Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Proger

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    34
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    podkarpackie

Proger's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Nie mam tych gadżetów i nie znam podłączenia, to ci nie pomogę. Ale jeżeli pompka podłogówki jest podłączona do gniazdka, a nie do pieca to po prostu "siup" z gniazdka i po kłopocie. Napewno w FW200 lub IPM2 jest opcja odłączenia z pracy któregoś z obiegów, musisz troszkę pomyszkować po menu, a na pewno znajdziesz!
  2. ...albo pracuje cały czas jak piec "daje w palnik":p.
  3. Sprawdź na kotle na jakim trybie jest nastawiona (Funkcja serwisowa 1.E) Tryb 0 - tryb automatyczny, podstawowe ustawienia Tryb 1 - dla instalacji grzewczych bez regulacji, pompa uruchamia sie wraz z palnikiem Tryb 2 - dla instalacji grzewczych z regulatorem pokojowym Tryb 3 - pompa pracuje ciągle Tryb 4 - dla instalacji grzewczych z regulatorem pogodowym
  4. Najbardziej da się to odczuć w takie dni jak teraz. Piec tylko dogrzewa aby utrzymać zadaną temperaturę, a ponieważ jest to małe zapotrzebowanie na moc moduluje nisko, a jeśli skończy się zakres modulacji piec grzeje zbyt dużą moca do potrzeb i zaczyna taktować, czyli włączy się, szbko uzyska temperaturę, wyłączy się, i tak czesto zamiast raz i długo, co sprzyja kondensacji, czyli oszczedności. Ja mam smarta 14-3 i całą zimę mam ograniczoną moc CO do 50% i sprawuje się świetnie.
  5. Proger

    bruk

    I ja chętnie podyskutuję i posłucham, bo musze sie z tym uporać raczej sam przez lato
  6. Najważniejsze żeby coś spróbować zmienić. Gdy grzejniki nie dadzą radę szybko można je podgrzać, gorzej byłoby z podłogówką, ta jak się wychłodzi to potem musi się długo bujać.
  7. Małe sprostowanie: pokrętła mam ustowione na 3, a nie na 4 jak pisałem wcześniej. Sorry, zobaczyłem później.
  8. Na tym wątku pisano wcześniej, że po podłączeniu FW pokretła na piecu nie działają, więc nieważne na jakiej liczbie są ustawione, bo i tak steruje nimi FW, byleby były włączone. Ja mam ustawione na 4 i temp zasilania c.o. nie przekracza 40 st, a na c.w.u. dochodzi prawie do 80st. A nastawianie na max nie ma sensu, bo w razie gdyby FW oszalał lepiej mieć pokrętła na bezpiecznym poziomie. markam79 - sprubuj coś wreszcie zmienić, nastaw cośnowego i obserwuj dobowe zużycie o tej samej porze w podobnej pogodzie to coś zaobserwujesz!
  9. Napiszę co jest u mnie, może pokombinujesz z nastawami to ulżysz trochę swym cierpieniom. Dom 130m, BK24- 15styr, podłoga 20, strop 25 (parterówka bez poddasza jak na zdjeciu), pierwsza zima (mieszkam od listopada), rachunki po ok. 480zł/miesiąc, podłogówka 85m, grzejniki w trzech sypialniach + dwie drabinki - łazienka, WC. Jeden obieg grzewczy bez mieszacza, pompki i innych zbędnych rzeczy, poprostu piec i rozdzielacz na grzejniki i rozdzielacz na podłogówkę, FW100. Grzanie na 22,5 st. - od 6 00 - 8 30, 16 00 - 20 30, oszczędzanie 22st., moc pieca ograniczona do 50%. Ciepła woda: zbiornik biwalentny 200l, ale na codzień grzeję tylko górna wężownicą, od 23 00 - 16 00 temp 35 st., 16 00- 19 30 temp 40 st, 19 30 - 23 00 temp 45 st., moc pieca ograniczona do 70%. Min. temp zewn - -30 st akumulacja budynku - 60% kalibracja czujnika : 0 Obieg grzewczy: temp.projektowa - 45 temp. max zasilania - 45 wpływ temp pomieszczenia - 90% wpływ twmp skuteczny - grzanie-oszczedznie-pzamarzanie korekcja wskazan: 0 Przy takich nastawach temperatura w sypialniach jest około 2st niższa, czyli gdy w salonie jest 22,5 (tam jest FW 100) to tam jest 20,5 st., w łazience ok 24, a WC z prysznicem 25st. Takie mam nastawy praktycznie od poczatku z drobnymi korektami i próbami i jestem w miarę zadowolony. Mam wprawdzie rekuperator ale odzysk nie jest taki duży jak by się kazdy spodziewał, lecz komfort świezego powietrza non stop i grama wilgoci na szybach, sucha sól, otwarta paczka paluszków cały czas chrupiących...ale nie o tym chciałem pisać. markam79, napisz koniecznie jakie masz grzejniki (np. 60x120, 22), wielkość i metraż pokoi, czy mażna obniżyc temp na grzejniki. Ale tak czy inaczej obniż temp zasilania na grzejnikach do 50 st i zobaczysz czy wydoli, aby w pokojach było te 20 st. Przetestuj i daj znać.
  10. markam79 mariuszwa ma rację, aby obniżyć temp. na grzejniki, bo kondensacji tam chyba nie ma. Ale jeżeli masz za male grzejniki to z tego nici, bo będzie zimno. A na marginesie, to z twoich postów wynika, że masz nowo wybudowany dom (Dom budowany z: porotherm + 15 cm styro: skosy wełna 20 cm.") i decydując sie na piec kondensacyjny i ogrzewanie również grzejnikowe (domyślam się, że na poddaszu) w dodatku wybulileś na FW200, grzejesz taką temp jak w domach z lat 60-tych i piec napaliwo stałe! Czy miałeś złych doradców, czy wykonawca był z PRL-u? "
  11. Sądzę, że są to alarmy dla wszyskich junkersów na nowej płycie.
  12. Na początku tak, ale wtedy szkoda zakładać obudowę, aby szybko móc zmienić bieg pompy (a zakłada się ją fatalnie) No chyba, że ktoś ma piec w salonie;). A co do napraw to piec pokazal mi "FO" na koniec wygrzewania jastrychu, więc dość szybko. Zadzwonilem do serwisu i podałem gościowi przyjmujacemu zgłoszenia co mi sie wyświetla, zapisał i powiedział, że przekaże serwisantowi. Na drugi dzień przyjechał serwisant, nic nie sprawdzał tylko wymienił płytę główną i pojechał. Do tej pory ok:yes: A na marginesie pytałem na tym forum, czy komuś się coś takiego wyświetliło, ale bez odzewu. Więc chyba ten piec jest jednak bezawaryjny:lol:
  13. Tak. W instrukcji smarta z rysunku wynika, że minimalne odległości w milimetrach to: 10 z prawej i lewej, 400od góry, 220 od dołu i 400 z przodu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...