Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

prorok78

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

prorok78's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. A widziałeś pytajniki w ostatnich zdaniach ? Po prostu pytam czy to wsiąka lub zastyga na twardo, czy na gumiato - bo od tego zależy czy będę mógł tego typu środek użyć czy nie:)
  2. Poszukałem, znalazłem Ale to mi się raczej w chwili obecnej nie przyda - docelowo zapewne tak, ale do wiosny potrzebuję coś co mi zlikwiduje pylenie, ale da się po tym chodzić... A te szlamy wydaje mi sie są podobne bardziej do folii w plynie i tego typu mazideł...? No nie mogę tego raczej zostawić jako wierzchnią warstwę na kilka miesięcy ?
  3. Płyta jest prostokątem. Dwa skrajne prostokąty wylane na podbudowie z zagęszczonego klińca, grubość płyty to około 12-14 cm, zazbrojona. Na tych kawałkach będzie deska, ale w systemie bez legarów. Te dwa zewnętrzne kawałki mają zpadek 'na zewnątrz'. Dwa wewnętrzne pasy wylane są na płasko,na ocieplenie (podbudowaz klińca zalana chudziakiem, na to folia, 10cm styroduru, folia, 14cm betonu, zazbrojone. To docelowo będzie wewnątrz zabudowy na tarasie i to tu będą płytki. Na tych ocieplonych kawałkach będzie też ogrzewanie podłogowe elektryczne, więc poziomy powinny wyjść na równo. Czy wystarczy unigrunt czy szukać jakiegoś 'lepszego', bardziej dedykowanego środka? I czy możesz napisać coś więcej o tym szlamie cementowym? Jak to wykonać poprawnie?
  4. Witajcie - mam świeżo wykonany taras. prostokąt 45m2, podzielony dylatacjami na 4 pasy. Materiał to B20 na drobnym kruszywie (2-8mm), półgęsty, przywieziony wywrotką. Przy układaniu dodane odrobinę wody dla zachowania plastyczności (tak wiem - przez tą wodę nie jest to już B20, ale nei jest to strop więc nie widzę problemu). Każdy z tych 4 pasów tarasu był wykonywany w odstępie ok tygodnia po poprzednim z takiego samego betonu (ten sam dostawca i węzeł). Oczywiście po wyrównaniu łatą było zacieranie - ręcznie, na ostro, a później pielęgnacja wodą. Niestety na trzech kawałkach mam dość spore pylenie i każde przejechanie miotłą powoduje wymiatanie pyłu i drobnego piasku.Albo nie trafiłem z czasem zacierania, albo za dużo/za mało wody przy pielęgnacji - nie wiem. Niestety każdy z kawałków był układany w innych warunkach pogodowych, temperaturze itd... Następny etap to położenie na części tarasu płytek, a na części deski kompozytowej. Ale to dopiero w przyszłym roku... Do tego czasu muszę z tym przeżyć... Tylko jak ??? W sensie co zrobić żeby to przestało pylić? Żeby tą powierzchnię jakoś związać ? Myślałem żeby pomalować np chlorokauczukiem, ale później nie położę na to płytek...Więc co ?? Zagruntować?? Ale czym żeby to wytrzymało ?? Z góry dziękuję za pomoc
  5. Witajcie. Do tej pory było tak: W/w piec, podłączony do zbiornika Vitocell 120, do tego był kominek z płaszczem (w obiegu otwartym) podłączony poprzez wymiennik płytowy z kompletem pomp i zaworem 3d. Piec miał priorytet na CWU, ale grzał ją do około 50 stopni, a powyżej dogrzewał kominek. Jak dogrzał, zawór przełączał grzanie z kominka na CO i blokował przekaźnik pieca. W efekcie w ciągu dnia piec grzał CWU i CO, a od popołudnia gdy pracował kominek piec nie grzał CWU (bo temp była powyżej granicy) i nie grzał CO bo był zablokowany. Tak to działało przez 10 lat i było pięknie. Aktualnie - kominka nie ma - jest piecyk na pellet ale powietrzny, bez wody. Pojawiły się PV na dachu. Zbiornik Vitodens dobiega kresu swoich dni - pod pokrywą i ociepleniem widać sporo rdzy. Pomysł jest żeby do grzania CWU wykorzystać prąd z PV. Wersja 1 - kupić zwykły 'baniak' z pojedyńczą wężownicą i grzałką - tańsza i prostsza ale