-
Liczba zawartości
91 -
Rejestracja
Informacje osobiste
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
robud's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
ŻYWOTNIK (Thuja sp.) - choroby, szkodniki, problemy, brązowienie
robud odpowiedział a topic → OGRODY - Pamiętajcie o ogrodach
W srodku krzewu to ja sie domyslam ze czesc moze zbrazowiec, ale to postepuje od srodka do zewnatrz, tak ze czesc galezi juz jest calkiem sucha. Jak wyczepie sam, albo wrecz powyrywam te wyschniete to z drzewka zostaje jakies 20% i wyglada tragicznie. Brzydkie lato jak diabli - goraco i bez deszczu to bylo moze ze 3 tyg ciagiem, a tak ciagle albo zimno albo lalo - a Polska to centralna - bylo tak mokro ze podlewanie sie nie wlaczalo prawie w ogole - widze po podliczniku do studni ile poszlo energii. Za mokro tez raczej nie maja bo teren plaski jak stol i woda znika szybko - chyba ze sasiad mi je czyms opryskal albo przeszlo ziemia ... bo jak sie dokladniej przyjzalem to od strony sasiada sa w gorszym stanie niz z drugiej strony, od drogi Gdybym chcial lisciasty zywopłot to bym taki od razu sadzil a nie dlatego zakupione 210 thui zeby teraz wymieniac je na brzydkie lisciaste- 580 odpowiedzi
-
- "przypalone"
- 8-letnie
-
(i 15 więcej)
Oznaczone tagami:
-
ŻYWOTNIK (Thuja sp.) - choroby, szkodniki, problemy, brązowienie
robud odpowiedział a topic → OGRODY - Pamiętajcie o ogrodach
Bez nawozu - a dokladniej to nawoz sypany jakies 3 lata temu. Podlewane - autmatyczne - linia kroplujaca - w tym roku chodzila 1 miesiac bo przez pozostaly czas bylo na tyle mokro ze sie nie zalaczalo podlewanie - takie brzydkie lato.- 580 odpowiedzi
-
- "przypalone"
- 8-letnie
-
(i 15 więcej)
Oznaczone tagami:
-
ŻYWOTNIK (Thuja sp.) - choroby, szkodniki, problemy, brązowienie
robud odpowiedział a topic → OGRODY - Pamiętajcie o ogrodach
Witam, Mam zmartwienie - od pewnego czasu moje tuje zaczynaja wygladac niezaciekawie, z dlaeko dobrze, ale im blizej tym gorzej, coraz bardziej widac ze usychaja od srodka: http://77.79.220.50/rodzinka/aa/photos/thuje-1.JPG w srodku http://77.79.220.50/rodzinka/aa/photos/thuje-2.JPG widac ze galazka jest np zielona tylko na koncu a do srodka juz calkiem brazowa, albo cala galazka juz jest brazowa i po ruszeniu odpada calosc sama od reszty - przy czym tak przelecialem reka jedno drzewko i teraz wyglada jakby stracilo z 90% swojej objetosci http://77.79.220.50/rodzinka/aa/photos/thuje-4.JPG Poradzcie cos. i po odsunieciu jednej z odnog wyraznie widac http://77.79.220.50/rodzinka/aa/photos/thuje-5.JPG Moze ktos cos poradzi? czy to choroba, czy pryskac, podlewac czyms, leczyc? bo tych drzewk mam 210 szt!!! i tak na okolo 95% tak samo wyglada (mniej lub bardziej) a wysokosci to juz maja ok 2 m, jakbym musial wyciac wszystkie i od nowa malutkie to zalamka- 580 odpowiedzi
-
- "przypalone"
- 8-letnie
-
(i 15 więcej)
Oznaczone tagami:
-
?ród?o energii grzewczej
robud odpowiedział Becik → na topic → Sondaże - zapraszamy, zadaj pytanie, odpowiedz na nasze
Pompa ciepla + czasami solary + do wentylacji rekuperator + w weekend jak starczy sil i zimnego piwa kominek -
Czy wprowadzę się za 400 tyś. PLN?
