Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

bestisz

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    53
  • Rejestracja

bestisz's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

10

Reputacja

  1. Witam. Potrzebuję porady w wyborze przydomowej oczyszczalni. W temacie jestem kompletnie zielony. Może zaczniemy od warunków do jakich ją potrzebuje: 1. Dom o powierzchni 300m2 2. Liczba mieszkańców 6 osób 3. Zużycie wody (według sterownika zmiękczacza do wody bo ten mi liczy średnią) - 800-1000L/24h 4. Odległość obecnego szamba od domu około 35m 5. Grunt na całej działce bardzo piaszczysty - przepuszczalny (20cm czarnej mineralnej ziemi i dalej piach) Obecne szambo to powojenny twór. Ściany murowane z kamienia, dno bez wylewki betonowej, na górze zbrojona płyta betonowa. Jest do wypompowania i zasypania. Cała posesja jest z łagodnym spadem (dom najwyżej, potem ma być oczyszczalnia i dalej jakiś system rozsączania). Po zabudowie nowej oczyszczalni przełączam dopływ ścieków ze starego szamba do oczyszczalni i dopiero likwidacja szamba. Moje kluczowe pytanie co wybrać? Jaki system, rozwiązanie? Obecne szambo jak to szambo,...raz na jakiś czas trzeba wypompować. Wstyd się przyznać ale w ostatnie lata poziom zapełniania szamba sam się regulował ze względu na suszę - sporo przyjmował grunt (niestety). Przeglądałem trochę tematyki dostępnej w sieci i powiem szczerze że przerażają mnie trochę te nowe konstrukcje - ich skomplikowane rozwiązania. Jak nie obrotowe dyski, to znowu jakieś pompy membranowe. To kolejny system który za dwa, pięć czy siedem lat trzeba będzie serwisować lub dokonywać wymian elementów typu własnie silnik czy pompa. Jeszcze po tym wszystkim jak czytam tutaj że ktoś nie może sobie poradzić z zapachami bo użył złych tabletek albo żona używa nie takiej chemii jak powinna to włosy dęba stają. Pytam Was jako fachowców. Nie mam ograniczeń co do gabarytów takiej oczyszczalni. Może mieć nawet 5x10m (nawet więcej) - nie musi to być jakiś kompaktowy zbiorniczek. Tak jak wspomniałem wcześniej działka to piach który przyjmie każdą ilość uzdatnionych ścieków. Powierzchnia na linie rozsączające praktycznie nieograniczona. Doradźcie co wybrać aby służyło godnie i nie było skomplikowane jak prom kosmiczny Apollo.
  2. Pomóżcie w doborze sprzętu. Generalnie nie chcę szaleć cenowo ale jakieś tam wymagania mam. Na pewno Wy tutaj jak i z własnego doświadczenia tak i są pewnie osoby które mają na co dzień styczność ze sprzętem AGD i mogą doradzić co jest dobrze wykonane i działa jak należy. 1) Płyta gazowa - chciałbym coś w inoxie ponieważ siostra ma na czarnym szkle i przeklina czyszczenie. Do tego jakieś sensowne ruszta najlepiej żeliwne. 2) Piekarnik - w sumie nie mam żadnych wymagań poza jedną - chciałbym aby miał sondę termiczną. Na takiego z pyrolizą, parowym pieczeniem i wbudowaną książką kucharską mnie nie stać z i uważam że nie do końca jest mi to potrzebne. Jeżeli ktoś schludnie używa takiego sprzętu na pewno nie będzie miał problemów z utrzymaniem czystości. 3) Okap - raczej myślałem o teleskopowym, no chyba że ktoś mnie rozsądnie przekona że taki jest zły. Kuchnia jest tą drugą w domu i na co dzień nie będzie w niej gotowane. Niemniej jednak chciałbym żeby była w pełni funkcjonalna i jeżeli zajdzie konieczność gotowanie w niej pełnych obiadów to zapachy nie będą się roznosić po całym piętrze a szyby nie będą spływały łzami z pary. Po prostu coś rozsądnego. Nie mam wymagać co do firmy. Nie chcę pompować tutaj swego ego Boschem czy Siemensem. Baaa, powiem więcej - jeżeli wszystko będzie od innego producenta to też nic się nie stanie. Byle by tylko w miarę pasowało do siebie wizualnie. Co najważniejsze to ceny. Pomóżcie wybrać coś raczej z dolnej półki. Meble już mnie wyszły 7500zł a zakładałem że całość pochłonie nie więcej jak 10.000zł i tego chciałbym się trzymać. Za wszelakie podpowiedzi i pomoc z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
  3. bestisz

