Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

KrzyCz

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    31
  • Rejestracja

KrzyCz's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Oczywiście można to sprawdzić doświadczalnie, ale na to poprostu potrzebny jest czas... Póki co zamontowałem miarkownik ciągu zamiast dmuchawy i już przy tym nieżle się musiałem nagimnastkować ponieważ króciec pieca miał gwint 1/2", a miarkownik 3/4". Jednak z efektu nie jestem tak do końca zadowolony. Piec przy małym załadunku węgla ciężko ma osiągnąć swoją temperaturę i opał wypala się szybciej na końcu ruszt, gdzie powietrze pędzi bezpośrednio do komina. Zastanawiam sie, czy nie zmniejszyć powierzchni do spalania, ponieważ w tej chwil ruszta mają wymiar 46cm na 45cm i powietrze wybiera miejsce gdzie jest poprostu mniejszy opór. Myślicie, że coś pomoże jeśli dam po bokach cegły 6cm ? Czy też będzie to wciąż za mało ?
  2. Witam, przebrnąłem przez większość tego wątku i w zasadzie prawie zdecydowałem się na wykonanie palnika w moim kotle SAS NWT 36kw mam jednak pewną wątpliwość. Chodzi o wymiar ujścia spalin między pierwszym, a drugim wymiennikiem, czyli w miejscu w którym powinien znadować się palnik. Przestrzeń ta ma zaledwie 6cm i jeśli na tylnej ściance kotła dam jeszcze cegłę szamotową 3 cm to prześwit ten ogranicze do 3 cm, a wylot z palnika będzie znajdował się centralnie nad pierwszym wymiennikiem. Na przekroju mojego kotła zaznaczyłem ten wymiar jeśli mój opis okazałby się mało czytelny. Proszę powiedzcie mi, czy w takim wypadku zamontowanie palnika w moim kotle jest niemożliwe, czy poprostu coś źle zrozumiałem ?
  3. Mam pytanie odnośnie montażu profili CD jednocześnie na wieszakach grzybowych oraz profilach UD. Rozumiem, że najpierw profil CD skracam na długość min. 3cm krótszą niż odległość między ścianami. Następnie wsuwam jedną stroną w UD zakładam na wieszaki i przesuwam profil CD tak aby znalazł się w równej odległości między ścianami. Czy tak to właśnie ma wyglądać?
  4. Boorg dzięki za odpowiedź, jeszcze bardziej przekonałeś mnie do olejowania (nad żoną pracuję). W jednym z postów napisałeś: Olejowanie nie jest trudne - sądze, że Twój stolarz da radę. A jakby nie dał to instrukcja dla Ciebie. 1. Pierwsza warstwa oleju nakładana pędzlem. 2. Po około 1 godzinie drugą warstwę nakładamy przy pomocy bawełnianej szmatki (rozprowadzamy dokładnie, pilnujemy aby nie powstały kałuże i smugi). 3.Następnego dnia: Jeżeli na powierzchni były matowe plamki z oleju, to usuwamy je za pomocą siatki 100 lub wełny stalowej o włosie 80-120. Trzemy aż znikną. Nakładamy trzecią warstwę przy pomocy bawełnianej szmatki (rozprowadzamy dokładnie, pilnujemy aby nie powstały kałuże i smugi). 4. Następnego dnia: Jeżeli na powierzchni były matowe plamki z oleju, to usuwamy je za wełny stalowej o włosie 80-120. Trzemy aż znikną. Nakładamy olej pielęgnacyjny (za pomocą bawełninej szmatki bez smug i kałuż). I to tyle w dziedzinie olejowania. Rozumiem, że przepis ten mogę również zastosować do olejowania mojego blatu z merbau? Czy możesz polecić mi jakiś konkretny olej?
  5. Dziękuję za odpowiedzi. Myślę, że będę jednak olejować ten blat - tylko jak przekonać żonę???
  6. Nikt nie wie, czy nie ten dział?
  7. Właśnie zakupiłem w DLH blat z merbau, które chcę zamontować jako blat pod umywalkę. Dużo czytałem na forum, lecz dalej nie wiem czy mam go olejować czy też lakierować. Po woskowaniu boję się śladów wody na blacie natomiast blat lakierowany nie wygląda już tak naturalnie i obawiam się że lakier po czasie zacznie pękać. Moje pytanie jest następujące: czy mogę lakierować blat który wcześniej był konserwowany olejem. Pomyślałem sobie, że najpierw sprawdzę jak zachowuje się blat po olejowaniu i jeśli nie będę zadowolony polakieruję go.
