
Knopfler
Użytkownicy-
Liczba zawartości
11 -
Rejestracja
Knopfler's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Jeśli jesteś zainteresowany wyceną kształtek firmy Wavin to poproszę o kontakt na priv. Pozdrawiam.
-
Pracuję w firmie wykonującej instalacje c.o. i powiem szczerze, że nie wyobrażam sobie sytuacji, aby wykonywać jakąś usługę z materiałów powierzonych. Powód tego jest banalnie prosty. To przecież my dajemy gwarancję na wykonane prace i my odpowiadamy za ich jakość. Musimy mieć pewność, że zainstalowany materiał jest dobrej jakości aby w przyszłości nie ponosić kosztów jego wymiany w ramach gwarancji. Co do cen materiałów to sprawa jest prosta. Prosisz wykonawcę o dokładny kosztorys, w którym będą zawarte ceny materiałów wraz z dokładnym ich określeniem. Odbierasz, patrzysz na ceny i już wiesz, czy dany delikwent chce się zrobić na materiale. Jeśli ceny materiałów są zbyt wygórowane - bierzesz innego. Przewagą brania usługi wraz z materiałem jest też zastosowanie 7% stawki podatku VAT. Co prawda dotyczy to tylko budownictwa mieszkaniowego, ale to i tak duży plus. Oczywiście można kupić materiał samemu a potem użerać się z urzędem skarbowym. Jeśli jednak ktoś nie chce martwić się o transport towarów i ewentualne opóźnienia w dostawach to wybór usługi z materiałem to najlepsze wyjście.
-
Ja bym ci radził zainstalować zmiękczacz. Zużyjesz mniej środków piorących, łatwiej wyczyścisz toaletę, wannę i umywalki a ponadto brak kamienia w instalkacji wodnej z pewnością przedłuży jej żywotność. Jak masz pieniądze to instaluj, jeśli nie to poczekaj. Z drugiej strony 90% Polaków ma w kranach twardą wodę i jakoś żyje. Wybór należy do Ciebie.
-
OGRZEWANIE PODŁOGOWE - jakie rury do ogrzewania podłogowego
Knopfler odpowiedział KotSylwester → na topic → Ogrzewanie
I tak jeżdżąc i jeżdżąc z hurtowni do hurtowni wydasz więcej na paliwo niż wyniosłaby róznica w cenie pomiędzy rura INVENA a tą za 6 złotych.- 487 odpowiedzi
-
OGRZEWANIE PODŁOGOWE - jakie rury do ogrzewania podłogowego
Knopfler odpowiedział KotSylwester → na topic → Ogrzewanie
Szczerze mówiąc nie wiem jak można porównać Diamonda do Wavina. Ja rozumiem, że jeszcze rok temu, gdy Wavin sprzedawany był po 3,50/mb to ktoś mógł jeszcze myśleć o wykorzystaniu tanich PEX-ów aby zaoszczędzić trochę grosza. Teraz gdy Wavin jest po 2,70 to tak naprawdę różnica w cenie w porównaniu do kosztów całości inwestycji jest żadna. Nie widzę powodu, aby ponosić ryzyka komplikacji po to tylko aby zaoszczędzić 500 złotych na rurze. Robimy w Wavinie od trzech lat i nigdy nie było z nim problemów. Nie mogę tego powiedzieć o jego chińskich kuzynach.- 487 odpowiedzi
-
Jakiej firmy macie kaloryfery?
Knopfler odpowiedział Grreeg → na topic → Sondaże - zapraszamy, zadaj pytanie, odpowiedz na nasze
Oczywiście Buderusy. -
Od kilku lat kotły firmy Ekocentr sprzedaje pod swoją marką również Buderus więc raczej nie jest to szmelc.
-
Niestety sąd wcale nie nie przyznał ci racji. Sędzia pewnie nawet nie czytał całego pozwu. Znam to z autopsji. Sądy po prostu wychodzą z założenia, że jak nie będzie sprzeciwu to pozywający ma rację, a jesli będzie to wtedy rozpatrzymy sprawę merytorycznie. Przed Tobą długa walka.