robud odpowiedział kobieta_z_kielnią → na topic → Sondaże - zapraszamy, zadaj pytanie, odpowiedz na nasze
A gdzie napisalem cos o developerze? Z developerem to koszt jeszcze wiekszy. A co mowi rynek? ze mozna wybudowac dom 150 m2 za 100000 zl? - jezeli lubisz takie bajeczki to zycze powodzenia w budowie i zadowolenia z wlasnego domu. Sama zaznaczasz ze nie chcesz materialow z supermarketow, wiec od razu zakladasz koszty przynajmniej o 20% wyzsze, do tego chcesz elementy ktore nie wystepuja w tanich domach np rolety zewnetrzne, rekuperator itp itd ... to wszystko kosztuje - chyba ze juz chcesz wybierac np dachowka ceramiczna czy moze cementowa a moze jednak blacha mi wystarczy - to policz sobie 2500 zl/m2 i bedzie OK. Tyle z mojego doswiadczenia - wybuduj dom i w tedy policz ile Cie kosztowal tak naprawde - wg mnie lepiej juz na starcie znac kwote za ktora masz szanse na budowe i na szybkie zamieszkanie w pelni wykonczonym domu a nie mieskzanie na budowie, niz oszukiwac sie i w trakcie budowy wprowadzac ciecia, albo co gorsze w ogole zawiesic budowe. PS. i w tej cenie wcale sie nie mieszcza marmury ani zlote klamki, jakby ktos chcial sugerowac. -
Czy wprowadzę się za 400 tyś. PLN?
robud odpowiedział kobieta_z_kielnią → na topic → Sondaże - zapraszamy, zadaj pytanie, odpowiedz na nasze
Proste do policzenia dla wartosci szacunkowej - jezeli mowisz o wykonczonym domu jako budynku i gotowym do zamieszkania to mozesz sobie policzyc srednio 3200 zl/m2 = a wiec * 150 m2 okolo 500000 zl - i to bym uwazal za cene minimalna - bo to wszystko zalezy od uzytych rozwiazan i zastosowanych elementow "automatyki". Oczywiscie mazowieckie bo znaczacy udzial w ksoztach maja stawki ekip, i okolo 90% prac wykonuja ekipy i budowa nie ma trwac 5 lat. -
Cena ogrzewania domku?
robud odpowiedział Szifo → na topic → Sondaże - zapraszamy, zadaj pytanie, odpowiedz na nasze
Mnie tez interesuje bo to najciekawsze A u mnie to wyglada tak: Paliwo: "ruchome elektrony" Sciana: jednowarstwowa - bloczki Pezam, ostatnio sie dowiedzialem ze jest to sciana w ogole nieocieplona Dach - blachodachowka - bez znaczenia, bo to dom parterowy Powierzchnia: 140 m2 ogrzewana Temp utrzymywana cala dobe: okolo 21 st C przy pelnym ogrzewaniu podlogowym Koszty: CO + CWU (dla 3-4 doroslych + malutkie dziecko) od IX.05 do VIII.06 - 1597 zl/rok - okolo 133 zl/miesiac (niezla zima byla ) od IX.06-I.07 - 501 zl/okres - okolo 100 zl/miesiac (jaka zima kazdy widzi, ale dzisiaj rano jak wstalem to az niewierzylem -20 st C) PS. mam jeszcze reku, wiec to zuzycie jest wyzsze ze wzgledu na prace rekuperatora w wentylacje. -
Ale to nie ma znaczenia - ja ci mowie ze TO samo jest wokol budynku, tylko najladniej to widac od poludnia bo tam juz Slonce stopilo sporo sniegu. No to bardzo ciekawe zalozenie - raz jeszcze powodzenia zycze i mam nadzieje ze jak juz zamieszkasz to dasz znac tak realnie ile cie kosztuje ogrzewanie.
-
INTERNET - jak to u Was jest???
robud odpowiedział gawel → na topic → Sondaże - zapraszamy, zadaj pytanie, odpowiedz na nasze
Zanim zdecydujesz sie na iPlusa to sprawdz dokladnie czy tam gdzie chcesz go uzywac jest on w ogole dostepny i popracuj na nim chwile czy nie rwie ci co 2 sekudny bo pozniej przez okres umowy nic z tym nie zrobisz a placic musisz - Plus NIE UZJANE reklmacji na np brak zasiegu, brak dzialajacego lacza, brak mozliwosci przegladania stron www, brak mozliwosci w oogle korzystania z ich uslugi! -
I bylo to uwzglednione w zapotrzebowaniu na cieplo w tych 6kMW? Czy obliczenia byly robione przy grawitacyjnej?
