Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

vonda

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

vonda's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Przepraszam, że odpowiadam dopiero teraz, ale ostatnie 2 miesiące pracowałem 7 dni w tygodniu po kilkanaście godzin ;-( Niemniej jednak skorzystałem z Waszych rad - a w zasadzie z rady "marcinwaclawik " przesunąłem "o ząbek" ... oczywiście pomogło i "oczywiście" będę musiał w cieplejsze dni jeszcze nad tym popracować bo lekko ociera przy zamykaniu o jeden z wielu rygli, ale "przedmuch" przez nieszczelności stolarki zdecydowanie zmalał do akceptowalnych wartości
  2. Nie mogę sobie poradzić z regulacją okuć f. Maco ... konkretnie w "zasuwnicy" (?) nie wiem jak wyregulować wysów elementu blokującego skrzydło drzwiowe do framugi. W związku z czym drzwi balkonowe nie są szczelne i w przypadku wiatru czuć tamtędy lekki ruch powietrza i słychać hałas z zewnątrz. W pozostałych 3 identycznych drzwiach ten element wysuwa się bardziej - wchodząc w przygotowane miejsce w framudze (w rygiel) który posiada regulacje położenia i można ustawić "szczelność" drzwi. Starałem się pokazać ten element na zdjęciach: http://i66.tinypic.com/bf46lu.jpg http://i64.tinypic.com/30sbw92.jpg http://i66.tinypic.com/ifdich.jpg tu rygiel do którego ma wejść wyżej pokazany element: http://i63.tinypic.com/2bxzzq.jpg tu widać jaki "mechanizm" tym steruje: http://i65.tinypic.com/e0fv2q.jpg
  3. ponieważ w odpowiedzi na moje pytanie skupiliście się na nawiewnikach (za zwrócenie na nie uwagi dziękuję ) a uciekło meritum sprawy pozwalam sobie zacytować je raz jeszcze: szukam okien do wymiany w domu rodziców - dom z lat 70-tych - obecnie okna drewniane skrzynkowe. Dom w Nowym Sączu, w większości parterowy, cześć z piętrem, w terenie raczej osłoniętym drzewami, Dom będzie ocieplany (obecnie ściana 3 warstwowa) ale nie od razu. Największe są okna tarasowe (wymiar otworu szer.:292 , wys. 230 - w otworze są obecnie 2 dwu- skrzydłowe okna) Oprócz nich okna 90x232, 90x145, 150x145; 145x90; 90x90 ... łącznie - kilkanaście otworów... Nie ukrywam - cena bardzo istotna, ale z rozsądkiem - badziewia nie chcę im kupować. Nie wiem czy pozostać jeszcze przy rozwiązaniach 2 szybowych czy jak już zmieniać to tylko 3 szybowe, (nie wiem jaka jest różnica w cenie) Najchętniej nie białe, chyba, że różnica w cenie znacząca, materiał to pewnie PVC ze względu na cenę ale jestem otwarty na inne propozycje. (sam mam drewniane i nie narzekam) Polecam się uwadze zwracając jednocześnie uwagę iż istotnym "parametrem" będzie zapewne (niestety) jeszcze koszt demontażu okien obecnych ...
  4. wielkie dzięki ... patrząc na ten katalog: http://enfold.com.ua/Doc/furnitura/romb2000.pdf to faktycznie może pasować ... muszę tylko znaleźć jakiś sklep w Krakowie w którym da się toto kupić , zakładam, że jak już znajdę to i zaczep mieć powinni
  5. ok, nawiewniki "wpisane na listę" dzięki - zakładam, że to elementy które mogą być "wbudowane" w okna, czy raczej osobno, w ścianie ? Są jakieś ogólne zasady, czy w każdym pomieszczeniu, jaka wielkośc itp. Wentylacja w domu grawitacyjna, kratki w kuchni, i łazienkach.
  6. szukam okien do wymiany w domu rodziców - dom z lat 70-tych - obecnie okna drewniane skrzynkowe. Dom w Nowym Sączu, w większości parterowy, cześć z piętrem, w terenie raczej osłoniętym drzewami, Dom będzie ocieplany (obecnie ściana 3 warstwowa) ale nie od razu. Największe są okna tarasowe (wymiar otworu szer.:292 , wys. 230 - w otworze są 2 dwu- skrzydłowe okna) Oprócz nich okna 90x232, 90x145, 150x145; 145x90; 90x90 ... łącznie - kilkanaście otworów... Nie ukrywam - cena bardzo istotna, ale z rozsądkiem - badziewia nie chcę im kupować. Nie wiem czy pozostać jeszcze przy rozwiązaniach 2 szybowych czy jak już zmieniać to tylko 3 szybowe, (nie wiem jaka jest różnica w cenie) Najchętniej nie białe, chyba, że różnica w cenie znacząca, materiał to pewnie PVC ze względu na cenę ale jestem otwarty na inne propozycje. (sam mam drewniane i nie narzekam)
  7. Szukam "zamiennika" do starych drewnianych drzwi balkonowych. Drzwi z lat 90tych, od początku były "spaczone" ale po dociśnięciu dało się je zamykać ... niestety z czasem pękła odlewana "zębatka" w środku mechanizmu ... i mimo wielu prób nie udało mi się znaleźć części zamiennej. Zamek jest "listwowy" na całej wysokości skrzydła, w ościeżnicy bodajże w 3 punktach jest element mocujący do którego wchodzą "bolce". Biorąc pod uwagę iż za pewne nie uda mi się znaleźć podobnego zamka chciałbym wymienić cały mechanizm / zamek ale nie wiem czego (i gdzie) szukać. Proszę o jakieś sugestie.
  8. We wszystkich wkładach uszczelki są w formie "rurki" ze stalowej siatki obleczonej plecionką z jakiegoś tworzywa ? Nie ma nic trwalszego ? Przy okazji - w moim wypadku to na pewno nie była kwestia "przyklejenia" się uszczelki do wkładu ... uszkodzenie jest z boku - tam gdzie ma dostęp ogień ...
  9. po sezonie ? mi się przepaliła po - szacuję - nicałych 200 godzinach (niezbyt intensywnego i rozłożonego w czasie - ~3 miesiące) palenia ... albo i wcześniej ale dopiero wtedy zauważyłem ...
  10. przy okazji: ktoś wie czy da się wymienić tą uszczelkę (w drzwiach) na coś innego - bardziej trwałego ? (tak w ogóle to jak ja wymienić - trzeba rozkręcić całe drzwiczki ? te kilka/naście śrubek ?;-)/
  11. Hmm...oprócz powyższego, cała reszta jest prawdą... Ogólnie rzecz biorąc - różnica w użytkowaniu paleniska z szamotem i bez jest ogromna. Na korzyść tego z szamotem oczywiście...tyle tylko, że różnicy nie widzi ten, kto miał okazję użytkować tylko palenisko żeliwne... Pozdrawiam. Pojdzie wiecej w komin, bo szamot podnosi temp spalin, a obudowa nie zdola przejac calego ciepla. I tak na prawde stosowanie ma sens tylko w okolicach zaru. Testowalem na kotle CO, kominek, to praktycznie to samo. Moze peknac, jak kobieta bedzie chciala dolozyc do kominka, i zamiast polozyc, to rzuci klode, co moze sopwodowac pekniecie. Wiem bo widzialem. Zgodze sie ze stosowanie szamotu ma sens w kominkach z PW, bo tam woda odbierze cieplo. Jednakze stosowanie go na calej powierzchni jest nieuzasadnione. Napisałeś: "...moze dojsc do peniecia wkladu" a chyba Ci chodziło o pęknięcie szamotu, nie wkładu jako takiego ? (stalowego w większości wypadków kominków wykładanych szamotem)
  12. Sprzedawałem te drzwi przez pół roku i mam porównanie np. z CAL-em.To niebo a ziemia.Parmax to prawdopodobnie jakaś produkcja w stodole, niedokładnie robione , źle wybarwiane , często w miejscach niedoróbek szpachlowane. Kolory drzwi bardzo (pomijam że drewno nigdy nie będzie 100% zgodne z kolornikiem) odbiegające od prezentowanego na próbnikach.Zero logistyki, nie trzymają się terminów.Masakra. Hmm... jestem zaskoczony tą opinią ... mam ich drzwi (fakt raczej droższy model - w pełni dębowy, nie ta wersja ekonomiczna ze sklejki wypełnionej pianką i złego słowa nie mogę powiedzieć ... wiszą jakies 2 lata i rzeczywiście są "jak nowe" Wzór (z dostawką) robiony na zamówienie wg wytycznych (wzorowaliśmy się na będącym w katalogu modelu z nadstawką) ... Do tego stopnia mi się podobały iz zamówiliśmy u nich prawie wszystkie drzwi wewnętrzne, w sumie 10 par +3 zamknięcia duzych nietypowych otworów, niedawno montowali i bardzo nam się podobają ... Fakt terminowość nie jest ich mocną stroną (realizacja trwała 2x dłużej niż w umowie ale akurat nam to nie przeskadzało - drzwi nie były ostatnią rzeczą jaką mamy do wykonania ... Jedna ważna rzecz: zamówiliśmy tradycyjne - z felcem itp. Widziałem wcześniej ich drzwi "bezfelcowe", takie "nowoczesne" i to juz inna bajka ... cena podobnie wysoka (masakrycznie drogie są ościeżnice obejmujące ... nie wiem czy w innych firmach tez tak) a efekt juz nie taki ... nie wiem może akurat na jakąś początkową serię trafiłem ...Ale na pewno na plus mozna też zaliczyć możiwość zamówienia różnych zmian, nietypowych wzorów itd.
  13. vonda