mniej korzystna ekonomicznie wersja Wersja 2 i lepsza - zmienić Vitodensa na małą pompę ciepła ze zbiornikiem (tylko do CWU. Na duży zbiornik/bufor do CO nie mam miejsca a na pompę ciepła do CO funduszy:) No i teraz wszystko pięknie, ale chciałbym zachować możliwość grzania CWU gazem, ale traktując gaz tym razem jako drugie paliwo. Czyli w ciągu dnia, gdy jest produkcja z PV grzać wodę prądem (w wersji 1 lub 2, a popoludniu i wieczorem, w razie potrzeby móc dogrzać ją gazem. Grzałkę lub PC jestem w stanie wysterować tak że pracuje tylko gdy jest odpowiednia produkcja, lub w okreśnonych godzinach - mam taką funkcjonalność w falowniku PV. Ale jak zarządzić kotłem? Nie znalazłem możliwośći programowania czasu pracy CWU, a blokowanie przekaźnikiem dotyczy chyba tylko grzania CO. Jak piec zobaczy że woda zimna to się załączy i ją nagrzeje gazem, zanim zrobi to grzałka lub PC. A jak ustawię gaz nisko żeby podgrzewać prądem, to wieczorem będę biegać do pieca i podkręcać żeby ręcznie wystartować gaz...Jak to ogarnąć? Pieca wolałbym nie wymieniać jeszcze, bo ma co prawda 10 lat, ale dzięki temu że chodził tak mało (bo główną robotę robił kominek) to działa i wygląda jak nowy. Myślałem o tym żeby piec do zasilania podłączyć poprzez zwykłą, programowalną czasówkę (taką jak się używa do pomp cyrkulacyjnych na przykład, ale tu widzę jeden problem - o ile załączanie o określonej godzinie powinno być dla kotła bezpieczne, o tyle nagłe wyłączenie w czasie pracy palnika nie wydaje mi się dobrym rozwiązaniem. Normalnie po zgaszeniu palnika jeszcze pracuje pompka i go schładza - tu by tego nie było. No i druga sprawa, w wersji drugiej, jaką pompę ze zbiornikiem dobrać? Mówimy o pojemności około 200 litrów, ale urządzenie musi mieć możliwość bycia sterowanym z zewnątrz (przekaźnik lub złącze Smart Grid Ready) - chodzi o to żeby falownik mógł sterować pracą PC w zależności od produkcji, bo tak jak w przypadku pieca, nie wydaje mi się poprawne żeby sterować głównym zasilaniem pompy... Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi
  6. Nie wszystko jest wyłącznie ekonomią W tym przypadku sens jest taki że żona lubi... ja również... Kominek jest więc odpalany codziennie, od końca września do kwietnia - mniej więcej oczywoście. W tym czasie zużywam około 12-15 mp drewna, co kosztuje mnie niecale 3000 pln. (jeśli juz rozmawiamy o ekonomi). Sąsiedzi, którzy mają identyczne domki ale grzeją wyłącznie gazem, płacą za podobny okres co najmniej kilkaset zl więcej . Ale nie o to chodzi - lubimy kominek, palimy w nim i niejako przy okazji wykorzystujemy produkowane przez niego ciepło również do grzania wody. Tak więc z założenia, kominek jest u nas głównym źródłem ciepła w sezonie grzewczym, dodatkowe chcemy zmienić z gazu na prąd, a w sezonie letnim prąd ma byc podstawowym a gaz jako backup Moje pytanie brzmi, jak zoptymalizować kotłownię, tak by kominek mógł chodzic na właściwych parametrach i by sporzytkować prąd ze słońca Rozważam jeszcze układ taki: Zbiornik 400-500 litrów jako bufor, w układzie pod ciśnieniem z grzejnikami (zład wody kotłowej wyniesie wtedy - pojemność bufora plus pojemność instalacji) W zbiorniku, u góry, wężownica do przepływowego grzania CWU (tylko jaka duża dla 3 osobowej rodziny) Do takiego zbiornika można bez problemu wsadzic grzałkę i w lecie grzać prądem Podłączenie kominka: Albo wykorzystać wymiennik płytowy który juz mam i podłączyć bezpośrednio do wzbiornika, albo druga wężownica w zbiorniku, i wówczas kominek można do niej podpiąć, zachowując układ otwarty. Nie wiem tylko jak w to wszystko wkomponować piec gazowy... jednofunkcyjny kondensat, czyli grzeje albo cwu albo co, nie ma grzania przepływowego...
