Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

zrtobtosam

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    33
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    wykonawcy

zrtobtosam's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Genialna robota, gratulacje!!
  2. Witam, czy to jakaś różnica między deskami z modrzewia syberyjskiego czy europejskiego? Różnica jest w cenie, więc pytanie czy warto przepłacać? I czym polecacie malować?
  3. Zostawił bym pływające, to i tak nie jest odczuwalne ani niczemu nie szkodzi. Na pewno natomiast cała konstrukcja będzie się uginać przy użytkowaniu i pytanie co wtedy z wkrętami? Jeśli oczywiście dobrze zrozumiałem zamysł.
  4. Nie wiem czy nie wyjdzie taniej dać komuś pociąć, na pewno wyjdzie ładniej Najlepiej ciąć na mokro: Tylko z drugiej strony trochę upierdliwie z logistyką hmmm......
  5. Wcale inaczej nie uważam, stąd moje przeprosiny.
  6. to tylko forum, choć widzę że dla Was to coś więcej, więc to uszanuję. Ale co tam, każdy robi to co lubi, za mój post oczywiście serdecznie wszystkich przepraszam, więcej nie będę, nie gniewajcie się Świat będzie piękniejszy jak będziemy dla siebie mili
  7. I bardzo dobrze powiedział, zbieramy smrodki z całego domu i puszczamy w komin przez pomieszczenia z kratkami wywiewnymi. Co w cale nie oznacza, że nie można mieć nawiewu w w "brudnych" pomieszczeniach. Żeby całość działała, należy zachować szczeliny pod drzwiami do pomieszczeń, tworzące około 80 cm2 przestrzeń, czyli około 1 cm od podłogi ( w łazience więcej). Po wycięciu uszczelek tracisz kontrolę nad przepływem powietrza, więc lepsze będą nawiewniki okienne. Sprzedawca powinien je zaproponować, a przynajmniej powiedzieć że coś takiego istnieje. Czy lepsze w ścianie czy w oknie ? Moim zdaniem lepsze w oknie, pod warunkiem że pod oknem jest kaloryfer.
  8. Na szybach to akurat nie za wiele oszczędzimy na jakości, poważni producenci kupują u poważnych "szklarzy", a ci nie różnią się za bardzo wyrobem. Na to czy szyba przetrwa użytkowanie, ma raczej wpływ staranność osadzenia w skrzydle, brak uszkodzeń w okolicach podkładek dystansowych i w niewielkim stopniu szczęście, ponieważ nie można przewidzieć jakie naprężenia powstały w kawałku szkła, które akurat trafiło do naszej szyby. Okno środkowe w pierwszej grupie zdjęć pokazuje, gdzie znajduje się podkładka ( żółta ), jeśli trafi na miejsce z małym uszczerbkiem to może pęknąć, jeśli będzie podpierać tylko jedną szybę, pakiet może się rozszczelnić.
  9. Niezależnie od rodzaju bala, nie powinno się stosować twardego materiału termoizolacyjnego, drewno reaguje na zmiany wilgotności tak, jak inne materiały na zmianę temperatury. Jakie więc byś Zbyszku zaproponował technologie dla domu który będzie bardziej siadał, a jakie dla tego co mniej? Czy będą się drastycznie różnić ?
  10. Niezależnie od technologii, budynek osiądzie, ja mam na styk ( podwójne pióro ) i osiadł. Dlatego dobór samych okien nie ma takiego znaczenia, jak wybór techniki montażu. Nie powinieneś stosować piany PU, ponieważ ona niewiele się poddaje na ściskanie, najlepszą metodą będzie zastosowania taśmy rozprężnej np. Illbruck, której szerokość dobiera się do grubości ościeżnicy, jest ona bardzo elastyczna i nie zastyga jak pianka PU. Według producenta, taśma rozprężna zastępuje wymagane 3 warstwy, czyli Paroprzepuszczalną, Paroizolacyjną i Termoizolacyjną, więc nie ma potrzeby stosowania dodatkowych folii okiennych. Opcjonalnie można użyć wełny mineralnej i taśm do ciepłego montażu. Tak ja TUTAJ na zdjęciach, tylko zamiast pianki dać wełnę. Ja u siebie zaszalałem ,od wewnątrz mam folię paroszczęlną butylową, potem jest wełna jako termoizolacja, następnie folia zewnętrzna paroprzepuszczalna i dodatkowo przy wykańczaniu ościeży, gdzie deska zamontowana na wnęce okiennej dochodzi do okna, użyłem taśmy rozprężnej Illmod. Jeśli temat kogoś bardziej zaciekawi, wyprodukuję posta z dokumentacją fotograficzną.
  11. Ja cały dom od zewnątrz szlifowałem szlifierką oscylacyjną okrągłą. Stolarz który budował dom, powiedział, że prostokątna oscylacyjna może zostawiać koliste ślady, okrągła natomiast nie dość że oscyluje, to jeszcze się obraca, więc efekt jest bardziej równomierny. Co do starych bali, to najpierw poleciałbym taśmową, tylko będzie to bardzo ciężka praca, trzymanie szlifierki nad głową........ Oscylacyjne ( bączki ) są lżejsze, ja mam AEG która całkiem nieźle zasysa pył do woreczka, ważne tylko żeby kupić papier z dziurami.
  12. Ja szczęśliwy jestem z tego, że koniec z papierologią. Nic tak mnie nie doprowadzało do szału, jak biurokracja. Pracy koło domu jest owszem trochę, ale całkiem przyjemnej, zwłaszcza w ogrodzie. Poza tym cisza, spokój, 200 metrów do lasu. Za żadne skarby świata nie wrócę do miasta, we Wrocławiu jestem max 2 razy w miesiącu, jak muszę.
  13. Spytam, ile czasu wytrzymał Sadolin ? Ja mam 2 lata lazur V33 i póki co jest OK, producent daje 8 lat, więc pewnie po 6 latach trzeba będzie malować. Deskę tarasową malowałem olejem, ale niedawno, więc nie mam jeszcze zdania.
  14. Mam firmę w której kupiłem większość drewna na dom, poza głównymi ścianami. Między innymi podbitkę, deskę tarasową i elewacyjną. I o elewacyjnej słów kilka: Ja użyłem jej do wykończenia elewacji wewnętrznej domu, czyli coś co zastąpiło mi zwykłą boazerię. Zależało mi na imitowaniu elewacji zewnętrznej, która ma wysokość 20 cm. Deska elewacyjna której użyłem, ma grubość 2 cm, więc stanowi niewątpliwie dodatkowe ocieplenie, poza tym prezentuje się dobrze, więc cel osiągnięty Nie wiem tylko jaki firma ma zasięg dostawy, podaję linka do deski którą wybrałem: TUTAJ. Moja deska: Seca profil „Elk 19x189”, zainteresowany, prześlę zdjęcia wnętrza na maila, piszcie na priv-a.
  15. Witam, chyba będę w stanie pomóc, mam domek drewniany, sam montowałem okna bo po części zajmuję się nowoczesnymi technologiami montażu. Mieszkam na górce, też wieje jak diabli czasem, ale w domku cisza jak makiem zasiał. Jeśli problem z montażem u Ciebie się jeszcze nie rozwiązał, to chętnie rozwinę temat, wraz z dokumentacją foto. Specyfika budynku jest nieco inna i wymaga pewnych zabiegów. Większość firm montuje na samą piankę, co w tym wypadku się nie sprawdzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...