Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

kulisty

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    35
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

kulisty's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Realnie, nad kolektorem fragment drogi będzie miał 20m długości na 3m szerokości. I to jest wzdłuż granicy jednej "linki" kolektora, cała reszta jest gdzie indziej.
  2. Z moich informacji wynika, że nie. Nad kolektorem powinna być nawierzchnia umożliwiająca jego regenerację -- czyli przepuszczająca wodę i promienie słoneczne. Kostka brukowa na pewno tych warunków nie spełnia. Co do np. płyt ażurowych też mam wątpliwości, bo jednak jako utwardzenie pod te płyty stosuje się piasek z cementem, a tu już może być różnie z tą przepuszczalnością ciepła.
  3. Cześć, chciałbym nad fragmentem kolektora poziomego na mojej działce utwardzić przejazd i zrobić ścieżkę po której można będzie przejechać samochodem. Oczywiście musi to być nawierzchnia nie zakłócająca działania kolektora, czyli nie mogę tam położyć np. kostki brukowej czy asfaltu, ale zastanawiam się nad innymi dostępnymi opcjami. Rozważam: 1) ścieżkę żwirową z tłucznia 2) kratka parkingowa z wypełnieniem trawiastym (wygląda to tak: http://www.greenforce.pl/wp-content/uploads/2012/05/P10007612.jpg) 3) płyty ażurowe (coś takiego: http://buduj-lokalnie.pl/img/products/p6/5086/image_big.jpg z wypełnieniem trawiastym Co o tym sądzicie? Pozdrawiam.
  4. Wedle mojej wiedzy okna "antywłamaniowe" powinny składać się z trzech elementów: 1) szyby antywłamaniowej 2) okuć antywyważeniowych 3) klamki z kluczykiem Pewnie u Twoich teściów nie było klamki z kluczykiem i tyle. Poza tym ja tak naprawdę nawet nie liczę, że ochronię się przed "zawodowcami". Na takich wiem, że nie mam szans. Te zabezpieczenia są bardziej na wandali -- przypadkowych lumpów ze śrubokrętem i łomem, którzy ukradną skarpetki i radio, a narobią zniszczeń na 10000 pln. Ale trochę się waham, ponieważ instalacja zabezpieczeń rodzi inne problemy. Okucia WK2 uniemożliwiają zastosowanie mikrowentylacji. W drzwiach balkonowych z ruchomym słupkiem w ogóle nie można zainstalowac okuć spełniających wymagania WK2, bo po prostu nie ma do czego. Więc jakoś przestaje mi się to podoba i faktycznie może zainwestuję w dobrą instalację alarmową, a te okna sobie odpuszczę...
  5. Oczywiście, że będą też okucia WK2, nie pisałem o tym, bo nie jest to w tym kontekście istotne. Pytam o ciężar i przepuszczalność światła okien w takiej konfiguracji.
  6. Tak, chcę osiągnąć antywłamaniowość w klasie WK2.
  7. Cześć, zastanawiam się nad zakupem okien zbudowanych na grubym profilu, z zestawem trzyszybowym i dodatkowo z zabezpieczeniem antywłamaniowym P4. Jednak mam wątpliwości, czy aby taka konfiguracja może nie być kłopotliwa. Po pierwsze - przepuszczalność światła. Czy takie okno nie będzie zauważalnie ciemniejsze od zwykłego okna trzyszybowego (nie mówiąc o dwuszybowym)? W końcu będzie tam co najmniej 16mm szyby. Po drugie ciężar - czy okucia i profile dają radę z taką masą szkła? Jak sądzicie? Mój dom nie będzie jakoś specjalnie energooszczędny, więc może lepiej sobie darować takie wielkie profile i kupić zwykłe okna dwuszybowe + P4? Różnica cenowa nie jest aż tak duża, także pieniądze mają drugorzędne znaczenie, bardziej chodzi mi o sensowność takiej inwestycji. Liczyłem straty energii i w moim domu (15 m2 okien) zysk nie jest specjalnie duży. Pozdrawiam
  8. Myślę nad zmianą stropu monolitycznego na Terivę (konkretnie Stropex), tylko zastanawia mnie czy przy okazji nie trzeba robić mocniejszych ław fundamentowych. Bo monolit opiera się na czterech ścianach, natomiast wydaje mi się, że Teriva opiera się na dwóch - tych, na których kładzione są belki. Dobrze myślę? Jeśli tak, to te dwie ściany przyjmują większy ciężar niż w przypadku monolitu i w konsekwencji ławy mogą być za słabe. Czy może jednak Teriva opiera się również na czterech ścianach?
  9. Nie wiem jaka (jeśli w ogóle) jest przewaga. Po prostu ciekaw jestem opinii nt Porotherm Profi.
  10. Zastanawiam się nad zbudowaniem ścian z Porothermu Profi. Moja ekipa już stawiała z tego dom i bardzo poleca, murowanie jest na cienką spoinę (nie mylić z dryfix na piankę) i podobno robi się to szybko, łatwo i przyjemnie. Mimo wszystko producent bardziej promuje system dryfix i mało jest na sieci opinii na temat stawiania ścian z porothermu na klej. Macie opinie i doświadczenia z tym materiałem?
  11. Witam, poszukuję kierownika budowy do budowy małego domu parterowego (około 83m., wymiary 11,5m x 9m) w gminie Kampinos (powiat warszawski zachodni). Budowa zaczyna się w tym roku (tylko fundamenty), ciąg dalszy na wiosnę. Propozycję proszę wpisywać w wątku lub na prywatną wiadomość.
  12. Dzięki, rozumiem. Tylko zastanawiam się, czy ja jestem w takiej sytuacji "czysty". Mam umowę, dostaję pokwitowanie (taki rachunek niefiskalny z opisem co zostało zrobione i ile zapłacone), przecież ja nie muszę ganiać majstra i grzebać w księgowości jego firmy, żeby mieć pewność że rozlicza się z US.
  13. Krótko mówiąc nie wiem czy takie rozwiązanie jest normalne, czy to praktycznie robota na "lewo"...?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...