Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

odyseuszek

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    445
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Kraków

odyseuszek's Achievements

STAŁY BYWALEC (min. 300)

STAŁY BYWALEC (min. 300) (4/9)

10

Reputacja

  1. U mnie na pewno przy ładowaniu zasobnika załącza się pompa zewnętrzna podłączona do NP-LP. Poszukaj na forum bo w instrukcji jest chyba jakiś błąd co do sposobu podłączenia pompy zewnętrznej do zacisków NP-LP i jeżeli podłączało się zgodnie z opisem w instrukcji to faktycznie nie działała. Włącz tryb grzania i sprawdź czy na pewno pompa zewnętrzna ci chodzi, czy czasem nie pracuje tylko pompa w kotle.
  2. Jeśli masz zasobnik to jak się włączy pompa wewnętrzna przy ładowaniu zasobnika to o ile się nie mylę również załącza się pompa zewnętrzna podłączona pod zaciski NP-LP.
  3. U mnie pompa pracowała na I biegu, zmieniłem na II wraz z podniesieniem krzywej grzewczej aby zmniejszyć taktowanie w okresach przejściowych. Wpływu na spalanie nie zauważyłem.
  4. W kotle na pompie jest przełącznik, trzeba zdjąć obudowę. Tylko nie wiem czy na pewno o to ci chodzi, bo piszesz o pompie cyrkulacyjnej WIKO w wątku o kotle Cerapur Smart, a w kotle jest pompa obiegowa i zwykle jest to Grundfos. Kocioł nie ma nic wspólnego z pompą cyrkulacyjną, bo to ty ustawiasz sposób jej pracy.
  5. Chwilowy pobór na II biegu to ok. 110 W (przy III biegu chyba ok. 130 W). Nie wiem jakie macie zużycie gazu ale przy moim ok. 1000m3 na sezon i pracy średnio z 40% mocą, czyli ok. 5 kW oznacza to c.a. 2000 h pracy a więc 220 kWh na sezon, co daje jakieś 120-150 zł. Pompę obiegową podłogówki mam sterowaną przez kocioł i też pracuje na II biegu co daje dodatkowe 90 kWh, a więc łączny koszt energii elektrycznej na sezon to max. 200 zł
  6. Czy zawory odcinające na dolnej belce są w pełni otwarte i czy nie mają one nastaw wstępnych które ograniczają przepływ?
  7. Jeśli sterownik na kotle to pokój referencyjny to ten gdzie masz największe zapotrzebowanie na energię cieplną, do niego ustawiasz krzywą grzewczą a w reszcie regulujesz głowicami. Musisz albo zaufać tym co mają doświadczenie, albo samemu zgłębić temat bo twoje rozważania "jakim cudem" świadczą, że nie do końca rozumiesz jak można zaprojektować i skonfigurować instalację. PS. Piec to jest chlebowy
  8. Jak ktoś się uprze to i przez 3 lata nie ustawi - śmiem twierdzić, że 50% społeczeństwa nie rozumie istoty działania głowicy termostatycznej i kręci nią zwykle od minimum do maksimum, za co po części winni są producenci którzy zamiast oznaczeń temperaturowych wprowadzili podziałkę cyfrową. Jeżeli jednak rozumie się na czym polega istota krzywej grzewczej to pierwsze ustawienie to kwestia 1-2 dni, a potem ewentualna korekta jak temp. zewnętrzna zmieni się o 10-15 stopni, pod warunkiem że termostat w pokoju referencyjnym otwarty cały czas na full
  9. Na etapie ustawień kotła otwierasz na full termostaty i dobierasz krzywą grzewczą najbardziej zbliżoną do swoich preferencji temperaturowych w najcieplejszym pomieszczeniu, dzięki temu będziesz miał najniższą możliwą krzywą grzewczą. Dopiero potem korygujesz termostatami pomieszczenia w których ma być chłodniej.