  7. Witajcie, Obecnie mam tak: piec Vitodens 100 wraz ze zbiornikiem Vitocell 120L kominek z PW w układzie otwartym, podłączony do instalacji poprzez wymiennik płytowy. Sterowanie w taki sposób że z i z pieca i z kominka mogę grzać zarówno cwu jak i co. Domek 115 m2, 2 kondygnacje, ocieplony, mieszkają 3 osoby. Piec działa w zasadzie wyłącznie latem, grzejąc zbiornik z cwu (kominka nie odpalam wtedy . W sezonie grzewczym piec załącza się może 3-4 razy.. generalnie codziennie palimy w kominku i to wystarcza i do cwu i do ogrzewania. Ale... nie mam w instalacji żadnego bufora... Dlatego, gdy z kominka ogrzewane jest cwu (które ma priorytet), kominek ładnie idzie na dość wysokich temperaturach, nie zachodzi sadzą i generalnie jest ok. Natomiast po zagrzaniu cwu, gdy układ przełącz się na co, kominek zaczyna pracować w cyklach... 10-15 minut pompy nie chodzą, kominek sie grzeje (temp startu pomp ustawiona na 60 stopni ale jej zmiany nie daja znaczących różnic), jak sie zagrzeje, pompy startują, cieplo idzie w grzejniki, po kilku minutach kominek sie ochładza na tyle że pompy stają i cykl się zaczyna od nowa... Efekt - po godzinie czarna szyba w kominku. I teraz tak - zakładam prąd na dach, z planem wykorzystania również do ogrzewania. Kombinuje tak - kominek nadal jako podstawa ale z buforem (kominek ma około 8 kW mocy wodnej) czyli bufor pewnie 300-400 litrów bedzie ok. Bufor połączony z grzejnikami co. W buforze wężownica przepływowa do cwu i grzałka z termostatem do ewentualnego dogrzewania wody. A na wyjściu wężownicy, terma przepływowa do grzania cwu latem - żeby nie grzać całego baniaka. Czy taki układ będzie działać i ma sens? Czy możecie np cos innego zaproponować ? I co wtedy z gazem? Zlikwidować całkiem czy da się go jakoś wykorzystać w tym układzie (np latem)? W sumie piec i zbirnik mają 7 lat, ale przy średnim rachunku za gaz na poziomie 120 pln sa na prawdę mało używane
  8. Witajcie. Mam problem i bardzo potrzebuję porady... W domu, w salonie mam położony panel na całej powierzchni salonu, przed kominkiem też... Tyle że po 2 latach, ta część około kominkowa jest mocno zużyta, gdzieniegdzie są jakieś przypalenia... Chcemy dokoła kominka wyciąć panel, i w jego miejsce wstawić kafle. - jak się najlepiej za to zabrać? - czym wyciąć panele ? (szlifierka chyba tylko bo boje sie ze w wyzynarce złamię brzeszczot)... - ideałem by było gdyby łączenie miało kształt łagodnego łuku... Jak się zabrać za cięcie kafli i paneli by było zgrabnie i równo ?? - niestety nie da się tak że najpierw położę kafle, a później, już położone dotnę do łuku... Z góry dziękuję za pomoc