  8. W moim przypadku najbardziej zależało mi na tym aby parkiet zlicować z płytkami, gdyż w pierwszej opcji mialem położyć mozaikę parkietową o grubości 10mm - tak też położyłem płytki. Biorąc pod uwagę powyższy fakt parkieciarz polecał mi przemysłówkę o grubości 10 mm, aby uniknąć problemów z poziomami. To bardziej ja szukałem "dziury w całym" i i chciałem znaleźć różnicę między cieńszym i grubszym drewnem. Parkieciaż twierdzi, że nie ma różnicy jeśli wylewka jest dobrze zrobiona ponieważ podczas cyklinowania zbiera się jedynie około 1 milimetra parkietu zostaje więc i tak 9mm. Można spokojnie jeszcze kilka razy przeczyścić. Powiedział również, że tradycyjna klepka parkietowa ma i tak grubość około 7mm do pióra - więcej niż te 7 i tak się nie wycyklinuje. Następnym argumentem za cieńszym parkietem jest fakt że ma go z innego źródła niż ten grubszy i jest on podobno lepiej wykonany. Kład już wsześniej jeden i drugi ma więc porównanie. Zastanawiam się jeszcze: lakierować czy olejować - ale to już inna bajka sporo było na ten temat na forum. Parkieciarz używa chemii firmy KIESEL - czy to dobre środki?
  9. Decyzja podjęta. Po rozmowie z moim parkieciarzem zdecydowałem się jednak na przemysłówkę o grubości 10mm ponieważ nie bardzo potrafiłem znaleźć plusy grubszego parkietu. Skoro mam równą wylewkę to nie powinno być problemu z położeniem i cyklinowaniem, a łatwiej będzie połączyć z płytkami kóre już mam np. w łazience.
  10. hmm... widzę że boorg bardzo przychylnie patrzy na mozaikę, którą zresztą ze względów ekonomicznych planowałem położyć od początku. Zmieniłem zdanie, gdy zobaczyłem parkiet przemysłowy o dł. 250 mm szer. 10 mm gr. 22 mm - właśnie przez tą długość parkiet ten wygląda bardzo atrakcyjnie (tylko ta cena). Zwykła mozaika ma długość zaledwie ok. 120 mm i grubość 8-10 mm - grubości oczywiście po położeniuu nie widać i stąd też zastanawiam się czy przy takiej samej szerokości i długości grubość ma jakieś ogromne znaczenie? Co do ceny, poprostu nie potrafię znalźć parkietu o wymiarach: dł. 250 mm szer. 10 mm gr. 10 mm w dobrej cenie. Myślę, że zdecyduję się jednak na parkiet o grubości 22 mm.
  11. Może faktycznie zainwestować w "prawdziwy" parkiet? Czekam na inne opinie, które pomogą podjąć mi decyzję.
  12. 10 mm to wcale nie jest tak mało, myślę że z dwa razy będzie można jeszcze wycyklinować (wyszlifować). Problem mój polega na tym że parkiet przemysłowy 22x10x250 mam w cenie 58 zł natomiast ten o wymiarze 10x10x250 w cenie 47 zł. Różnica w cenie nie jest zbyt duża więce teraz nie wiem czy ten grubszy parkiet ma na tyle dużo zalet że warto doplacić do niego parę złotych? Z drugiej jednak strony skoro nie widać różnicy to po co przepłacać
  13. Proszę powiedzcie jakie znaczenie ma grubość parkietu przemysłowego. Mam do wyboru parkiet przemysłowy o grubości 10 mm i 22 mm i nie wiem co wybrać. Bardziej odpowiada mi ten o grubości 10 mm ponieważ: 1. Łatwiej zlicować go z płytkami 2. Nie obniża mi i tak już niskich pomieszczeń 3. Jest trochę tańszy Tylko pytanie: jakie ma wady?
  14. Hmm... nikt się nie orientuje jaki wpływ ma grubość parkietu na jego wytrzymałość, funkcjonalność, trwałość ???
  15. Jestem w trakcie wyboru parkietu - w zasadzie zdecydowałem już że będzie to parkiet przemysłowy dębowy. Fachwiec który ma go wykonać zaproponował mi parkiet o wymiarze 22x10x300 w cenie 58 zł za 1m2 - cena ta wydaje mi się trochę za wysoka zleciłem więc żeby poszukał czegoś tańszego. Dzisiaj przedzwonił z nową ofertą parkietu przemysłowego o wymiarze 10x10x270 w cenie 48 zł za 1m2 i teraz mam dylemat czy warto oszczędzać 10 zł na metrze kosztem grubości ??? Jakie znaczenie ma grubość parkietu jeśli ma być montowany na piętrze gdzie zrobiona jest wylewka na styropianie elastycznym? Jakie są plusy i minusy parkietu o grubości 1 cm? A może cena jest zbyt wygórowana?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...