Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Piotr28KR

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    32
  • Rejestracja

Piotr28KR's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. U mnie jest tak: Kocioł: Defro Akm Uni 15kW . Powierzchnia do ogrzania: ok 170mkw uż. Tej zimy dogrzewam tylko parter, na poddaszu utrzymuje sie ok 14st. Nowe budownictwo: Leier max29cm + 10cm styro. poddasze wełna 15+5cm naprzemiennie Instalacja w miedzi, zawór 4 D , temp wyjścia na C.O. 42-43 stopni. Podłogówka: ok 35 stopni, na 22 metrach, pod płytkami w kuchni łazience i przedpokoju. C.W.U - 300 litrów z cyrkulacją (włącznik w łazience) na 50stopni Temp zadana pieca: 60st. Praca Podawanie: 7sek, Przerwa podawania: 30sek , podtrzymanie: praca: 10sek, przerwa podtrzymanie: 45minut. Wentylator podtrzymanie praca: 20sek, przerwa 5 minut . wentylator odsłonięty cały, nadmuch na 30%. obsługa: w sobote: ładowanie podajnika do pełna, ok 110kg ekogroszku 26MJ, oskrobanie ścianek z (suchej) sadzy i wygarnięcie popiołu. zuzycie wody ciepłej na 4 osoby. temp w domu 22st. Zuzycie groszku: gdy temp zewn powyżej zera to ok 70-80kg/tydzień (zostaje z poprzedniej soboty) Gdy temp zewn mroźna to schodzi prawie cały podajnik ok 100kg. Groszek płaciłem w sierpniu 2012 po 800 za tone k/ Wieliczki. Czyli tydzień ogrzewania domu w mrozy + wody to ok 80zł. Wszystkie pompki na 1 biegu, opomiarowane zużycie prądu przez piec i otoczenie to ok 35zł/msc przy cenie 0,6zł /kWh. Komfort cieplny 100%, ciepłe podłogi super, grzejniki wulkan diamond super. wnioski z palenia: wszystko na świecie lepiej się pali w wyższych temp wiec zadana na 60st (histerezy na 2st. jeden stopień odradzam bo czujnik odrobinę coś zmieni i "szarpie" piecem co chwile) piec w trybie praca nagrzewa się do 60st i przechodzi w podtrzymanie, ale temp. dochodzi (na luzie )do 65st (czujnik w piecu jakby lekko opóźniony) , po spadzie do 58st przechodzi znów w tryb pracy. Gdy pracują wszystkie pompy to zanim sie piec rozhula, czujnik pokazuje już ok 53st, dlatego przełączyłem: temp załączania pomp na 55st, w sterowniku. poniżej 55st odłącza pompy na jakieś 3 minuty, i piec szybciej sobie wtedy dochodzi do zadanej 60st, pomimo że od 55 już pompy włącza. zauważyłem że ogień powinien lekko zawijać się nad półkę nad paleniskiem (tak mam przy podanch ustawieniach). Bardzo szybko wtedy dochodzi do zadanej temp. szybciej niż przy małym podawaniu opału i słabszym nadmuchu bo wtedy ogólnie tryb pracy ma ok 3x dłuższy, czyli w zbyt "małych ratach" podawania ostatecznie spali wiecej groszku długo dochodząc. Jak jest potrzeba podawania większej ilości opału to lepiej zmniejszyć przerewe podawania. Częściej poruszany opał lepiej się dopala. Nadmuch trzeba umieć nastawiać. Mam komin srednicy 200mm, jakieś 8metrów, nowy czysty, suchy. Jeżeli ktoś nie czyści pieca co tydzień, czasem rury do komina, to opory w piecu są duże, ogólnie gorzej się nagrzewa. Doświadczony jestem rokiem palenia, od stycznia 2012, piec chodzi non stop, w lecie na wodę. (zuzycie latem ok 5 kg/dobe) acha, ze strony "taniopal" wiem że kaloryczny wegiel przeinacza się w spieki i takie taż mam, lekkie, uznaje to za norme i znaczy ze groszek faktycznie mam dobry. Sonara34 pozdrawiam, mejlowaliśmy kiedyś, ale dopiero startowałem. Płyta ceramiczna to swietny stabilizator i ochrona, no ale musi być na swoim miejscu Pewnie przez ten błąd na początku źle paliło, nadmuch musiałeś mieć wielki itp.
