Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

honzik

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    49
  • Rejestracja

honzik's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

10

Reputacja

  1. Jeśli ta woda na zdjęciach "wyszła spod podłogi", to niemalże nic nie da się zrobić. To oznacza, że woda dookoła domu podniosła się powyżej poziomu podłogi, w związku z czym zgodnie z prawem naczyń połączonych, tak samo podniosła się w domu. Przeciwdziałanie takiej wodzie prącej pod ciśnieniem wymagałoby zrobienia "wanny" - idealnie szczelnej ciężkiej izolacji pod wylewką, połączonej szczelnie z równie szczelną ciężką izolacją fundamentów, ciągłą aż ponad poziom zalewania. Bardzo trudne i bardzo drogie, lepiej sprzedać dom i kupić inny.
  2. Potrzebuję pomysłu, czym szczelnie dla wody zatkać wylot peszla z kablami (zalało mi dzisiaj dom przez peszel, jak widać nie nadążyło odpływać nieszczelnościami w ziemi). To musi jakoś szczelnie otoczyć poszczególne kable. Potrzebuję jakiegoś pomysłu. Silikon jest chyba trochę zbyt gęsty. Widziałbym ew. zrobienie "podstawy" z silikonu i na to potem wlać coś płynnego, co po zaschnięciu będzie szczelne.
  3. honzik

    Oczyszczalnia MBBR

    Wymieniłem dmuchawę na Thomas AP-60N, czyli mocniejszą. I co? I nic, co prawda dmuchawa się nie grzeje, ale dalej mamuty nie działają. Wyjąłem je w końcu i oczyściłem gumową membranę - zaczęły pracować - niestety tylko gdy odetnę dyfuzor. Ciekawe jest, że w pierwszych latach pracy oczyszczalni jakiś przelew był mimo równoległego przepływu na dyfuzor, i to na słabszej dmuchawie! Nic to, użyję starej pompy jako drugiej, wyłącznie do mamutów... Ponawiam jednak pytanie - ten krótki czas (naście sekund na dobę) to powinno być przelewanie z wtórnego do reaktora, czy z wtórnego do wstępnego?
  4. honzik

    Oczyszczalnia MBBR

    OK, zrobiłem sobie ten sterownik, czasy skopiowałem ze starej dyskusji tutaj z forum. Firma A-S-C nigdy nie odpowiedziała mi na maila w sprawie naprawy ich sterownika, więc cieszę się, że mam teraz coś swojego, co wiem jak działa i czego koszt naprawy nie przekracza 150 zł. Natomiast mam problem innego rodzaju - otóż nie działają mi mamuty. Nawet jak odetnę napowietrzanie zaworem, to w mamucie (jednym i drugim) tylko coś lekko bulgocze, natomiast nic się nie przelewa. Mam wrażenie, że pompa jest bardzo słaba, nawet gdy odetnę napowietrzanie i całość pary idzie w elektrozawór, to jestem w stanie na luzie palcem zatkać jego wylot. Macie pomysł jak ocenić sprawność pompy (Thomas AP-40) bez kupowania nowej? Samo napowietrzanie jakoś tam działa, w reaktorze bulgocze. Pompa ogólnie bardzo się grzeje podczas pracy. P.S. Ten krótki czas (naście sekund na dobę) to powinno być przelewanie z wtórnego do reaktora, czy z wtórnego do wstępnego?
  5. Błędy były losowe (zaczęły pojawiać się też inne). Skończyło się na samodzielnej wymianie płyty głównej.
  6. honzik