    KOMINKI nasze !!!

    Podłączę się do pytania (a może i zasieję trochę wątpliwości): Jak zabezpieczyć w tego typu (ciepłej) obudowie elemnty konstrukcji stalowej ? Jak wiadomo w wytrzymałośc stali jest różna w różnych temperaturach ... a w komorze nad wkładem (którą obudowujemy np. w/w płytami) temperatura pewnie niska nie będzie (właśnie - jaka ???) Niepamiętam dokładnie ale przy np. 300 stopniach typowa stal (ST3 ?) traci chyba z 50% nośności ... Czy trzeba ją jakośc "obkleić" materiałem izolacyjnym, czy też po prostu konieczne jest znaczące przewymiarowanie elementów stalowych aby mimo spadku nośności w wyższej temperaturze całość się niezawaliła ? Czy też po prostu podkonstrukcji nie robi się z elementów stalowych ? )
  14. Czytam i czytam i powoli skłaniam się ku lepszym wkładom ... póki co w/w Spartherm ... ale szukam też czegoś tańszego ... ponoć Hajduk Volcano 2Ph jest porównywalny - czy to prawda ? /gdzieś wyczytałem, ze kiedyś Hajduk robił wkłady dla Spartherma .. ale to tak z 10 lat temu .../
×
×
  • Dodaj nową pozycję...