forexforex
Użytkownicy-
Liczba zawartości
15 -
Rejestracja
forexforex's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
i na koniec cytat z klasyka, ap ropo okien: "Powtarzam budowa TO KOMPROMIS, idealnie jest w niebie" i jeszcze jedno: "Mam świadomość, że mój budynek nie jest idealny, ale kogo jest??? Ma swoje wady i błędy wyjdą po latach. TO normalne i nie ma się co spinać"
-
no no dałeś pan ciała panie inwestor z tymi oknami oczywiście pomysł jest bardzo oczywisty, a wtopa niestety nie pierwsza, budynek ma poważniejsze wady, niestety konstrukcyjne.
-
przykład poprawnego i błędnego zbrojenia schodów http://dom.gabryelin.com/viewtopic.php?p=25&sid=e1cbc82bc171bbdca748edb80984e87b ale lepiej nie pokazuj budowlańcom bo jeszcze cie wyśmieją. ale czego się tu spodziewać za 45 tyś na dole tej strony efekt jakiego można się spodziewać przy twoim zbrojeniu schodów http://forum.muratordom.pl/ratunku-schody-zabiegowe-bez-podparcia-dodalem-fotki,t142425.htm
-
a co dają coś za te posty że tak o nich piszesz elektryk cie wyśmiał, budowlańcy też cie wyśmieją bo co innego mają zrobić, znasz kogoś kto by się przyznał. Jak elektryk nie wie co to jest uziom fundamentowy to współczuję. życzę powodzenia w wykonaniu instalacji jej pomiarach i odbiorze, szczególnie jak dostawca energii poprosi cię o dostarczenie pomiarów tego uziomu - wtedy im powiesz że elektryk cie wyśmiał. A o uziomie masz napisane w projekcie przy instalacji elektrycznej bo inaczej być nie może bo to jest wymóg, taki uziom to bednarka przyspawana do zbrojenia zewnętrznej ławy fundamentowej i jest potrzebny min do wyrównania potencjałów. ale mój czas dla ciebie się skończył, pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszej części inwestycji. odwiedzających to forum zachęcam do zapoznania się z moimi wcześniejszymi postami i wypowiadanie się co do moich spostrzeżeń
-
UWAGA 11 POST to nie są błędy tylko niedopuszczalne wady budynku które dyskwalifikują go z jakichkolwiek funkcji mieszkalnych, twojego KB narażają na odpowiedzialność finansową i karną o ciebie na rozbiórkę budynku. zbrojenie stropu to już nie żarty. Lepiej usuń zdjęcia z tego forum bo jak się nimi zainteresuje ktoś z nadzoru to nie będzie ciekawie, a może z wdzięczności za naukę wklejania linków sam im taki link wyśle, sprawdzimy czy to działa - pozdrawiam
-
oooooooooooooo mam już 9 postów, co za rekord ciekawe co za to dostane
-
to samo dotyczy zbrojenia stropu, nie sądzę żeby na tak dużych powierzchniach nie było zbrojenia górą, polecam lekturę projektu i uruchomienie czytania ze zrozumieniem. Na marginesie drut gładki fi 6 zagina się w wieńcach w tzw fajki.
-
zdjęcie jak się to robi otrzymasz oczywiście po wysłaniu mi na PW adresu email, a fachowców co ci to robili poproś o zwrot kasy i pogoń z budowy.
-
a ja postanowiłem sobie jeszcze tutaj trochę popisać .. z ostatniej chwili - na schodach brak zbrojenia poprzecznego, taką szósteczką to można sobie buty wiązać a nie zbrojenie robić poprawne zbrojenie to kratownica z min fi 12 o oczku 10x10, a tak przy okazji na normalnej budowie robi się bruzdę w ścianie. Taka fuszerka już zasługuje na zgłoszenie do nadzoru budowlanego. Nie polecam znosić po tych schodach np ciężkiego pieca CO, że twój KB to podpisał - tu się właśnie ujawnia pseudofachowość. pozdrawiam, pewnie jutro też coś skrobnę.
