Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

iprk

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    90
  • Rejestracja

iprk's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Dzięki Robe. Bardzo trudno znaleźć jakąkolwiek opinię na temat tego producenta, a miałbym najłatwiejszy dostęp do ich produktów. Wystawka w ich sklepie firmowym nie jest zbyt imponująca, skrzydła wprawdzie ładne, ale właściwie każda ościeżnica złożona ze sporymi szparami. Wprawdzie zapewniają, że w miejscu montażu docelowego nie będzie już takich niedopracowanych elementów, ale niesmak zostaje i ryzyko niewłaściwego wykonania wydaje się być spore. Ale jeśli chwalisz producenta, może obawa o jakość faktycznie zbyteczna... r.
  2. Finlandia - dzięki za opinię, zwrócileś uwagę na to w Fieście, czego wcześniej faktycznie nie dostrzegłem. Hmmm, faktycznie nie najlepiej to wygląda... Czy znacie produkty Stolmatu - Paweł Łątka z Tuchowa? Robe coś w listopadzie wspominał o Stolmacie, ale nie wiem, czy właśnie tym. r.
  3. Robe + Fin - przecież nie próbuję dopasować produktów różnych producentów. VERTO to też produkt Polskone, dedykowany do tej samej ościeżnicy Fiesta - jak dla mnie to PASSO tyle że przeszklone... Fin - dzięki za opinię o Lamistone - o taką podpowiedź mi chodziło. No i jeszcze jedno - a najważniejsze dla mnie - czy w tych pieniądzach proponowalibyście coś innego? Piszesz Robe, że Twój rewir to górna półka od 1,5 tys wzwyż. PASSO to pewnie wydatek ok. 2,0 tys/szt., mam ich do zakupienia niestety - naście, więc cena już z Twojego obszaru zainteresowań. Podałeś mi wprawdzie parę postów wcześniej producentów, ale podpowiedz, jak najsensowniej z budżetem 1,5 - ok. 2,0 tys zł/szt. mogę postąpić? Wzór PASSO mi się podoba, więc pewnie wyczuwacie moje preferencje? r.
  4. Robe + Fin - zdaję sobie sprawę, że przy kwestii Skrzydeł łamanych i szklanych Polskone będzie trudne do przeskoczenia. Zakładam, że coś wykombinuję, np. Przy ościeżnicy fiesta (więc tu bez zmian) szklane przesuwne przy pewnym kompromisie z mojej strony mogłyby być zastąpione modelem VERTO w wykończeniu identycznym z PASSO. Sęk w tym, że nie znam opinii na temat modelu PASSO - podpowiedzcie proszę, czy wogóle warto je rozważać ze względu na jakość, zastosowane wykończenie (co wybrać?? Fornirowane są zdecydowanie bardziej klasowe, ale będziemy mieć czworonoga, więc dobrze by było, aby były również stosunkowo odporne...). Czy może lepiej od razu zająć się konkurencyjnymi ofertami? r.
  5. Robe, ja z kolei zastanawiam się nad POL-SKONE model PASSO bezprzylgowy, zamki magnetyczne + ościeżnica Fiesta, drzwi oferowane w dwóch wersjach - fornirowane i LAMISTONE (chyba jest to powłoka wytrzymała?). Kolor - orzech. Coś możesz podpowiedzieć w tym temacie? Warto na któreś postawić - jeśli tak to które wybrać? Mam jeszcze dodatkowy problem - czy są drzwi szklane w systemie przesuwnym? Pol-Skone ich nie oferuje (przynajmniej nie znalazłem na ich stronie internetowej takiego rozwiązania). Potrzebuję również drzwi łamane do otworu 70 cm, a Pol-Skone tam też nie ma właściwie żadnego wyboru - jak dobrać drzwi, aby będąc zamontowane w bezpośrednim sąsiedztwie PASSO kompnowały się z nimi. r.
  6. Adam - dzięki za szczegółowe wyjaśnienia
  7. aadamuss24 - ponadto co oznacza, że pogodówka działa ciągle? Przecież na tym obiegu również ustawiamy, w jakich interewałach czasowych ma się załączać. Czy może spadek temperatury NA CZUJNIKU ZEWNĘTRZNYM poniżej 3st. bez zamontowanych czujników wewnętrznych spowoduje pracę ciągłą pieca?
  8. aadamuss24 - nie jestem przekonany co do powyższej formuły. Przecież piec powinien załączyć się w celu utzymania żądanej temperatury, ale jeśli nie ma czujnika wewnętrznego, nie dostaje impulsu uruchomienia. Więc co go uruchamia?
