Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

KAZEK_R

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

KAZEK_R's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Panie Janie, Niestety OSB już zakupione i zwiezione, więc dechy raczej odpadają..... (wybrałem osb kierując się opiniami, że deski z czasem się wypaczają i wyłażą te nierówności na goncie). Jak wybrnąć z tym okapem, żeby nie przekombinować a jednocześnie zastosować materiały które już mam?. Jaką konkretnie masz na myli papę na tekturze wierzchniego krycia czy podkładowa? Masz na myśli może coś takiego: Icopal P/333?
  2. Planuję samodzielną wymianę pokrycia dachu na moim domku letniskowym. Powierzchnia dachu ok. 30m2, dach dwuspadowy o kątach nachylenia 35-40stopni. Obecnie mam położone (bezpośrednio na krokwie) płyty bitumiczne Onduline - w kiepskim stanie, ponadto belki stropowe i krańcowe krokwie są równo ze ścianą boczną, więc okapu jest zaledwie kilkanaście centymetrów (wyciągnięty na deskowaniu). Docelowo dach będzie pokryty gontem bitumicznym (materiał już zakupiony). Planuję konstrukcję dachu (patrząc od dołu): -płyty KG - paroizolacja isover stopair -pomiędzy krokwiami wełna mineralna -na krokwie położę wiatroizolację (jaką polecacie???) - kontrłaty 3x5cm na krokwie - łaty 4x5cm co ok. 40cm położone na kontrłaty, wyciągnięte poza ściany na ok 30cm ???? (celem zrobienia okapów), ile mogę wysunąć maksymalnie aby uniknąć odkształcenia krawędzi dachu?? - na łaty pójdą płyty OSB gr. 12cm - papa podkładowa (jaką polecacie???) - gont bitumiczny Czy w układzie warstw jest wszystko OK, oraz czy moje "kombinowanie" z łatami dla okapu ma sens??? Za wszelkie sugestie i porady byłbym wdzięczny.
  3. Zielony Ogrodzie - z tego co pamiętam to masz u siebie wykonane ogrodzenie z siatki leśnej montowane do słupków metalowych. Byłbym wdzięczny jakbyś przesłała zdjęcia lub opisała sposób zamocowania siatki leśnej do słupów (początkowych, końcowych, łączenie siatek itp.). Czy dawaliście dodatkowo druty naciągowe, jeśli tak to jak do nich przyczepialiście siatkę leśną? W ten weekend planuję kończyć ogrodzenie....
  4. Masz na myśli taki układ budynku M72?: http://images63.fotosik.pl/410/155ec03f8d24fb43.jpg
  5. Zielony ogrodzie mam spory kawałek działki do ogrodzenia, dlatego ze względu na koszty biorę pod uwagę m.in. siatkę leśną typu G6 lub G12 (z zagęszczonym dołem). O ile dobrze pamiętam z przestudiowania twojego wątku to ogrodziliście cały teren siatką leśną. Jak z trwałością i funkcjonalnością takiego ogrodzenia. Potrzebna jest podmurówka lub obrzeżne jako zabezpieczenie przed mieszkańcami lasu?
  6. Wrysowałem taki układ budynku na mapę i faktycznie fajnie wygląda. Widok na stronę zachodnią mam teraz super - polana a za nią stary las, ale z czasem ktoś się tam pewnie pobuduje. Działka sąsiadująca od strony wschodniej jest również z możliwością zabudowy. Dlatego myślałem o prawie centralnym układzie budynku na kierunku wschód - zachód tj. ogrodzenie od zachodu - zieleniec 8m - budynek 10m - zieleniec 11m - ogrodzenie wschodnie. Co o tym sądzisz? Najfajniejszą klimatem i wielkością terenu (200m) mam stronę północną, ale niestety jest to "zimna" strona. Dodam, że bardzo podoba mi się styl Twojego ogrodu i chciałbym z czasem coś w podobnym klimacie u siebie stworzyć. Ponieważ teren ma delikatny spadek od drogi w kierunku północnym to myślałem o cofnięciu budynku do 25m od linii ogrodzenia. Mam nadzieję, że nie spowoduje to wrażenia "ciasnoty" przed budynkiem. Byłbym wdzięczny jakbyś wrzuciła kilka zdjęć z ogólnym widokiem przestrzeni koło domu od strony wschodniej, zachodniej i południowej oraz podała przybliżone odległości od granicy. Wszelkie sugestie i rady mile widziane.
