
Henryk123
Użytkownicy-
Liczba zawartości
44 -
Rejestracja
Henryk123's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Cześć! Okna Aluplast zainstalowane 13 lat temu. Okucia ROTO. Zauważyłem ostatnio, że wkręty zawiasu rozwórki drzwi balkonowych są słabo dociągnięte. Widać to wyraźnie w momencie otwierania - wówczas wraz z odchylaniem drzwi, delikatnie oddala się zawias od ościeżnicy, a wkręty się wtedy ruszają. Wyciągnąłem ośkę zawiasu i z przerażeniem stwierdziłem, że górny wkręt w ogóle nie trzyma, tzn. kręci się w kółko, dwa środkowe wkręty mogę trochę dociągnąć, ale wyczuwam, że gwint też nie trzyma. Dolny wkręt jest minimalnie ciaśniejszy, ale tez boję się go dociągnąć. Wkręty są w rozmiarze 4,1 x 40 mm. Boję się, że któregoś dnia drzwi po prostu odpadną! Czy to się jakoś naprawia? Kontaktowałem się z dwoma serwisami okiennymi ponad miesiąc temu, ale nikt nie kwapi się przyjechać. A przez telefon nie udzielają porad. Jestem w stanie sam dużo zrobić, np. wymieniałem rozwórkę i fragmenty okuć w innych oknach, lecz chciałem wcześniej zapytać fachowców, jaka jest technologia takiej naprawy. Dać grubsze wkręty? Trzeba będzie wtedy rozwiercić otwory w zawiasie? Inny sposób? Proszę o poradę. Henryk
-
Witam wszystkich! Mój taras wykonany jest jako betonowy, z wysuniętą końcową częścią, tak jak balkon - patrz rysunki. Wykończenie tarasu stanowią płytki, brakuje opierzenia. Płytki już odpadają. Poziom tarasu jest powyżej podłogi w salonie. Postanowiłem skuć górę tarasu i obniżyć go o kilkanaście cm, w ten sposób, żeby nowy taras (z desek na legarach) wyszedł na tym samym poziomie, co podłoga w salonie. I tu pojawia się problem. Jeśli skuję od góry kilkanaście cm, wówczas zniknie wylana płyta nad końcową częścią tarasu. Nie chcę jej ponownie wylewać, tylko w jej miejsce ułożyć dwa dźwigary (dwuteowniki) - patrz rysunek rzutu tarasu. Do dźwigarów od góry chcę przymocować legary aluminiowe i na tym ułożyć już deski. Nie chcę likwidować przestrzeni pod obecną płytą betonową, ani stawiać tam filarków. Poradzi ktoś jaki dwuteownik dobrać? Chodzi mi jaki typ (IPN, IPE, HEB ...) i jaki rozmiar. Rozstaw w świetle wynosi 385 cm. Pozdrawiam! Henryk
-
Witam! Z powodu zmiany koncepcji tarasu muszę pozbyć się schodów pokazanych na zdjęciu: Mur, o który opierają się schody musi zostać - dobrze, żeby go zbytnio nie pokancerować. Proszę o poradę jak tego sprawnie dokonać. Dysponuję dużą gumówką i elektrycznym młotem udarowym Bosch. Nie chcę się zabierać do tego na łapu-capu. Może istnieje jakaś sprawdzona metoda, żeby się bez sensu nie męczyć? Ile czasu na to potrzeba, zakładając, że zajmą się tym dwie osoby? Proszę o pomoc. Pozdrawiam! Henio
- 1 odpowiedź
-
Taras do skucia - z czego zrobić nową konstrukcję nośną?
