Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości
  • wpisów
    17
  • komentarzy
    0
  • odsłon
    41

Nadwiślańskie łęgi Badii


Badija

470 wyświetleń

Hurra, plan zagospodarowania przestrzennego naszego sołectwa się uprawomocnił.

 

 


Można przystąpić do papirologii.Jak to mówił nasz znajomy: damy radę, choć lista papierów do przerzucenia wygląda straszno

 

 


1. Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

 

 


Dokumenty potrzebne do uzyskania:

 


- wniosek

 

 


Złożony! 20.03.09 Odebrany 7.05.2009


 


2a. Warunki techniczne przyłącza wodnego i kanalizacyjnego

 

 


Dokumenty potrzebne do uzyskania:

 


- wniosek

 


- oświadczenie o prawie dysponowania nieruchomością

 


- podkład geodezyjny 1:1000/ wydany w ostatnich trzech miesiącach/ - szt. 2

 

 


Złożone! 20.03.09 Opłaty za podkłady geodezyjne 4 szt - 140 zeta, ale za to mapy dostałam od ręki, opłata za złożenie wniosku 103 zeta

 


Odebrane 7.05.2009

 

 


2b. Warunki techniczne przyłącza energii elektrycznej

 

 


Dokumenty potrzebne do uzyskania:

 


- wniosek

 


- ksero aktu notarialnego poswiadczone,

 


- podkład geodezyjny w skali 1:1000,

 


- wypis i wyrys z planu zagospodarowania.

 


Aktualnie termin przyłączania określany w projekcie umowy wynosi 2 lata.

 

 


Złożone 7.05.2009. Do listy czekających na realizację wchodzi się dopiero po podpisaniu umowy i uzyskaniu pozwolenia na budowę


 

 


2c. Warunki przyłącza gazowego

 

 


Dokumenty potrzebne do uzyskania:

 


- wniosek

 


- podkład geodezyjny w skali 1:1000,

 


- dokument potwierdzający prawo władania nieruchomością.

 

 


3. Opracowanie dokumentacji projektowej, zgodnej z treścią zapisów


w planie

 

 


3.1 Mapa do celów projektowych

 


Powstaje po uaktualnieniu przez geodetę mapy zasadniczej.

 


Mapa do celów projektowych jest ważna 3 miesiące i jest potrzebna do uzgodnienia wszystkich przyłączy obsługujących budynek. Na jej podstawie wykonuję się uzgodnienia w ośrodku uzgodnień dokumentacji w starostwie (ZUD)

 

 


3.2 Projekt architektoniczno-budowlany

 

 


3.3 Adaptacja projektu

 


- usytuowanie, obrys i układy istniejących i projektowanych obiektów budowlanych na mapie do celów projektowych

 


- sposób odprowadzania wód opadowych

 


- sposób włączenia działki do układu dróg lądowych

 

 


3.4 Projekt przyłącza wodnego i kanalizacyjnego na mapie do celów projektowych

 


- złożenie projektu przyłącza wodociągowego i kanalizacyjnego

 


wykonanego przez uprawnionego projektanta do zaopiniowania przez Zakład Uzgadniania Dokumentacji Projektowej.

 


- odbiór uzgodnionego projektu po 30 dniach

 


- telefoniczne zgłoszenie rozpoczęcia budowy przyłącza

 


- wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej

 


- zainstalowanie wodomierza, wizyta inspetora (plomba na wodomierzu)

 


- zawarcie Umowy

 

 


3.5 Projekt przyłącza gazowego

 

 

 


4. Uzyskanie Pozwolenia na Budowę,

 

 


Dokumenty potrzebne do uzyskania:

 


- wniosek o pozwolenie na budowę,

 


- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,

 


- wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

 


- 4 egzemplarze projektu budowlanego wraz z kopią uprawnień projektanta

 


- oświadczenia projektantów o sporządzeniu projektu budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej

 


- dokumenty zebrane w pkt 3

 

 


6. Pozyskanie wykonawcy i ustanowienie kierownika budowy,

 

 


7. Zgłoszenie w Urzędzie przystąpienia do robót budowlanych,


 

 


- zgłoszenie do powiatowego inspektora nadzoru budowlanego lub wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego oraz projektanta sprawującego nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót, co najmniej na 7 dni przed ich rozpoczęciem

 


- oświadczenie kierownika budowy, stwierdzające sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz przyjęcie obowiązku kierowania budową

 


- zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, stanowiącego podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,

 


- informację zawierającą dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia zamieszczone w ogłoszeniu, które kierownik budowy ma obowiązek umieścić na budowie.

 

 


8. Wydanie dziennika budowy

 

 


Dokumenty potrzebne do uzyskania:

 


- wniosek o wydanie dziennika

 


- nowy egzemplarz dziennika budowy.

 


Decyzja o pozwoleniu na budowę wygasa, jeżeli budowa nie została rozpoczęta przed upływem 2 lat od dnia, w którym decyzja ta stała się ostateczna lub budowa została przerwana na czas dłuższy niż 2 lata.

 

 

 


9. Zgłoszenie do użytkowania.

 

 


Dokumenty potrzebne do uzyskania:

 


- wniosek

 


- oryginał dziennika budowy,

 


- oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym z warunkami pozwolenia na budowę, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami,o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy,

 


- protokoły badań i sprawdzeń,

 


- swiadectwo energetyczne

 

 


10. Nadawanie numeracji porządkowej nieruchomości i nazewnictwa ulic

 

 


Dokumenty potrzebne do uzyskania:

 


- wniosek;

 


- mapa inwentaryzacyjna budynku.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Gość
Add a comment...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...