-
widać jesteś za krótki na rzeczową i fachową dyskusję pseudoinwestorze
-
krytyki powiadasz to nie krytyka ani wytykanie błędów tylko rzeczy na które radziłbym ci zwrócić uwagę. Pisałeś, że użyłeś IZOBITU BR. Masa ta zawiera rozpuszczalniki organiczne i nie może być stosowana w zetknięciu ze styropianem bo najzwyklej go rozpuszcza i to ja tobie radze odkopanie fundamentu za 2 lata - jak znajdziesz tam styropian to oczywiście gratuluje. Do hydroizolacji która ma styk ze styropianem używa się tylko i wyłącznie mas hydroizolacyjnych bezrozpuszczalnikowych na bazie wody np ABIZOL ST. Natomiast styropian FS to styropian fasadowy i jako taki nie może być stosowany do docieplenia fundamentów ponieważ zniszczy go napór ziemi i kwasy występujące w gruncie, szczególnie że nie zastosowałeś folii kubełkowej której głównym zadaniem w takim rozwiązaniu jest ochrona mechaniczna styropianu - oczywiście to wszystko nie ma teraz znaczenia bo styropian i tak roztopi IZOBIT. Ale twoja budowa to KOMPROMIS więc pewnie tak to wszystko miało być, choć nie sądzę żebyś do VW Transportera kupował części od Żuka tylko dlatego że są tańsze. Co do innych widocznych na zdjęciach poważnych wad twojej budowy, szczególnie w użytych materiałach konstrukcyjnych nie będę się wypowiadał bo nie czuje się tu mile widziany. Życzę sukcesów i czekam na email na który wyślę ci zdjęcia dot. tematów które poruszaliśmy.
-
1. mylisz pesymizm z doświadczeniem, 2. nie każda budowa jest idealna co nie znaczy że każda musi być spiep.... a od tego jest inwestor a nie pseudobudowlańcy, 3. brak logiki - może to pośpiech i chęć przekazania jak największej ilości informacji a nie konieczność zdołowania kogoś, choć ktoś kto zna się trochę na rzeczy na pewno wie o czym pisałem, z twojej odpowiedzi szczególnie dot. folii, miejsca jej usadowienia i zastosowania wnioskuję że ty nie bardzo, 4. to samo dotyczy wód gruntowych ponieważ są jeszcze wody opadowe i przy zmrożonym gruncie masz powódź na działce i suche piwnice, ciekawe co będzie jak ziemia zacznie przyjmować wodę. 5. co do zdjęć wyślę ci na PW tylko zmniejszę ich wielkość (pojemność). 6. co do dodania otuchy szanownej małżonce to bardzo przepraszam, nie to było moim zamiarem, widziałem już wiele domów budowanych 3 miesiące i natychmiast zamieszkiwane, a potem wilgoć, grzyb, choroby (szczególnie dzieci) i jeszcze większe koszty niż te teraz pozorne oszczędności. 7. budżet inwestycji mam taki jak pewnie wszyscy przeciętniacy ale są rzeczy na których nie można i nie wolno oszczędzać, zresztą w myśl przysłowia pierwszy dom dla wroga, drugi dla przyjaciela, a trzeci dla siebie, może znowu nie logicznie ale trudno tak już mam, pozdrowienia.
-
no niestety wielu rzeczy nie zrozumiałeś, ale nic w końcu skoro wiesz lepiej to nie będę się wysilał, następnym razem napiszę "ale ładna budowa wszystko ślicznie" choć pewnie już tu nie zawitam pozdrawiam i życzę wielu sukcesów.
