Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Andrzej87

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    wykonawcy

Andrzej87's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Niestety miałem ograniczenia co do montażu kotła, bo musiał być z zasobnikiem wewnętrznym, a takich jest mały wybór i jeszcze z niską mocą minimalną. W pierwszej kolejności zamontuję grzejniki na ostatnim piętrze, a jeżeli nadal będzie problem lub dyskomfort, to zamontuje rozdzielacz z zaworem trójdrogowym i mieszaczem przy podłogówce zgodnie z radą. Jest tylko mały problem. Moja obecna skrzynka ma 43 cm szerokości. Czy znajdzie się zestaw na 4 pętle, który zmieści się na takiej szerokości?
  2. Dzięki za odpowiedź. Niestety Salus histerezę ma 0,25 C lub 0,5 C. Jest ustawione 0,5C. W instrukcji tego kotła nie znalazłem informacji jak zwiększyć czas blokady palnika. Czy ktoś ma taki opis i czy w ogóle jest to możliwe w tym modelu? Jest to bliźniaczy model do Vitodens 100. Wg instrukcji przy sterowaniu sterownikiem pokojowym pompa pracuje z maks. prędkością. Przy podłączeniu pogodowego czujnika miałaby możliwość zejścia do 76% swoje wydajności, ale z tego co rozumiem, to dobrze, że pracuje z pełną mocą? Pozdrawiam
  3. Witam Posiadam kocioł kondensacyjny kompaktowy Vitodens 111-W (moc minimalna 6,5 kW, jedyna pompa to ta w piecu) w domu 3 kondygnacyjnym o powierzchni około 100 m2, ocieplony 20 cm styropianem. Posiadam obecnie na parterze podłogówkę około 40 m2 na 4 obwodach sterowane przez RTL, na I piętrze 10 m2 podłogówki i 4 grzejniki (w tym jeden łazienkowy), wszystkie obwody podłączone pod jeden kolektor, podłogówka na RTL, na poddaszu obecnie są tylko wyprowadzenia pod 3 kaloryfery bez kaloryferów. Piecem steruje sterownik pokojowy SALUS ustawiony na 20 C. W kotle maksymalna moc C.O. została zredukowana do 25%. Jeżeli kocioł dłuższy czas nie działa, to potrafi chodzić na minimalnej mocy około godzinę powoli podgrzewając C.O. Jak się wyłączy, bo osiągnie nastawioną temp. na piecu (obecnie 42 C, tak mało ze względu na ogrzewanie podłogowe) i następnie włącza po lekkim wystudzeniu, to włącza się na 10 s, podgrzewa wodę o 15 C i wyłącza, woda po 20 s od wyłączenia ma już temperaturę taką samą jak przed włączeniem. Pompa pracuje stale, wyłącza się wtedy kiedy SALUS wyłącza piec. W takim cyklu kocioł pracuje co 5 minut przez 10 s(zabezpieczenie przez częstszym włączaniem się). Wg mojej obserwacji i opinii serwisanta piec rozpoczyna pracę na wysokiej mocy i zanim zejdzie do minimum, podgrzewa na tyle mocno wodę, że wyłącza się przez jakieś zabezpieczenie lub przez osiągnięcie zadanej na piecu temp. wody. Serwisant od kotła stwierdził, że jest za mały odbiór wody, ale termostaty na grzejnikach są maksymalnie otwarte, zaworki pod kaloryferami otwarte, podłogówka otwarta, układ odpowietrzony, filtr na powrocie do pieca wyczyszczony, drożność zaworów RTL i odcinających na zasilaniu sprawdzone. Instalacja od kotła do kolektorów wykonana na rurach zgrzewanych, do kaloryferów gałązki i podłogówka wykonana z PEX/AL/PEX. Gdyby piec startował z mniejszej mocy albo zdążył przetłoczyć więcej wody, to by pracował dłużej. W związku z powyższym proszę Was o radę jak wydłużyć pracę pieca. Co sprawdzić jeszcze w sprawie słabego odbioru? Czy pompa z tego pieca nie jest za słaba na taki układ? Czy można zmusić kocioł Vitodens-111W do startu z małą mocą? Jaką na piecu można ustawić maksymalną bezpieczną temperaturę przy ogrzewaniu podłogowym? Poniżej zdjęcie wyprowadzeń pieca - zastanawiam się czy rurki miedziane nie mają zbyt małych przekrojów.
  4. Witam Buduję studnię chłonną do odprowadzania wody deszczowej z dachu o powierzchni (w rzucie poziomym) ok. 120 m2 i kostki o powierzchni ok. 80 m2. Dokopałem się przez glinę do piasku. Kręgi będę stawiał do gotowego wykopu, nie musze w środku siedzieć i podkopywać ich. Czy wymiar kręgów 120 cm średnicy zewnętrznej będzie wystarczający czy użyć kręgów o średnicy zew. 140 cm? Pozdrawiam
  5. Głównie chodzi o jego współpracę z ogrzewaniem podłogowym sterowanym zaworami RTL na powrocie. Czy nie włącza i wyłącza się zbyt często. Pozdrawiam
  6. Dostałem jeszcze propozycję pieca Viessmann 111-W z zintegrowanym zbiornikiem. Jakie są Wasze doświadczenia z tym kotłem?
