Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości
  • wpisów
    318
  • komentarzy
    891
  • odsłon
    414

koszty budowy


Spirea

1 876 wyświetleń

 

Nadszedł czas na podsumowanie kosztów kolejnych etapów budowy. Dla przypomnienia:

 

 

Dom parterowy z poddaszem użytkowym

 

Pow. całkowita 228,45 m2

 

Pow. użytkowa 181,76 m2

 

Kubatura 1094m3

 

Pow. całkowita i użytkowa liczona wg normy PN, czyli w stanie wykończonym po podłodze.

 

 

SSO – 192 300 zł

 

Stolarka okienna/drzwiowa/brama – 52 850 zł

 

 

czyli SSZ - 245 150 zł

 

co daje:

 

1073,10 zł za m2 pow. całkowitej

 

1348,75 zł za m2 pow. użytkowej

 

224 zł za m3

 

 

Instalacje - 86 191 zł

 

z czego:

 

- instalacja elektryczna i alarmowa – 19 643

 

- instalacja wod-kan i co – 44 148

 

- instalacja gazowa z odbiorem 2400

 

- wentylacja mechaniczna z rekuperatorem 20 000

 

 

Wykańczanie wewnętrzne - 58 088

 

(nie wszystkie elementy zostały wykonane, ale mam już umówione stawki i zakupione materiały), z czego:

 

- tynki 17 100

 

- ocieplenie poddasza – 17 790 zł

 

- wylewki z ociepleniem podłogi – 12 933 zł

 

- parapety wewnętrzne 500 zł

 

- ocieplenie wewnątrz garażu, ocieplenia wewnątrz dookoła okien, zabudowa murłaty 7445 zł

 

- sufity podwieszane na parterze 2320 zł

 

Pozostałe prace traktuję już jako urządzanie, chociaż po zrobieniu trzeba będzie tu chyba doliczyć jeszcze szpachlowanie i gładzie.

 

 

Wykańczanie zewnętrzne - 32 196 zł

 

z czego:

 

- ocieplenie fundamentów – 6074 zł

 

- ocieplenie ścian – 24 060 zł

 

- parapety zewnętrzne z montażem – 2062 zł

 

Do wykończenia brakuje zrobienia elewacji i barierek na oknach. Te prace zostawione są na przyszły rok.

 

 

Do tego doszły koszty dodatkowe w postaci próbek materiałów, materiałów do czyszczenia (odkurzacz, worki), kontener, schody i drzwi tymczasowe, naprawy itp. – 3403 zł

 

 

Formalności, w tym projekt, przyłącza i inne formalności około budowlane (projekty instalacyjne, kierownik budowy, podłączenie gazu itp.) – 22 779 zł

 

 

Reasumując, koszty na dzień dzisiejszy (wliczając „zakontraktowane prace” oraz pomijając koszty kredytu i działki i wydatków na poczet urządzania), to:

 

447 807 zł

 

 

czyli (w zaokrągleniu):

 

 

1960 zł za m2 pow. całkowitej

 

2463 zł za m2 pow. użytkowej

 

409 zł za m3

 

 

Co zostało:

 

- schody z balustradą na antresoli

 

- cała wykończeniówka – szpachlowanie i gipsowanie, gładzie (na parterze na pewno, góra pod znakiem zapytania), położenie podłóg, malowanie, kafle, pstryczki

 

- całe umeblowanie, agd, wyposażenie łazienek, drzwi wewnętrzne

 

- elewacja z barierkami na oknach na poddaszu

 

- całe zagospodarowanie dookoła domu – podjazd, taras, ogrodzenie, wyrównanie terenu i potem ogród w jakiejś podstawowej wersji.

 

 

Luźny szacunek –min. 150 tys.

 

 

 

Wnioski:

 

 

Co do zasady wyszły nam kwoty w ramach założonego kosztorysu. Różnice wynikały z wyboru innych rozwiązań (np. inny montaż okien, lepsze silniki do rolet, lepsza dachówka, droższa niż zakładano konstrukcja stalowa dachu). Różnice pojawiły się przy SSO i stolarce. Instalacje łącznie pokryły się z założeniami, ale jednostkowe już nie – np. elektrykę liczyłam na 10 tys. zł, a wyszła drugie tyle, z kolei wyżej szacowałam wod-kan i co, a wyszło taniej o 7 tys. zł przy użyciu lepszych materiałów. Drożej wyszły tynki. Niedoszacowanie wynikało jednak z braku rozeznania w cenach. Planowaliśmy rezygnację z gładzi, więc cenowo wyrównałoby się, ale możliwe, że nie będziemy mogli z niej zrezygnować, bo na parterze tynkarze nie popisali się i nie wiem, co zrobić z górą (wszystkie skosy i sufity będą gładkie). Nie braliśmy w kosztorysie pod uwagę kosztów dodatkowych, formalności i przyłączy w takiej wysokości . Nie były też uwzględniane w kosztorysie do banku.

 

 

Zaktualizowany harmonogram rzeczowy:

 

 

- I połowa października – dokończenie brakujących spraw – szambo, rozruch pieca, poprawa obróbek okien dachowych, zakończenie sprawy koncepcji i projektu schodów, zrobienie poprawnie wentylacji w garażu i kotłowni, regulacja instalacji WM, rozpoczęcie wygrzewania wylewek,

 

- II połowa października do połowy grudnia – prace wykończeniowe, a w tzw. międzyczasie (najlepiej po brudnych pracach) – montaż schodów i balustrady

 

- II połowa grudnia –I połowa stycznia – panele, malowanie, pstryczki

 

- II połowa stycznia – I połowa lutego – meblowanie w zakresie uzależnionym od stanu konta

 

- koniec lutego – przeprowadzka

 

 

 

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Gość
Add a comment...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...