-
Kilka kolejnych spostrzeżeń: nie widzę uziomu fundamentowego (niestety wiele osób o tym zapomina a potem zostaje już tylko kopanie i kucie ławy), niewidoczna (może jest) izolacja pozioma pod bloczkami na pierwszym stropie, za wysoko podmurowane ścianki szczytowe (wymurowane do samego deskowania, a powinno być zostawione miejsce na docieplenie, inaczej ściana będzie przemarzać od góry co skutkuje wykraplaniem się pary i w konsekwencji grzybem w pomieszczeniu), niestety jest to częsty błąd i wiele osób skuwa ścianę co niestety jest uciążliwe ze względu na przeszkadzające krokwie, nadproża powinny po każdej stronie opierać się (zachodzić) na murze co najmniej 25 cm, u ciebie jak widzę to jest różnie, nie widzę z czego te ściany ale mam nadzieję że nie LEIER, nie widzę żadnych możliwości wprowadzenia się w tym roku, a co dopiero do lipca, niestety roboty mokre takie jak tynki i wylewki wymagają czasu na schnięcie, to samo tarcica budowlana – przynajmniej rok schnięcia zanim ocieplisz, nie wspominam już o pozalewanych ścianach itp. zaletach budowania późną jesienią – inaczej niestety grzyb na ścianach, wypaczone panele, parkiet itd. Jeszcze kiedyś może coś skrobnę mam nadzieję że tym razem nie o fakcie. pozdrawiam
-
Witam i pozdrawiam Też postawiłem podpiwniczony więc jeżeli pozwolisz mam kilka uwag: po pierwsze hydroizolacja wykonana na tak porowatej powierzchni (porowate bloczki, nierówna fuga) może być niewystarczająca, bloczki należało wpierw wytynkować lub tak jak ja to zrobiłem zatopić siatkę do dociepleń w hydroizolacji (nie wspominam już o wcześniejszym przygotowaniu ścian jak np. gruntowanie itd), ponadto grubość hydroizolacji przy izolacji lekkiej (w przypadku gruntu przepuszczalnego to wystarcza – piasek) powinna wynosić co najmniej 3mm, niemniej jednak ja dałem ok 5 mm tzn ściany smarowane były ok 10 razy dosyć gęstym środkiem, na to oczywiście styropian i tu też nie może to być zwykły fasadowy styropian bo taki się nie nadaje. Oczywiście nie użyłem drogiego styroduru ale tańszy zamiennik tj. styropian HYDRO firmy SWISPOR, styropian smarowany klejem hydroizolacyjnym na całej powierzchni oraz smarowane boki (fugi) styropianu co daje dodatkową warstwę hydroizolacji, na to wszystko folia kubełkowa od dołu ław fundamentowych do ok 20 cm ponad grunt co gwarantuje pierwszy opór dla wody, chroni styropian przed przerastaniem różnorodnych korzeni i przed różnymi zwierzątkami bytującymi w ziemi. Taka hydroizolacja to i tak takie minimum i substytut drogich systemów hydroizolacyjnych, które niemniej jednak gwarantuje spokoje użytkowanie piwnicy. Oczywiście wszystko to nie ma sensu jeżeli nie zastosowało się odpowiedniej izolacji poziomej na ławach fundamentowych bo wtedy i tak wilgoć będzie podciągać ścianami. To pokrótce tyle ap ropo hydroizolacji. Ponadto zwróć jeszcze uwagę na wysokość schodów przynajmniej tych do piwnicy bo tyle tylko widać na zdjęciach tj czy wysokość pierwszego schodka po dołożeniu styropianu i wylewki na parterze nie będzie dużo większa niż pozostałych, analogicznie ostatni schodek – powinien być przy SSO wyższy od pozostałych o docieplenie i wylewkę. Np. u mnie schód ma wysokość 17,8 mm styropian i wylewka na parterze 13 cm więc w SSO pierwszy schód ma wysokość 4,8 cm. Pewnie będziesz chciał piwnicę odciąć dodatkowym wejściem i w związku z tym będziesz musiał postawić ściankę na klatce co będzie trudne ponieważ biegi schodów dolny i górny powinny pod siebie zachodzić. To tyle, pozdrawiam.