-
Ja? jestem spokojny jak zawsze "Zla" interpretacja czegos czego 99,5% budynkow jednorodzinnych nie wykonuje w ogole i zyje w przeswiadczeniu ze ma wszystko idealnie nie oznacza ze dany material jest zly jak probuje sie udowadniac w tym watku - jednoczesnie nie bronie w cale tego materialu bo ma szereg wad, ktorych byc moze nie ma sciana 2W badz 3W ale by poprawnie ocenic material to by trzeba bylo wybudowac w identycznych warunkach dwa takie same budynki ale np przez 2 rozne ekipy i pozniej sprawdzic co i jak - caly czas twierdze ze kazdy material mozna tak spieprzyc ze wyjdzie z niego badziew, a na budowach cos takiego niestey jest norma a nie wyjatkiem. Oczywiscie sciana 1W ma dla mnie niezaprzeczalna zalete, jak sie okaze ze jest za zimna to ja docieple np 5 cm styropianu, a przy scianie 2W z 10 cm bedzie sie kladlo 15 cm? styropianu? ojjj cienko to widze no i jakie koszty. Niestety sie nie zgodze - bo wstawisz super energoszczedne i super drogie np okna w zamian za co? Takkie kupowanie czesciowo superdobrych materialow a czesciowo "odpadow" dla bilansu zemsci sie bardzo szybko. Oczywiscie tylko juz o tym pisalem i nie tylko ja, takie zmiany i przesuwania kosztow w 99% dadza sumaryczny wynik kosztowy wyzszy i jeszcze jest CZAS ktory dla niektorych moze byc najwazniejszy i wrecz wazniejszy od kosztow samej sciany - oczywisci ze mozna budowac dom 10 lat albo 1 rok - ktos koszty tego liczy czy uwaza ze to sa koszty pomijalne? Nie do konca masz racje - wystarczy zobaczy na zdjecie termowizycje obrazujace sciane poludniowa i to co sie znajduje 1,5-2 m przed budynkiem. Moze powiesz ze to tez od podlogowki? Caly czas powtarzam pytanie o wentylacje i caly czas jest to pytanie pomijane, no ale jezeli ktos tak lubi to jego wybor - swiadomy badz nie ale jego.
-
Powyzej byl blad, oczywiscie chodzilo mi o G12 a z ta tanio to bym nie przesadzal, bo to jest drogo jak diabli i tak jakby na to nie patrzec. Ale moje wartosci sa wlasnie z CO wiec jak porownywac to wszystko bo wszelkie wydzielenia i szacunki procentowe nie pokaza prawdy. Nie interesuje mnie to i nigdy nie interesowalo - nie ma to znaczenia - mnie interesuje ile bedzie mnie kosztowalo ogrzewanie w ciagu roku i CWU - nie rozumiem co sie tak ludzie podniecaja tymi wspolczynnikami i wartosciami to jest dobre do reklamy i marketingu. Tak tak - zaraz napiszecie ze to sie bezposrednio/posrednio przeklada na koszty ogrzewania, ale ja caly czas bede powtarzal swoje, plany i teoria sobie, a pozniejsze wykonastwo i zachowanie sie budynku w danym miejscu sobie. Z odczytow licznika wychodzi ze WRAZ z CO w ubieglym roku grzewczym zuzylem 4824kWh/140m2=35 kWh/m2/rok co daje 11 zl/m2/rok wszelkie dalsze przeliczenia nie maja sensu bo za tyle place nic wiecej.
-
Coz - najwyrazniej mieszkasz w rejonie taniego pradu, u mnie G12W kosztuje 0,2750 zl i nijak sie nie oplaca w porownaniu do G12, bo w G12 I taryfa kosztuje 0,4357 a w G12W=0,5512. Robiac zalozenie ze tylko tani prad nocny bedzie wystarczajacy do ogrzewania i utrzymania temperatury powyzej 21 st w domu jest dosc odwazne, szczegolnie przy -36 st C na zewnatrz - ale niech ci bedzie. I dalej nie napisales o wentylacji - czyzby grawitacyjna w tak super ocieplonym i szczelnym domu? Nie zrozumiales - pytajac o powierzchnie zabudowy chodzilo mi np o wielkosc wienca, powierzchni dachu, powierzchni stropu - wiadomo przeciez ze kostke najlatwiej ocieplic i zminimalizowac straty a kostka to tak jakby miniona epoka. A po drugie zakladajac przelozenie 1:1 zuzyta energia/pozyskana energia ogrzewajaca dom robisz wielki blad i niedoszacowanie z mojego doswiadczenia na poziomie okolo 40%. Dolicz sobie do tych swoich danych jeszcze koszt wyprodukowania CO, ktory jak juz bylo pisane pochlonie blisko 100% kosztow ogrzewania. Moje wielkosci sa wlasnie z CO (3 dorosle osoby + male dziecko). Ale to juz nie ma znaczenia - nie wazne. Buduj jak chcesz i obys osiagnal to co chcesz - ty tam bedziesz musial mieszkac
-
A tak zapytam 6 MWh = 5000 kWh? (chyba ze masz jakis tani prad) - a jak tam ma sie wentylacja? istnieje tez w teorii? - ale OK - zycze ci by ci sie udalo i bys udowodnil ze teoria = praktyka. A jaka masz powierzchnie zabudowy? ja 180 m2 - itp itd - mozna mnozyc roznice ktore maja kolosalny wplyw na enegochlonnosc budynku - tyle tylko ze ja wybieralem budynek bo mi sie podobal wizualnie i funkcjonalnie, a inni maja inne kryteria - kazdy ma to co chce i lubi.
