Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Anhalt

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

Anhalt's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Czterech różnych wykonawców wyceniła budowę stanu surowego mojego domu 10x10 w cenie po 8000 zł za każdą kondygnację - dodając, że więcej pracy jest przy fundamentach ale mniej na I piętrze i strychu więc się to wyrówna przy tej cenie którą nazywali średnią.Wyszło więc 32000 za dom plus osobno za wykopanie funndamentów tj. 2000 zł. Najtańszy wykonawca okazał się najlepszym naciągaczem - gdy wyciągnął już 30000 zł a nie było widać jeszcze końca zwinął się z budowy zostawiając 25% nieukończonej budowy. Ważna jest dobrze sformułowana umowa na wykonanie robót budowlanych tj. stanu surowego otwartego, taka, aby potem można było egzekwować nieterminowość, złe wykonanie itp.itd. co jest regułą wśród budowlańców.
  2. 20 zł od punktu - bez materiału - jest to cena uśredniona - jedne punkty wychodzą drozej inne taniej - ta cena jest dośc wysoka - obejmuje także sprządzenie dokumentacji. Firm oferujących te usługi jest cała moc i proszą sie o robotę więc nie warto brać tych co liczą za dużo. Warto negocjować cenę. 20 zł za punkt za samą robociznę to i tak wysoka cena.
  3. Ja płaciłem po 100 zł od punktu tj. 4 punkty plus szufelka = 500 zł bez rachunku VAT jednostkę centralną dokupuję później. Założenie instalacji przed wylewkami i tynkami.
  4. Ja płaciłem po 100 zł od punktu tj. 4 punkty plus szufelka = 500 zł bez rachunku VAT jednostkę centralną dokupuję później. Założenie instalacji przed wylewkami i tynkami.
  5. Istnieją obecnie kominki z płaszczem wodnym, który podłączony jest do instalacji CO nadto dobrze dobrany wkład kominkowy i można grzać tylko kominkiem - trochę taka instalacja kosztuje - włoska lub polska.Oczywiście dodatkowo podłąćzony jest nadmuch - działa fantastycznie! [ Ta Wiadomość była edytowana przez: Anhalt dnia 2002-06-05 04:48 ]
  6. Przy porothermie w Niemczech stosują 44 cm i z zewnątrz tynk będący mieszaniną zaprawy i styropianu - 1,5 cm, wewnątrz tynk tradycyjny lub gipsowy - to wystacza aby być poniżej 0,3
  7. Czy jest możliwe "połączenie" termoizolacji i wyciszenia wewnątrz budynku - w postaci docieplenia ścian zewnętrznych budynku wełną mineralną - jakie stosuje się grubości? Buduję dom przy ruchliwej, głośnej ulicy. Czy jest jakaś różnica pomiędzy wyciszeniem steropianem a wełną - a może zależy to tylko od grubości warstwy izolacyjnej.
  8. Czy ktoś wykonuje ocieplenia zamiast styropianem wełną mineralną. Czy może stryropian jest lepszy. Buduję dom przy ulicy z dużym ruchem i hałasem - czy jest na ten hałas jakiśsposób?
  9. Anhalt

    Tynki wewnętrzne

    Czy ktoś mógłby doradzić co jest lepsze - tynki gipsowe czy płyty gipsowo-kartonowe? Jakie jest rozwiązanie lepsze w piwnicy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...