  7. Będę miał zmiękczacz wody, także o twardość wody nie muszę się martwić. Niestety koncepcja z oddzielnym zbiornikiem upadła z powodu braku miejsca. Niestety. Czy w kotle z zasobnikiem zintegrowanym i wężownicą po wykorzystaniu wody leci zimna woda? Jak rozumiem wężownica na bieżąco nie nadąża z podgrzewaniem?
  8. Witam Jestem na etapie wyposażania kotłowni. Ze względu na brak miejsca, a jednocześnie chęć utrzymania odpowiedniego ciśnienia wody po odkręceniu dwóch źródeł wody wybór padł na kocioł kondensacyjny z wbudowanym zasobnikiem CWU. Dom-bliźniak: - 120 m2, - 2 kondygnacje + poddasze użytkowe, - dobrze ocieplony, - podłogówka na całym parterze (40m2) + łazienka na piętrze (8m2), - reszta kaloryfery, - źródła wody - prysznic i 2/3 krany, - instalacja z cyrkulacją. Otrzymałem propozycję kotła: - DeDietrich MCA 25/28 BIC, zasobnik 40l, moc CO 5,6-25,5kW, wymiennik płytowy, oraz znalazłem we własnym zakresie taki kocioł: - Immergas Victrix Zeus Superior 26 2 ERP, zasobnik 54 l, moc CO 4,7-21 kW, wymiennik płytowy. Martwi mnie trochę wysoka moc minimalna w trybie CO (4,7 i 5,6 kW), czy będzie dobrze współpracował z podłogówką? Który jest trafniejszy do mojego zastosowania oraz trwalszy? Może macie inne propozycje dobrych kotłów tego typu? Jednak nie przekraczających ceny 9500 zł i raczej z wymiennikiem płytowym ze względu na bieżącą produkcję CWU. Z góry dziękuję za pomoc.
  9. Witam Planuję budowę garażu na fundamencie o pow. zabudowy 35m2, wymiary podstawy około 7x5m, wysokość ok. 4m, 2-3 okna .Do stanu surowego otwartego planuję zmieścić się w około 17 000 zł. Zależy mi na: - uzyskaniu możliwie dużej przestrzeni użytkowej w środku, - minimalne ocieplenie lub nawet jego brak, okazjonalne użytkowanie zimą - ogrzewanie elektryczne tylko na czas pracy, - trwałość konstrukcji minimum 30 lat, - możliwość wieszania na ścianach półek o obciążeniu około 70 kg na 1,5 m długości ściany (opcjonalnie można wykonać podpory lub rozbudowane stelaże rozkładające ciężar), - możliwość przytwierdzania do ścian oświetlenia, wieszaków na narzędzia itp., - dach drewniany pokryty blachą trapezową ewentualnie blachodachówka jednospadowy. Myślałem o zbudowaniu z betonu komórkowego o gr. 24 cm. Jednak znaczna grubość ścian zmniejsza powierzchnię użytkową. Jednocześnie bloczki o grubości 12 cm będą za cienkie, chyba nawet mimo wykonania słupów żelbetowych i opaski na wysokości około 2m oraz wieńca. Chyba, że się mylę? Jakie są inne technologie umożliwiające zmniejszenie grubości ścian z jednoczesnym zachowaniem solidności konstrukcji i spełnienia moich wymagań? Jeżeli są interesujące metody, ale nie spełniają któregoś warunku proszę również o takie sugestie. Z góry dziękuję za pomoc.
  10. Witam Wynajmuję garaż z dachem o powierzchni około 35 m2, pokrycie stanowi zwykła nietermozgrzewalna papa, która ma już kilkanaście lat. Łączenia są wzdłuż spadu, czyli z góry na dół prowadzone. Zdjęcie dachu: http://img41.imageshack.us/img41/1040/img0472c.jpg Przecieka on w bardzo wielu miejscach, nie sposób ich zlokalizować gdyż woda płynie po deskach i tam gdzie może to kapie. Wydaje mi się, że najbardziej przecieka na łączeniach papy, gdyż w wielu miejscach papiaki już nie trzymają, odleciały i są szczeliny na łączeniach. Chciałem naprawić dość tanio, gdyż tylko wynajmuję. Chciałbym na miejsca łączeń nakleić pasy papy termozgrzewalnej. Czy to ma sens? Jeżeli tak, to czy jest różnicą jaką termozgrzewalna papę kupić, a może wystarczy zwykła, papiaki i lepik? Na co powinienem zwrócić uwagę przy tej naprawie? Może macie jakieś inne rozwiązania budżetowe. Umowa kończy się za 2 lata, to jest minimum, żeby naprawa była skuteczna. Pozdrawiam i z góry dziękuję za rady.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...