  7. Zielony ogrodzie proszę o poradę czy z perspektywy czasu poleciłabyś projekt m72 na działkę usytuowaną względem stron świata północny-wschód południowy - zachód (przekrzywiona od osi północ - południe w prawo o około 20 stopni): - droga przy węższym boku działki od strony południowy-zachód - stary las mieszany 55m od północny-zachód - rzeczka a za nią las 200 m od północny -wschód - od południowego-wschodu zabudowania Działka szerokości 29m i długości 200m, zlokalizowana jest w otulinie parku krajobrazowego więc klimaty sielsko-anielskie, podobne jak u ciebie Planuję również postawić wiatę dla auta. Jaki układ budynku oraz wariant podstawowy lub lustrzany byłby najodpowiedniejszy? Nie wiem czy nie namieszałem za bardzo z kierunkami dlatego dodaję mapkę z geoportalu http://images63.fotosik.pl/392/a1e32a6275c71cb6.jpg
  8. Część roboty zrobiona. tj. słupki (40szt) wyrwałem ręcznie i rozkułem fundamenty za pomocą słusznej wagi młotka i przecinaka . Było ciężko, ale nie jakiś tam znowu hardcor, teren mam piaszczysty wiec z obkopaniem poszło gładko, jedynie wyciągniecie tego cholerstwa w pojedynkę - 1szt ważyła około 100kg najwięcej mnie kosztowa zdrowia. Poprzedni właściciel zabetonował słupki w wersji ekonomicznej, gdyż użył chudziaka zamiast betonu, dlatego po wypróbowaniu ręcznej metody skuwania odpuściłem wypożyczanie agregatu i młota. Dzisiaj zabetonowałem (beton - B15) słupki narożne i końcowe, ale zastanawiam się czy aby nie za płytko je osadziłem. Ponieważ rurki fi60 gr. 4mm mają długość 2.2m a planuję zrobić dodatkowo podmurówkę z obrzeża chodnikowego 20x30cm wypuszczonego ponad teren na 15cm to zabetonowałem słupki na głębokość ok. 40cm. Jak przejrzałem parę tematów o ogrodzeniach w necie to większość radzi żeby robić fundamenty od 60 do 80cm. Kolejne zrobię na głębszym wykopie ok 60-70 cm a rurkę z racji długości słupka zabetonuję też na 40cm (ponoć takie rozwiązanie zdaje egzamin) ale nie wiem co zrobić z tymi narożnymi, na nie niestety będzie działać największa siła zginająca . Mogę wyrwać, skuć i znowu zalać, ale zastanawiam się czy jeśli zrobię zastrzały bardzo solidne tzn. z kątownika 50x50mm gr. 4mm zabetonowane na 70cm to czy to wystarczy? Proszę o podpowiedz.
  9. Z początkiem maja planuję wystartować z samodzielnym ułożeniem boazerii świerkowej w domku letniskowym o konstrukcji szkieletowej, nieogrzewanym. Jaki rodzaj podkładu/lakieru lub system zabezpieczenia drewna poleciłbyś, aby jak najdłużej zachować dobrze zabezpieczone drewno oraz jasny naturalny jego kolor?
  10. Projekt, który realizujecie, to jest właśnie to czego szukam (z małymi zmianami), ale nie wiem czy będzie pasował do mojej działki...(elewacja frontowa skierowana na 212 stopień SW ). Jak macie zorientowany dom względem stron świata?