-
Ja się tam nie dziwię inwestorom, że chcą mieć wszystko jak najtaniej. Polska to po prostu taki kraj, gdzie kązdy nawet ktoś kogo nie stać na dom chce go mieć a ludzie którzy mają długi zamiast je spłacać jeżdżą sobie na rodzinne wczasy w Dominikanie. Dziwię się natomiast porządnym firmom, które godzą się, na to aby pod ich nosem dziłały "firmy - krzaki". Po prostu trzeba dbać o swoje interesy. Jeśli mamy pewność, że na danej budowie, któś robi "na czarno" to nie pozostaje nic innego jak tylko poinformować inspekcję pracy. Jeśli mamy pewność, że jakiś rencista ma firmę na żonę to wysyłamy pismo do ZUS. Tu nie wolno mieć skrupułów. Nieuczciwą konkurencję trzeba po prostu niszczyć. Ale jak w tym kraju może być normalnie jeśli bywa tak, że przetargi na wymianę instalacji c.o. w czteroklatkowym bloku wygrywa jednoosobowa firma, której właścicielem jest kobieta.
-
Jeśli masz do wyboru porządną firmę, która wystawi ci fakturę z 7% VATu dwóch Panów "instalatorów", którzy nie wystawią ci faktury za wykonaną usługę to oczywiście wybierz firmę. Mogą być trochę drożsi, ale tak przynajmniej masz pewność, że w razie czego przyjadą i poprawią robotę. Przysłowiowy "hydrauli" zazwyczaj jak coś spartaczy to najpierw będzie cię zapewniał, że przyjedzie jutro a następnie cię oleje bo przecież ma teraz robotę u drugiego klienta i nie może się rozdwoić. Na koniec przestanie odbierać telefony od Ciebie. Już samo sugerowanie, że hydraulik może kupić na Twoje konto materiał jest sygnałem alarmowym. Pewnie pracuje "na czarno" lub ma firmę "na żonę" gdyż sam jest stypendystą ZUSu. Gdyby miał normalną firmę to kupiłby towar na siebie a potem jeszcze na nim zarobił. Moja rada: znajdź firmę, która zajmuje się jednocześnie sprzedażą i działalnością usługową. Zazwyczaj bierze ona towar bezpośrednio z hurtownii więc z najtańszego źródła. Dodatkowo wystawi ci fakturę z 7% VATu.
-
Powiem tak. Ciśnij do bólu swojego instalatora. To on jest gwarantem i to on serwisuje Twój kocioł. To on podpisywał umowę z Buderusem i on doskonale wie jakie ma obowiązki wobec klienta. Jeśli się nie potrafi z nich wywiązać to jest jego problem a nie Twój i nie Buderusa. Pracuję w firmie która od ponad 10 lat jest APH Buderusa i przez ten okres co najwyżej pięć razy wzywaliśmy do klienta serwisanta z Buderusa. W każdym innym przypadku radziliśmy sobie sami. Po prostu nie mogę zrozumieć tłumaczenia instalatora. Buderus każe mu się kontaktować wyłacznie przez maile i jeszcze na nie nie odpowiada ? Przecież to jakieś brednie. Moim zdaniem po prostu Twój instalator ci ściemnia. Ma mało doświadczenia i nie ma pojęcia co się dzieje w Twoim kotle a za wezwanie serwisanta Buderusa musi zapłacić z własnej kieszeni i nie za bardzo mu się chyba chce. Jeśli naprawdę uszkodzona jest płyta główna to dzwoń do instalatora i niech ruszy cztery litery i wyśle faks do Tarnowa Podgórnego i zamówi tą część z dopiskiem "gwarancja". Przyślą mu za darmo w ciągu 24h. Jeśli się okaże, że to jednak nie to, to ja po prostu odeśle. No chyba, że jest tak pazerny, że nie chce zapłacić 20 złotych za koszty przesyłki. wtedy zadzwoń do najbliżeszego oddziału Buderusa i powiedz, że firma taka i taka odmawia ci naprawy gwarancyjnej. Oni zrobia z nim porządek. Niestety odkąd Buderusa przajął Bosch i po przejęciu podwyższył limity sprzedaży regionalne oddziały Buderusa podpisują umowy handlowe nawet z 1-osobowymi firemkami, które nie mają ani doświadczenia, ani mocy przerobowych ani ochoty zajmować się serwisem. Potem wychodzą takie kwiatki. A w rezultacie traci na tym wizerunek marki.