Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Aleksander1

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    27
  • Rejestracja

Aleksander1's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Panie Adamie A dlaczego powrót wody z instalcji domowej powinien łączyć się z buforem na 1/3 - 1/4 wysokości bufora. Czy są jakieś przeciwskazania żeby łączył się z dołem bufora? Aleksander
  2. http://img188.imageshack.us/img188/1733/schemati.jpg Górna nitka to zasilenie zbiornika dwupłaszczowego z ciepłą wodą. W zbiornikach rurki są zakrzywione wymuszając obrót zładu. Pojedyńczy zbiornik ma 570 litrów. Drugi zbiornik ma z założenia odbierać ciepło ale po nagrzaniu się pierwszego, dlatego jego zasilenie jest umiejscowione dosyć nisko na pierwszym zbiorniku. Czy taki układ będzie działał poprawnie? Jakie macie uwagi? Aleksander [/img]
  3. Nawiązujac się do tematu zbiorników akumaulacyjnych mam pytanie o średnice rur łączących kocioł ze zbiornikami, gdyż w moich robionych na zamówienie zbiornikach zostały wspawane 1 calowe mufy (pod rurki miedziane). Zastanawiam się czy w przypadku braku prądu taki przekrój wystarczy do grawitacyjnego zasilenia zbiorników?
  4. Poogladajcie sobie co się może stać z folią po paru latach: http://www.icopal.pl/index.php?page=wady
  5. Dachówka Sirius firmy Rupp Ceramika na moje 144 m2 dachu została wyceniona na 4800 zł (2,6 zł brutto/ sztuka) natomiast dachówka na wykończenie bocznych połaci ok 24 metry bieżące na ok. 1800 zł czyli coś około 75 zł za metr a więc w granicach 20 zł za sztukę. Mam pytanie czy można w spsób bezbolesny z tych bocznych dachówek zrezygnować . Wiem że z jednej strony będzie problem bo zamek boczny bedzie na wierzchu. Czy można byłoby go odciąc? Po drugie jak zakończyc krawędzie dachu nie korzystając z dachówek bocznych?
  6. Chciałbym żeby został nieco rozwienięty wątek zasygnalizowany przez Damiana Budowniczego, mianowiecie chodzi o ochrone dachowki przed mchami. Ma do tego słuzyć blacha miedziana ale dokładnie w którym miejscu ją montować, ile i jak. Byłoby świetnie gdyby autor powrócił do tego wątku. Damian, zapraszamy, please.
  7. Aleksander1

