Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Horher

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    880
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    stan surowy zamknięty

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Wałbrzych
  • Województwo
    dolnośląskie

Horher's Achievements

 DOMOWNIK FORUM (min. 500)

DOMOWNIK FORUM (min. 500) (5/9)

10

Reputacja

  1. No właśnie tak jak napisałeś. Będę brał dane z czujnikow umieszczonych w wylacznikach światła i w podlodze. Na tej podstawie odczytam temperatury powietrza i plyty i sklecę jakiś algorytm sterujacy pracą Kospela.
  2. Mam pytanie, na jakiej głębokości w płycie dajecie czujniki temperatury? Pomyślałem, że wytnę kątówką płytki rowek na powierzchni płyty żeby położyć kabel i czujnik, zachlastam to jakims gipsem i położę panele. Co o tym sądzicie?
  3. Z tym prądem budowlanym to generalnie jakiś wałek. Kiedyś zgłębiałem temat i nie znalazłem żadnej podstawy żeby ZE nakazywał taryfę C. To jakiś wymysł, co prawda powszechnie stosowany więc może stało się normą. No ale może słabo zgłębiałem bo od początku mam taryfę G11 więc mało mnie to później obchodziło
  4. A jaką masz pompę w tym kotle? Chodzi mi o moc na 3 i 4 biegu. Ja mam na 3 (maksymalnym) biegu coś koło 100W - nie pamiętam dokładnie. Mam 17 pętli z rury fi 18mm, z czego najdłuższa ma 115m.
  5. To prawda, bo porównywałem ceny taryf G12 bo taka mnie interesuje. Wcześniej patrzyłem na G12 w i różnica była w cenie prądu dziennego. Nocny był taki sam, a dzienny droższy. Nawet zastanawiałem się, czy taryfa G12w nie będzie dla mnie lepsza, ale doszedłem do wniosku że nie chociaż w weekendy jestem w domu. A tak na marginesie, to jaki przepływ powinien być na jednej pętli ogrzewania podłogowego?
  6. Niestety nie mieszkam jeszcze, bo wykańczanie wnętrza mi się przeciąga. Myślałem że w tym roku się uda ale niestety nie . Realnie patrząc to chyba na wiosnę się wprowadzę. Co do Kospela to żadnych problemów. Może pompa jest trochę słaba, bo na wyregulowanych i otwartych wszystkich obwodach, daje 1,5 l na obwód. Nie wiem czy to dobrze czy mało (może ktoś podpowie?) , ale pompa kręci się na najwyższym biegu. Co do mocy to 6 kW podnosi temperaturę na zasilaniu o 3 st C w stosunku do powrotu. Mogłoby być więcej szczególnie że praktycznie nie ma różnic w cenie kotłów różnych mocy. Myślę, że mogłem kupić np 12 kW, ale z drugiej strony ogrzewana jest płyta fundamentowa i zbyt szybkie jej nagrzewanie mogłoby powodować dodatkowe naprężenia. Budowlany_laik ograniczył moc kotła właśnie z tego powodu. Co do kosztów to nie mieszkam więc nie wiem jak to wygląda. Powiem tylko że temperatura jest bardzo stabilna mimo wahań na zewnątrz. Ogrzewanie odpaliłem w połowie października. Co do samej umowy to haczyków nie ma, tylko tak jak napisał asolt trzeba być w płaskiej taryfie żeby podpisali umowę. Umowa na rok a potem dowolność - zostajesz albo idziesz gdzie indziej.
  7. Nie zgadzam się z Tobą. Klient nie ma wpływu na dystrybutora, może wybrać tylko sprzedawcę energii. Dystrybutora się po prostu ma takiego, a nie innego i trzeba przyjąć jego stawki dystrybucji. Ile to jest to każdy może sobie sprawdzić jak to u niego wygląda. Dlatego jeżeli coś można porównywać, to jedynie koszty energii i ewentualnie opłatę stałą. Porównywanie kosztów dystrybucji nie ma kompletnie sensu.