Henryk123 odpowiedział Henryk123 → na topic → Podłogi, schody, taras
Dzięki za odpowiedź! Obciążeniem będzie max. kilka osób, jakieś krzesła, może kwiaty w doniczce. Ten element konstrukcyjny zamiast płyty betonowej, będzie miał 4,1 metra długości (licząc środek ścian bocznych jako punkt podparcia). Zrobić z drewna? Jakie drewno i jaki przekrój? Ile takich legarów? Nie będzie się wyginał, albo skręcał? Henio -
Witam! Proszę o poradę. Budowlańcy wylali za wysoko beton na taras. Obecnie mam na nim położone cienkie 1-centymetrowe płytki granitowe (żeby jeszcze dodatkowo nie podwyższać poziomu). Mimo cienkich płytek, poziom tarasu jest 2 cm wyżej niż poziom podłogi w salonie. Powierzchnia tarasu składa się z dwóch obszarów. Większy obszar, ten bliżej drzwi balkonowych, wylany jest na gruncie obmurowanym po obwodzie bloczkami M6 i zasypanym wewnątrz piaskiem. Jak skuję górna warstwę betonu, to zostanie mur po obwodzie, plus piach wewnątrz. Najbardziej wysunięta część tarasu to wylana z betonu płyta, stanowiąca daszek dla drewna kominkowego. Zawsze marzył mi się taras z drewna egzotycznego. Zastanawiałem się nad skuciem płytek i potem szlifowaniem betonu, ale to zbyt skomplikowane. Postanowiłem skuć górną powierzchnie tarasu. Niestety jak obniżę taras, czyli skuję górną powierzchnię (jakieś 10-15 cm), to wtedy "zniknie" wylana płyta betonowa. Wszystko widać na zdjęciu - są tam też wymiary. I tu pojawia się pytanie techniczne: z czego zrobić konstrukcję nośną w miejscu, w którym obecnie mam wylaną płytę betonową? Płyta ma głębokość 85 cm, a z boków opiera się na murze z bloczków M6. Myślałem na położeniem dwóch dwuteowników, ale ponieważ nie jestem w tej dziedzinie specjalistą, nie wiem czy to jest dobre rozwiązanie, jakie powinny być te dwuteowniki i czy w ogóle powinny być dwuteowniki, czy może inna konstrukcja. Zależy mi na tym, żeby dało się to wykonać we własnym zakresie, bez potrzeby z korzystania ze sprzętu ciężkiego (mała działka, brak dogodnego dostępu do tyłu domu itp.) Proszę o poradę. Henio.
-
Witam! Proszę o poradę. Budowlańcy wylali za wysoko beton na taras. Obecnie mam na nim położone cienkie 1-centymetrowe płytki granitowe (żeby jeszcze dodatkowo nie podwyższać poziomu). Mimo cienkich płytek, poziom tarasu jest 2 cm wyżej niż poziom podłogi w salonie. Powierzchnia tarasu składa się z dwóch obszarów. Większy obszar, ten bliżej drzwi balkonowych, wylany jest na gruncie obmurowanym po obwodzie bloczkami M6 i zasypanym wewnątrz piaskiem. Jak skuję górna warstwę betonu, to zostanie mur po obwodzie, plus piach wewnątrz. Najbardziej wysunięta część tarasu to wylana z betonu płyta, stanowiąca daszek dla drewna kominkowego. Zawsze marzył mi się taras z drewna egzotycznego. Zastanawiałem się nad skuciem płytek i potem szlifowaniem betonu, ale to zbyt skomplikowane. Postanowiłem skuć górną powierzchnie tarasu. Niestety jak obniżę taras, czyli skuję górną powierzchnię (jakieś 10-15 cm), to wtedy "zniknie" wylana płyta betonowa. Wszystko widać na zdjęciu - są tam też wymiary. I tu pojawia się pytanie techniczne: z czego zrobić konstrukcję nośną w miejscu, w którym obecnie mam wylaną płytę betonową? Płyta ma głębokość 85 cm, a z boków opiera się na murze z bloczków M6. Myślałem na położeniem dwóch dwuteowników, ale ponieważ nie jestem w tej dziedzinie specjalistą, nie wiem czy to jest dobre rozwiązanie, jakie powinny być te dwuteowniki i czy w ogóle powinny być dwuteowniki, czy może inna konstrukcja. Zależy mi na tym, żeby dało się to wykonać we własnym zakresie, bez potrzeby z korzystania ze sprzętu ciężkiego (mała działka, brak dogodnego dostępu do tyłu domu itp.) Proszę o poradę. Henio.