    ZBROJENIE

    Mam do wykonania strop żelbetowy o wymiarach 4m x 2m jakiego użyć drutu do zrobienia kratownicy, i jak za zbroić belkę nad bramą garażową szer.2.50m grubość muru 25cm
  4. Mam do kolegi pytanie odnośnie sprzętu jakim malował. Słyszałem że natryskiem wychodzi najbardziej efektownie ale czy pistolety z allegro (np. taki) da sobie radę? Przypuszczam że z farbą bliską konsystencji wody na pewno sobie poradzi ale np. kupując Tikurillę, Beckersa, Benjamina Moor-a nie wchodzi w rachubę rozcieńczanie jej wodą. Czy taki sprzęt spokojnie ją pociągnie i naniesie równo na powierzchnię? Mam całe piętro wygipsowane po remoncie i zbliża się czas malowania. Nie wiem czy trzymać się zawsze niezawodnego wałka czy może sprawić sobie taki kompresorek który nie ukrywam w późniejszym czasie przyda się do prac przydomowych.
  5. Ja kupiłem tutaj: http://www.mebleforever.pl Jestem bardzo zadowolony. Drewno bukowe pięknie wybejcowane i olejowane. Fakt faktem trzeba dbać, nie myć na mokro tylko odkurzanie, lekko wilgotna ścierka i co jakiś czas olej. Taka pielęgnacja zapewnia cały czas "fabryczny" wygląd. Łóżko jest bardzo stabilne, łączenia boków i wtyłków są na metalowe kłowe łączenia. Ja swoje ważę, na łóżku mam materac kokosowy z kilkoma strefami twardości i można wyczyniać na łóżku co się chce;d
  6. Opisywaliście kiedyś ten projekt. Interesuje mnie z jakiego knaufa zrobić te pasy oraz jakiego rodzaju szczotki użyć do wykonania "rys"?? Planuję najpierw całą ścianę pociągnąć gładzią np. "Megaronem" i zagruntować. Po tym rozrysuję na ścianie pasy, "odetnę" je porządną taśmą (widziałem takie grube 0,5mm firmy Tessa). W odcięte miejsca nałożę jakiegoś dobrego knaufa, zrobię fakturę szczotką i jak będzie jeszcze mokre oderwę taśmę. Na kniec chciałbym pomalować pasy jakimś rodzajem farmy bezbarwnej (i tutaj też proszę o podpowiedzi) ale takiej żeby nie robiła połysku a pozwalała na bezproblemowe utrzymanie czystości w rowkach. Co wy na to? Dobry plan działania?
  7. Rozumiem ale nie chodzi o "najtaniej" a raczej o "najszybciej". Jak myślicie jakie jest minimum schnięcia takiej wylewki i z czego by ją wykonać? Chodzi o materiał który samemu można wymieszać w domu (może być coś gotowego w workach. Żadne wylewki agregatowe raczej nie wchodzą w grę ponieważ jak chciałem robić takie wylewki w dwóch pokojach to do takiej powierzchni nikt nie chciał przyjechać. Wolał bym coś do samodzielnego wymieszania i wylania. Przy różnicy 10cm można by dać 2cm styropianu żeby nie wyszło tyle zaprawy i wylać 8cm jakąś wylewkę z "worków". Tylko co byście polecili?
  8. Nie wiem czy do końca się zrozumieliśmy. W pokoju w którym powstał problem były drzwi wchodzące z kuchni, które teraz zamurowałem. Wybiłem natomiast nowe przejście do pokoju w którym mam już zrobioną podłogę na legarach i płycie OSB. Różnica poziomów wynosi około 10cm którą chce zniwelować. Na podłodze którą muszę podnieść jest położony panel na piance pod tym jest wylewka cementowa pod którą prawdopodobnie jest wełna szklana. Wylewka jest spękana i nie ma poziomu. Nie mam potrzeby dawania styropianu gdyż jest to piętro a pod spodem jest ogrzewany poziom. Propozycja styropianu i przykręceniu na niego osb raczej wykluczona ponieważ podłoże obecne jest bardzo kruche i niestabilne, żaden kołek się tego nie trzyma. Szukam raczej czegoś (nie wiem czy coś takiego w ogóle istnieje) co można wylać i maksymalnie za 3-4tyg. kłaść panel.
  9. Dom jest stary, trzykrotnie rozbudowywany. Obecnie sukcesywnie remontowany. Przedpokój, łazienka, pralnia i kuchnia jest już sprowadzona do jednego poziomu. Trzy pokoje do których są wejścia z przedpokoju wypoziomowałem na legarach i płycie OSB. Jest jeszcze czwarty pokój który kiedyś był pokojem przechodnim z kuchnią ale teraz zamurowałem wejście z kuchni i wybiłem nowe z jednego z tych trzech pokoi które opisywałem powyżej. Okazało się że wyszła różnica poziomów około 10cm. Nie mam miejsca żeby dać legary+płyta OSB+panel bo wyjdzie wyżej jak w pokoju. Najbardziej pasowało by mi żeby coś tam wylać ale z doświadczenia wiem że wylewka cementowa musi schnąć te 6 miesięcy w okresie od wiosny do jesieni żeby nie powychodziły jakieś "kwiatki" na ścianach. Może są jakieś produkty gotowe które mają podwyższony stopień oddawania wody? Na ścisłość można było by podlać coś cieńszego i wtedy dałbym pod panel sztywne płyty. Pomóżcie coś bo panele chciałbym położyć jak najszybciej.
  10. bestisz

