Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

alekplus

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    43
  • Rejestracja

alekplus's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam, Szukam jakiś wskazówek dotyczących projektowania schodów zewnętrznych. Mam następującą sytuacje: brama posesji na wprost bramy garażowej, garaż 120 cm wyżej niż wjazd na działkę, odległość między bramami to 8m. Potrzebuję zaprojektować podjazd dla samochodu o długości 8m a obok niego równolegle schodki dla pieszych. Różnica wysokości to 120 cm. Co do wjazdu to sytuacja jest chyba prosta: planuję na początku i końcu małe spadki a w środku największy do 15% czyli będzie coś w rodzaju sinusoidy. Pytanie jak rozmierzyć schodki: czy zrobić np. 10 równych stopni po 12 cm i głębokich na 80cm? Czy też lepiej np. parami jeden głęboki (125), drugi płytki (35 cm)? Czy istnieją jakieś zalecenia i reguły w tej dziedzinie? Znam regułę dla schodów wewnętrznych: 2 x wysokość stopnia + głębokość stopnia = 0,6-0,65 m ale jak to się ma na zewnątrz? Czy ma ktoś jakieś pomysły lub materiały? Pozdrawiam Alek.
  2. Witam Sprzedam rurę przedłużającą służąca do budowy kominów "turbo" (rura w rurze) dla kotłów gazowych z zamknięta komorą spalania i kondensacyjnych. Sprzedawany element służy do przedłużania komina o 1m, średnica komina 80/125. Jest to oryginalny produkt firmy Vaillant o kodzie 303305 pasuje do kotłów takich jak VC/VCW ecoTEC plus/pro, VU ecoTEC, VSC ecoCOMPACT, VSC S auroCOMPACT, VKK ecoVIT/2 jak również do systemów innych producentów o średnicy 80/125. Więcej informacji w tutaj: http://pl.eight.vaillant.com/stepone2/data/downloads/fe/34/00/ii_przewody_eco_835294_01.pdf Przedmiot jest nowy, nieużywany w oryginalnym opakowaniu. Jeżeli planujesz zakup kotła gazowego mającego komin 80/125 – taka rura na pewno się przyda a tutaj można kupić go taniej (cena katalogowa 241 PLN). Posiadam również do sprzedania rurę długości 0.25m 80/125 (kod 303303). Masz pytania – dzwoń: (608) 31-70-55 Cena 120 zł. Pozdrawiam, Alek
  3. Użyj ekpandera bez zasilacza . Niestety nie jest to odpowiedz na moje pytanie. Mam już expander z zasilaczem (CA64PP) i nie wiem czy musze dokupić transformator i akumulator czy też moge jakoś podłączyć do istniejących. Alek
  4. Witam, Planuję rozbudować swoja instalację opartą centralę Satel CA-64. Mam zamiar dodać podcentralę satel CA-64PP (posiadającą wbudowany zasilacz) w innym pomieszczeniu aby uniknąć przeciągania kabli od czujek do głównej centrali. Moje pytanie: Czy jest jakaś możliwość zainstalowania podcentrali CA-64PP bez dodatkowego transformatora i akumulatora? Bilans prądowy głównej płyty pokazuje że obecny zasilacz wystarczyłby dla nowej podcentrali. Czy mogę jakoś podciągnąć zasilanie z płyty głownej do podcentrali ? Pozdrawiam, Alek.
  5. Witam, Posiadam klasyczny domek z dachem dwuspadowym. Powyżej stropu poddasza użytkowego (strop z wełny pomiędzy jetkami, na to deski) zrobił się całkiem obszerny strych (60m2, 2m wysokości w szczycie). Nie planuję tam mieszkać, ale zagospodarować przynajmniej jako schowek. I tutaj pytanie jak wykończyć skosy. Obecnie posiadam patrząc od góry: dachówki, folia wysoko-paroprzepuszczalna, krokwie. Chciałbym dać 15 cm wełny (mam już 20cm wełny na stropie poddasza) aby temperatury na strychu nie były zbyt ekstremalne. I pytanie, czym zabezpieczyć tą wełnę aby nie pyliła w dało się korzystać z tego strychu dość komfortowo: Przychodzą mi pomysły następujące: 1. Płyta GK (materiał 15zł/m2 + 30zł/m2 robocizna), trochę drogo i zbyt ekskluzywnie 2. Panele plastikowe jak do podbitki (materiał 10zł+10 zł robocizna), troche taniej, ale bardziej palnie i nie wiadomo co zrobić z wentylacją 3. Panele scienne LDF (materiał 10zł+10 zł robocizna) również palny materiał – pytanie czy wytrzyma takie warunki (temperatury i wilgoć) 4. Zwykła folia dachowa – (materiał 3zł + 2 robocizna) najprościej ale czy to wystarczy? Czy szanowni forumowicze mają jakieś inne pomysły lub doświadczenia? Jakieś komentarze do powyższych wariantów? Pozdrawiam, Olek.
  6. Witam, Problem polega na tym że kiwa się cały kawałek szczytu około 2 m wysoki. Czyli pustaki w tym kawałku trzymaja się siebie ale stoją tylko grawitacyjnie na pozostałej ścianie. Rozebranie wszystkiego od góry nie jest proste. Poza tym przypuszczam, że po ponownym wymurowaniu sytuacja powtórzyłaby się. Rowniez wieniec na samym szczycie nie jest prosty ponieważ w pewnym miejscu wspiera się płatew i nie było by jak zrobic tego wieńca aby był ciągły (trzeba by płatek podeprzeć czymś innym). Mam wrażenie że puściła spoina tuż nad nadprożami okien. Nie jestem pewny czy wykucie i wylanie wylanie pionowego słupa żelbetowego da wystarczającą sztywność. Olek.
  7. Witam, Niestety zauważyłem że ściany szczytowe się kiwają... Sytuacja wygląda tak: dom w stanie surowym z poddaszem użytkowym, dach dwuspadowy gotowy, dwie ściany szczytowe. Ściany z betonu komórkowego na zwykłej zaprawie grubość 24 cm. Ściana szczytowa ma około 9m szerokości przy podstawie, wysokość około 5m (kształt trójkąta). Od wysokości około 1 m (kiedy kończy się ścianka kolankowa) "stoi sama". Jedyne wsparcie to oparte płatwie na wysokości około 3 m. Zauważyłem ze w momencie, gdy się ją mocno popchnie za sam czubek (stojąc na jętkach) to można ją rozbujać o około 1 cm. Wydaje mi się że kiwa się górne 2m wysokości czyli powyżej wsparcia płatwi. Wygląda jakby jedna ze spoin nie trzymała. Ściana nie jest połączona z dachem - nad murem przechodzi krokiew w odległości około 10 cm. I moje pytania: 1. Czy wasze ściany również się tak kiwają? 2. Czy to jest groźna sytuacja? Czy np. bardzo silny wiatr może przewrócić taką ścianę? 3. Planuję robić elewację na styropianie - czy takie ruchy mogą ujawnić się jako pęknięcia na elewacji? 4. W jaki sposób można wzmocnić taką ścianę? Czy można ja jakoś złapać do krokwi które idą bezpośrednio nad murem (są zlizowane wewnątrz)? Pozdrawiam i czekam na wsparcie, Olek.
  8. alekplus

