Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

misiekxxx

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    41
  • Rejestracja

misiekxxx's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. OOO! Na taką odpowiedź liczyłem Czyli przytulić do działówek i dać dylatację 2cm pod boazerią. Co do kierunku drzwi to można rozważyć choć wiele to nie zmieni bo swoim zasięgiem i tak będą obejmować hipotetycznego wchodzącego. Ale szanse kolizji uważam za bardzo niewielkie. Główna łazienka jest na dole.
  2. Witam. Wykańczam właśnie poddasze i planuję wygospodarować w łazience trochę miejsca na saunę. Poddasze ze skosami więc właściwie będzie to niemal bliźniacza kopia sauny użytkownika subfosylny którą opisywał kilka stron wcześniej. Konstrukcja o szerokości profili 5cm i tyle samo ocieplenia wełną mineralną. Folia aluminiowa, listwa dylatacyjna o grubości 2 cm (chociaż korci mnie mocno żeby jej nie dawać) i na to boazeria świerkowa. Najbardziej męczy mnie temat cyrkulacji powietrza wokół sauny bo planowany odstęp 5cm od ścian działowych bardzo mi komplikuje budowę. W związku z tym moje pytanie: Czy zachowanie dylatacji między konstrukcją sauny a ścianką działową w budynku jest rzeczywiście konieczne? Ścianki działowe są konstrukcji lekkiej czyli płyty gipsowo-kartonowe na profilach i wszystko ocieplone wełną. Najchętniej przytuliłbym konstrukcję sauny do tych ścianek (z trzech stron) bo w końcu co może się stać? Czy takie rozwiązanie byłoby dopuszczalne? Wyglądać to będzie jak na załączonym schemacie tylko jednak pozostawiony 5cm odstęp od ścianek działowych wydaje mi się bez sensu. Proszę o opinię.
  3. misiekxxx

