Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

art13

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    2
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

art13's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Cześć Ta zmiana ogrzewania wszystkiego, czyli ciepłej wody i grzejników, spadła na mnie nieoczekiwanie ... pytałem na innym forum, ale tam milczą, jak grób a potrzebuję szybkich odpowiedzi ... Mam teraz wymianę pieca CO na piec gazowy … i mam parę dylematów – problemów. Zacznę od tego, że właścicielka domu, nie chce słyszeć o fotowoltaice, tylko o ogólnie pojętym gazie. Gaz miał ogrzewać centralne ogrzewanie i wodę do mycia. Udało mi się zmienić plany i teraz, ogrzewanie gazowe, zostanie założone tylko na centralne – kaloryfery. Ciepłą wodę do mycia, będziemy ogrzewać bojlerem 200 litrów dla trzech dorosłych i dwójki dzieci. Bojler będzie z płaszczem wodnym i grzałką elektryczną – po zmianie taryfy G12w – ok. trzy razy tańsza w nocy, święta i dni wolne od pracy – czyli wekendy Oprócz tego, bojler, będzie zasilany dodatkowo z tego pieca węglowego C.O. W przyszłości, czyli za pół roku, chcę założyć fotowoltaikę. Cena instalacji przy ogrzewaniu gazowym dla grzejników – kaloryferów i ciepłej wody do mycia, kąpieli to ok. 15 000 tyś zł. Cena instalacji przy ogrzewaniu gazowym tylko dla grzejników to ok. 10 000 tyś zł. I tu udało mi się przekonać właścicielkę domu, aby za tą różnicę - ona wyliczyła 3 000 tyś zł, kupić ten bojler i inne. Bojler będzie nierdzewny o pojemności 200 litrów. Piec węglowy C.O., jest stary i robiony na zamówienie. Jego wydajność to ok. 30 – 40 kW. Do tej pory, ładowało się cztery szufle węgla i trzeba było nagrzewać wodę do temp. ponad 80 st. C., aby było ciepło. Odległość od pieca węglowego do bojlera to ok. trzech metrów. Mam kilka pytań dotyczących połączenia i wykorzystania pieca oraz bojlera. Cen nie komentuje, bo to nie ja będę trwonił te pieniądze. Pytanie 1 – Najważniejsze - Jakiego wymiennika ciepła – lub wkładu do pieca węglowego CO użyć, aby jak najszybciej ogrzać wodę. Czy wymiennik ciepła płytowy ok. 30 – 35 kW wystarczyłby do ogrzania wody i będzie dobrym wyborem? Pytanie 2 – Czy mogę użyć rur miedzianych lub ocynkowanych 1” do podłączenia płaszcza wodnego z wymiennika w piecu węglowym? Domyślam się że rury zgrzewane odpadają z oczywistych względów. Pytanie 3 – Domyślam się także, iż sama grzałka i dogrzewanie lub tylko ogrzewanie wody z płaszcza wodnego, zasilanego piecem, może nie wystarczyć do tego, aby woda z kranu leciała stale ciepła. Może jestem błędzie i sam bojler 200 l. wystarczy ... Czy dobrym pomysłem jest, założyć jeszcze jeden mniejszy bojler buforowy, dogrzewany elektrycznie np. 80 litrów, aby uzyskać efekt stale płynącej, ciepłej wody aż do wyczerpania zapasu z dużego bojlera? Pytanie 4 – Czy jest szansa na naturalny obieg wody z bojlera do pieca węglowego przy 2 – 3 metrowej odległości. Wcześniej był tu naturalny obieg wody a w ruch wprawiała go woda i odpowiednio pochylone rury z 1000 litrowego bojlera. Teraz wszystko będzie wycięte i usunięte, bo sam bojler 1000 litrów ma ponad 30 lat i był już spawany pod kątem wycieków. Pytanie 5 – Czy ułożenie poziome i pionowe dla bojlera ma znaczenie? Dodam jeszcze, że piec jest położony w takim zagłębieniu poniżej podłogi na ok. 30 cm Nie wiem jak to ugryźć a pewnie wielu przerobiło to na własnej skórze i błędach. Będę wdzięczny za sugestie. Oczywiście założę zawór trójdrożny na wszelki wypadek … założę też filtry do wody, bo generalnie to nie chciałbym mieszać stali nierdzewnej z żelastwem węglowym, rdzewiejącym na w każdej sekundzie swojego istnienia.
  2. Witam wszystkich. Od bardzo wielu lat nurtuje mnie takie oto zagadnienie, które być może niedługo, będę chciał wcielić w życie. Sprawa dotyczy szyb pancerny odpornych na stłuczenie, tłuczenia i walenia młotem tudzież łomem Domyślam się, że koszt takiego typowego okna np. ~ 800 x 1100 mm lub chociaż piwnicznego 400 x 600 mm, byłby spory. Mnie jednak nurtuje kilka kwestii natury technicznej: 1. Rama okienna - tutaj chyba plastyk i drewno odpada a bardziej widziałbym coś w rodzaju ocieplonego od wewnątrz profilu aluminiowego. 2. Szyba - tu można by rozważyć kilka opcji np. zewnętrzna pancerna a druga zwykła, albo np. wzmacniana lub z innym użytecznym dodatkiem np. warstwą antyodblaskową lub zatrzymującą coś tam. Koszt drugiej szyby, byłby wówczas normalny lub jeszcze bardziej podbił cenę okna w przypadku jakiś dobrych szyb. 3. U kogo można by było zamówić takie okna lub ew. same szyby oraz, czy można zamówić wszystko osobno, czyli szyby i ramy. Czy takie okna robi każdy producent, czy tylko kilka wyspecjalizowanych firm. 4. I oczywiście kwestia ceny, czyli co zrobić, żeby było najtaniej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...