  11. To "prezent" od wcześniejszego właściciela. Jestem w trakcie załatwiania formalności kupna działki na której stoi to ogrodzenie, ale mimo wszystko będę je przestawił w nowe granice działki. Zdaję sobie sprawę, że nie będzie to łatwa robota, ale jeśli przestawienie finalnie wyjdzie taniej niż: rozbiórka+wywózka+kupno nowych słupków+transport materiału+betonowanie+robocizna, to myślę że warto spróbować. Stąd moje zapytanie o efektywną i zarazem ekonomiczną technikę jaką powinienem przyjąć w tej sytuacji.
  12. Dziwne zwyczaje ma twój geodeta, gdyż zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym to INWESTOR czyli Ty masz obowiązek złożyć do właściwego inspektoratu nadzoru budowlanego stosowne oświadczenie, którego załącznikiem jest tzw. operat kolaudacyjny zawierający m.in oryginał dziennika budowy, geodezyjną inwentaryzacja podwykonawcza, oświadczenie kierownika budowy o zakończeniu robót, dokumentację podwykonawczą- jeśli były wprowadzone zmiany, protokóły badań i sprawdzeń itd... Jeśli Ty jesteś dla niego Zleceniodawcą to możesz zażyczyć sobie dodatkowo o 1 egz. inwentaryzacji więcej na własne potrzeby a geodeta jako Usługodawca ma obowiązek taki wykonać, tutaj nie ma nic tajnego. Generalnie facet wprowadził Cię w błąd.
  13. Myślę, że kostka bazaltowa ułożona na podbudowie z gruntu/piasku stabilizowanego cementem ok. 20cm i podsypce cem.-piask. 1:4 gr. 4cm lub na kruszywie drobnym granitowym/bazaltowym w zupełności wystarczy jako nawierzchnia dla pojazdów osobowych, typowych średnich ciężarówek itp. Wysokość kostki (20cm) działa na twoją korzyść, gdyż będzie dobrze/głęboko, osadzona w konstrukcji, poza tym możesz zrobić (tanim kosztem) betonowy opór szerokości ok 10cm wzdłuż brzegowych kostek, co zabezpieczy krawędziowe nawierzchni przed "wykręcaniem". Ja na twoim miejscu kładłbym 2 pasy pod koła pojazdu, ale decyzja należy do ciebie. Dogęszczenie nawierzchni można wykonać ręcznie ubijakiem tzw. "babą" lub zagęszczarką płytową (bez gumy )- najczęściej spotykana metoda. Przy układaniu nawierzchni dobieraj kostki tak, aby szczeliny między nimi były jak najmniejsze, poza tym kieruj się zasadą, że spoiny w kolejnym rzędzie nie powinny nachodzić na spoiny rzędu poprzedniego, zwiększa to "sztywność" nawierzchni. Zasypka kruszywem bazaltowym lub kruszywem zmieszanym z cementem jest jak najbardziej prawidłowa.
  14. Jestem zmuszony przestawić o kilka metrów odrodzenie (zabetonowane słupki + siatka), gdyż na dzień dzisiejszy narusza granice działki. Proszę o radę, jak to zrobić najprościej i najmniejszym nakładem kosztów a jednocześnie tak, by było to trwałe rozwiązanie. Czy przeniesienie słupków łącznie z obetonowaną bryłą fundamentu w gotowy wykop i zasypka gruntem rodzimym z ręcznym zagęszczeniem wolnych przestrzeni zda egzamin? Może są inne sprawdzone i skuteczne rozwiązania? Mam tego w sumie ze 150mb do przestawienia, wiec wolałbym wybrać technikę raz a dobrze . Proszę o poradę.
  15. Troszkę pomieszałem..... chodziło mi wpis o konieczności ustanowienia służebności przejazdu i przesyłu enegrii przez działkę B i działkę C (z której wykroję A) do działki A
×
×
  • Dodaj nową pozycję...