Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ketiw

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

Ketiw's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Co do twojego problemu : masz zatkany filtr na wodzie zimnej dochodzącej do kotła, lub ogranicznik przepływu (kocioł zapewne dwufunkcyjny z wymiennikiem płytowym) lub zakamieniony wymiennik płytowy. Jeżeli czyste - to przełacznik wodny. Typowa przypadłość kotłów dwufunkcyjnych. W zasadzie kocioł dwufunkcyjny z wymiennikiem płytowym ma sens (chodzi o komfort ciepłej wody) tylko w budynku gdzie jest kuchnia i tylko jedna łazienka. Decydując się na takie rozwiazanie klient powinien byc poinformowany o (głowne): ZALETACH : - mniej miejsca potrzebnego na kotłownię i niższa cena - ale nie wiem czy to zaleta w aspekcie reszty wad, WADACH : - niski komfort ciepłej wody - zmienna temperatura CWU - wkurzające pod prysznicem - zalecane używanie baterii termostatycznych - brak cyrkulacji CWU - na ogół w tak małych budynkach/mieszkaniach kuchnia i łazienka są obok siebie a kocioł w kuchni lub łazience, - niezbędny minimalny przepływ ciepłej wody aby była ciepła - z reguły za duży jak na potrzeby np. zmywania w kuchni, czy innych czynności gdzie potrzebujemy małego strumienia ciepłej wody - przez to większe zużycie wody O technicznych problemach w różnych typach/producentach kotłów z tym związanych nie będę się rozpisywał bo wyszła by mała książka. Pozdrawiam
  2. Zajmuję się serwisem urządzeń grzewczych od 25 lat w tym również Viessmannem. Ja i moi pracownicy są do dyspozycji 24/dobę. Praktycznie nie zdarza sie bym nie odebrał telefonu od klienta chyba ,że tak zmęczony jestem że np. nie podłaczyłem do ładowania, zostawiłem telefon w samochodzie lub na obiekcie, zapomniałem właczyć dzwonka po spotkaniu biznesowym, nie słyszałem telefonu bo hałas na obiekcie lub takie warunki, że telefon zostawiony w samochodzie (tak tak ... potrafi być jak w saunie, lub tak zapylone środowisko, że bez maski i stroju ochronnego nie podchodź, lub pada deszcz a urządzenie jest na zewnatrz ledwie zadaszone ... Czasem moi pracownicy lub ja nie możemy obsłużyć jakiegoś klienta (czyli "od ręki" lub nie dłużej jak następnego dnia) z racji zbiegu okoliczności (w zeszłym roku miałem 6 takich przypadkow) wtedy korzystam z zaprzyjaźnionych konkurencji (niektórzy to również moi byli pracownicy - dlaczego u mnie nie pracuja to się wyjasni poniżej) i w rzeczy samej czasem słyszę .... - wiesz nie mam dziś czasu bo idę na siłownie / basen - no może za tydzień - wieczory mam zajęte bo mam takie hobby ..... - nie chce mi sie tak daleko jechać - nie opłaca mi się do takiego maleństwa jechać .. - o ja to tak dużymi urządzeniami się nie zajmuję ... - juz dziś byłem na obiekcie ... - nie jadę tam bo tam brudno (chodzi o piekarnię) Co do Viessmann to trzeba pamietać, że za reklamę nie płaci firma tylko jej klienci ... więc im więcej reklamy tym więcej tych kosztów w produkcie. Ostatni miałem awarię kotła Viessmann gdzie uszkodził się drobiazg, który kosztuje pewnie z 8-10 EURO ale firma nie ma tego jako część zamienna tylko trzeba kupić zespół za prawie 700 EURO (netto) ! ! ... pozwolę sobie nie komentować tego ... Innym razem potrzebne były uszczelki do wymiennika ciepłej wody w kotle - są w komplecie z wymiennikiem ! ! ! Oczywiście poradziliśmy sobie uszczelkami - nazwijmy to nieformowymi. Inny wiodący producent (Niemcy) ma wadliwe silnik w kilku produktach gdzie trzeba co jakiś czas wymieniać łożyska bo nie wytrzymuja warunków eksploatacji ciagłej. Dekle silników wypracowują się ale nie występuja jako część zamienna tylko trzeba kupić silnik za ponad 2000 zł. Producent silników (Austria) odpowiedział, że te silniki sa produkowane tylko dla tego klienta i oni nam dekli nie mogą sprzedać ! ! ! Ponieważ to forum dla małych urządzeń (domowych) to rzeczywiście jest wiele firm które się nie reklamują a maja świetne produkty. Może nie nieco mniej wyszukanym design ale za to np. prostszej konstrukcji dla serwisowania, tak prostej że może to zrobić nawet sam użytkownik. Niektórzy producenci urządzeń grzewczych nie sprzedaja klientowi końcowemu części zamiennych co uważam za ZGROZĘ i takich producentów OMIJAĆ ! ! ! Dlaczego klient końcowy nie moze kupić np elektrody zapłonowej do wymiany której jest potrzebny jeden śrubokręt ? ! lub wymienić uszkodzony kabelek tylko musi przyjechać "tzw. serwis autoryzowany" zdjagnozować usterkę i często przyjechać drugi raz z odpowiednia częścia zamienną. Może to herezja ale ja traktuję klienta poważnie i jak mogę pomóc przez telefon to tak robimy. Klient nigdy nam nie przeszkadza, może patrzeć na ręce i zadawać pytania (i dostanie odpowiedź !) Jak nie samy rady naprawić usterki to klient nic nie płaci (zdarzyło się to raz przez ostatnie 3 lata). Klient płaci dopiero po zakończeniu naprawy (choć są wyjatki od tej zasady .. np. byli dłużnicy) Pozdrawiam ... i być może do zobaczenia na obiekcie (serwisujemy urządzenia w całej Polsce).
  3. Ketiw

