Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

erik7

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    wykonawcy

erik7's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. 1500 L to duży bufor. Wiele osób mi mówi że mój 500 litrowy bufor już jest za duży (przy pompie 10 kW powinien być 100L) i przez to mogę mieć zwiększone zużycie energii. Polecają mi ominąć bufor i wpiąć się bezpośrednio w instalację. Sam nie wiem czy taka zmiana jakoś znacząco może wpłynąć na pobór energii. Myślę że to może tylko zwiększyć taktowanie pompy. Sterowanie mam podobnie niezależne od pompy ciepła z zaworami 3D i bufor też pompa ładuje do 37-40 st.
  2. Witam wszystkich. Od niedawna jestem użytkownikiem pompy ciepła GREE VERSATI III Split 10 kW. Chciałbym poradzić się Was jak powinna być ustawiona żeby najlepiej pracowała? Wiem że na to ma wpływ wiele czynników i że powinien to zrobić monter ale chciałbym podpytać innych osób. Pompa podłączona jest do bufora którego już wcześniej miałem 500L oraz bojlera 300L (dwie wężownice spięte szeregowo (2.5m2 powierzchni)). W domu same grzejniki, dwa obiegi (parter, piętro) a zaworami 3D i pompkami steruje kocioł na pellet czyli pompa ciepła służy tylko do ładowania bufora i cwu. Przy temperaturach na zewnątrz około +5 st. na grzejniki idzie 28 st. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak ustawić w takim przypadku deltę lub też inne parametry żeby pompa jak najlepiej pracowała? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
  3. Dokładnie o to mi chodzi. Muszę tą konstrukcję wzmocnić maksymalnie ile się da żeby nie zniszczyć paneli.
  4. Krokwie ułożyłem dokładnie na łączeniu paneli. Mam też kupioną ale jeszcze nie założyłem obróbkę z blachy na każdą krokwie (coś w rodzaju rynienki). Na to pójdą profile aluminiowe (konstrukcja pod panele). Zastanawiam się jeszcze nad uszczelnieniem poziomym paneli ale podobno stosuje się uszczelkę samoprzylepną odporną na działanie atmosferyczne która będzie też służyć jako dylatacja pomiędzy panelami. Co do ruchów całej pergoli to porusza się w poprzek czyli od domu do ogrodzenia. Na zdjęciu brakuje jeszcze jednej belki poziomej na początku (jest teraz w środku i na końcu) ale nie sądzę że to znacznie wpłynie na usztywnienie. Na pewno gdy zamontuje profile i panele to też wzmocni całą konstrukcję ale zastanawiam się jak mogę jeszcze bardziej ją usztywnić. Boję się silnych wiatrów.
  5. Witam wszystkich. Mam pytanie w sprawie konstrukcji z drewna - pergoli którą zrobiłem. Ma ona służyć do zamontowania paneli fotowoltaicznych. Miejsce pod spodem chcemy wykorzystać jak w zwykłej altanie może jakiś mały stolik, krzesła itp. Konstrukcje zrobiłem na wysokość 3.4 metra z jednej strony i 2,4 metra z drugiej plus grubość krokwi i później paneli. Pergole wykonałem tak jak na zdjęciach z kantówek 140x140mm i krokwie 140x70mm. Ma ona długość 14 metrów z rozstawem słupów co 3.5 metra oraz na szerokość rozstaw pomiędzy słupami to 2 metry. Chodziło o to żeby na dach weszły dwa panele po szerokości. Chciałbym was zapytać o poradę jak mogę jeszcze bardziej wzmocnić tą konstrukcję? Jest ona długa i wąska i wydaje mi się że nie jest jeszcze aż tak stabilna jak powinna być jeżeli chodzi o ruch konstrukcji na boki. Z góry dziękuję za pomoc.
  6. Witam. Chciałbym poprosić o pomoc w doborze pompki do obiegu c.o. Chodzi o to że mam obieg c.o. w obwodzie na poddaszu przed zaworem czterodrogowym. Przy ustawieniu trybu pracy zima pompka pracuje przez cały czas. Na grzejnikach mam zamontowane termostaty elektroniczne które przy cieplejszych dniach zamykają całkowicie grzejniki a pompka pracuje. Wysokość podnoszenia około 5 metrów. Czy taki układ jest poprawnie wykonany? Chodziło mi o to żeby temperatura w każdym pokoju była sterowana oddzielnie. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam
  7. Dokładnie. Zwłaszcza że szukałem firmy u której kupie piec i od razu go zainstalują. Może zna ktoś firmę w okolicach Krakowa/Chrzanowa gdzie kupiłbym piec razem z instalacją?
  8. Witam serdecznie. Jestem na etapie wymiany kotła. Na początku przyszłego roku mam otrzymać dotację na kocioł na pellet. Po audycie wyliczono mi że wystarczy mi kocioł o mocy 13 KW. W tej chwili mam 20 kw zasypowy na węgiel z 2006 roku. Pytałem instalatora i on twierdzi że powinienem kupić też na 20 KW. Dom jest z 2005 roku budowany z MAXa, ściany ocieplone styropianem 10 cm poddasze 20 cm wata. Dom ma 158 m2 powierzchni użytkowej bez piwnic z mieszkalnym poddaszem. Wysokość pomieszczeń do 2.6m poddasze ze skosami. W podłodze styropian 5 cm. Lokalizacja małopolska. Piec ma służyć do ogrzewania c.o. i c.w.u. Zastanawia mnie dlaczego są takie rozbieżności w proponowanych mocach kotłów? Prosiłbym o poradę o jakiej mocy kotła powinienem szukać? Z góry dziękuje za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...