  9. aadamuss24 - oczywiście o trybie przeciwzamrożeniowym u mnie nie mam mowy - temperatura w kotłowni to ok. 15-16 st. Co jest przyczyną wobec tego załączania się pieca pomiędzy nastawionymi okresami? Rozumiem, że długie przerwy powodują prawdopodobnie wychłodzenie domu i konieczność późniejszego szybkiego uzupełnienia temperatury do żądanej wartości (co powoduje, iż system jest mniej efektywny), ale tylko w przypadku możliwości pomiaru temperatury przez czujniki wewnętrzne. A ja ich nie mam jeszcze zamontowanych, w związku z tym piec teoretycznie powinien według mnie załączyć się w zadanych okresach i poprzez krzywą grzewczą odpowiednio reagować na temperaturę zewnętrzną. I nic więcej, skutek temperatury wewnętrznej w tej sytuacji powinien być drugorzędny. A tak nie jest, piec się w przerwach załącza. Choć i tak chyba w stosunku do ilości załączeń kolegów z forum nie jest moich załączeń dużo. Jak to widzisz?
  10. Czyli izolacja zbiornika jest na tyle kiepska, że pozwala wyrównać temperaturę w zbiorniku i pomieszczeniu? No może faktycznie, wszak wody idzie jak na lekarstwo, więc właściwie uzupełnienie z sieci wodociągowej następuje w minimalnych ilościach. A co z włączaniem się pieca pomiędzy zaprogramowanymi okresami?
  11. Hejka, Udanej eksploatacji Waszych Viessmannów w 2012 r!! Mi też udało się wejść do danych diagnostycznych - i tak: godziny pracy 589, Starty palnika 733 Moc 100% Obniżyłem moc do 75%, zobaczymy czy coś się zmieni. Czy ktoś pomoże zinterpretować te wyniki? Patrząc na dane f.5. i Tedassa załączeń pieca mam duuuużo mniej, ale zużycie wcale nie mniejsze. Poza tym ustawiłem grzanie w dwóch cyklach na dobę - rano i wieczorem po dwie godzinki, zarówno na obiegu kaloryferów, jak i podłogówki. I co z tego, skoro wczoraj w południe kaloryfery są ciepłe, a piec załącza się samoczynnie? Nie mam podłączonych czujników wewnętrznych, jadę jedynie na czujniku pogodowym i krzywych grzewczych. Czy temperatura w kotłowni ma wpływ na załączanie się pieca pomiędzy ustawionymi cyklami (jakiś wbudowany czujnik temperatury)? i druga kwestia do rozstzrygnięcia - wymagana temperatura w zbiorniku CWU to minimum, na jakie udało się ustawić, tj. 10 st. Faktyczna to 15 st. Skąd taka różnica i jak można wyegzekwować obniżenie tej temperatury? Dom jest w fazie wykańczania, więc nie mam potrzeby grzania wody i utrzymywania wysokiej temperatury wewnętrznej (mam ok. 15-16 st, choć na etapie regulacji miewałem 17-18 st.)
  12. Podpowiedzcie koledzy, jak sprawdzić ilość załączeń pieca vitodens 200 + nowy vitotronic. W informacjach mam tylko dane o ilości godzin pracy.
  13. Na Twoim miejscu obniżałbym krzywe po 0,1 - od razu próbujesz na obydwu obiegach zmienić aż o 0,2. Zrób to stopniowo obserwując. Ponadto istotne jest, czy serwisant ograniczył górnego pułapu temperatur, np. obiegu podłogówki. U mnie zrobił to kodami serwisowymi, i chcąc mieć jako-taką temperaturę w obiegu podłogówki muszę utrzymywać krzywą na poziomie 1,0, a i tak przekłada się to ledwie na temperaturę wyjścia ok. 23-25 st.C. Gdyby mi nie ograniczał (pewnie nie miał zaufania, że sam będę sobie ograniczał krzywymi grzewczymi), pewnie jak Wy mógłbym obniżyć sobie krzywą do 0,4. Tak więc wskazuję, że jest sens bezpośrednich porównań ale tylko wtedy, gdy piec ma nastawy nie korygowane kodami serwisowymi. Inaczej trzeba porównywać np. temperatury, jakie przy 0st czy -10st wskazuje wykres (spisać wartości dla danych temperatur i dopiero porównywać). Tak więc Jaszaf - lepiej stopniowo zmieniaj i zapisuj w notatkch efekt tak, aby móc ewentualnie do ustawień początkowych.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...