    Hydraulik do usług

    Zgodnie z powyższymi sugestiami planuję położyć rury zasilające c.w.u. (z cyrkulacją) i c.o. w warstwie styropianu między chudym betonem i wylewką. Konkretnie będę miał 16 cm styropianu w kilku warstwach. Powiedzmy ze rury będą leżały na 8 cm styropianu przykryte 4 cm styropianu od góry. Zależy mi bardzo dobrej izolacji termicznej i minimalnych stratach – szczególnie cyrkulacji cwu (rury zatynkowane w bruzdach ściennych mam w otulinie o grubości 25mm). Czy w związku z tym jest sens rury lezące w styropianie jeszcze wkładać do otuliny czy wystarczy w peszlu? Przewodniość cieplna otuliny jest porównywalna do przewodniości styropianu, więc chyba nie ma sensu (=> czyli wystarczy peszel)– ale może jest jakiś argument za tym aby jednak dać otulinę? Pozdrawiam Olek.
  9. Szukam drzwiczek instalacyjnych Witam, Planuję piony instalacyjne poukrywać za konstrukcją z płyt g-k na stelażach. W związku w tym nie planuję kupować szafek instalacyjnych (np. do c.o.) a jedynie same drzwiczki z ramką (bez pleców i boków). Nie mogę jednak znaleźć żadnego producenta takich drzwiczek. Chyba źle szukam bo setki takich drzwiczek są montowane w każdym bloku na klatkach schodowych. Czy ktoś wie jak się takie drzwiczki fachowo nazywają? Czy można je mocować do ścian z płyt g-k? A może jakiś link do producenta? Pozdrawiam, Olek.
  10. Spróbuj poszukać "metrix" lub "us metrix". I zalecam mniej filmów... Pozdrawiam, Olek.
  11. alekplus