    Romotop 6.6.2 TV

    Kończę drugi sezon grzewczy i właściwie wszystko z kominkiem w porządku. Uszczelka w świetnym stanie, Deflektor i płyty szamotowe w w całości choć na dolnej jest jedno pęknięcie ale to chyba normalne. Właściwie wszystko byłoby o.k gdyby nie jeden mankament. Ruszt. Żeliwny ruszt jest już potwornie zdeformowany. Zrobiła się z niego beczka. Cały popękał i w żaden sposób już nie mieści się w popielniku. Wszyscy tak mają czy trafiłem na jakąś felerną partię? Właściwe od nowego roku prosi się o wymianę a że pierwszy sezon grzałem od święta to wychodzi że co sezon trzeba by go wymieniać. Słabo trochę. Gdzie dostać takowy? Zamawiał gdzieś ktoś online?
  4. O.K. Dzięki. Czyli rozumiem, że jeśli regulator pracuje w trybie "auto" to bierze pod uwagę temperaturę zewnętrzną a jeśli w trybie np "grzanie" to działa jak regulator pokojowy. Czy tak?
  5. Czy w regulatorze FW120 da się ustawić tak aby pracował jak zwykły regulator pokojowy czyli utrzymywał tylko zadaną temperaturę pomieszczenia bez analizy temperatury zewnętrznej?
  6. To mnie uspokoiłeś z tą ciepłą wodą. U mnie górna wężownica będzie grzać pewnie nie więcej jak 80 litrów. Ja z zachodnich granic RP. Akurat podlegam nie pod PGNiG tylko EWE. U nich może inaczej...
  7. Tak mi powiedział "światły" ceryfikowany instalator Junkersa. Ale wiem już że bzdury gadał. Znalazłem w opisie że maksymalna moc dla C.W.U to 13KW. Właściwie to praktycznie jestem na ten piec już zdecydowany ale jeszcze nieco się waham czy te 13KW to nie za mało na ciepłą wodę. Ktoś się orientuje po jakim czasie od montażu muszę wykonać tzw pierwsze uruchomienie? Bo niestety mam sytuację że najpierw muszę mieć zainstalowany odbiornik w tym przypadku właśnie kocioł C.O. a dopiero później EWE łaskawie zamontuje licznik gazowy...
  8. O.K. Dziękuję. Orientuje się ktoś może czy ten piec ma podwyższoną moc do grzania c.w.u. czy też jego maksymalna moc do c.w.u. to 14KW?
  9. Witam i proszę o poradę. Planuję zakup tego kotła. Do ogrzania około 165m2 podłogówka plus grzejniki i zasobnik cwu 200 L. Wszystko to połączone jest z kominkiem z płaszczem w układzie zamkniętym. Czy ten kociołek uciągnie taki metraż? Głównie i tak będę palić kominkiem ale wiadomo że nie zawsze. Piec gazowy będzie podłączony do górnej wężownicy zasobnika bo w dolną wpięty jest kominek. Górna wężownica ma moc 17KW więc czy ten piec nie będzie zbyt mały? Z drugiej strony wiadomo że górna węzownica nie będzie grzać całego zasobnika tylko jakieś 70-80l... Ten Cerapur Smart ZSB 14 da radę czy lepiej szukać czegoś mocniejszego? Kusi mnie ten kociołek z uwagi na szeroki zakres modulacji. Wydaje się być w miarę oszczędny w eksploatacji. Z góry dziekuję za opinie.
  10. Szukam kotła jednofunkcyjnego kondensacyjnego. Do ogrzania 165m2 dobrze ocieplonego nowego budynku. Podłogówka+grzejniki. Zasobnik c.w.u. 200L. Kominek z płaszczem wodnym który przez 3/4 miesiąca będzie stanowił główne źródło ciepła. Tej zimy sprawdził się doskonale. Wybieram między: Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C (3,3-14KW) Vissman Vitodedns 100 (6,5-19KW) Beretta Mynute Green 15 RSI (3,5-15KW) Zaletą Vitodensa jest wymiennik Inox natomiast wadą wąski zakres modulacji. Cerapur i Beretta to teoretycznie słabsze wymienniki ale kotły te z uwagi na zakres modulacji wydają być się oszczędniejsze. Nie wiem tylko jak dadzą radę z ogrzaniem i zasobnikiem 200L. Cenowo powiedzmy prównywalne, choć Junkers jednak tańszy. Bardzo proszę o wszelkie opinie które mogłyby pomóc mi w wyborze bo czasu mam niewiele. Z góry dziękuję.
  11. Tak mi też mówi instalator ale ja też się uparłem że chcę mieć wszystko prawidłowo, ale teraz już sam nie wiem... Rzeczywiście wadą tego zaworu jest moment wygaszania kominka kiedy przy temp jak w tym przypadku 60 stopni przestaje oddawć ciepło do układu. Moim zdaniem 60 stopni to rzeczywiście za dużo. Ja szukam 3/4" z wkładką 50 stopni albo regulowany tylko właśnie czy w ogóle jest sens...
  12. Dzięki Chodzi o WATTS MMV-C ? Czy na pewno nadaje się na zabezpieczenie przed zimnym powrotem? Nigdzie nie mogę znaleść scheamtu działania.
  13. Zna ktoś producenta który ma w swojej ofercie zawory trójdrogowe termostatyczne o stałej nastawie powiedzmy 55 stopni w celu ochrony przed korozają niskotemperaturowa ale o przyłączu 3/4" ? Takie mam wyjście z kominka i takie mam średnice przewodów a najmniejsze zawory jakie znalazłem są na 1"...
  14. misiekxxx

    Romotop 6.6.2 TV

    Jestem po pierwszym paleniu rozruchowym. Trochę już żałuję, że wyciąłem połowę uszczelki bo po zamknięciu przepustnicy ogień nie zanika całkowicie a jedynie nieco zmniejsza się więc teraz nie ma mowy aby w razie czego szybko zatrzymać proces spalania. Następne palenie za 3 dni już trochę dłuższe więc będę mógł powiedzieć więcej. O co chodzi dokładnie z tą dźwignią regulacji powietrza? Instrukcja w tym temacie jest tragiczna. Rozumiem, że rozpalamy przy dźwigni przesuniętej w prawo a w miarę palenia przesuwamy ją w lewo. Czy tak?
  15. misiekxxx

    Romotop 6.6.2 TV

    O.K. Wytnę pół obwodu. Choć trochę martwi mnie to, że stracę po części jeden z elementów zabezpieczenia układu bo co z tego, że przepustnica w razie "w" zamknie się skoro bedzie nieszczelna...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...