    Pomysł na "fugowanie"

    EEEE tam pierdoły. Ja fugowałem całą łazienkę fugą Mapei Kerapoxy. We wnęce prysznicowej na podłodze używałem fugi Sopro, oczywiście też epoksyd. Przy fugowaniu ścian łazienki trochę dałem ciała ponieważ bałem się żeby nie narobić dużo fugi i urabiałem malutkimi porcjami. Jak ma się 5kg wiadro + buteleczkę ciągnącej się żywicy to bardzo ciężko rozporcjować tak żeby każda porcja była idealnie równa. Dopiero przy urabianiu fugi pod mozaikę kamienną w prysznicu przejrzałem na oczy. Większa ilość fugi np. połowa opakowania, do tego połowa żywicy i malutkie mieszadełko do wiertarki. Po kilku sekundach masa zrobiła się super plastyczna a i formowanie jej było przyjemnością. Na początku kupiłem gąbkę do zbierania nadmiaru i do epoksydu się nie nadawała. Za delikatna i za chłonna. Dopiero ostra stara gąbka łazienkowa zdała egzamin. Za jednym pociągnięciem zbierasz więcej namiaru fugi ale nie wybierasz jej ze szczelin. Formowanie mozaiki wyglądało tak że najpierw nawciskałem w szczeliny ile się da, potem ostrą gąbką zebrałem nadmiar i całą dłonią zmoczoną w wodzie profilowałem szczeliny. Na koniec kawałek stylonowego materiału którym nie naciskając zbierałem z kostek mozaiki pozostałości. Flanela, bawełna jest do kitu bo za bardzo chłonie i zaciąga fugę. P.S. Dla mnie fugi z epoksydu są 3 razy ładniejsze jak z fugi wodnej.
  11. Jeśli chodzi o stawianie boków korpusów na spodach to jak najbardziej taki miałem zamiar. Z drugiej strony może i masz rację ponieważ ja troszkę przegiąłem z tym 3cm 100% naturalnego kamienia. Zapewne o wiele lepszy będzie konglomerat ponieważ jest dużo lżejszy a mechanicznie porównywalny do naturalnego kamienia. Sprawę drzwi do szafy też mam częściowo rozwiązaną. Znalazłem to: http://www.meble.pl/drzwi-przesuwne-nawierzchniowe,p1094.html http://www.laguna.pl/files/file/o7ni5f86pr3jkrz1xpu7jqqglet7j4.pdf System ten przewiduje montaż maksymalnie trzech skrzydeł. Przy moim ciągu szafy 4,5m to wychodzi 150cm na jedno skrzydło. Z tego co pamiętam kobieta w salonie Sevrol mówiła że szerokość jednego panela nie może być większa jak 90cm. Ciekawe czy ich okucia mają takie normy czy może to standard w budowie szaf. Panel miałby być połączeniem płyty 18mm oraz szkła lacobel w proporcji 3x psa poziomy szkła na przemian z dwoma pasami płyty, w sumie 5 elementów.
  12. Witam Was. Ja mam pytanie dotyczące wyboru materiałów pod korpusy na których będzie blat 30mm z granitu bądź czegoś co go przypomina. Na pewno będzie to materiał który jest bardzo odporny na temperaturę i uszkodzenia mechaniczne. Zakładam odgórnie że będzie on miał relatywnie wyższą wagę na 1 m2 niż blat z płyty w okleinie. Przypuszczam że sama konstrukcja korpusów nie wybiega specjalnie poza normy, jednakże jak to się ma jeśli chodzi o płytę na korpusy? Czy 18mm to wystarczające? Jaki system łączenia stosujecie? Czy wybór nóg pod korpusy jest również jakoś