Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Przegląd

  1. Co nowego w tym klubie
  2. " ...Kilka dni temu omal nie doszło do tragedii z udziałem myśliwca F-16 - twierdzi "Rzeczpospolita". Jak podaje gazeta, podczas ćwiczeń w poznańskich Krzesinach odbywających się 17 lutego, jedna z maszyn nagle bezwładnie runęła z wysokości 10 tys. metrów. Pilot opanował ją dopiero po dłuższej chwili, na pułapie o 2 km niższym ..." " ... część lotników, z którymi rozmawiała "Rzeczpospolita" uważa, że Siły Powietrzne powinny zawiesić loty F-16, do czasu wyjaśnienia co było przyczyną problemów samolotu ..." http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Dlaczego-spadal-F-16-Omal-nie-doszlo-do-tragedii,wid,10887514,wiadomosc_prasa.html czyli c.d. problemów z latajacym złomem ...
  3. ciąg dalszy szopki ze złomen jaki zakupił rząd polski i za którą płacą Polacy ... Problemy techniczne z naszymi F-16 nie skończyły się po ich przylocie do Polski. Z 11 samolotów dostarczonych przez producenta, pięć już wyłączono z eksploatacji - pisze "Życie Warszawy". Według niego, pilotujący jedną z maszyn amerykański instruktor podczas lotu przekroczył przeciążenie dopuszczalne warunkami eksploatacji. Kiedy trzeba było wymontować silnik maszyny do przeglądu, okazało się, że producent nie dostarczył do tego odpowiednich narzędzi. Od grudnia ub.r., kiedy zaczęły się w Polsce loty odrzutowców F-16, do początku marca stwierdzono już 22 usterki w tych maszynach. Statystycznie problemy techniczne w F-16 pojawiają się co siedem godzin lotu. W używanych od ponad 20 lat rosyjskich Su- 22, co 6 godzin - odnotowuje stołeczny dziennik ... Polskie F-16 w powietrzu odmówiły posłuszeństwa - Newsweek 06:05 Awarie myśliwców F-16, do których doszło ostatnio w Krzesinach, o mało nie skończyły się tragicznie - pisze internetowe wydanie "Newsweeka". Powołując się na nieoficjalne informacje podaje, że F-16 dwa razy lądowały awaryjnie na skutek awarii awioniki, czyli systemu wskaźników w kokpicie. Piloci wylądowali tylko dzięki własnym umiejętnościom, na wyczucie. Od czasu gdy w grudniu wojsko rozpoczęło loty na F-16, w maszynach stwierdzono kilkadziesiąt uszkodzeń i usterek podzespołów - donosi "Newsweek".Koszty napraw i nowych części musi pokryć polskie wojsko, bo w umowie zakupu amerykańskich myśliwców rząd nie zadbał o gwarancję i serwis sprzętu w ramach offsetu. Już dziś resort obrony zamówił części zamienne, które mają wystarczyć do 2010 roku, za 123 mln dolarów. szopka trwa, rząd polski udaje ze nic sie nie dzieje, pewnie dlatego,ze przeciez za to płaci naród - a nie rząd ...
  4. dzis gruchoty brały udział w "defiladzie" oto relacja naocznego swiadka "... Żenada nie parada Warszawianka 2007-08-15 15:21 portal wp.pl Staliśmy z rodziną na kładce koło Łazienek razem z kilkoma tysiącami ludzi. O godz. 14, kiedy to miała zacząć się uroczysta parada jedynymi sygnałami tego, żę coś ma się tu dziać były głosy karetek. Z dwudziestominutowym opóźnieniem wspaniały prezydent przejechał dumnie swoim pojazdem machając zebranemu tłumowi dłonią niczym papież. I kolejny zastój przez około 5 minut. Potem kilka pojazdów opancerzonych, 3 przeloty śmigłowców i samolotów. I koniec. Przez kolejne minuty czekaliśmy na dalszą część ale nie doczekaliśmy się. Ludzie zaczęli wracać do domów... I to ma być wspaniała parada polskiego wojska? Jeśli tak to dziękuję. Następną obejrzę w telewizji ..." "JOTREK 2007.08.15 15:01 piekny momet jak przejeżdżały Leopardy i ten zniszczony asfalt spod ich gonsienic co z tego ze miały nakładki -jutro bedzie płacz Gronkiewicz:)" "Hans Klos 2007.08.15 15:46 .. to co widziałem utwierdziło mnie w przekonaniu, że byle państwo Europejskie w kilka dni położy Nas na łopatki. Co za złom.." "Smiglo 2007.08.15 15:34 To maja byc nasze powietrzne sily zbrojne,litosci!!!"TRAGEDIA! "B 2007.08.15 15:26 Jeśli to ma być ta nowoczesność to.. aż brakuje elokwentnych do tego słów. Przejazd złomu.. " "A ile podatnicy zapłacą anlew 2007.08.15 14:56 za te zabawy na ulicach Warszawy ? Nie ma na co pieniędzy wywalać ? A Euro 2012 tuż , tuż ." tanie państwo "podatnok 2007.08.15 15:03 czy ktoś poda koszty dzisiejszej imprezy , pyzeciesz ta imprezka była za pekiel podatników" a utrzymanie gruchotów kosztuje
  5. I bądź tu mądry http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?kat=1356&wid=8783502&rfbawp=1174573629.004
  6. brzoza czasami uzywasz takich argumentów,że gdybym miał 6 letniego syna to by Cię przebił logiką chyba...lubisz bawić się w demagoga ale takie podsycanie to może robi wrażenie na innych.
