Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

kafalek

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

kafalek's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Dzień dobry! Stoję przed wyborem materiału na pokrycie dachu (wymiana). Jednospadowy pod kątem 13st. , a jego wymiary 6x15m Poddasze ocieplone, strych. Mam okazję kupić w dobrej cenie blachę trapezową: T-55, 6x0,8m Czy warto pakować się w wysoki trapez ? Plusy : - sztywność - w moim przypadku cena - dobra wentylacja przestrzeni między membraną, a blachą Minusy : - ptaki i gryzonie dostające się w duże szpary, ale z drugiej strony ondulina też ma niemałe otwory - estetyka, u mnie dach widoczny tylko z lotu ptaka - nawiewanie śniegu pod blachę ? Za każdą radę/ sugestię z góry dziękuję - jest na wagę złota
  2. Dziękuję za info. Czy jest możliwość usztywnienia połączenia gwoździami ? Jeżeli tak, to bić je od dwóch stron, czy od jednej, ale prawie na wylot ? Jaka powinna być ich średnica ?
  3. Dzień dobry ! Mam kilka pytań, na które od kilku godzin nie mogę znaleźć odpowiedzi : Kantówka o przekroju 14cm. Konstrukcja : Płatew górna, płatew dolna i łączący je słup . W części górnej dwa miecze. Słup z płatwiami połączony jest czopami prostymi. Miecze z płatwiami i słupami czopami skośnymi. 1. Jaka powinna być długość czopów prostych 2. Jaka powinna być długość czopów skośnych 3. Zakładając dokładne wykonanie, czy trzeba wzmacniać te połączenia śrubami ściągającymi lub gwoździami ? Obstawiam: 1 i 2 - 1/3 długości boku kantówki 3 - nie zaszkodzi Z góry dziękuję za podpowiedzi.
  4. Sytuacja zastana : Garaż o powierzchni 100m kw. wybudowany kilkadziesiąt lat temu na potrzeby prowadzenia warsztatu napraw samochodów osobowych. Właściciel 10 lat temu zmienił profil działalności. Do gminy płacony przez te wszystkie lata jest podatek za 30m kw. (około 20zł/m kw.), pozostała powierzchnia nie jest nigdzie ujęta. Budynek nie jest samowolą, są plany, jest też naniesiony na mapy. Problem : Chęć „wyprostowania” metrażu obiektu. 70m kw. gdzieś uciekło Wg mnie możliwe rozwiązania problemu : 1. Korekta powierzchni warsztatu w UG i płacenie podatku zgodnie ze stanem faktycznym. Czy jest ryzyko, że urzędnik oprócz okazania radości z naszej chęci odprowadzania większej kwoty podatku, wyciągnie konsekwencje finansowe za nie płaconą do tej pory powierzchnie ? Rozwiązanie brane pod uwagę ze względu na to, że prawdopodobnie od 2016 roku w tym budynku będzie prowadzona działalność usługowa. 2. Zgłoszenie w UG, że budynek nie jest już wykorzystywany w prowadzeniu DG i płacenie podatku jak za garaż lub budynek gospodarczy. 3. Czy do takiej zmiany (z punku nr 2) konieczne jest zgłoszenie „zmiany sposobu użytkowania budynku” w starostwie ? 4. Zmiana sposobu użytkowania budynku na cele mieszkaniowe, ale z tego co się zorientowałem, to zamurowanie dwóch dużych bram garażowych wymagałoby pozwolenia na budowę, czyli formalności + kasa. Bardzo proszę o informację zwrotną. Wiem, że najlepiej byłoby wypytać u źródeł – w UG, ale nie ma mnie na miejscu, a zostałem poproszony o rozwiązanie tej kwestii.
  5. Dziękuję za pomoc i ruszam do działania. Zainstaluję komin w wersji nr 1.
