dom ciepły, pasywny albo 3 lub 5 litrowy
ocieplanie fundamentow
No to dalszy ciąg likwidacji mostka ściana fundament .Szkło dało mi niecałe 100% więc to ocieplenie zbliży mnie do setki .
Oczywiście tak naprawdę to ocieplenie jest dla GWC w lewej komorze ale juz jadę wokół budynku dla całości a, że jeszcze zmniejszy to mostek to inna kwestia - uboczna .
Dziś ociepliłem ścianę fundamentową- na zimę to wystarczy.
Cud że wyczekalem pogody bo w zasadzie to jedyna praca która wymagała ładnej pogody, teraz myślę że uda mi się zrobić to co chciałem do rozpoczęcia zimy.
Jeszcze tylko z większych prac- GWC.
A to początki dzisiejszego dnia:
http://images32.fotosik.pl/40/c3a79087f9ea70d1med.jpg
A to w trakcie układania:
http://images27.fotosik.pl/110/4f62d444f9f33714med.jpg
Starałem się aby było równo . Góra styropianu jest górą szkła piankowego, w tą szparkę między dam piankę niskoprężną dla uszczelnienia połączenia styro ze szkłem.
http://images28.fotosik.pl/110/afbf61bd31e3b27cmed.jpg
A to dodatkowe podklejenie styro na dole aby ocieplenie było do góry ław. Całe bryty musiałem podnieść do góry szkła aby potem piankę dać w szpary, inaczej bryta sięgałaby do połowy szkła.
http://images24.fotosik.pl/110/901ed4c4f325507amed.jpg
Na ten styro przyjdzie tylko folia budowlana, wystarczy wg mnie. Oczywiście obsypanie piaskiem bez kamieni aby nie pokaleczyć styro.
Na razie tyle.
Asia jeśli nie chcesz się bawić w dom energooszczędny to wystarczy 12 cm.
Jeśli chciałabyś dać 20 cm to znaczyloby to że chcesz coś pokombinować z energooszczędnością ale wtedy przy takiej grubości musisz zacząć "walczyć" z mostkami już. I jeśli energooszczędny to wg. mnie nie ze zwykła wentylacją ale reku bo po co wyrzucać ciepło z budynku i brać zimne do ogrzania?
W zasadzie samo reku z 12 cm styro z dbałością w miarę o mostki termiczne dałoby Ci mniej niż 70 kWh/m2*rok a to już wg nomenklatury byłby do energooszczędny.
Jesli ocieplasz (ocieplaj!! )to materiał ścienny w zasadzie nie ma znaczenia w zakresie termiczności.
Silka, ceramika lepiej (dłużej) będzie trzymała ciepło niż beton komórkowy (ceramika jeszcze niby zdrowsza) (ytong- Xella czy suporex to to samo- to jest beton komórkowy no chyba że pisałaś o silce- Xella).
Co do Taty to nie słuchaj, pokaż mu ten temat .
Ja raz teścia posłuchałem i zmarnowalem mój styro AQUA (pod płytę) bo przy ławach, pod posadzkę mógłby być tańszy, zwykły EPS100-200.
Teraz już go staram się nie słuchać jeśli chodzi o ważne rzeczy i na razie wychodzę dobrze na tym a kilka juz takich sytuacji bylo, znioslem wszystko, wysłuchałem i zrobiłem po swojemu lub nie ustąpiłem i robiliśmy jak mówiłem.
Jeszcze co do grubości styro:
Jakiś czas temu babka w hurtowni rysowała mi wykres, że się nie opłaca dawać więcej styro niż 12 cm itp. pokiwałem głową, i powiedzialem że chciałbym tyle i koniec a poza tym sam sobie domek projektowałem i wiem co mu trzeba, juz się nie odezwała i przestała rysować wykres .
Jak obliczyć U?
Masz grubość styro i współczynnik przewodności cieplnej lambda dla styro dziel:
lambda/grubość (z grubsza będzie wystarczająco dokładnie).
np. 12 cm styro i lambda styro (takiego byle jakiego)- 0,04 W/m*K
U=0,04/0,12m=0,33 W/m2*K
Domy pasywne powinny mieć ok. U<=0,1
3- litrowe ok=0,15-0,17
Normowo tradycyjnie U<=0,3.
pzdr
0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia