Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

pkm

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    563
  • Rejestracja

pkm's Achievements

 DOMOWNIK FORUM (min. 500)

DOMOWNIK FORUM (min. 500) (5/9)

10

Reputacja

  1. odp.1 George Stephen odp.2 Gril, grilik, grileczek, griluś...ciepło,cieplutko,cieplusio....miesko,mięseczko, mięsusio....Laba Pozdrawiam wszystkich entuzjastów życia w zgodzie z naturą, naturą ogrodowego ogniska.
  2. Malowałem podbitke Tikkurilą: 1xValtti Base - preparat gruntujący do drewna 2xValtti Color - matowy impregnat do drewna Impregnat o tyle ciekawy że można domieszać pewną ilośc barw (maja firmowy kolornik), cena nie należy niestety do najniższych. Maluje się tym dobrze, jak narazie efekt ok, co do trwałości zobaczymy za kilka lat.
  3. Mam okna Adpolu, starannie wykonane, dobre okucia, warto zamówić okna z drewna eukaliptusowego, zapewnia ponoć super stabilność...ale jak będzie zobaczymy za 5 lat
  4. savanna12 w twoim przypadku, jeśli masz spadek terenu odprowadzenie wody jest stosunkowo proste (chyba że budynek masz w najnizszej cześci działki ), jeśli drenaż obniżył poziom wody, a masz mokre plamy na scianie to najprawdopodobniej jest to woda powierzchniowa która spływa po ścianie i daje taki efekt. Proponuje ściany odizolować ściany od zewnątrz folią ,,guzikową" do fundamentów powinno to załatwić sprawe. Możliwe ze zostały popełnione błedy przy zakładaniu i zasypywaniu drenażu....ale to tylko takie gdybanie na odległość, zamieść jakieś zdjęcia może to coś wiecej powie. Co do drenażu opaskowego nalezy pamiętać że drenaż powinien być wykonstruowany tak aby najlepiej odprowadzał tylko wode gruntową (podziemną) woda powierzchniowa (opadowa) powinna być odprowadzona od budynku tak aby nie zalewać ścian piwnicznych. W dwóch naroznikach powinyy być wykonane studzienki rewizyjne, rura drenażowa łącząca studzienki musi być ułożona na geowłokninie , oraz obsypana grubym żwirem tak aby zapewnić swobodny przepływ wody. Powierzchniowa część wykopu powinna być zasypana gruntem nieprzepuszczalnym, wierzchnią część stanowi opaska budynku(np. kostka betonowa, kamienna). Co do głębokości posadowienia rury drenażowej należy uwzględnić efekt tzw. ,,dipola" rozkład wody gruntowej pod budynkiem będzie w kształcie łuku, dlatego zdaza się że woda wypływa w srodku pomieszczenia piwnicznego a nie przy ścianach budynku, dlatego głębokość posadowienia dreny musi być odpowiednio głęboko, aby strzałka dipolu była poniżej posadzki piwnicy. (wiem że brzmi to skomplikowanie...ale to wbrew pozorom proste nie jest ) Tak w skrócie drenaż w poziomie posadzki prawdopodobnie nie załatwi sprawy. Temat jest szeroki, i często zależny od lokalnej sytuacji, dlatego często bez wizyty na miejscu, i poznania choćby geologi działki nie da się skutecznie zabezpieczyć piwnic.
  5. Tak naprawde aby mieć w 100% szczelna piwnice należy na etapie wznoszenia wykonać szczelna wanne z membran przeznaczonych do piwnic, są one klejone(nie mylić z folią budowlaną ), tworzac szczelna wanne, nie jest to tanie ale załatwia sprawe praktycznie na zawsze (technika do niedawna stosowana w stratergicznych budowlach, obecnie dość szeroko dostępna) izolacja z papy czy tym podobnym wynalazkom na dłuższą mete nie maja szans powodzenia. W sytuacji gdy posiadamy juz ,,własny basen" w piwnicy,są dwie drogi: 1)Wykonać drenaż opaskowy który pozwoli na stałe obniżenie poziomu wody gruntowej (niestety często niemozliwe do wykonania z powodu braku możliwości skutecznego odprowadzenia wody- rów, istniejący drenaż,) 2)Wykonać izolacje od wewnątrz za pomocą preparatów w płynie(tu asortyment jest bogaty np. Deitermann, Sika,) zachowując oczywiście wytyczne technologiczne, najlepiej wykonać to przed ściankami działowymi-mniej możliwości przecieków. Należy pamietać że pomimo wyizolowania samej piwnicy regularnie będziemy mieli zawilgacane ściany piwnic, a przez podciąganie kapilarne wilgoć może być podciagana wyżej (będą to zawsze pomieszczenia o podwyższonej wilgotności) Temat wymaga szczególnej dokładności i precyzji, w warunkach domków jednorodzinnych w wypadku wysokiej wody gruntowej proponuje jednak rezygnacje z piwnicy....zawsze kilka siwych włosów mniej Pozdrawiam
  6. SUSPENSER mam zamiar wykonać GWC bardzo podobnie do Ciebie , napisz proszę coś więcej jak masz to wykonane. 1)Jakie masz zastosowane rury (ja planuje 4xfi110-rury od wody, z weża) 2) jak masz rozwiązane odprowadzenie skroplin z GWC? 3)Jak wykonałeś przejście rur GWC do centrali rekuperatora? 4)Czy czerpnie masz systemową? Czerpnie masz zakończoną jakimś filtrem? Dzięki za wszelkie informacje.
  7. Warto pamiętać że rury do wody do średnicy zewnętrznej 110mm są sprzedawane w kręgach. Zastosowanie jej jest tańsze zarówno w materiale (nie potrzebna jest duża część kształtek) jak i w wykonastwie(mniej zgrzewów). Pytanie tylko jaką średnice dostaniesz w warunkach. Z swojego doswiadczenia wiem że czasami trzeba być upierdliwym . Zakłady wodociągowe często maja tendencje do stosowania śrenic na wyrost .
  8. W ostatnich rozmowach na budmie ,,Bartosz" zaleca ocieplanie przewodów wentylacyjnych na nieogrzewanych poddaszach 30cm ....ponoć ostatni rok kazał zweryfikować poglady
  9. pkm

    temperatura za GWC

    Rura fi110 kosztuje około 17-20pln zakładając 4x50mx20pln=4000pln max wydaje mi się że to cena konkurencyjna. W tym przypadku myślałem o ułożeniu tych czterech rur rownolegle w wykopie powiedzmy o szerokości 120-150cm...tylko nadal nie wiem co z tymi oporami, może ktoś to potrafi policzyć?
  10. pkm

    temperatura za GWC

    No właśnie niepowierzchnia przekroju, 4fi 100(srednica wewnętrzna) rowna sie fi200, tyle że powierzchnia boczna rur 4fi 100 jest dwa razy większa od fi200. Co do połączenie byłoby potrzebne od strony rekuperatora, myśle o czymś w kształcie skrzynki rozprężnej...pozostaje problem z odprowadzeniem ewentualnych skroplin. słyszałeś może ile to cudo kosztuje(Valloflex GEO )?
  11. pkm

    temperatura za GWC

    hmm..troche czytałem, a poznajesz to adam_mk : GWC RUROWY: 5mb rury zakopanej w ziemi ma określoną powierzchnię, i chłonie z gruntu ciepło poprzez ściankę, niezbyt sprawnie oddając je do powietrza wewnątrz rury. 50mb rury j/w robi to lepiej i już można z tym żyć. 500mb rury robi to naprawdę dobrze, ale jak to sfinansować? No właśnie zastosowanie 4 rur fi 110 zamiast jednej fi200 podwoi powierzchnie wymiany ciepła, a to już wydaje mi się istotne, że o szczelności układu nie wspomne Zastanawiam sie jednak nad oporami przepływu powietrza, czy takie rozwiazanie nie zwiększy znacznie oporów?
  12. pkm

    temperatura za GWC

    To że ludzie maja...i żyja, to jeszcze nie oznacza że jest dobrze, Tworzywa sa bardzo różne, mają różne zanieczyszczenia, niektóre szkodliwe dla zdrowia, ruch powietrza moze z czasem uwalniać pewne zwiazki, ale obym nie miał racji . Pozatym myśle że rury do wody będa miały lepsze przewodzenie ciepła pozatym 4 rury fi110 będą miały większa powierzchnie boczna od jednej rury fi200, czyli powierzchnia wymiany ciepła bedzie wieksza...no i absolutna szczelność, co przy wysokiej wody gruntowej..bezcenne
  13. pkm

    temperatura za GWC

    Troche obawiam się zwykłych rur kanalizacyjnych (czy nie wydzielaja jakiś szkodliwych substancji?) Ale mam pewien pomysł odnośnie rur wodociągowych, produkowane są rury o średnicy FI 110 w kręgach są one produkowane w odcinkach 50m (najczęsciej), gdyby zastosować 4 takie rury, średnica sumaryczna byłaby równa fi200, a i wymiana ciepła powinna być lepsza, przy czym nie trzeba by się martwić wysokim poziomem wody gruntowej bo ,,wąż" z załozenia byłby szczelny (cena mb rury fi 110 poniżej 20pln/mb). Czy ktoś myślał już o czymś takim?
  14. No to może kilka uwag...jeśli inwestor prosi 1)Najsłabszym punktem tego projektu jest klatka schodowa, pamiętaj że na piętrze masz pokoje dzieci, schody zabiegowe są bardzo niewygodne i niebezpieczne szczególnie dla dzieci, pozatym szerokość jest zbyt mała mnimum 110cm pamiętaj że musisz tam wnieść choćby tapczan wygodne schody na piętro to PODSTAWA wygodnego domu 2)Nie podoba mi się korytarz, niestety ale przyponina wąski korytarzyk w bloku, w projekcie indywidualnym moim zdaniem niedopuszczalne 3)Miejsce do gotowania przestawiłbym na przeciwległą ściane, tak aby zapachy bezpośrednio nie wychodziły na jadalnie 4)Wielkość salonu z jadalnią to 42m2 to naprawde sporo, nie wiem czy nie jest to troche za duzo jak dla domu tej wielkości...ale to juz indywidualna sprawa, stylu życia 5) Nie rozumiem bramy garazowej, nie ma wymiaru, ale na oko wyglada za wąsko 6) Pomyślałbym o większych oknach od strony południowej (nie znam lokalizacji działki, sąsiadów, zabudowy sąsiednich działek) 7)Proponuje zastosować garderoby przy pokojach na piętrze...naprawde wygodne rozwiazanie, dające wiele swobody w aranzacji pokoi 8)Brakuje mi w tym projekcie pomieszczenia technicznego...w codziennym życiu okazuje to sie dużym błędem Mam nadzieje że te kilka uwag pomoże Ci uzyskać wygodny, przyjazny domek...Projekt indywiduany musi być dopracowany w każdym detalu, dlatego jest indywidualny Pozdrawiam
  15. pkm

    temperatura za GWC

    dlugi rufus jakie rury zastosowałeś do Twojego GWC?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...