  8. Proszę bardzo, wybrałem najtańsze oferty: Enea: https://www.enea.pl/fachowiec Taryfa G12 nocna / dzienna - 0,1771 / 0,3833 Tauron: https://www.tauron.pl/Dom/Ceny-energii-i-taryfy/prad-z-eko/Strony/prad-z-eko.aspx Taryfa G12 nocna / dzienna - 0,1986 / 0,3836 - przy umowie na 2 lata Fortum (dawny Duon): https://energia.fortum.pl/darmowe-godziny Taryfa G12 nocna / dzienna - 0,0 / 0,3100 Podane ceny są cenami brutto za samą energię. trzeba doliczyć opłatę dystrybucyjną zgodnie z cennikiem swojego dostawcy.
  9. @Asolt, Tauron nie ma najtańszej drugiej taryfy. Ostatnio przegladalem i już Enea ma tańszą. Wiem bo ćwiczę teraz ten temat. Ale i tak przechodzę do Duona na ich "Darmowe godziny" . Akurat mogę bo obecnie mam G11.
  10. Ja też kupiłem dedrę. Problem z nią występuje z powodu niewyregulowania fabrycznego. Trzeba wyregulować ręczne. Na razie ciąłem na fabrycznej tarczy i oczywiście są odpryski. Ale u mnie krawędź cięta jest prawie idealna dopóki tarcza wchodzi w materiał tylko stroną natarcia tarczy. Odpryski zaczynają się robić jak tarcza wchodzi głębiej w rzaz i tylna jej krawędź wchodzi w materiał szarpiąc go do góry. Po prostu oś tarczy nie jest idealnie prostopadła do linii prowadzenia. Da się to wyregulować, jednak tarczę też będę musiał kupić porządną. Problem występuje tak naprawdę tylko przy zacinaniu płytek w tzw. joli.
  11. Przeczytałem to cztery razy i za każdym razem wychodzi mi, że napisałeś wszystko na odwrót
  12. Jeszcze słowo do mojego poprzedniego postu. Pytanie czy dom pasywny jest opłacalny w budowie jest niewłaściwe. Pytanie powinno brzmieć, gdzie leży granica opłacalności w budowie domu jeśli chodzi o zużycie ciepła ? Czy jest to 40kWh/(m*rok), czy 15, czy może granicy nie ma i zawsze się opłaca zmniejszać zapotrzebowanie? Patrząc choćby po tym forum, to odpowiedź istnieje, ale zmienia się w czasie. 15 lat temu jak ktoś dawał 15cm styro na ściany to mówiło się że będzie miał super ciepło, a sam inwestor miał powód do dumy. Jak ktoś dawał więcej niż 20 to mówiło się że upadł na głowę. Sam dawno temu czytałem w muratorze, jak jeden inwestor chwalił się że buduje dom superenergooszczędny i w związku z tym daje na strop 30 cm wełny zamiast standardowych 15cm. A co to jest dzisiaj 30 cm izolacji na stropie? Standard. Czasy się zmieniły. Jest większa świadomość inwestorów, projektantów i inne trendy, a wszystko to jest stymulowane rosnącymi cenami energii. No, jest jeszcze moda, ale tą nie zawsze da się wytłumaczyć w sposób racjonalny.
  13. Już kilka razy słyszę że pasywność pójdzie w krzaki jak w domu będzie więcej niż te 20 stopni. A kto każe nie przekraczać 20 st??? Przecież temperatura 20 st jest przyjęta tylko do obliczeń i dom się nie zmieni jak będzie wyższa. Zmieni się oczywiście zużycie energii do ogrzewania, ale dotyczy to każdego domu. Bo co to jest dom pasywny? Czy to dom, którego nie trzeba ogrzewać? No przecież nie. To dom, który charakteryzuje się odpowiednio niskim zużyciem ciepła i odpowiednio niskim obciążeniem cieplnym, dla przyjętych z góry warunków obliczeniowych. No więc żeby to policzyć to przyjmuje się 20 st C wewnątrz i w zależności od strefy klimatycznej, jakąś temperaturę zewnętrzną. Grzać i tak trzeba będzie ale w pasywnym mniej niezależnie od przyjętych temperatur. To jakaś bzdura, że pasywny dom pasywny przestanie nim być jak zwiększy się temperaturę wewnętrzną i wzrośnie zapotrzebowanie na ciepło.
  14. A jaka moc agregatu z suszarki do ubrań? Najprościej to przerobić chyba jakąś klimę - tak myślę.
  15. I to jest chyba jedyny ale potężny argument, że dom pasywny nie zawsze opłaca się budować. W mniejszy komfort na skutek braku promieniowania jakoś nie chce mi się wierzyć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...