Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

ukashekk1982

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    24
  • Rejestracja

ukashekk1982's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam Wkrótce będziemy wykonywać taką podbitkę z płyty G-W Fermacell, wszystko wg zaleceń doradcy technicznego i tak w planie.... wykonanie stelażu metalowego (profil kapeluszowy ze względu na brak miejsca) płyta Fermacell 12,5mm grunt pod tynk (tu akurat ceresit CT16) tynk będzie nakładany dopiero na jesień przyszłego roku dlatego gruntujemy płytę tak jak resztę elewacji. kleju i siatki nie będziemy nakładać. nie radzę zostawiać płyty gipsowo-włóknowej na jesień czy nawet samą zimę bez gruntu. po wykonaniu poddasza z tej płyty odpady wyrzuciliśmy na dwór, przyszedł deszcz i płyta robi się jak plastelina więc ryzyko obwiśnięcia na podbitce dość duże. łączenia płyt :do czoła: wykonuję się na klej Fermacell (klej w tubach jak silikon). płyta raczej niechłonna (zwykły grunt pod emulsję nakładany pędzlem zachowuje się prawie jak woda na kaczce). płyta po wyschnięciu faktycznie "odzyskuje" swoje pierwotne właściwości. Cena usługi: stelaż metalowy, płyta Fermacell, grunt = 30zł/m2
  2. A czym jesteś taki zaskoczony? Nie możesz porównywać ceny docieplenia m2 bloku gdzie masz kilka kondygnacji rusztowań i kilkuosobowej ekipie ich rozłożenie zajmie ok 2-3 dni z ceną docieplenia m2 domku parterowego, które można na upartego wykonać bez rusztowania. Częstochowa, na dzień dzisiejszy cena docieplenia (bez materiału) 22-25zł bez tynku, 30-35zł z tynkiem. W cenie mamy: kręcenie listew cokołowych, klejenie styropianu (najczęściej na placki) + 2 kołki na płytę, zatapianie siatki, narożniki i grunt. Osobno doliczane są parapety, ozdoby wokół okien czy drzwi itp. Tym samym za 110zł/m2 na docieplenie bloku ciężko znaleźć firmę... Takie porównanie Pzdr
  3. http://www.fnprofile.com/stuff/bilddatenbank/Biegbare_Massivholzleiste.jpg pytaj w Castoramie i OBI Są też listwy przypodłoowe do łuków wykonane z materiału "styropianopodobnego" przeznaczone do malowania ale tutaj nie uzyskasz efektu sosny
  4. Skoro ma problemy z wykonaniem takiej płyty to zapewne łatwiej byłoby przerobić stelaż.
  5. A czy naprawdę nie masz możliwości wciśnięcia tam płyty 12,5mm ? Podjechał byś do castoramy i kupił sobie jedną taką płytę i byłoby po problemie
  6. g/k jest oklejona papierem z obu stron a g/w to raczej jakby jednolita masa czyli łamanie powoduje całkowite rozdzielenie się obu części. g/k po nacięciu i połamaniu powinna się trzymać na papierze z jednej strony, uformuj, przykręć do stelaża a powstałe między "paskami" płyty szczeliny wypełnij i uformuj łuk z grubsza gipsem czy czymś w tym stylu i na koniec gładzią możesz. Cały czas się zastanawiam czy nie zrobiłbyś tego dużo szybciej i nawet taniej ze styropianu....
  7. Tniesz sobie taki element jaki będzie Ci potrzebny i nacinasz go jednostronnie w tym wypadku po stronie białego papieru. Nacięcia pionowe w regularnych odstępach np co 2,5cm (lub co 3cm / 4cm lub ile tam chcesz). Łamiesz na sucho. Żeby płyta pękała tak jak ma pękać - dociskaj nóż tak mocno żeby wcinał się w nią jak najgłębiej ale nie na wylot. Im mniejsze odstępy między cięciami - tym lepszy efekt zaokrąglenia uzyskasz. swietnie ale tu mowa o plycie g/w . boru mocz te plyte jak nie mozesz jej wygiac na sucho. i jak chcesz od strony speczanej lub rozciaganej. klopot tylko w tym, ze trzeba nadac jej ksztalt, poczekac az wyschnie i dopiero mocowac. Ja tam pisałem i miałem na myśli płytę g/k Jest g/w 6mm ?