  2. Ciekawy temat, swoje opisze. Dotyczy sezonu letniego. Piec Defro AKM UNI 15kW, paliwo ekogroszek ok.25MJ (pod Krakowem 800zł/tona). Wymiennik Galmet 300l z podwójną wężownicą, (na razie wężownice zwarte bo jeszcze nie mam solarów), cyrkulacja załączana osobnym włącznikiem w łazience (jakby kinkiet z tym ze zamiast kinkietu jest gniazdko do pompy cyrkulacyjnej, przeciągnięte do piwnicy) cyrkulacja ma duuuże znaczenie na wystudzanie zbiornika, ogólnie pracuje ok 6 godz na dobę, sumując wszystkie załączenia. Zmywarka podłączona do ciepłej wody uruchamiana 1 raz wieczorem, tylko w trybie eco czyli do 20litrów. Temp.na zbiorniku 50st, temp.pieca 60st., histerezy na 3st. Zużycie dobowe ciepłej wody do150l. SPALANIE: ok.30kg/tydzień(+ -2), zasypuje 35kg w każdą sobotę, nigdy nie brakło. Ustawienie sterownika: tryb praca; podawanie 5sek, przerwa 45sek, dmuchawa zawsze 33%. Tryb-Podtrzymanie; podawanie 10sek, przerwa 45minut, przedmuch 20sekund co 5 minut. Pompy grundfos ustawione na I biegu. Kosz tygodniowy prądu na piec i pompy (cwu, cyrkul.) to ok 3zł. w sezonie letnim. p.s. wie ktoś może ile kg podaje ślimak w ciągu jednej minuty czy godziny, w moim modelu defro?
  3. Witaj, mam w nowym domu nowy tynk cementowo-wapienny, nakładany ręcznie-tradycyjnie, tynk zatarty jest przez ekipę tzw. szlichtą (drobny piasek płukany, żółtawy z wapnem gaszonym, dodatkowo przecieranym przez drobne sito). Nie chce gładzi, gruntów, nie chce dusić ścian. Mam zamiar; przeszlifować ściany i pomalować białą farbą z pigmentem wodnym (taki z castoramy za 5zł, 100ml), ale popularne farby to chyba emulsje wiec co z oddychaniem ścian. czym malować? (chcę jednolity kolor). o co chodzi z mlekiem wapiennym? czy to się potem nie sypie-kruszy- wyciera o ubrania? Upłynęło już trochę czasu od twojego postu w temacie, mam nadzieje na odpowiedź... jestem tradycjonalistą jeżeli chodzi o budownictwo.
  4. Nie będę tu dyskutował. po przeczytaniu wątku i wybudowaniu już domu mam takie zdanie: komin powinien być obmurowany, od wnętrza domu podczas robienia wszelakich instalacji jest się czego zaczepić a przede wszystkim uniknąć przewiercenia lub nacięcia komina, a od zewnątrz przy elewacji jest sie czego zaczepić. ponad to jest szczelniejszy i mocniejszy. Kilkumetrowy komin i mur z kolei jest tak ciężki (!!!) ze musi być na fundamencie, w linii ławy poszerza się na długości np 1m o +30cm i wtedy jest pole do manewru w budowaniu komina. nie posadowił bym muru z cegły na żadnej konstrukcji, kilkaset cegieł ma taką wagę że konstrukcje może ruszyć kilka mm w dół, dla muru znaczy to ze będzie pękał. pęknięcia rozmarzają i komin się sypie
  5. Dzwoniłem po dystrybutorach i wiem tyle ze czeka się na ten model akm uni 2-3miesiące. produkcje zaczęli w wakacje 2010 i pierwsi użytkownicy będą mogli coś pisać w trakcie tego sezonu (zima 2010/2011). Czekam z niecierpliwością na komentarze, jak to jest z tą innowacją.