  9. Witam... W tym wątku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1770600.html opisany jest schemat jakiego potrzebuje (a przynajmniej tak mi sie wydaje). http://obrazki.elektroda.pl/4927885900_1326115298.jpg Mam 2 pytania - jak do tego schematu:dodać jeden zwykły pojedyńczy włącznik, w taki sposób by normalnie światło zapalało się za pomocą czujek ruchu, ale żeby była możliwość włączenia światła tym włącznikiem? Druga sprawa to czujki, czy możecie zaproponować czujkę, ale nie typową czujkę ruchu, tylko coś w rodzaju 'kurtyny'/'bariery', co powoduje załączenie światła w przypadku wejścia na schody..? Dziękuję ślicznie
  10. Witajcie. W nowym domu, w tym momencie jest instalacja na rurach PEX i piec Vitopend 2 funkcyjny. Jest również poprowadzona instalacja (rury) pod płaszcz wodny kominka - jeszcze go nie ma Ogrzewanie zrealizowane na grzejnikach PURMO, do tego w kuchni i łazienkach podłogówka wodna.. (w sumie 115 m2 powierzchni do ogrzania, w tym 35 metrów podłogówki) Idea jest taka: - Piec jest głównym źródłem ciepła i produkcji wody użytkowej, kominek pomocniczo/potaniającym... - Grzanie w kominku powoduje zmniejszenie intensywności pracy pieca i zmniejszenie zuzycia gazu... - OBA ŹRÓDŁA grzeją ZARÓWNO C.O. jak i C.W.U... - Gdy palę w kominku, on ogrzewa wodę C.O. i C.W.U.... gdy kominek jest nierozpalony lub wygaśnie, załącza sie piec i podtrzymuje ciepełko i wodę do wanny... - Całość ma działać w automacie - bez chodzenia do kotłowni i kręcenia zaworami w celu wyboru źródła ciepła... - Ideałem by była możliwość ustawienia na piecu/sterowniku godzin kiedy nikogo nie ma w domu (słabsze C.O. i brak produkcji C.W.U. w tych godzinach) Co potrzebuje dodatkowo poza wkładem do kominka z płaszczem wodnym, zakupić, żeby to sensownie działało w opisany sposób ?? Znalazłem na sieci taki schemat jak w załączniku - czy to ma szansę działać poprawnie?? Jaki może być orientacyjny koszt (wraz z pracą hydraulika) zamontowania takiego układu (nie licząc pieca i poprowadzenia rur do kominka bo już jest, oraz nie licząc samego wkładu kominkowego i jego obudowy) - konkretnie chodzi mi o te wszystkie elementy które idą do kotłowni plus rurki złączki sterowniki itd... Z góry dziękuję za pomoc.
  11. Witam, Poszukujemy wykonawcy, który wykończy nam łazienki i kuchnię... Do wykonania mamy: podłogi, ściany i montaż "sanitariów" Łazienka 1 - wanna, sedes, bidet, umywalka, 10m2 podłogi, 23m2 ścian (skosy) Łazienka 2 - kabina prysznicowa, sedes, umywalka, 5m2 podłogi, 24m2 ścian (ściany proste) Kuchnia 11m2 podłogi Korytarz 5m2 podłogi Lokalizacja: Nadolice Wielkie pod Wrocławiem Termin: druga połowa czerwca Bardzo prosze o orientacyjna wycenę i kontakt do wykonawcy:)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...