    Hydraulik do usług

    I jeszcze jedno pytanie w tym temacie: 5. Czy zasilanie lepiej robić rurami PP w technologii zgrzewanej czy lepiej zostać przy pex/al/pex. Oczywiście odpowiednie średnice i złączki zaciskane? Pozdrawiam, Olek.
  12. alekplus

    Hydraulik do usług

    Witam, Czy można w tym watku kilka pytań odnośnie poprawnego wykonania ogrzewania podłogowego? Planuje folia, 15 cm styropianu, potem folia, rurki i 6.5 cm wylewki z włóknami. Rurki pex/al/pex. zasilanie PP dn32. 1. Czy dawać też siatkę zbrojeniową do wylewki czy włókna wystarczą? Jeżeli dawać to pod rurki czy nad rurki? 2. Jak doprowadzić rury zasilające (dn32) do rozdzielacza (rozdzielacz w innym pomieszczeniu niż kotłownia)? Planuję położyć te rury pod folią w warstwie styropianu w peszlu - czy tak jest ok ? 3. Jak doprowadzić rury zasilające (dn16) dana strefę od rozdzielacza przez inna strefę? Czy również w styropianie pod folią czy może w warstwie wylewki w peszlu? 4. W projekcie niektóre strefy (łazienka) są zaprojektowane rurką dn20 zamiast dn16 (prawdopodobnie dla większej mocy). Czy to ma sens - czy taka rura jest wystarczająco giętka? Co na to praktycy i experci? Pozdrawiam, Olek.
  13. Wydaje mi się ze tutaj chodzi o to aby dzwięki nie przenosiły się z jednego pomieszczenia do drugiego _pod_ wylewką. Jezeli sciankę stawiamy na wylewce to nielależnie od paska taśmy wygłuszającej pod samym profilem istnieje niebezpieczeństwo że dzwięki w jednym pomieszczeniu będą przechodziły w dól przez wylewkę potem w bok w styropianie i do góry przez wylewkę w drugim pokoju. Stawiając stelaż sciany bezpośrednio na stropie czy chudziaku siłą rzeczy przerywamy zarówno warstwę styropianu jak i wylewki dając blokadę dzwiękom. W ten sposób rozumiem marieriały istruktażowe. Jak to sie ma do wykonalności i elastyczności (mozliwości przesuwania lekkich ścianek) pozostawiam zainteresowanym do przemyslenia. Pozdrawiam, Olek.
  14. Witam, Być może temat już był poruszany jednak nie moge znaleźć odpowiedzi w następującej kwestii: Stan obecny: stan surowy, zamontowane okna PCV na kotwach, piance i roboczych klinach. Pianka ma grubość około 2cm z kazdej strony okna i lekko "wypływa do środka" (jest nieco szersza niż szerokość profilu ramy okna). Czyli chyba standard. Ekipa będzie tynkowała wnętrza gipsowo z agregatu razem ze szpaletami (glifami). I tu mój dylemat: Planuję wyciągnąc kliny i odciąć nadmiar pianki od środka aby się zlicowała z ramą okna. Następnie tynkarzy poproszę by szpaletę zrobili na tyle szeroką aby tynk przykrył całą grubość pianki i jeszcze najechał 1-1.5 cm na ramę okna. Po takiej operacji okno będzie mogło "pracować" sciskając piankę schowaną za tynkiem. Tynk będzie przysłaniał piankę i jej ewentualne nieszczelności. Czy to ma sens? Czy też należy tynkować tylko na grubość pianki w kończąc równo z rama okna? Proszę eksperów o rady dotyczące tego szczegółu. Pozdrawiam, Olek.
  15. Witam, A jak to jest z napowietrzaniem podejść i pionów poza pionem głównym? W moim projekcie pion główny jest wyprowadzony ponad dach natomiast pozostałe piony i podejścia zakończone są zaworami napowietrzającymi. Nie bardzo sobie wyobrażam jak mam je zainstalować gdyż kanalizacja idzie pod chudziakiem lub jest wkuta w ścianie (ostatni odcinek). Nie mam ścianek instalacyjnych na stelażach i nie bardzo wiem jak w takich okolicznościach zamontować zawory napowietrzające. Zakładam, że nie działają one zbyt dobrze po zatynkowaniu. Czy ma ktoś jakieś pomysły? Pozdrawiam, Alek.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...