  8. Staraj się nacinać jak najgłębiej, później połóż np na krawędzi stołu tak aby ten 3cm-kawałek wystawał poza blat i naciśnij go przy pomocy np poziomicy albo czegoś innego tego typu. Powinno lekko pękać.
  9. Tniesz sobie taki element jaki będzie Ci potrzebny i nacinasz go jednostronnie w tym wypadku po stronie białego papieru. Nacięcia pionowe w regularnych odstępach np co 2,5cm (lub co 3cm / 4cm lub ile tam chcesz). Łamiesz na sucho. Żeby płyta pękała tak jak ma pękać - dociskaj nóż tak mocno żeby wcinał się w nią jak najgłębiej ale nie na wylot. Im mniejsze odstępy między cięciami - tym lepszy efekt zaokrąglenia uzyskasz.
  10. nie bardzo rozumiem z tymi krawedziami.. ale to moze kwestia tego ze zle sobie wyobraziles wiec podae linka do projektu:http://img16.imageshack.us/i/zabudowa3.jpg/ A o takie coś Wielkiemu Wodzowi chodziło tylko własnej roboty. http://www.vobos.pl/plus/4.jpg
  11. Jeśli masz zamiar gruntować to o co odpylać? Gruntowanie ma za zadanie wzmocnienie podłoża oraz związanie tego pyłu, klei go w spójną całość. Reasumując - po docieraniu - gruntowanie, po gruntowaniu - malowanie czy co tam się chce.
  12. nigdy takiego nie stosowalem... a nie jest to czasem profil do styropianu? Do systemu dociepleń? ...a co do silikonu akrylowego... hmmm nazwa handlowa... bo jak połączyć silikon utwardzany poprzez wiązanie wody i masę akrylową czyli dyspersję wodną z wypełniaczami? No chyba że ten silikon jest już utwardzony i robi za wypełniacz... to tak jakby do gotowej szpachlowki akrylowej we wiaderku dodać zwykłego gipsu... zasada ta sama... ale może się mylę bo nie jestem chemikiem... Tak, ten profil na zdjęciu jest akurat do dociepleń ale tego do GK nie mogłem zdjęcia znaleźć. Różni się tym, że zamiast siatki ma trochę dłuższe ramiona, które się zaciąga VARIO. Mam zamiar go przetestować ale jak na razie robię na fermacell`u więc nie mam jak. Podobno rewelacja ale w praktyce te "rewelacje" różnie wychodzą...
  13. Rom-Kon a używałeś czegoś takiego jak profil dylatacyjny do GK ? Chodzi o łączenie ściana/sufit. I jeszcze jedno spostrzeżenie: generalnie istnieje przekonanie, że do łączeń, pęknięć itp przypadków powinno się używać akrylu. Ja używam SILIKONU AKRYLOWEGO. Właściwości silikonu - malowalny jak akryl polecam bo dużo bardziej wytrzymały niż zwykły akryl http://www.e-market.net.pl/shop/miniaturki/296.jpg
  14. Nawet nie wiesz jak bardzo jesteś w błędzie. Nie chodzi o to czy jakiś pierwiastek ludzi je posiadał tylko o to, że nie były tak powszechne jak dziś. W każdym bądź razie nie o to chodzi w tym wątku. I nadal trzymam się wersji: drewno - dla koneserów nie zwracających uwagi na cenę, stalowe dla ludzi racjonalnie wydających pieniądze
  15. Nawet nie wiesz jak bardzo jesteś w błędzie. Nie chodzi o to czy jakiś pierwiastek ludzi je posiadał tylko o to, że nie były tak powszechne jak dziś. W każdym bądź razie nie o to chodzi w tym wątku. I nadal trzymam się wersji: drewno - dla koneserów nie zwracających uwagi na cenę, stalowe dla ludzi racjonalnie wydających pieniądze
×
×
  • Dodaj nową pozycję...