  10. Wchodzisz w menu serwisowe, wybierasz funkcję 2.C, ustawiasz wartość 01 lub 02, akceptujesz i tyle.Polecam ściągnięcie instrukcji, wszystko jest dość przejrzyście opisane.
  11. Funkcja 2.C w menu serwisowym wywoływanym na kotle: 01 czasowe włączenie odpowietrzenia (automatycznie się wyłączy) i 02 włącza "ciągłe" odpowietrzenie. Polega to na interwałowej pracy pompy i według mnie musi być odkręcony odpowietrznik na pompie.
  12. Na pompie w kotle jest odpowietrznik, może masz zakręcony. Jako takiej funkcji programowej chyba nie ma, przynajmniej w mojej wersji -3C.
  13. Ponieważ Konsultant marki Junkers nie potrafi wyjść poza slogany reklamowe to ja napiszę przewrotnie dlaczego nie: - gwarancja 5 letnia jest iluzoryczna - Junkers narzuca cenę obowiązkowych przeglądów przedłużających gwarancję, które łącznie (po 2,3 i 4 roku) dają kwotę 1500zł czyli prawie 50% ceny kotła, a żeby bardziej "zniechęcić" to zakup musi być u autoryzowanego sprzedawcy, a więc zwykle drożej, - zgodnie z instrukcją przy każdym przeglądzie powinno wymienić się uszczelkę palnika - koszt dodatkowo ok. 50-60 zł, - nie wiem jak w nowszym modelu, ale w Cerapur Smarcie wersja ... -3C, umiejscowienie czujnika temp wody grzewczej bezpośrednio przy palniku powoduje przekłamania (czyta temp obudowy wymiennika a nie wody), co powoduje taktowanie przy niższych temp. zasilania (kiedy na zewnątrz jest cieplej i żądana temp. zasilania to np. 28oC), - niezbyt wygodny dostęp do śruby mocującej syfon kondensatu powoduje że niektórym serwisantom nie chce się jej odkręcać i porządnie czyścić syfonu, - głośna praca pompy nieelektronicznej (mimo,że to grundfos to głośniej pracuje niż zewnętrzna pompa "no name", ale w obecnych wersjach już chyba tylko elektroniczne to może cichsze), - brak w instrukcji procedury sprawdzania stanu elektrod bez ich demontażu, - mało efektywna procedura czyszczenia wymiennika - skomplikowane użebrowanie powoduje, że oryginalna szczotka nie ma szans na dotarcie do wszystkich zakamarków, - słaba jakość plastiku oryginalnego syfonu kondensatu - po 2latach sam z siebie popękał. Tak poza tym to bardzo dobry kocioł, działa niezawodnie już 7 rok, ale jak chcesz dowiedzieć się coś więcej to polecam stosowny wątek na tym forum.
  14. Przywróć ustawienia fabryczne i pozwól mu popracować przez tydzień. Masz duży dom, skręciłaś moc maksymalną do 60%, a jednocześnie żądasz temp. 26oC. To trochę tak jakby próbować na 1 biegu jechać 100 km/h. Po tygodniu pracy w ustawieniach fabrycznych opisz co ci nie działa, jakie jest wówczas spalanie przy średniej temp. dobowej ściągniętej np. z: https://www.wunderground.com/history/airport/EPKK/2015/10/15/CustomHistory.html?dayend=4&monthend=5&yearend=2016&req_city=&req_state=&req_statename=&reqdb.zip=&reqdb.magic=&reqdb.wmo= problem z niedogrzewaniem pietra może wynikać z nastaw hydraulicznych przy grzejnikach, zbyt małej średnicy rurek, a nie z ustawień kotła. Kręcąc co popadnie w ustawieniach nie daje się szansy ani automatyce, ani forumowiczom. Czy 10m3 aby podgrzać dom z 18 do 21 to dużo - wystarczy obejrzeć testy spalania samochodów, nawet w przypadku hybryd w lecie pierwsze 3 km to spalanie o 50-100% wyższe niż po rozgrzaniu silnika.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...