  7. ale jednak w swieto niepodległosci nie wypuscili f16 w powietrze ludziom pokazywali ... ale z daleka ... az tak sie bali sie o niego ... czy o życie pilotów
  8. Co nie zmienia faktu, że F-16 to dobry i nowoczesny samolot, bijący na głowę Miga 29 i Su 27. Amen.
  9. Te wersje nie są przystosowane do przenoszenia rakiet powietrze-woda. Z tego co wiem, jednym z najważniejszych kryteriów przy wyborze, był offset. Uważano, że USA może zaproponować najwięcej. Póki co nie wygląda to za dobrze. Także z punktu widzenia NATO, mniejsze znaczenie ma fakt, że Gripen jest samolotem bardziej uniwersalnym. Nasze F-16 będą uczestniczyć w określonych misjach natowski, gdzie ta uniwersalnośc nie będzie wymagana. Z polskiego jednak punktu widzenia (zakładając aspekt czysto wojskowy) zakup Gripena byłby o wiele bardziej korzystny. Problemem mogłaby być neutralnośc Szwecji - ewentualne wstrzymanie dostaw w razie konfliktu. Tak przypuszczałęm,że akurat nie nie są przystosowane bo argument z tymie pieczeniam jak pisałęm wcześniej przy 48 maszynach naciągany... ...co nie zmienia faktu,że w ogólnym zarysie Gripen chyba byłby lepszym wyborem: a) zakup z kraju będącego poza NATO nie pwoinien wywołąć tyle negatywnych odczuć zarówno we Franci czy u Amerykanów, choć to też nie do końca prawda bo sprzedaż miała być w konsorcjum brytyjsko-szwedzkim b) rzeczywiście z tego co można wyczytać Gripen objawia się jako bardzo uniwersalny, ekonomiczny samolot i nowoczesny (niew iem jak się w tej chwili ma sprawa względem tego oferoanego uzbrojenia do nowych F-16, może być Gripen lekko w tyle) c) gospodarczo powinien być większy zysk, bliskie kraje ,łatwiejsza współpraca i do tego nie są rozmowy giganta z liliputem... d) Polska mogłaby stać się centrum obsługi Gripenów w Europie Centralnej ....cóż wybrano inaczej.
  10. Te wersje nie są przystosowane do przenoszenia rakiet powietrze-woda. Z tego co wiem, jednym z najważniejszych kryteriów przy wyborze, był offset. Uważano, że USA może zaproponować najwięcej. Póki co nie wygląda to za dobrze. Także z punktu widzenia NATO, mniejsze znaczenie ma fakt, że Gripen jest samolotem bardziej uniwersalnym. Nasze F-16 będą uczestniczyć w określonych misjach natowski, gdzie ta uniwersalnośc nie będzie wymagana. Z polskiego jednak punktu widzenia (zakładając aspekt czysto wojskowy) zakup Gripena byłby o wiele bardziej korzystny. Problemem mogłaby być neutralnośc Szwecji - ewentualne wstrzymanie dostaw w razie konfliktu.