  6. widze na stronie ciekawy wynalazek: Defro Akm Uni, podajnik ślimakowy, wszystko palny (to dobrze bo groszek drożeje ). Pierwszego klienta poprosimy o komentarz, może ktoś widział model na Targach?
  7. trochę czasu minęło, u mnie cisocia w stanie zamkniętym, chętnie będę obserwował wątek, może ktoś fotke aktualną dorzuci. ps. poszerzyłem garaż do 4,5m wewn, pokój nad garażem z oknem pionowym, całe poddasze podniosłem na 4pustaki maxy, nie ma problemu z wanną i pokoje tez dużo bardziej przestrzenne.
  8. ja wybrałem, wybudowałem, na dziś stan surowy zamknięty, jeśli nicosia to koniecznie poszerzenie garażu, ja do 4,5m. jak dla mnie projekt super, przekonał mnie układ. Wejście i okna od jednej strony, u mnie południowej.
  9. Witam, Rozmyślam jak odprowadzić wodę cieknącą z okna tarasowego, czy drzwi balkonowych - balkon drewniany. (często u nas pada z wiatrem, okna ociekają z całej wysokości). Przy zwykłym oknie zwykły parapet i po sprawie, woda jest odprowadzona. Przy tarasie gorzej. Doprowadzając pod drzwi kostkę (taras z bruku), lub deski tarasowe (wciąż się waham) estetyka wyjścia jest w porządku, ale co z wodą wciekającą po oknie na styku z domem. Silikony odpadają, nie sprawdzą się po pierwszych przymrozkach, mróz poszerzy szczeliny. Może obniżony parapet, będzie szczelnie, ale jak chodzić po parapecie? może czymś, jakoś go przymaskować. Jeśli ktoś przerabiał temat to poproszę o podpowiedź. podobny kłopot mam piętro wyżej z drewnianym balkonem. Problem wody deszczowej na oknach w naszej dolince jest dość powszechny (ps. a zadaszenie jest u mnie wystawione na 120cm od ściany szczytowej ).
  10. Na stronie defro już nie widzę kotła ukm ale AKM UNI, no ciekawe, teraz sezon na klimatyzacje wiec kto go sprawdzi w praktyce? osobiście uważam ze dobrze mieć piec wielopaliwowy i jest oczywiste ze któreś z tych paliw będzie najlepsze a inne najgorsze. Wystrzegam sie rozwiązania np na sam groszek, wcześniej np olej opałowy, ceny sa zbyt zmienne, składy szaleją jak przybywa klientów na jeden rodzaj paliwa. Jedną zime można przepalić miałem, inną peletem, inną groszkiem, w okresie przejściowym przepalić zwykłymi kawałkami drewna, jak teraz w kwietniu, metr sześcienny u nas pod krakowem kosztuje ok 180zł. Odpalam po pracy (2-3godz sie pali i domek ciepły jutro do porannego wietrzenia, woda gorąca) i wygląda na to ze kwiecien ogrzeję za kwote ok 200zł.
  11. ja zrobiłem taras z samej kostki, zero betonu i fundamentów, robisz podsypke, utwrdzasz i układasz kostke, krawezniki. po zewnątrz dodatkowo skos (miedza usypana z ziemi, w tym trzy schodki, jesli poziom gruntu tego wymaga cokolwiek przykleisz do betonu, prędzej czy później po mrozach odpadnie. na Zachodzie takich fundamentów jak Ty pod taras nie robią nawet po domem... Albo opcja 2. kilka filarów, legar i na to super deski debowe frezowane tarasowe z odstepem kilka milimetrów od siebie, Taras sam utrzymuje się w czystości. pod tarasem troche kamyczków granitowych i jest super (trawa tam nie rośnie bo za sucho, po za tym kto by ją kosił)
  12. słyszałem też o lakierobejcy duluxa, 2,5litra 125zł, trzy warstwy trzymają drzewo w dobrym stanie
  13. Piotr28KR

    Defro AKM-LUX

    Panowie w nastawach chodzi i to żeby opał oszczędzać, jak u Was wygląda żużycie? (na dobe lub od grudnia jak piszecie)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...