ukierunkowany? Zależy mi na solidności i trwałości mebli. Druga sprawa lekko wybiega poza temat ale nie chcę zakładać nowego w innym dziale a przypuszczam że większość doświadczonych będzie potrafiła pomóc. Mianowicie chodzi mi o system jezdny do szafy wnękowej w którym tor jezdny jest zakryty przez skrzydło. Efekt powinien być taki nie widać w żadnej szyny u góry tylko od razu zaczyna się panel drzwiowy. Czy przy takich rozwiązaniach lepiej wybrać tor jezdny górny czy dolny. Od razu zaznaczę że szafa ma jakieś 4,5m długości, sufit jest dość krzywy (gładź Megaron ale na pewno na długości 4,5m nie będzie ideału), podłoga za to jest idealnie do poziomu na legarach płyta OSB22 więc tor jest do czego przykręcić.
  13. Moi rodzice w 1998 roku za ciężkie pieniądze kupili odkurzacz Rainbow. Nie pamiętam ale było to prawie 5tys. zł co w owych czasach było kupą kasy. Było to sprzedawane tylko i wyłącznie metodą prezentacji domowych. Powiem szczerze że wtedy mając jakieś 20 lat uważałem że to szaleństwo i głupota a oni naiwni dają się nabierać na głupie sztuczki prezentera. Dzisiaj z perspektywy czasu znacznie zmieniłem zdanie z prostej przyczyny. Odkurzacz przetrwał gładzie gipsowe w całym domu, ostatnimi laty remont mojego domu od A do Z i dalej chodzi tak jakbym go z pudełka wyciągnął. Jest do niego masa osprzętu począwszy od urządzenia do trzepania dywanów bez wynoszenia po urządzenie do prania dywanów. Co ważne nie są to dodatkowe urządzenia które posiadasz i leżą gdzieś na strychu bo działają tak że można ich wogóle nie używać. Wręcz przeciwnie!! Urządzenia do trzepania cały czas urzywamy do dywanów przy standardowym ich odkurzaniu. Jak ktoś ma miękkie dywany które mają tendencję do wklepywania się włosa to po każdym odkurzaniu włos jest podźwignięty i puszysty. Trzepaczka to jakby szczotka która sama w sobie ma silnik który porusza dwie wirujące szczotki i tym samym wyczesuje dywan. Jest ona oczywiście połączona wężem do odkurzacza bo gdzieś te wyczesane śmieci muszą lecieć. Wąż ma zatopiony w sobie kabel który podaje zasilanie na silnik W/w trzepaczki. Odkurzacz jest oczywiście wodny bez żadnego worka. Wszystkie śmieci i pyły zatrzymywane są w kilku litrowym bidonie. Dla mnie rewelacja po tylu latach. Dzisiaj kupuję coś za 700zł i po jednym odkurzaniu poremontowym wszystko jest zalepione i nie do użytku bez głębszego rozbierania. Tu wylewasz wodę i płuczesz zbiornik. Sam się zastanawiam nad zakupem używanej sztuki po serwisowej. Na allegro można takie dorwać poniżej 2tys. zł. i uwierzcie że ta cena nie bierze się z niczego. Znajomy zakupił taką sztukę od faceta który jako jeden z nielicznych jest serwisantem tego sprzętu i oferuje używki po kompleksowym serwisie. Żeby było śmieszne to on jako autoryzowany serwisant daje 36mis gwarancji na zakupiony u niego sprzęt. Samo przez się mówi że ktoś ma odwagę dawać taką gwarancję na używany sprzęt.
  14. bestisz