  11. Gripen,Mirage też jak zbombardujesz lotnisko to nie wystartują ...żeby tak się stało to chyba amerykanie nas musieliby zbombardować.... ..swego czasu też był bajki i cuda na temat przekazanych Polsce Leopardów, potem się okazało,że czołgiści prędzej daliby się pociąć niż oddać Leosia w zamian za PT-91...
  12. ciekawe czy dzis pofruna ? święto narodowe ... i mgły nie ma ... lecz czy amerykańscy piloci zechcą dzis ... ? przyzwyczajeni byli latac w ostatni czwartek listopada ...u nich paraduje sie w swieto indykahttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a3/Thanksgiving_Turkey.jpg/120px-Thanksgiving_Turkey.jpg w dniu dziekczynienia http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3f/Ford_Pardoned_Turkey.jpg/120px-Ford_Pardoned_Turkey.jpg a tu dzis sobota ... na forach internetowych opinie w takim stylu ... F-16 jest poza tym bardzo delikatny, pas startowy czysci sie kazdorazowo, 30 ludzi x 1h, wystarczy zbombardowac lotnisko i nie wystartuje http://wiadomosci.onet.pl/1,15,11,24565307,68269662,2609901,0,forum.html lub "...Nie zazdroszczę im matki chrzestnej. Chociaż z drugiej strony- jaki sprzęt, taka matka chrzestna ..." "...TAKA MATKA CHRZESTNA ODSTRASZY KAŻDEGO AGRESORA ..." i to jest pocieszajace ...
  13. Oczywiście piję do Gripenów, które moga przenosić RBS-15F. Byłyby upieczone dwie pieczenie (także DOL), a tak musimy się martwić czym zastąpić Migi 21 bis. Zakładam, że na Tornada nas nie stać. Nie byłyby do końca dwie pieczenie dlatego,że tych 48 jest za mało aby obdzielić lotnictwo morskie i "lądowe" - z tego co pamiętam to F-16 mógł przenosić Penguin'y i Harpoon'y ale głowy nie dam uciąć... BTW Z mojego laickiego punktu widzenia tez uważam,ze lepszy byłby Gripen...przemawiało za tym wiele rzeczy.
  14. Oczywiście piję do Gripenów, które moga przenosić RBS-15F. Byłyby upieczone dwie pieczenie (także DOL), a tak musimy się martwić czym zastąpić Migi 21 bis. Zakładam, że na Tornada nas nie stać.
  15. Pisałem o tym wcześniej za to dowódcy w czasie mgły tylko po to aby samolot przeleciał nad głową generała to już strachu nie mieli? To,że się samolot rozbił to też nie było problemem. Pisałęm też wcześniej, znając Nas pewnie gdyby z naszym produktem wystąpiły problemy nasi kazali by lecieć, będą tam zawracać i się do błędu przyznawać, lepiej zginąć niż "wyjść na ciotę" co nie?
  16. Rodzi się pytanie czy F16 miał zastąpić MIGi-21bis i Iskry z lotnictwa morskiego? NIE! F-16 miał zastąpić MIGi-29 i Su-22, łącząc zadania obydwu typów, choć co prawda ilość 48 samolotów wywołuje uśmiech, możemy miec chyba 460.... Jeśli chodzi o DOLe i czas odworzenia zdolności bojowych to w tej chwili nie odpowiem bo nie pamiętam dokładnie jak jest, kilkaset SP kurzy się na strychu.
  17. zbiorniki robia Zydzi ... a z Żydami moze byc różnie ... jesli uznaja ze w Polsce panuje antysemityzm moga zastosowac embargo na zbiorniki ... " ... Jak się nieoficjalnie dowiedziało "Życie Warszawy", polski MON we wtorek zwrócił się do amerykańskiego rządu o pisemne wyjaśnienie zamieszania z dostarczeniem samolotów do Polski. Już w poniedziałek maszyny musiały wrócić znad Atlantyku do USA z powodu problemów z oprogramowaniem stacji radiolokacyjnych, napędem i urządzeniami do tankowania w powietrzu ..." http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34308,3724527.html az strach ich wysyłac w powietrze ...
  18. Może te zbiorniki przyślą później? Z tego co wiem w pakiecie zakupiliśmie je. Geno jak to jest ze zwalczaniem celów morskich w przypadku F-16? Co jeszcze przemawia przeciwko F-16? DOL-e. Jako jedno z niewielu państw na świecie jesteśmy w tym temacie bardzo zaawansowani. Niestety F-16 nie ma możliwości korzystania z nich. Czas odtworzenia zdolności bojowych też nie należy do najkrótszych. Aczkolwiek samolot był kupiony aby uczestniczyć w misjach NATO, a tam odgrywa to drugoplanową rolę...