  6. Witam! Zapraszam Was do mojej kanciapy, w której pracuję nad perpetum mobile Powierzchnia 22m kw., pierwsze piętro starej jedno piętrowej kamienicy z bardzo wysokim poddaszem (niezagospodarowanym). Za oknem coraz zimniej, więc wyrzuciłem kilkudziesięcio letnią kuchnię na węgiel/drewno i nabyłem takie cacko : http://www.ekoterm.waw.pl/produkt,piec-filex-h-5kw,7.html Wylot spalin jest z tyłu pieca na wysokości : 56cm Mam kilka koncepcji pociągnięcia rury (120mm) do komina : 1. Wersja, która moim zdaniem musi zadziałać : http://zapodaj.net/5b4a018277f9b.jpg.html 2. Wersja, która byłaby lepsza ze względu na dłuższą rurę/ lepsze oddawanie ciepła ze spalin : http://zapodaj.net/ae25042f5a849.jpg.html 3. Nie wiem czy nie za daleko : http://zapodaj.net/8420bcd52dd93.jpg.html 4. Najlepsza/najcieplejsza opcja dla mnie, ale mam najwięcej wątpliwości, czy cug byłby wystarczający : http://zapodaj.net/6c4b016ea256e.jpg.html Za każdą sugestię/przestrogę/radę z góry dziękuję
  7. Jeszcze jedno pytanko:) Stopnice na końcach są ukośne : /```````! -w rzeczywistości spadek jest dużo większy. Czy dam radę uciąć taką gresową płytkę maszynką WALMER MGŁR, czy bez elektrycznej przsecinarki się nie obejdzie ? Jeżeli elektryczna jest niezbędna, to od jakiej kwoty zaczyna się coś sensownego ? Tarcza to myślę ok. 100zł, a reszta ? PS. Biedronki nie kafelkuję, także sprzęt nie musiałby mieć dożywotniej gwarancji, byleby był precyzyjny
  8. "jesli masz stopnice ryflowane to nie masz wyjścia, musisz je układać wzdłuż krawedzi" Zmontowałem coś w tym stylu : http://img693.imageshack.us/img693/3779/58149007.jpg Czy oto w tych chodzi ? Nibieski linie dobrze wyznaczają kolejny rząd kafli ? O fugach pamiętam Mam do Pan jeszcze jedno pytanko: Jak jest kolejność kładzenia kafli na schodach? Z tego co się dowiedziałem, to zaczynamy od dołu : pion,poziom,pion,poziom, itd... Mi chodzi po głowie położenie najpierw "poziomów", a dopiero potem pionów. Nie chcę jednak wpakować się w coś niewykonalnego, chociaż czuję że i tak właśnie to robię Z góry dziękuję za pomoc.
  9. Wiem, że temat nie jest prosty. Schody są w miarę rowne, myślę że dam radę. Gryzie mnie strasznie temat schodów, bo gdybym miał nie stopnice, a zwykłe, to bym sobie podocinał. A tak jest lipa i nie wiem jak się zakręt 90st. wyprowadza Jakbyście trafili na jakieś materiały w sieci - byłbym niesamowice wdzięczny
  10. Witam! Przymierzam się do kładzenia gresu na krętych schodach - korytarz. Kombinuję, szukam na YouTube, na forach i ciężko znaleźć jakiekolwiek wskazówki. Wszędzie tylko instrukcje dot. powierzchni płaskich... Byłbym wdzięczny za podesłanie linków do filmików, książek, publikacji, czegokolwiek, co może mi pomóc Najbardziej gryzące kwestie : 1.Wyprowadzenie zakrętu : http://img34.imageshack.us/img34/9951/60415518.jpg Dałbym radę, ale na schodach będą żłobione "stopnice" i przy ułożeniu jak na szkicu braknie mi kafla przy docinaniu. W jaki sposób mogę ładnie wykończyć ten zakręt ? 2.Krzywe ściany. Czy przy takim ułożeniu wykończenia : http://img36.imageshack.us/img36/283/14284947.jpg będą widoczne łuki po 2-3 cm na długości 2-3 m ? Na ścianie jest tapeta i pomyslałem, że lepiej "jechać" jak leci ściana, a nie wyprowadzać tego na równiutko, gdyż wtedy uwypuklę krzywiznę. Ściana raczej nigdy nie będzie wyrównywana... 3.Krzywe podłoże na podeście Podest "ucieka" mi w najgorszym miejscu 5 cm od poziomu. Klejem nie dam rady tego wyprowadzić Czy poprawne będzie zrobienie wylewki o gr. w najcieńszym miejscu 1cm , w najgrubszym 6 cm ? Podłoże chropowate (przecinakiem zrobione bruzdy). Czy trzeba wtopić np. siatkę z wł. szklanego, czy mogę normalnie położyć tak cienką warstwę wyrównującą. 4. Z góry dziękuję wszystkim więcej wiedzącym niż ja
×
×
  • Dodaj nową pozycję...