Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

cekaj

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

cekaj's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Mam pytanie do znawców tematu. Przy granicy mojej działki sąsiad buduje dom. Odległość od granicy jest zachowana tzn.1,5m ( działka nie ma 16m szerokości) Budowa jest na etapie kładzenia wywiązki. Okazało się, że dach jest ze spadem na cztery strony i to o takim kącie, że śnieg z dachu poleci na moją działkę i to dobre 2,5m w głąb. Tutaj moje pytanie czy jest przepis, który nakazuje w takich przypadkach założenie podczas krycia dachu płotków zabezpieczających i jaka może być maksymalna odległość wypuszczenia kozłów poza obrys muru, (jaka w tym przypadku musi być max odległość końca dachu do granicy, jaki przepis o tym mówi)
  2. cekaj

    Hydraulik do usług

    Ok dzieki. Latem spuszczę wode rozkrece go i przesmaruje. i jeszcze jedno moge isć na pewniaka nie wyleca mi po rozkreceniu żadne sprężynki czy coś w tym stylu?
  3. cekaj

    Hydraulik do usług

    Witam serdecznie. Mam jedno pytanie, a mianowicie na rurze wychodzącej z kotła CO mam założony zawór parowy skośny, który kiedyś służył do odcinania całego centralnego a ciepła woda szła tylko przez bojler. Centralne grawitacyjne na rurach stalowych. Zawór ten nieużywany jest może z 15 lat. W tym roku chciałem go ruszyć, ale nie idzie w ogóle nim przekręcić. I tu moje pytanie czy jak rozkręcę zawór będzie nożna go wyczyścić na tyle żeby na nowo był sprawny i na co zwrócić szczególną uwagę żeby po ponownym zamontowaniu nie ciekło z niego. A może wystarczy potraktować pokrętło WD-40 ? http://www.fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2010-02/df5f8023.jpg
  4. Ja kładąc przewody w ogrodzie wkładałem je w rure PE 1/2". Kolor niebieski Taka jak do rozprowadzenia wody pod ciśnieniem.
  5. To może być przyczyna. Ja przy pierwszych próbach palenia od góry nie dowierzając, że tak można palić też na spód kładłem drewno. Po zapaleniu drobiny węgla dostawały się na drewno lub pod nie i odpalało je od spodu, efekt rozpalony cały wkład. Spróbuj bez tego drewna.
  6. Dzięki za zainteresowanie. Kupiłem Ceresit CN-94
  7. Może nie na temat, ale, po co zakładać nowy. Mam do położenia 4m2 płytek podłogowych. Problem polega na tym, że będą kładzione na starych płytkach. Tu moje pytanie, czym zagruntować te stare, aby to wszystko ładnie się trzymało?
  8. Na zdjęciach przedstawiam widok mojego pieca po otwarciu drzwiczek zasypowych. Zaznaczony na fioletowo to wymiennik usytuowany na wprost drzwiczek i czopucha, z którego dym i jęzory ognia bezpośrednio idą do komina. Zielonym kolorem zaznaczony jest główny płaszcz wodny, kolor niebieski to wspawany w środek dodatkowy płaszcz gdzie pomiędzy płaszczem głównym pozostawał przelot, który obecnie zablokowany jest watą szklaną na zdjęciu kolor żółty, tak, aby powietrze główne przelatywało w całości przez zasyp. Odległość od drzwiczek zasypowych do wymiennika głównego to 20 cm. Moje pytanie do mistrza Last Rico czy palący się lub żarzący węgiel w przedniej części kotła i wytwarzane przez niego ciepło nie jest zbyt szybko wydalane. Pomyślałem, że można by tą przednią część po rozpaleniu przykryć dopasowanym kawałkiem blachy np. szerokości 22 cm. Kolor biały na drugim zdjęciu. Sadzę, że wtedy promienie ciepła płynęłyby pod blachą zawijałyby się za nią uderzając w spód wymiennika i wtedy do komina. Co ty mistrzu na to ma to jakiś sens? http://www.fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2009-12/e933b6d1.jpg http://www.fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2009-12/05a1f56a.jpg http://www.fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2009-12/4dfe05ab.jpg Z racji tej że popielnik i część kotła zasypowa nad rusztem zamykana była jednymi drzwiczkami musiałem zrobić uszczelnienie tak aby PG nie uciekało mi zaraz do góry tylko przechodziło całe przez zasyp. Wykonane jest to z odpadu po stelażu do płyt K/G w kształcie „ U” który przykleiłem na silikon wysokotemperaturowy od spodu do rusztu i lekko rozwarłem w kształt „ V „ Na drzwiczki w tym miejscu nakleiłem sznur szklany. http://www.fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2009-12/51d7a294.jpg
  9. Ciekaw jestem ile u Was wraz z nastaniem mrozów skrócił się czas palenie. Tak jak pisałem wcześniej zasyp 18kg węgla wystarczył na 20/22 w porywach do 24 godz. obecnie przy - 6/-10*C czas palenia skrócił się do 18godz. Zauważyłem jeszcze taką sytuację, klapka PG cały czas jest lekko uchylona około 1 mm wygląda to tak jakby do uzyskania żądanej temperatury kocioł starał się dojść, ale cały czas mu się to nie udaje. Przy wcześniejszych +temp na zewnątrz taki problem nie występował tzn. przy osiągnięciu docelowej temp. klapka zamykała się do końca. Tak myślę czy nie dostaje za mało PG. Wielkość rusztu to 40x25 cm a otwór PG to 23x5 cm. Otworu PG nie jestem w stanie powiększyć, ale zastanawiam się czy nie obudować (zmniejszyć pole powierzchni) rusztu po bokach cegłą szamotową. Gdybym obudował tą cieńszą cegłą to 40cm X 18cm = 720cm2 a PP otworu PG to 115cm2. Przewinęło się tu gdzieś że PP otworu PG musi wynosić około 1/6 PP rusztu. Dobrzee rozumuje czy może błądze
  10. cekaj

    EKONOMICZNE SPALANIE .

    Spotkałem się kiedyś z taką sytuacją, że wybuchy w kotle były powodowane zbyt kalorycznym miałem.
  11. cekaj

    EKONOMICZNE SPALANIE .

    lub opisz o co konkretnie Ci chodzi
  12. Last Rico czytając twoje posty wiem, że wystrzegasz się doradzania w zakupie kotła. Masz słuszną racje, po co ma ktoś później zarzucać, że taki mu poleciłeś. Mam jednak pewien pomysł może po prostu wymieniłbyś kotły (firma +typ) w których bez problemu można palić sposobem podanym przez Ciebie i kotły, które bez problemu po malej przeróbce można przystosować do tego palenia. Jestem przekonany, że w dużej mierze pomoże to przy wyborze, a nikt nie będzie miał do Ciebie pretensji, ponieważ nikomu nie będziesz nic polecał. Pozdrawiam!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...