Zestawienie poniesionych kosztów budowy
I etap przygotowań do budowy:
1. mapy do celów projektowych 800,00 zł,
2. odpis ks. wieczystej, wypis i wyrys z MPZP, wyrys z re. gruntów 90,00 zł,
3. zakup projektu wraz z kosztorysem slepym 2.220,00 zł,
4. wyznaczenie kamieni granicznych 1.000,00 zł,
5. adaptacja projektu przez architekta 3.000,00 zł
6. narzędzia (grabie, szpadel, siekiera, kosa, kłódki, młotek) 245,00 zł,
7. wykonanie projektu przyłącza wody 400,00 zł,
8. Zakup blaszaka 1.250,00 zł
9. wytyczenie budynku przez geodetę 600,00 zł
10. tablica informacyjna 30,00 zł
łącznie 9.635 zł
II Etap - fundamenty:
1. deski szalunkowe i stemple 3.100,00 zł,
2. stal (pręty, strzemiona, drut wiązałkowy) 5.123,80 zł,
3. beton 9.728,00 zł,
4. bloczki fundamentowe, cement, piasek 5.662,00 zł,
5. folia (izolacja pozioma i pionowa), dyspernit 1.363,60 zł,
6. wykonanie kanalizacji w fundamencie 3.000,00 zł,
7. styrodur 2.564,00 zł,
8. piasek do zasypania fundamentów (pospółka) 2.700,00 zł,
9. gwoździe, wkręty 197,00 zł
10. robocizna ekipy budowlanej 12.500,00 zł
Łącznie 45.938,40 zł
III Etap mury
1, stal (prety fi 12, fi 6, drut, strzemiona) 3.487,30 zł,
2. cegła, pustaki, piasek, cement, nadproża 14.752,70 zł,
3. beton 1.980,30 zł,
4. komin 2.000,00 zł,
5. robocizna ekipy budowlanej 14.000,00 zł
Łącznie 36.220,30 zł
Po podsumowaniu dotychczasowe wydatki wynoszą 91.793,70 zł.
Do zamknięcia stanu SSO pozostał dach wraz z robocizną. Założone wydatki to:
ok. 20.000 zł więźba z okuciami (na podstawie posiadanych wycen)
ok. 35.000 zł dachówka z rynnami lub 25.000 zł przy tańszej wersji dachówki (wg wycen)
26.500 zł robocizna do całego dachu (kwota już ustalona)
Łącznie 81.500 wg droższej wersji lub 71.500 zł przy tańszej dachówce
Zatem SSO powinniśmy zakończyć kwotą ok. 173.000 zł lub kwotą 163.000 zł Odejmując poniesione wydatki w okresie przygotowań do budowy sam SSO powinien nas kosztować ok 163.000 zł lub 153.000 zł.
Na początku tego roku robiąc wstępny kosztorys budowy wyliczyłem wydatki na SSO w granicach od 140 - 145 tys. Zatem przy wyborze tańszej dachówki różnica to ok 8.000 zł czyli przekroczenie budżetu o ok. 5% zupełnie do przyjęcia. W przypadku gdy zdecydujemy się na droższą dachówkę różnica wzrasta do kwoty 18.000 zł co stanowi ok. 12% też całkiem znośnie.
Muszę zaznaczyć iż przy wyliczaniu wstępnego budżetu do wyliczonej kwoty dodałem już 10% wzrost wydatków czyli 140 - 145 było już z założeniem przekroczenia budżetu o 10%. Czułem że ceny materiałów będą rosnąć + wzrost cen paliw. To że się nie myliłem mogę podać na przykładzie cen bloczków betonowych które wczesną wiosną kosztowały 2,40 za 1 szt. a w październiku już płaciłem 3,20 za szt. czyli 30% wzrost cen. Tak samo pustaki na sciany działowe wiosna 2011 2,70 zł/1szt a jesień 2011r. 3,50 zł / 1szt też 30% wzrostu. Boję się że na wiosnę ceny znowu pójdą w górę i chcę już w grudniu tego roku kupić większość materiałów na instalacje elektryczną, wodną i grzejną. Na okna ma gwarancje utrzymania ceny do końca roku też będą zamówione niedługo po dokonaniu obmiarów. Ufff czuję się jak bym zaliczył test z matematyki. Pozdrawiam
5 komentarzy
Rekomendowane komentarze