    Oczyszczalnia MBBR

    Cześć, spalił mi się sterownik a-s-c od Delfina 6 Pro. Przysmażył się jeden z przekaźników - niestety temperatura uszkodziła więcej niż sam przekaźnik. Gdy sobie zobaczyłem jak to wygląda w środku, to odechciało mi się zamawiać nowy sterownik za 1300 zł i zrobię sobie sam tę "automatykę" na trzech programatorach PCU-520. Może wytrzyma dłużej. Potrzebuję natomiast znać czasy uruchomienia i przestoju pompy i obydwu recyrkulacji. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, ew. sprawdzić w swoim sterowniku? Dało się to sprawdzić uruchamiając sterownik z naciśniętym którymś z przycisków, jeśli dobrze pamiętam (sterownik wchodził wtedy w tryb serwisowy).
  7. Znienacka rekuperator zaczął mi wyrzucać błąd S10 - zadziałanie czujki ppoż. Wentylatory startują i po chwili się wyłączają. Cały czas pstryka jakiś przekaźnik. Mam moduł Expansion i CF. Do styku ppoż oczywiście nic nie jest podłączone i nigdy nie było. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i skończyły mi się pomysły. Ktoś się spotkał z czymś takim?
  8. Mam tak śmieszny problem, że aż nie wiem, jak do niego podejść. Mam drzwi wejściowe. Pod nimi i dookoła mam (no, będę miał, dom w planach dopiero) 20cm styropianu. Pod również, bo poniżej jest piwnica. Proszę mi wyjaśnić, bo ja naprawdę chyba mam jakieś zaćmienie - jak ma być rozwiązane wejście, tzn. podejście do tych drzwi. Mam stąpać po tych 20cm styropianu? Położyć na tym kostkę brukową? Przecież ten styropian się zniszczy, albo co najmniej odpadnie od ściany fundamentowej. Albo będzie niestabilny i kostka na nim będzie sobie falowała. No ale ten problem ma każdy, kto ma w jakikolwiek sposób ocieploną ścianę fundamentową. Zatem jakieś rozwiązanie, zapewne oczywiste, istnieje.
  9. Kiedy kupujecie kruszywa, to czy sprawdzacie, ile naładowali? Są jakieś wagi na składach, czy po prostu przywozi się "cały samochód", którego ładowność jest znana i tyle? Nie wiem, jaka jest praktyka. Trochę wydaje mi się kłopotliwe przy przywożeniu np. 5 wywrotek żwiru jeżdżenie co godzinę na skład i pilnowanie, jak ładują.
  10. Też tak myślę, kwestia tylko grubości warstwy styroduru. Czy inwestycja w 15cm zamiast w 10cm ma sens? Czy warto izolować poniżej poziomu przemarzania gruntu?
  11. No dobrze, ale że niby ziemia pod domem już nie kradnie ciepła z nieocieplonej wewnętrznej strony ściany fundamentowej?
  12. Buduję dom ciepły, ale nie mam żadnych ambicji "pasywnych". porotherm + 15cm styropianu na elewacji, 30cm wełny w dach. Dom jest częściowo podpiwniczony. Projektant zapisał 15cm styroduru na ściany fundamentowe piwnicy (to rozumiem), ale także po 15cm z każdej strony ścian fundamentowych części niepodpiwniczonej i tutaj mam już wątpliwości, czy warto aż tyle (sam styrodur na całość to prawie 9 tys. zł). Izolacja przeciwwodna cieżka, drenaż, grunt to glina. Ławy posadowione na poziomie od 120 do 250cm pod ziemią. Krótko - czy 15cm styropianu z obydwu stron dwumetrowej wysokości ściany fundamentowej jest ekonomicznie uzasadnione? W podłogach za to jest tylko 10cm.
  13. Chciałem zacząć wcześniej, zacznę końcem sierpnia. Dom na działce z lekkim spadkiem, w części niższej podpiwniczony (podłoga piwnicy pół metra pod gruntem). Poddasze użytkowe. Strop nad piwnicą monolityczny, nad parterem teriva. Na jakim etapie mogę zostawić to na zimę? Podejrzewam, że nie zdążę ze stanem surowym przed śniegiem i mrozami, zapewne dachu nie zrobię (jest skomplikowany i ekipa od murowania nie chce sie tego podjąć, innej jeszcze nie znalazłem...). Wylać fundamenty i zostawić? Wymurować całość? W ogóle poczekać do wiosny (niechętnie, chciałbym coś podziałać zamiast patrzyć na pusta działkę)?
  14. honzik

    Co nad stropem?

    Poddasze użytkowe - na skosach wełna z rolki, a co daje się i jak na strop na stelażu g-k? Płyty wełniane? Wełnę? Kładzie się to po prostu, czy jakoś mocuje?
  15. Jakiś znany to on nie jest, ale to jedyny z kilku, który poważnie podszedł do sprawy i z którym się dobrze współpracuje. Cenę pewnie trochę starguję, może nie wezmę wszystkich projektów (dlatego to pytanie) i wyjdzie efektywnie 2-3 tys. drożej niż u takich, którzy na wstępie mieli mnie w d...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...