Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

NoCo

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    34
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Małopolska

NoCo's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Dzięki za odpowiedź , a może podkuć płytę obok pionów i wstawić na pionie kolanko 45 stopni rurę po skosie do miejsca gdzie ma być i następne 45 stopni do pionu ? Na pewno byłby lepszy spad niż manewrować nad płytą ale czy można i czy w ogóle się da tyle wykuć ?
  2. Jaka nierówność płyty fundamentowej jest do zaakceptowania ? U mnie różnica w poziomie to ok 5 cm niestety . Czym to później wyrównać, styropianem czy wylewką ? No i niestety geodeta źle wymierzył kanalizację i piony wyszły mi ok 40 cm obok docelowego miejsca. Będę miał na płycie 10 cm EPS i wylewka ok 8 cm , dam rady zmieścić kolanko i przesunąć rurę 110 ? Nie będzie za dużo zakrętów ?
  3. Szybkie pytanie , Ile powinno być wybranej ziemi poza obrysem płyty fundamentowej 50 cm ? czym zasypać od zewnątrz , humusem, piaskiem ?
  4. Witam,

    Na stronie Muratora w wątku o szkle piankowym padło stwierdzenie że szkło pod płyta fundamentowa w jednym z domów na podmoklym terenie straciło swoje właściwości, tzn stało się jak węgiel drzewny, można było ręką zgniezc. Pamiętam że odkopywales szkło pod garażem, wyciągałes może chociaż jedną sztukę? W jakim była stanie, masz może możliwość to sprawdzić?

  5. Gdzie dawałeś rury drenażu ? Czy jest możliwe położenie drenażu na geowłókninie na dnie wykopu i zasypanie szkłem ? Chwalą się , że szkło jest jednocześnie materiałem filtrującym więc może to wykorzystać
  6. Dzięki za podpowiedź nie wpadł bym na to.... Architekt zrobi jak będę chciał, zastanawiam się która opcja jest lepsza, jest na forum dużo osób które mają płytę i może mieli podobny problem i mogą coś doradzić. A nie tylko nabijac posty.
  7. Witam , Za kilka miesięcy mam mieć robioną płytę fundamentową, architekt poziom zero ustalił na 221 m.n.p.m. a to oznacza że wg mapki poziom zero będzie na równo z poziomem gruntu z prawej strony granicy działki w odległości 4m (220,9 na mapie). Przed wejściem do domu będzie 30 cm nad terenem, 10 cm eps + wylewka + płytki to ok 20 cm więc płyta bedzie wystawała z ziemi tylko 10 cm , czy to nie za mało, podnosić poziom zero ( chciałem podnieść o 15 cm , yłoby wtedy 45 cm - 3 schodki) ? Sprawę trochę komplikuje spadek po przeciwnej stronie domu gdzie na granicy jest 220.0 więc trzeba bedzie zrobić nasyp , a mam do granicy tylko 4m więc za bardzo go nie wyrównam. Proszę o radę bardziej doświadczone osoby. Niedługo architekt składa wniosek o PnB więc później będzie problem zmienić poziom 0 , narazie mam jeszcze czas żeby to zrobić. Czy sąsiad może mieć pretensje o nasyp pod płytę ok . 70 cm wysokości i 1 metr szerokości od domu , skoro spadek terenu jest i tak ok 1 metra w jego stronę ?
  8. W jakim stanie była folia na szkle piankowym przy betonowaniu ? Podejrzewam, że szkło piankowe (ostre krawędzie) i zbrojenie + chodzenie po tym wszystkim skutkowało sitem z folii i brakiem izolacji , jak to rozwiązać ?
  9. Jak ma się nie dostać do podbudowy skoro drenaż jest umieszczany przeważnie na dnie tej podbudowy a nie na powierzchni ?
  10. Czy płyta fundamentowa musi mieć drenaż opaskowy ? Przecież wykonuje się podbudowę z materiałów dobrze przepuszczających wodę. Nie wystarczy po prostu w jednym miejscu na dnie podbudowy dać jedną rurę drenarską do zbiornika ? Podbudowa tworzy wannę więc jak znajdzie się tam woda to i tak rura ją odprowadzi.
  11. Ten sposób do mnie bardziej przemawia, ale jak mogę polepszyć izolację ? Moje wyliczenia strat są dla grubości ocieplenia 25 cm ( szerokość pomieszczenia to 175 cm - 120 cm srednica bufora) z tym , że bufor będzie stał na środku a całe pomieszczenie, które jest w kształcie kwadratu zasypię perlitem więc na rogach będzie tej izolacji więcej ale ciężko to obliczyć w takiej postaci. Nie ogranicza mnie jedynie wysokość zbiornika (pomieszczenie nie ma stropu) zrobić węższy ale wyższy ? Jaki stosunek średnicy do wysokości jest najlepszy ? Miałem w planach 1,2 x 3,5 co daje 4000 l , ale zeby zrobić miejsce dla dodatkowych 20 cm izolacji zbiornik musiałby mieć 1 x 5 , yyy troche za duży Pozostaje się chyba pogodzić ze stratami albo zainwestowac w solary, ale raczej mało sensowne to pod względem ekonomicznym przy takich niskich kosztach CWU
  12. Co chce osiągnąć ? Zapalić, naładować, zapomnieć, jak najdłużej się da. Będę palił tylko i wyłącznie drewnem/brykietem/(prądem awaryjnie raczej) Pojemność bufora 4000 l , Lato bufor tylko do CWU , Załadowanie bufora 4000 l z 40 oC do 95 oC to jakieś : 1,16 kwh * 55 * 4000 = 255 kwh , licząc kwh z drewna ok 0,15 zł daje to 38 zł do tego odjąć starty ciepła : ( 25 cm perlitu ) u 0,17 , powierzchnia walca 14 m2 , delta 75 oC , daje to 128 kwh , czyli prawie połowa energii . 38 zł + starty 19 zł = 57 zł I tak nie wychodzi tragicznie a praktycznie jedno/dwa rozpalenia w miesiącu powinny załatwić sprawę CWU na lato . Nie zrobiłem jakiegoś błędu w obliczeniach ? Jest sens zakładać solary ?
  13. tak zrobię , a jeśli chodzi o podłączenie pomiędzy kotłem a buforem , mogę rurę zasilającą położyć bezpośrednio na betonie , zasypać perlitem ( mam tylko 10 cm miejsca ) i na to wylewka ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...