Klinkierowy Bursztyn
Ponieważ obiecałem i mam sporo pytań o dokumenty do PINB podaję :):):
Informacje są na stronie PINB-u http://www.pinb.waw.pl/" rel="external nofollow">http://www.pinb.waw.pl/ tam jest zakładka druki do pobrania i tak pobieramy:
1 - w zależności co jest napisane w pozwoleniu na budowę i oddajemy "zawiadomienie o zakończeniu budowy" lub "wniosek o pozwolenie na użytkowanie";
2 - Oświadczenie kierownika budowy druk 2A / 2B dla robót budowlanych wykonanych bez odstępstw od zatwierdzonego projektu - czyli w zależności czy były odstępstwa od oddanego projektu jeden z dokumentów, przy odstępstwach od projektu dodatkowo oddajemy poprawiony 1 egzemplarz projektu;
3 - Oświadczenie inwestora o właściwym zagospodarowaniu terenów przyleglych - niezależnie czy korzystaliśmy czy nie;
4 - "Karta ewidencyjna d/s statystycznych "
5 - kopię ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę (z potwierdzeniem jej ostateczności)
6 - oryginał dziennika budowy (z wpisem kierownika budowy o zakończeniu budowy;
7 - protokoły badań i sprawdzeń w tym:
a) świadectwo charakterystyki energetycznej budynku;
b) przewodów wentylacyjnych, spalinowych z uwzględnieniem wentylacji mechanicznej - kominiarz
c) pomiaru rezystancji instalacji elektrycznej i wyłącznika różnicowo-prądowego, w moim przypadku wystarczyło oświadczenie o wykonaniu zgodnie z przepisami;
e) odbioru przyłącza energetycznego, - wydaje zakład energetyczny;
f) odbiór przyłącza gazowego;
g) odbioru przyłącza wodociągowego,
h) odbioru przyłącza kanalizacji sanitarnej,
8- inwentaryzację geodezyjną powykonawczą budynku i przyłączy - geodeta
Urząd do 21 dni przysyła pismo o uzupełnienie lub jest cisza - wtedy już występujemy o wydanie zaświadczenia o zakończeniu budowy, zaświadczenie odbieramy osobiście wtedy też zwracają większośc dokumentów - ja otrzymałem także dziennik budowy w którym nie dokonano żadnego wpisu .
Zaświadczenie to potrzebujemy do zakładu energetycznego aby zmienili nam taryfę z budowlanej .
Przy okazji :):):), otrzymujac decyzję o nadaniu numeru na dole jest uwaga że w ciągu dwóch tygodni powinniśmy oznakować dom (pod grożbą kary) i wtedy:
- występujemy z pismem do zarządu dróg miejskich - informacje na http://www.zdm.waw.pl/msi/tryb-uzyskania-dt-tabliczki-adresowej.html" rel="external nofollow">http://www.zdm.waw.pl/msi/tryb-uzyskania-dt-tabliczki-adresowej.html
- jest formularz który wypełniamy i dołączamy decyzję o nadaniu numeru - można składać faksem lub mailem;
- po 3-5 dniach odbieramy dokładny projekt tablicy oraz adresy firm które to robią.
Projekt jest bez opłat.
0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia