Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

krzysiekj

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    31
  • Rejestracja

krzysiekj's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam Chcę wykończyć poddasze panelami ściennymi MDF. Jednak u mnie skos jest długości 2,7m nie mam możliwości obniżyć więcej sufitu, a wszystkie panele są 2,6m czy ktoś widział gdzieś dłuższe MDF'y niż 2,6m, lub jakieś rozwiązanie sensowne na łączenia? PCV nie chcę Wogóle jest słaby wybór paneli MDF chyba, że źle szukam?
  2. Witam Chcę wykończyć poddasze panelami ściennymi MDF. Jednak u mnie skos jest długości 2,7m nie mam możliwości obniżyć więcej sufitu, a wszystkie panele są 2,6m czy ktoś widział gdzieś dłuższe MDF'y niż 2,6m, lub jakieś rozwiązanie sensowne na łączenia? PCV nie chcę Wogóle jest słaby wybór paneli MDF chyba, że źle szukam?
  3. Witam Wszystkich po długich bojach chciałem co nieco poprawić w instalacji hydraulicznej mojego kominka, aby spać spokojnie. Czy ktoś z Was mógłby polecić sprawdzonego hydraulika który zna się dobrze na kominkach z płaszczem wodnym z okolic Trójmiasta lub Elbląga???
  4. Zajmij się tym co umiesz robić najlepiej... Może te pierogi w końcu zjedz...
  5. Dzięki Eniu i to się nazywa rzeczowa odpowiedź. Kratki chciałbym dać po przekątnej po prawej na dole a po lewej na pokój u góry. Robię je w części gdzie będzie płyta promat to jest nadzieja, że sufit nie będzie brudny? Jak duże kratki proponujesz?
  6. Nie wiem czy umiesz czytać ze zrozumieniem, czy specjalnie to piszesz. W moim poście wyraźnie zapytałem o zorganizowanie zabudowy. Skoro to co napisałem jest dobrym rozwiązaniem to wystarczyło mi odpisać tak: Dobrze zaplanowałeś kratki i obudowę, jednak masz fatalnie rozwiązaną hydraulikę. Ale nieeee po co udzielić informacji skoro można pogadać na inne tematy. Nie zrozumcie mnie źle, serdecznie dziękuję za pomoc w kwestii hydrauliki, co zdołałem poprawiłem, ale na moje podstawowe pytanie nikt nawet nie spróbował zabrać głosu. Pytałem o zabudowę i o kratki a wy mi o rurach i pompach. Co ma piernik do wiatraka? Proszę mi wytłumaczyć!! Jeśli nadal uważasz, że Forrest udzielił mi wyczerpującej odpowiedzi to ja przestaję już dyskutować tylko pokaż mi gdzie jest odpowiedź na moje główne pytanie o kratki i zabudowę z połączenia gipsowej płyty z krzemianową.
  7. Po to właśnie, żeby otrzymać odpowiedź, której niestety nie otrzymałem! Pytałem wyraźnie o zabudowę i kratki, otrzymałem odpowiedź, że wszędzie są błędy w instalacji hydraulicznej. Super dziękuję za podpowiedzi właśnie myślę jak zaizolować rury alupex i kable. Ale nadal nie otrzymałem odpowiedzi na moje pytania. Nadal też nie byłeś w stanie uzasadnić dlaczego alupex tam nie może być? Jaka temp. tam będzie itp. Stąd nie dziw się, że taka moja odpowiedź. Na główne pytanie nie otrzymałem odpowiedzi. Kratki i zabudowa. Potem pytałem jeszcze o tą otulinę też nic. Znalazłem dzisiaj w sklepie hydraulicznym otulinę z kauczuku do 150stopni ciągłej pracy i 175stopni max. http://allegro.pl/otulina-solarna-ht-18x9-i2792255981.html To wystarczy? Czy okleić to jeszcze taśmą aluminiową na 300 stopni?
  8. Jak zauważysz poza "pozytywną" krytyką, nie widać, by ktoś chciał coś konkretniej stwierdzić. Z tego co wypatrzyłem tylko nie wiem czy to będzie dobre: http://kolektory.co/rura-karbowana-solarna-dn16-ze-stali-nierdzewnej-otulinie-wysokotemperaturowej-hts-30-metrow-otulinie-pcv-zestawem-przylaczeniowym-34-p-344.html http://allegro.pl/rura-solarna-nierdzewna-dn15-w-otulinie-armaflex-i2746897167.html
  9. Ok nie mówię, że to tylko krytyka. Wiem, że podpowiadasz jak powinno być dobrze. Powiedz tylko co może się stać?? Bo na razie mówisz mi tylko, że tak być nie powinno inny mówi, że jest ok a ja nadal głupi. a) Jeśli miałbym pruć hydraulikę od nowa to co mam zrobić? Tylko pompę wynieść do kotłowni? Oraz zlikwidować te alupexy? Kable nadal zostaną może będzie jeden mniej od pompy, która poszłaby do kotłowni. Możesz podpowiedzieć coś odnośnie tych specjalnych otulin? Jak pozabezpieczać te obecnie wystające kable z pieca? Bo czy przeniosę pompę do kotłowni czy nie to i tak te kable będą od czujników. Aha i co z tymi kratkami jak je rozwiązać??
  10. Spodziewałem się ostrej krytyki . Ja na hydraulice się nie znam. Podobno nie dało się wszystkiego zrobić w kotłowni. Jedna pompa musi być przy kominku. Pozatym tam nic więcej nie ma. Tylko wymagane przez producenta zawór mieszający i zawór bezpieczeństwa odpowiedzialny za spuszczenie wody przy przegrzaniu. Nie ma żadnych miękkich tworzyw prócz tych które muszą być bo tak są zbudowane czujniki. Plastikowe rurki to rurki alupex. Instalator robi w ten sposób wiele instalacji i nic się nie dzieje. Zastanawiam się właśnie gdzie leży ta prawda. Dla mnie logiczne jest to, że najlepiej w zabudowie mieć dwie rurki i koniec. Moja kotłownia jednak jest 6-7m za kominkiem przez kuchnię więc nie było to proste. Liczę się z dużymi drzwiczkami rewizyjnymi 50cm na 20cm po prawej stronie. Wytłumacz mi jednak w jaki sposób zamontować czujnik temperatury kominka z którego idzie kabel do elektronicznego sterownika w kotłowni :) przecież to musi siedzieć w kominku. Stąd kable. Nie sugeruj się tym, ze leżą one na kominku po to, żeby swobodnie robić dalej. Zamierzam je schować pod kominkiem gdzie będzie zimno. P.S. Proszę jeszcze o informację ile i gdzie te kratki powietrzne oraz skąd wziąć tą otulinę temperaturową do kabli... może jakiś link do sklepu
  11. Więc doszedłem do etapu jak na zdjęciu w załączniku . Dalej chcę zrealizować to w taki sposób jak na zdjęciu w załączniku kominek2. Z prawej i z lewej strony obmurować pustakiem 8cm (obrys niebieski). Z tyłu za kominkiem przyklejam płytę Promasil. Potem nad pustakiem robię zabudowę z płyt promasil 3cm (obrys czerwony) nie pojadę promasilem do sufitu gdyż nie mam tyle pieniędzy. Ostatnią część zabudowy (kolor zielony) wykonam z karton-gipsu. Oczywiście między karton gipsem i promasilem wykonam oddzielenie z promasilu. Tak to sobie wykombinowałem ze względu na koszta. Osoba która montowała mi kominek powiedziała, że jest takie rozwiązanie ok. Kratki chciałbym zastosować tak jak mam na zdjęciach po prawej i lewej stronie na dole i u góry. Nie robię ich w części karton gips gdyż musiałbym dawać rury spiro odpowiednio zaizolowane. Prosiłbym o ewentualne podpowiedzi czy coś można lepiej rozwiązać. Projekt ma iść do samego sufitu stąd ten karton gips na samej górze, żeby tylko dopełnić bryłę. Mógłbym go nie robić wogóle ale wtedy byłaby to taka szafa. Moje najważniejsze pytanie to czy przy wkładzie z płaszczem wodnym muszę koniecznie robić kratki pod dwie na dole i dwie u góry? Czy wystarczy po jednej na krzyż na dole i u góry? I jeśli ktoś by podpowiedział jeszcze rozmiar kratek czy to ważne jest jak wielkie?
  12. Obecnie mam podłączony wkład ROMOTOP 6.6.2 TV, który zakupiłem po wielu pozytywnych opiniach z tego forum. Obecnie ładnie podłączony do komina czeka na hydraulika. Kominek ma być podłączony z instalacją grzewczą w układzie otwartym poprzez wymiennik. Jako główne źródło ogrzewania mam piec olejowy. Chciałem się poradzić w dwóch kwestiach 1. Zawór termiczny bezpieczeństwa który lepszy: - http://kratki.pl/pl/produkt/termiczny-zawor-bezpieczenstwa---danfoss_bvts - http://www.syr.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=78&Itemid=130 2. Druga sprawa jest bardziej skomplikowana przynajmniej dla mnie. W instrukcji pieca pisze: "Ochrona wymiennika przez korozją przy niskich temperaturach Obwód grzewczy wkładów kominkowych z instalacją wodną, należy zabezpieczyć przed powstaniem kondensatu na ścianach wymiennika za pomocą zastosowania termostatycznego zaworu mieszającego, który utrzymuje temperaturę wody na wejściu do wymiennika na wartości minimum 65°C. Środki ochrony przeciwko korozji przy niskich temperaturach podwyższają okres trwałości wymiennika. W celu podwyższenia fazy rozpalania i palenia w układach z wymuszonym obiegiem, zaleca się zainstalować dla pompy termostat łączeniowy. Zainstalowanie termostatycznego zaworu mieszającego jest warunkiem uznania gwarancji wkładu kominkowego z wymiennikiem ciepła." Jaki najprostszy zawór należałoby zastosować do tego rozwiązania. Wystraszono mnie skomplikowanymi i drogimi zaworami z automatyką? Czy nie wystarczy coś w tym stylu?: http://www.termsystem.com/zawory_miesz_termo.htm
  13. Tak oczywiście mój błąd, drugi był bardziej podany poglądowo. Oczywiście muszę kupić inny. Powiedzmy http://www.termsystem.com/zawory_miesz_termo.htm
  14. Czy zastosowanie prostego mechanicznego kręconego zaworu jest jakieś mniej bezpieczne, czy wymagające częstych nastaw?? Wydaje mi się, że chyba spokojnie i z czystym sumieniem można stosować taki mechaniczny np. http://grzejmy.pl/termostatyczny-zawor-mieszajacy-esbe-vta322-dn25-gz-2043st-p-102.html?utm_content=102&utm_campaign=2012-10&utm_medium=cpc&utm_source=nokaut.pl#nclid=a61f13400a7ab54891001c0b5347d498 jeśli się mylę wyprowadźcie mnie z błędu
  15. I od razu mi lepiej i więcej rozumiem. Jeszcze jak by ktoś podał inne linki do tych zaworów z pierwszego punktu: znalazłem jeszcze taki: http://kratki.pl/pl/produkt/termiczny-zawor-bezpieczenstwa---danfoss_bvts wydaje się najrozsądniejszym wyborem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...