Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Premier79

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    22
  • Rejestracja

Premier79's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam Budynek kryty strzechą. Fachowcy dali membranę pod czcinę ze szczeliną. Dodatkowo jest ocieplenie z wełny mineralnej pod czcina. Ściany z zewnątrz będą docieplenie styropianem. Chcę polaczyc te dwie izolacje. Rozumiem że membrana powinna wychodzić po za styropian. Jak teraz zakończyć membranę? Czy membrana spełnia tu jakiekolwiek zadanie? Pozdrawiam
  2. Witam Pytanie do fachowców: Czy ktoś stosował Cekol c-35? http://www.cekol.pl/oferta/zastosowanie-produktow/tynkowanie/cekol-c-35.html Chciałem zrobić elewację na gładko. Normalnie styropian klejony na grzbień + warstwa zbrojna (siatka + klej) i na to cekol. Potem żyrafą to potraktować. Na to jakąś dobrą farbę - jasny kolor. Chodzi mi o wytrzymałość takiego tynku. Jak to z upływem lat będzie wyglądać zakładając że wszystko będzie poprawnie wykonane. Pozdrawiam
  3. witam Ja robiłem gładzią wapienną baumit. Ale to było z 10 lat temu. Teraz kładłem multi-finisha. Jak dla mnie bardzo dobra gładź (a raczej tynk cienkowarstwowy) jest twarda i bardzo łatwo się obrabia na mokro ,tylko trzeba wiedzieć jak i najlepiej mieć pomocnika. . Z dostępnością nie ma problemu - najlepiej kupić na allegro. Mi średnio idzie 1 worek na 8 metrów kwadratowych w dwóch warstwach. Pofalowanych ścian nie wyrównasz gładzią. Weź sobie jakiś tynk gipsowy i zadziałaj łatą.
  4. Witam. Nie maluję się pędzlem gruntem ani farbą. Jeżeli te miejsca pomalowałeś pędzlem farbą to w tych miejscach jest inna struktura farby, farba jest gładsza i przez to jaśniejsza. Nie szlifuj pomalowanej ściany.
  5. Jak chcesz mieć gładkie i jednocześnie twarde ściany to polecam multi-finish. Tylko za materiał trochę więcej zapłacisz niż za tradycyjną gładź.
  6. Jak ściany bardzo równe to na grzebień. Zrób sobie najpierw próbę i przyklej styropian np 10x10cmm w kilku miejscach i potem po kilku dniach spróbuj zerwać i zobaczysz jak się trzyma. Podstawa to nośne podłożę, klej który się klei do ściany i styropianu czyli nie za gęsty i duża powierzchnia klejenia czyli ramka po obwodzie z kleju i placki po środku. Jak przykleisz płytę to ustawiając przesuwaj ją lekko żeby się dobrze klej rozprowadził. A nie jak fachowcy (ci od tych zdjęć) przykładają płytę styropianu i lekko puknie i już. A klej w formie kupy w ogóle się nie przykleja.
  7. Ja tylko się przyglądam tej robocie. Nie ja decyduje nie ja płacę. Można się wiele nauczyć od nich - czego nie robić.
  8. Jak się powinno prawidłowo wykonać warstwę zbrojna? Chodzi mi o samo zatapianie siatki. - Czy powinno się to zrobić "na raz" ? Czyli zatapiam siatkę i wygładzam powierzchnię (z tego co wiem to dość trudne) - Czy zatopić siatkę i położyć drugą warstwę kleju? "mokre na mokre" (jeżeli pierwsza warstwa za bardzo przyschnie to czy nie popęka od nacisku pacy przy kładzeniu drugiej warstwy?) - Czy drugą warstwę kłaść na całkowicie wyschniętą pierwszą warstwę kleju z siatką? (czy druga warstwa dobrze się przyklei do tej pierwszej, całkiem suchej?)
  9. Nawet jak podłoże jest nośne i jest zastosowana metoda punktowo-obwodowa to wykonawcy robią jeszcze jeden poważny błąd. A mianowicie za gesty klej - taki kit. Taki klej się nie przykleja prawie wcale.
  10. Witam Stary dom około 10m wysokości. Styropian jest "przyklejony" na tak zwane placki o grubości do 7 cm. Klej w 80% nie trzyma się ściany. Styropian jest zakołkowany. Czym to grozi w przyszłości? Pozdrawiam
  11. Witam. No właśnie ten Dedry za 1000 jest hydrodynamiczny. tylko myślałem że ktoś już tego używał i napisze coś o tym. widzę że parametry podobne do wagnera project pro 117 a widziałem jak malowali tym wagnerem i całkiem dobrze to wyglądało.
  12. witam Mam do pomalowania 1500 metrów ścian i sufitow. grunt, podkład i farba. Dedra ma w swojej ofercie dwa agregaty malarskie. za 1000 zł i za 2000 zł. czy spełnia swoje zadanie? w tych cenach nic lepszego chyba nie znajdę. widzę że części zamienne i akcesoria są dostępne. czy ktoś używał tego sprzętu? dzięki za pomoc pozdrawiam
  13. Rom-kon a napiszesz jak kladziesz multi-finish? Widze na zdjeciu pace do zacierania a to oznacza ze inaczej to robisz niz ja. Ja nic nie zacieram.
  14. Witam Dzięki za odpowiedź Rom-Kon na temat Multi-Finisha. Ostatnio zrobiłem tym całe poddasze i dwa pokoje. Mój sposób wykonania wygląda tak: - jak najszybciej nakładam pierwszą warstwę - jak zmieni konsystencje (na dotyk nie lepi się do palców) to przygładzam blachą - mieszam nową porcję - nakładam drugą warstwę - zmywam pędzlem narożniki sąsiednich ścian pobrudzone od gładzi - jak zmieni konsystencje (na dotyk nie lepi się do palców) to przygładzam blachą, wypełniam wszystkie dziurki - czekam aż będzie twardsze, spryskuję woda lub moczę pędzlem i robię "ścinanie" blachą (przesuwam blachę pod kontem żeby ściąć wszystkie górki i nierówności) Znajomy który pracował w Anglii nazywał to "goleniem" - czekam aż będzie jeszcze twardsze i można gładź wypolerować blachą Jestem samoukiem i pewnie są lepsze sposoby wykonywania tej gładzi więc proszę op uwagi co do mojej techniki. Mam problem z narożnikami wewnętrznymi jak chcę zrobić dwie sąsiednie ściany w jednym cyklu. Dwie powierzchnie są miękkie i mi za bardzo nie wychodzi. Dlatego robię ściany na przemian. Może tu przydała by się szpachelka do narożników? Posiadam oryginalną blachę i hawka ale pisałeś coś ze nie trzeba takiej za 200zł tylko można zrobić jestem zainteresowany. Zauważyłem że w jednym cyklu dobrze jest zrobić np dużą ścianę i do tego jakieś małe powierzchnie. Bo potem te małe zostają i robi się 2 metry kwadratowe przez 3 godziny. Sprawdzałem też dwie farby podkładowe Śnieżka Grunt (chlapie przy malowaniu) i Tikkurila Primer. Śnieżka zdecydowanie lepiej się trzyma tej gładzi a jeszcze lepiej jak gładź jest zrobiona na "lustro" Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...