii w poprzeg bo tak łatwiej i szybciej.

 

 

Przy zbrojeniu należy pamiętać o bednarce i dystansach górnych i dolnych- my poszliśmy do firmy zajmującej się nagrobkami i dostaliśmy marmurowe odpady odpowieniej grubości ( jako dolny dystans) a cegły posłużyły jako górny dystans.

 

 

Oczywiście płyta wylewana jest bez schodów- żeby zrobić wannę trzeba mieć dojście z każdej strony tak więc czekamy na mury- folie, które nam wystają będziemy wywijać na wysokość conajmniej 1m ( u nas do pierwszego ytonga tam gdzie są okna do ziemi a reszta na metr do góry)i to przyciśniemy syrodurem i obsypiemy piachem, obok drenaż w piachu.

Edytowane przez moni-niebieski

4 komentarze


Rekomendowane komentarze

 

nie daje się cegły między beton konstrukcyjny. To jest błąd. Cegła ma inną rozszerzalność cieplną liniową i nie powinno się jej używać nawet jako dystanse.

 

 

Mam jeszcze dwa pytania ponieważ sam jestem na etapie "przed płytą":

 

1. Jak rozwiązałeś przepust pod prąd w płycie?

 

2. Czy bednarkę łączyłeś ze zbrojeniem płyty?

Odnośnik do komentarza
<blockquote data-ipsquote="" class="ipsQuote" data-ipsquote-contentapp="blog" data-ipsquote-contenttype="blogs" data-ipsquote-contentid="113551" data-ipsquote-contentclass="blog_Entry"><div>nie daje się cegły między beton konstrukcyjny. To jest błąd. Cegła ma inną rozszerzalność cieplną liniową i nie powinno się jej używać nawet jako dystanse. <p> </p><p> Mam jeszcze dwa pytania ponieważ sam jestem na etapie "przed płytą":</p><p> 1. Jak rozwiązałeś przepust pod prąd w płycie? </p><p> 2. Czy bednarkę łączyłeś ze zbrojeniem płyty?</p></div></blockquote> <p> </p><p> Cegła była jedynym w danym momencie rozwiązaniem a ponieważ nie jest to płyta, która ma akumulować sama w sobie ciepło (nie jest to fundament grzewczy) to myślę że nie będzie mocno "pracować" bynajmniej nie na tyle żeby 20cm betonu popękało.</p><p> </p><p> 1. na przepust pod prąd jest wpuszczona rura (na zdjęciach ta niebieskia)- w sumie 2 rury jedną wejście do budynku a drugą wyjście Do garażu, trzecia rura koło metalowej to wpust na wodę i jest jeszcze czwarta, której nie widać jest zaślepiona nią będą biegły kable do otwierania bramy, domofonu ewent.GWC)</p><p> </p><p> 2. na wszystkich rogach wypuszczone są pręty ( jak od zbrojenia połączone z nim).</p><p> </p><p> P.s. Zapomnij o plastikowych dystansach: po pierwsze wbijają się w styrodur po drugie jak taki chłop 90kg stanie na zbrojeniu( podczas lania betonu albo poprostu w czasie montażu zbrojenia to nie wiem czy one taki ciężar dźwigną(jest to ciężar punktowy)</p><p> pozdrawiam Monika</p>
Odnośnik do komentarza

 

o plastikach nie myślałem. Bardziej chodziło mi o betonowe. Zresztą górne zbrojenie najlepiej układać na "kobyłkach" z drutu. Tak czy owak, na pewno będzie ok.

 

 

A i przepraszam że pisałem w rodzaju męskim. Gapa ze mnie :(

Odnośnik do komentarza
<p>:</p><blockquote data-ipsquote="" class="ipsQuote" data-ipsquote-contentapp="blog" data-ipsquote-contenttype="blogs" data-ipsquote-contentid="113551" data-ipsquote-contentclass="blog_Entry"><div>o plastikach nie myślałem. Bardziej chodziło mi o betonowe. Zresztą górne zbrojenie najlepiej układać na "kobyłkach" z drutu. Tak czy owak, na pewno będzie ok. <p> </p><p> A i przepraszam że pisałem w rodzaju męskim. Gapa ze mnie <img alt=":(" data-src=":(" src="<___base_url___>/applications/core/interface/js/spacer.png" /></p></div></blockquote> <p> </p><p> O betonowych też myśleliśmy tylko uznaliśmy że cegła da radę<img alt=":D" data-src="" src="<___base_url___>/applications/core/interface/js/spacer.png" /></p>
Odnośnik do komentarza
Gość
Add a comment...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...