    Promocje na dachówki

    Dzięki za informacje. rzeczywiście dla mnie daleko ale może innym sie przyda. O ile dobrze roumuję to sezon sie kończy i powinny pokazywać się promocje. A tak przy okazji czy ktoś wie w jaki dokładnie sposób montować blache miedzianą, żeby pozbyć problemu mchów na dachu i ile tej blachy trzeba kalkulować? Alek
  8. Kończy się sezon na krycie dachów a więc powinny pokazać się promocje np na dachówki. W składzie budowlanym w Krośnie jest oferowany Sirius 13 angoba Rupp Ceramika za 33,5/m2. Dajcie znać jeżeli wiecie o promocjach innych producentów.
  9. Mam pytanie o wysokośc bufora nad piecem. Jak wysoko powyżej wejścia pwrotu do kotła powinien być bufor? W moim przypadku mógłbym podnieść o 20 cm ale czy to wystarczy?.? A może są inne proste sposoby na odcięcie pieca jako odbiorcy energii po zakończonym grzaniu. Jeden sposób z odcięciem dostepu powetrza został podany ale może jest jeszcze jakiś inny sposób.
  10. Panie Adamie Wielkie dzięki za ten schemat. W tym morzu informacji, zamieszczonych na forum i powszechnego błądzenia w tej materii nareszcie klarownie i sensownie zaprojektowany układ. Mam jeszcze jedną gorącą prośbę o drugi wariant układu, w którym kocioł może bezpośrednio zasilać instalację bez zbiorników, a dopiero po nagrzaniu instalacji domowej kierować ciepło na zbiorniki. Czy byłoby to możliwe? Pozdrawiam Aleksander
  11. Panowie i Panie To jest schemat mojej instalcji. Chciałbym poprosić o jej krytyke tak żebym mógł narysowac następną jako wzór dla mnie i dla innych. http://img196.imageshack.us/img196/8318/instalacja.jpg 1. Założenia Piec jest w piwnicy, obecnie wykonana instalacja na wypadek braku prądu działa również grawitacyjnie. 2. Zamierzenia Budowa układu z 2 zbiornikami akumulacyjnymi (2 x 500 l) oraz wykonanie krótkiego obiegu kotłowego zabezpieczajacego przed powrotem zimnej wody a wszystko tak, ażeby układ mógł awarynie pracować na grawitacji. (ostatnio miałem przerwę w dostawie prądu prawie 3 doby) 3. Pytania do Was a) Czy tak zbudowany układ ( w sytuacji gdy jest prąd) może działać bez pomki nr 1 lub nr 2. b) Czy w przypadku braku prądu układ będzie działał grawitacyjnie c) Czy w przypadku zatrzymania pracy pompki jakaś część wody jestw stanie przez nią przepływac grawitacyjnie a jesli tak to jaki to może byc procent w stosunku do rury bez zamontowanej pompki. d) Do czego służy zawór klapowy BUG (montowany na obejściu pompki nr 2). Czy właśnie do zapewnienia obiegu grawitacyjnego?. Jesli tak to czy minusem jego zastosowania będzie utrzymywanie przepływu przez kocioł, nawet gdy jest wygaszony i w konsekwencji utrata ciepła poprzez kocioł? e) Czy dobrze narysowałem obejscie pompki nr 1? W mojej obecnej instalacji tak jest to rozwiązane. Na obejściu jest zawór z kulą w środku, która podobno podnosi się na skutek cisnienia wytworzonego wzrostem temperatury w kotle. Pozdrawiam i będę czekał na Wasze cenne uwagi PS Dziękuje kolegom Piczman i mpoplaw za przeszkolenie jak wkleić zdjecie na forum
  12. Podpowiedzcie jak wstawić schemat instalacji na forum. Gdzie wstawić plik ze skanera np w jpg?
  13. Zastanawiam się cały czas nad optymalizacją całego układu dlatego myśłe o jak najmniejszej ilości pompek. Najlepiej gdyby cały układ pracował grawitacyjnie a jezeli nie to przynajmniej musi mi chodzić, moze nie tak sprawnie jak z pompkami ale jednak, na wypadek braku prądu. A czy możesz mi powiedziec czy masz zawór trójdrożny i czy masz zamontowany miedzy nim a grzejnikami 2 pompkę?.
  14. Zdjęcie i opis zaworu esbe dostępne na: http://kotly.com/product_info.php?products_id=1368 Zastosowanie: Urządzenie przeznaczone do instalacji grzewczych z kotłami opalanymi paliwem stałym. Zawór TV zabezpiecza kocioł przed powrotem wody o niskiej temperaturze. Zawór montowany jest na zasilaniu ciepłej wody (72OC) albo na powrocie (45OC, 55OC lub 60OC)-rozwiązanie zalecane. Przyłącza 1 i 3 są zawsze otwarte, co umożliwia cyrkulację w obiegu kotłowym. Wejście 2 otwiera się wraz ze wzrostem temperatury. Na wejściu 3 należy zainstalować zawór regulacyjny. Zawór dostępny jest w czterech wersjach temperatury otwarcia 45OC, 55OC, 60OC lub 72OC. Wejście 2 będzie w pełni otwarte gdy temperatura wzrośnie 10OC powyżej temperatury zaworu TV. Zawór może być montowany w dowolnej pozycji. Czytając opis dochodze do wniosku że zawór jest otwarty na początku tylko dla obiegu kotłowego. Dopiero po wzroście temperatury zaczyna się otwierać (mechanizm bimetaliczny jak sądzę) na przewód powrotny i mieszać wodę. Wg mnie wydaje mi się, że w obiegu grawitacyjnym powinien chodzić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...