-
Wiata - zamiana słupów drewnianych na stalowe (kwasoodporne).
Henryk123 odpowiedział Henryk123 → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
Witam! Dzięki za dyskusję. Też wpadłem na pomysł aby podpatrzeć wiaty w marketach. Dziś jadę na wizję. Swoją wiatę planuje postawić na sześciu słupach 100x100 mm, grubość ścianki 2 mm. Wybrałem taki przekrój, bo mniejszy, gdyby nawet wytrzymałościowo był OK, to na moje oko wyglądałby za "chudo". Chodził mi nawet po głowie przekrój 120x120 mm, ale po zapoznaniu się z cenami, szybko przywołałem się do porządku... Pozdrawiam! Hen -
Witam! Wpadłem na trochę karkołomny pomysł. Planuję postawić wiatę wolnostojącą z płaskim dachem, o wymiarach 7x3 m, podpartą na czterech słupach z każdego boku (razem 8 słupów). Wzoruję się na wiacie oferowanej przez Carport. Chciałbym jednak dodać jej nieco nowoczesności i wykonać słupy nie z drewna, lecz z profilu ze stali kwasoodpornej o przekroju kwadratu (cała reszta, czyli dach z drewna + płyta z poliwęglanu). Oryginalnie słupy wykonane są z kwadratowej belki 11x11 cm - chciałbym zamienić je na profile z "kwasówki" 10x10 cm (dostępne grubości ścianek to 2mm, 3mm i 4 mm - i na początek, z uwagi na duży koszt "kwasowki", zastanawiam się nad zastosowaniem grubości 2 mm). I tutaj pojawia się pytanie: czy potrafi ktoś z forumowiczów podpowiedzieć, czy słup z "kwasówki" 10x10 cm o grubości ścianki 2 mm, będzie dorównywać wytrzymałością (a może przewyższać?) słupowi drewnianemu 11x11 cm? Może jest na forum ktoś, kto zna się na obliczeniach? Pozdrawiam i proszę o pomoc. Hen
-
Otóż mam problem i chciałem się poradzić. Ale przedstawię sprawę po kolei... Mam dom bliźniak, z płaskim dachem, trzy kondygnacje: piwnico-garaż, parter i piętro. Budowa rozpoczęta wiosną 2005 roku. Ściany piwnicy z bloczków betonowych, parter z kratówki U220, piętro z Porothermu 25cm. W grudniu 2005r. wstawiłem okna plastikowe. Tynki cementowo wapienne wykonane zostały w styczniu 2006r. We wrześniu 2006 położona została na parterze i piętrze gładź gipsowa Goldenband i na to farba Dulux (chyba z dodatkiem lateksu). Miesiąc później ociepliłem dom styropianem i położyłem tynk mineralny pomalowany farbą silikonową. Od listopada 2006 r. zacząłem grzać w domu - temp 15st. Od lutego 2007 mieszkam i grzeję - temp. 20st. W każdym pomieszczeniu jest kratka wentylacyjna (inna sprawa, że niektórymi kratkami powietrze wylatuje a niektórymi wylatuje). Jak tylko to było mozliwe, dom był wietrzony. Od pięciu miesięcy mam położony parkiet w salonie i przed jego położeniem parkieciarz badał wilgotnośc posadzki - była OK. Z parkietem nic złego się nie dzieje. Wczoraj zauważyłem dziwne wykwity na prawie wszystkich ścianach na parterze i na korytarzu na półpiętrze. Wyjaśnię, że na prawie wszystkich ścianach oznacza: na ścianie szczytowej, na ścianie od strony sąsiada (oddzielna, niezależna ściana a pomiędzy nią a sąsiadem jest warstwa wełny wygłuszającej) i na ścianach działowych nie mających kontaktu ze ścianami zewnętrznymi. Wykwity wyglądają jak odcisk palca: blada biaława plamka średnicy 1cm, z bliska lekko kosmata. Na ścianie o powierzchni kilku m2 jest kilka takich kropek, czasami jedna, na różnych wysokościach. Na biało-beżowym kolorze ścian trudno to zauważyć, odkryłem