    Kotły olejowe

    Prawie idealnie ... Odpornosci ogniowe zależa od rodzaju budynku i obciązenia cieplnego pomieszczenia. Dopuszczalne podciśnienie w instalacji olejowej tu bywa różnie - trzeba podać gdzie i różni producenci palników podają różne. Dobrze poinformować jak poprowadzić instalację olejową ze zbiornika zenetrznego podziemnego i nadziemnego. Bo z tym mają największe problemy. Pozdrawiam
  4. I tu się zgadzam. W informacjach w pierwszym poscie : - izolacja podłogi na gruncie 10 cm - ściany 15 cm to wszystko mało by coś doradzić, jak również mało by dom był energooszczędny. Wspomniałeś o domach pasywnych. To nie tylko rekuperacja ale odpowiednia izolacja (do 30-35 cm) odpowiednie ustuowanie budynku. Rozmyślne przeszklenie, ramy okien, drzwiwejściowe, żaluzje, brak mostków cieplnych, właściwa lokalizacja łazienki, kuchni garderoby i ... mnóstwo róznych drobiazgów, które dopiero pozwolą nazwać dom pasywnym ... Pozdrawiam
  5. Od pieca ważniejsze jest poprawne wykonanie instalacji grzewczych zwłaszcza gdy łączonych jest kilka systemów grzewczych. Jeśli to rozwiążesz poprawnie to piec jest mało istotny - w razie czego wymienia się go łatwo - instalacji -> NIE ... Zapoznaj się dokładnie z warunkami gwarancji na co jest te 5 lat ... Pozdrawiam
  6. Grzejnik grzeje samoczynnie bo ciepło dociera do niego grawitacyjnie. Typowy bład taniego wykonawcy. Trzeba zamknąć jeden z zaworów obiegu CO (centralnego). ze cos wycieklo podczas naszej nieobecnosci na podloge, bo jest slad taki brudny, juz nie leci. O co chodzi? Prawdopodobnie kondensat z komina. Po wyłaczeniu CO kocioł pracuje tylko na przygotowanie ciepłej wody więć komin pozstaje wilgotny po wyłaczeniu kotła i kondesat spływa do miski okapwej w koinie a stamtąd rudka na zewnatrz ściany. Pozdrawiam
  7. Zwieksz bufor do 2,0-3,0 m3 Kocioł jest bez znaczenia, ma się palić z dobą iloścą powietrza aby nie dymił. Zrób dobrze automtykę dystrybucji ciepła Wykonaliśmy takie instalacje w np: dom 2 rodzinny - 2 niezalezne domy rodzice i dzieci ogrzewane z jednej kotłowni. Wreszcie wiedzą, co to ciepło i nie trzeba wstawać o 4 rano żeby napalic. Pala kiedy maja czas na to. Chlewnia - dogrzewanie matecznika Dom jednorodzinny z dużą podłogówką ...
  8. Ketiw

    Brotje BBK 22D

    Prawdopodobnie masz bład w instalcji grzewczej i automatyce. Nie współpracują ze sobą prawidłowo. Namówiono Cię prawdopodonie na czujnik temperatury wewnetrznej, który w 90% szkodzi a nie pomaga w prawidłowym sterowaniu pracy kotła. W wiekszości problemów z instalacją grzewczą i wodną występuje główny czynnik problemogenny - "tańszy wykonawca". iestetety instalacje te są trudno wymienialne po wykryciu problemu. Jakby co to jestem do dyspozycji.
  9. KasiuR Czy Twój problem z kotłem został rozwiązany ? Jak nie to proszę o kontakt.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...