    Uchwyt do LCD

    Tak czułem że będziesz potrzebował czegoś uchylnego na boki. Widzisz zasada jest prosta. Ten co proponowałem w pierwszej mojej odpowiedzi jest z grupy tych bardzo stabilnych i sztywnych uchwytów a zarazem nie jest w kosmicznej cenie. Każdy element który w jakiś sposób umożliwia obracanie, ustawianie kąta itp. po prostu zmniejsza sztywność uchwytu i jeżeli będziesz chciał założyć jakiś naprawdę wypasiony to zapłacisz parę stówek. Tu masz taki wypasiony: http://www.allegro.pl/item849745749_automatyczny_obrotowy_uchwyt_tv_lcd_led_5lat_gwar.html Ten jest też uchylny na boki ale co do jakości i sztywności to żadnej gwarancji Ci nie dam a jak coś pizgnie na ziemię to producent się i tak wypnie na ciebie bo powie że źle zamontowany: http://allegro.pl/item852006858_ekskluzywny_uchwyt_lcd_plazma_15_37_kolki_fischer.html Jeśli chodzi o montaż to jeżeli masz za drewnianym ekranem jeszcze 10cm to daj to tak jak mówisz na zwykłej śrubie i nakrętkach, z tyłu jakieś większe podkładki żeby ci śruby w dechę nie powciągało i nie powypychało drewna. Weź też pod uwagę to że uchwyty które mają regulację kątową na boki bardziej ode wstają od powierzchni montażowej. Jeżeli już masz od dechy 10cm, do tego decha i w przypadku tego tańszego którego Ci proponuje odległość minimalna przy całkowitym dosunięciu to 12cm. Ogólnie około 25cm odbicia od ściany murowanej a to ciągle jest tylko odległość od tylnej ścianki TV. Jeszcze dochodzi grubość samego sprzętu. Żeby Ci to jakoś estetycznie wyglądało i nie sterczało daleko od ściany.
  15. bestisz

    Uchwyt do LCD

    Jeżeli płyta jest solidnie zamontowana do ściany to nie ma co się zastanawiać tylko kupić klasyczny uchwyt LCD np. taki jak ten: http://allegro.pl/item841691563_uchwyt_pochylany_titan_62mm_plazma_lcd_32_42_45kg.html Nawiertać cienkim wiertłem otworki w płycie (żeby wkręty do drewna nie rozsadziły płyty) i przykręcić bazę takiego uchwytu porządnymi wkrętami do drewna. jeżeli płyta jest przymocowana "tak sobie" to proponuje najpierw zrobić otwory w płycie, potem w ścianie za płytą wywiercić normalne otwory pod kołki rozporowe lub małe metalowe kotwy np. fi 8mm po czym zamontować bazę z ten sposób że płyta będzie pomiędzy bazą uchwytu a kołkiem. Oczywiście trzeba tutaj dobrać odpowiedniej długości kołki lub kotwy i przemyśleć wszystko jeśli płyta jest oddalona od ściany o jakąś odległość. Poza tym mógłbyś napisać jaki to TV? 32", 40" czy coś większego? Ogólnie uchwyt który Ci przedstawiłem jest bardzo solidny i sztywny ale ma jedną wadę którą jest brak regulacji kąta na boki. Gotowe szafki RTV które mają tylną ściankę są zazwyczaj wyposażone w jakiś patent który umożliwia wieszanie uchwytów. Jeśli sam wymyśliłeś sobie swoją ściankę to jakoś musisz pokombinować.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...