to wczoraj i nie wiem kiedy to mogło się zacząć. Co dziwne, sprawdziłem też piwnicę: garaż, kotłownię i skład różności. Jest tam tylko surowy tynk cementowo wapienny, niczym nie pokryty. I nie ma tam wykwitów, mimo że temperatura tam jest dużo niższa. Dziś spróbuję zrobić zdjęcie i postaram się dodać do wątku. Proszę poradźcie co to może być. Moje hipotezy - pierwsza najbardziej prawdopodobna: 1) za wilgotne ściany (tylko dlaczego pomiar wilgotności posadzki przed położeniem parkietu pokazał że jest ona sucha?) 2) coś było w gipsie 3) coś było w farbie Co z tym robić. Widziałem że są jakieś spray-e do zwalczania pleśni. Pozdrawiam i jeszcze raz proszę o wypowiedzi! Henryk
-
Jak w temacie. Nowy kominek Tarnava 18kW. Paliłem w nim 4 razy. Po nagrzaniu kominka, farba na nim robi się miękka. Potem zaczyna śmierdzieć - aż w oczy szczypie. Czytałem na tym forum, że to normalne. Mam tylko pytanie kiedy to się skończy. Dom już lekko przesiąkł tym wątpliwym zapachem. Nie jest to zapach spalin (dymu) drzewnego - wydaje mi się że to jakaś chemia (?). Komora kominka jest zaizolowana od wewnątrz wełną z folią alu, rura do komina Bertrams żaroodporna.
-
U mnie odliczyli przy kalkulacji materiałów - styropian, tynk itp. Natomiast przy obliczeniu robocizny już nie. Henryk
-
Czy można zrobić odbiór domu, nie kończąc jeszcze budowy?
Henryk123 odpowiedział Henryk123 → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
No dobrze, ale czy do zameldowania nie jest właśnie potrzebny odbiór końcowy? H. -
Czy można zrobić odbiór domu, nie kończąc jeszcze budowy?
Henryk123 odpowiedział Henryk123 → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
Chciałbym jeszcze bardziej sprecyzować, co miałem na myśli, tworząc ten wątek na forum. Otóż... 1) Mogę jeszcze rok pomieszkać w bloku, dokończyć dom i wprowadzić się w następnym sezonie. Ale pode mną w bloku mieszka w 99% głucha babcinka. Co dzień tak ryczy u niej telewizor i radio, że psychicznie jestem wykończony. Próby interwencji spełzły na niczym (proponowałem jej nawet zasponsorowanie aparatu słuchowego - ale ona tego nie chce używać). Zatem podjąłem ostateczną decyzję - pod koniec lata albo będzie przeprowadzka albo ja oszaleję. 2) Skoro się przeprowadzam, to chciałbym aby syn rozpoczął rok szkolny w nowej szkole. Tymczasowe dowożenie do nowej szkoły odpada - pracuję w nieregularnych godzinach i ten dojazd 35km w jedną stronę. Czyli muszę mieszkać od września. 3) W budowanym domu zostało mi jeszcze: - wewnątrz: zrobienie łazienek, podłogi (parkiet i panele), malowanie. - zewnątrz: elewacja, kostka brukowa, ogrodzenie. Wodę mam, szambo mam, gaz chyba zdążę do września. I teraz dwie najważniejsze rzeczy - Nie chcę płacić kary za mieszkanie bez powolenia - podobno wynosi ona 10000zl !!! - Jeśli formalnie zakończyłbym budowę, a faktycznie byłoby jeszcze coś do zrobienia, to zablokuję sobie możliwość zwrotu VAT-u od materiałów które jeszcze zakupię. Tak wygląda cała sytuacja. Ludzie, doradźcie co zrobić! Henryk -
Wielki dzien wielka klapa - woda na działce - kupię szmbo
Henryk123 odpowiedział Seluch → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
Prośba do tych co zakupili szamba metalowe w okolicach Poznania (lub inne, ale tanie) - podajcie proszę kontakt na priv. Henryk