  19. Ktoś wie czemu samoloty które przyleciały nie mają zbiorników konforemnych? Wydawało mi się,że powinny mieć.
  20. Prościej nie można wytłumaczyć, aby pilota wyszkolił amerykański personel musi najpierw przejść przeszkolenie w specjalistycznym języku aby poznac procedury, chyba amerykanin nie będzie się polskiego uczył?Tym bardziej,że Ci piloci będą uczyć sowich następców, jeżeli będa popełniac błedy to konsekwencje tych błedów nie będą wesołe. Moje zdnerwowanie w tym wzgledzie wynika z tego,ze nie bardzo podoba mi się czytanie tekstów idiotów dziennikarzy,którzy nie za bardzo rozróżniają F16 od MIGa 29 ale za to są już specjalistami w dziedzinie i wszystko wiedzą w temacie, formułują od razu niepodważalne wnioski a tutaj leciecie na te teksty jak ćma do lampy, zupełnie jak w "ciemnych " krajach, wystarczy,że ktoś rzuci plotę,że i mamy zaraz zamieszki, takie działanie bez przemyślenia. Przeczytałem kilkadziesiąt artykółów na temat F16 i jego ewelucji , na temat przebiegu przetargów, na temat konkurencji itd i boję się formułowac jakieś autorytatywne wnioski , natomaist tutaj często wpada ktoś z tekstem "Adam Mickiewicz wielkim poetą był" bez kompletnego zaznajomienia się w temacie poza bzdurami dziennikarzy, którzy tyle wiedzą o lotnictwie co ja o chirurgii... Co do klasy ludzi to dla mnie mają klasę ludzie,którzy jeżeli na czymś się nie znają to nie formułują wniosków a raczej pytają natomiast tu na forum czesto spotykam "specjalistów" z dziedziny budownictwa, którzy po przeczytaniu 2 Muratorów uważają ,że wszystko już wiedzą i to jest bardzo ciekawe. Analogicznie jest w tym temacie.
  21. Geno napisał Tu nie wystarczaja zwykły jzyk angielski tylko długie szkolenie ze specjalistycznym słownictwem ,zeby później nie było podobnej sytuacja jak z pilotem z turcji bodajże ci nie zrozumiał poleceniw iwzy i wylądaował na nie tym lotnisku co trzeba... nie wiem czy czytasz to co piszesz... w tym przypadku nie potrzebny jest żaden język specjalistyczny, zapewniam. Geno napisał Wyluzowac nie wyluzuje bo nie cierpię jak ktos wypowiada się autorytarnie nie mając zielonego pojęcia właściwie o czym mówi... ja mam blade, sporo ludzi tutaj nie ma żadnego.... ja nie wypowiadam sie autorytarnie ale jako ktos kto był przy tym dzien i noc przez długi czas. Ludzie ze srodowiska to tzw wolne ptaki i luzaki. Ty masz jakieś chyba kompleksy, w każdym razie raczej napewno nie należysz ani do jednych ani do drugich. Wiedzy technicznej, parametry itp., można się nauczyć ale styl, klasa...no cóż, tu zgadzam się z JackD. Chyba się wycofam, bo to "TWOJE" forum
  22. Wypadałoby coś poczytać wiecej aby formułować wnioski, wypowiadac owszem ale raczej na zasadzie pytania a nie twierdzenia. Przynajmniej ja tak robię jak o czymś nie mam zielonego pojęcia... no trudno.... to i ja tak zrobię... ide czytać... idę zmieniać kolor pojęcia pozdrówka Polecam zacząć tu http://www.altair.com.pl/ np. w archiwum
  23. Wypadałoby coś poczytać wiecej aby formułować wnioski, wypowiadac owszem ale raczej na zasadzie pytania a nie twierdzenia. Przynajmniej ja tak robię jak o czymś nie mam zielonego pojęcia... no trudno.... to i ja tak zrobię... ide czytać... idę zmieniać kolor pojęcia pozdrówka
  24. Ulubiony tekst który słyszę przynajmniej raz dziennie:Panie doktorze ja się na tym kompletnie nie znam,ale mnie się wydaje....
  25.  


×
×
  • Dodaj nową pozycję...