-
Sorry ale nie ma to co piszesz najmniejszego sensu bo idac dalej twoim rozumowaniem koszt wybudowania domu 140 m2 przekroczylby zapewne 1 mln zl - zawsze mozna powiedziec (nie majac tego sam) ze produkt X jest lepszy od Y ale i zarazem drozszy, tylko pytanie czy to ma sens? Jakie podwyzszenie? jak ja widze i jak podaje mi program to w srodku narnoziki maja ok 13 st C a sciana ma ok 18 st C przy wwiewanym powietrzu o temp. 6,6 st C narozniki beda zimniejsze - z reszta nie tylko narozniki ale i bezposrednie otoczenie takze odczuwa ze jest wwiewane chlodniejsze powietrze ... ale podlogowka i wykonywana konwekcja niweluja to odczucie, jednak nie wplyw na narozniki. A co widzisz? Bo ja nie widze sensu Twojej wypowiedzi i Twojego "ciskania" sie o wyzszosc czegos nad czyms jednoczesnie nie majac argumentow ZA. A tego to juz nie rozumiem - z tego co ja wiem to budowa wyglada tak: fundament, na fundamencie izolacja przeciwilgociowa, na tym stawiamy sciane z dowolnego materialu - i teraz odpowiedz dlaczego twierdzisz ze jezeli zamiast Pezamu postawie np BK to zniknie neon nad cokolem budynku?? Brednie piszesz - jezeli by bylo tak jak mowisz to podgrzewajac np zbiornik wody od dolu to w kazdej jego czesci bede mial zawsze ta sama temperature? niezle prawo fizyki - oczywiscie w idealnie zaizolowanym zbiorniku (nie istnieje cos takiego) w pewnym momencie bilans sie wyrowna ... ale dom sluzy do mieszkania A jaka wneka? bo nie wiem o czym piszesz. Powiem znowu to co powiedzialem - tak tak tak a komin? a przewodnosc blachy, a nagrzewanie i konwekcja powietrza pod blacha itp itd Jak juz pisalem - interpretacja taka jaka ktos chce uzyskac - powodzenia w dalszym interpretowaniu. A budujesz TAKI sam budynek? z wszystko bedzie identyczne poza materialem na sciane? hmmm interesujace. Jeszcze wyjasnienie - wieniec ktorego sie tak czepiles nie swieci, swieci glupota ekipy ktora budowala ten dom i kierownika budowy, gdyz swieci i najwieksze straty ma warstwa dwoch cegiel, na ktorych sa murlaty bo tam nie zostala zachowana ciaglosc izolacji przechodzacej z wienca na ocieplenie stropu - ot cala tajemnica. Dobra - czas skonczyc bo to niczego nie prowadzi. Powiem tak: nie interesuja mnie parametry domu - interesuje mnie ile musze zaplacic za przyjemnosc przebywania w zimie w cieplutkim i milym domku - jezeli piszesz ze innym zrodlem ciepla koszty beda wysokie to nie moj problem tylko tych co maja inne zrodla ciepla To jest moj dom, moj system ogrzewania i mi sie mieszka rewelacyjnie. Oczywiscie jak juz pisalem nie raz te 1600 zl/rok/CO i CWU to "za duzo" stad wykonane badanie termowizyjne ktore mialo tylko potwierdzic ze cieplo ucieka stropem bo tak sie domyslalem. Powodzenia w budowaniu idealnego termosu - obys tylko mogl w nim mieszkac milo i przyjemnie.