Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

dam1719507347

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    22
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

dam1719507347's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. To co nazwałeś reduktorem ciśnienia- ja nazywam zaworem bezpieczeństwa, jest to zawór upustowy otwierający się po przekroczeniu ciśnienia, na które jest ustawiony (u mnie 5 albo 6 bar) Przed buforem mam jeszcze zawór zwrotny, który zapobiega cofaniu się ogrzanej, rozszerzającej się wody do wodociągu i instalacji ZWU. Przeanalizuj schematy połączeń z początków tego wątku- wszystko stanie się jasne. @dam
  2. Witam, ponieważ korzystałem z Waszych doświadczeń, podziękuję dzieląc się swoimi. Nie mam reduktora ciśnienia, najwyższe ciśnienie w sieci jakie zaobserwowałem to 4,3 atm, mam natomiast naczynie przeponowe ale przed buforem za zaworem zwrotnym. Założyłem je z trzech powodów: - bezpieczeństwo- rzadko jestem w domu, zostaje żona i młodzi, więc u mnie wszystko idiotoodporne i zabezpieczone jak się da - obawa (nieuzasadniona)- w baniaku, który kupiłem była wężownica ale adam_mk przekonał mnie do zrobienia wężownicy miedzianej, ponieważ było to moje pierwsze lutowanie twarde obawiałem się rozszczelnienia spowodowanego wzrostem ciśnienia i naprężeniami. W rzeczywistości (przy temp. 80-90* w buforze) ciśnienie wzrasta niezauważalnie. - taniość- ponieważ większość towaru na kotłownię brałem w jednym miejscu, to dorzucili mi to naczynie. Uważam, że nie ma potrzeby zakładania naczynia przeponowego, wystarczy zawór bezpieczeństwa. Ja mam grupę bezpieczeństwa za buforem (zawór bezpiecz., odpowietrznik), ale robiona samodzielnie na trójnikach, oglądałem gotowce- syf, szkoda kasy. @dam
  3. Z dwuletniego doświadczenia: - przepompownia 150l w zupełności wystarcza, to nie jest tak, że tam nagle wpada 100l lub więcej z wanny, to jest rozciągnięte w czasie woda się sączy powoli. Od momentu wyjęcia korka upływają 3 min. lub więcej zanim zacznie się sączyć do przepompowni. Jeśli masz możliwości i czas przepompownie możesz zrobić z jakiejś plastykowej beczki lub zbiornika o średnicy 40-50 cm, żeby weszła pompa z pływakiem. - pompa- ja mam Grunfos Unilift KP150 o mocy 300W, wystarcza w zupełności. Kosztuje dużo, ja wypatrzyłem nietrafiony zakup na alle za pół ceny, ale myślę, że zwykła z marketu też sobie poradzi. W końcu załącza się tylko kilka razy na dzień. Na wylot pompy założyłem chyba 1.5'' wąż, którego drugi koniec wpuściłem w rurę 110 rozsączającą ścieki w poletku. Z węża mam spadek do pompy, z rury 110 do poletka i nie było problemów z zamarzaniem.
  4. Witam, Podłączę się z uwagi na podobną sytuację- działkę dalej, ok. 50 m od mojego domu firma zakupiła część gospodarstwa ok 2 ha ziemi, na której ma powstać obiekt magazynowy (bateria bodajże ośmiu silosów zbożowych o wys. 30m) z zapleczem biurowym, innymi słowy mieszalnia pasz. Jest to na wsi miedzy zagrodami, w okolicy dwa domy jednorodzinne i szklarnia, w promieniu kilometra nie ma żadnego zakładu. Gmina posiada tereny pod aktywizację, na których w ostatnich latach powstały cztery zakłady. Wiem też, że sieć energetyczna jest ledwie wystarczająca dla obecnych użytkowników. Czy w takich warunkach gmina nie popełniła błędu wydając WZiZT dla takiego obiektu? Budując dom w takiej okolicy liczyłem się z możliwością rozbudowy sąsiednich gospodarstw ale nie takiego molocha. Firma obecnie stara się o PnB. Czy mogę, nie będąc bezpośrednim sąsiadem złożyć jakiś sprzeciw, protest? Adam
  5. Uważam Twoją wypowiedź, pomimo mojego kilkuletniego rozbratu z tą dziedziną, za zbyt daleko idącą. Wydaje mnie się, że aby sformułować takie tezy wypadałoby mieć jakiekolwiek pojęcie w danym zakresie, wyniesione choćby ze szkoły. Myślę tu o podstawach typu: nazwa środka (Roundup), terminy, cele i ilości stosowanego herbicydu. Konfrontując tą wiedzę z informacjami pozyskanymi z internetu, notabene pisanymi w większości przez laików, można wyrobić własny pogląd na zagadnienie. Chciałbym wiedzieć w jakim celu napisałeś tego posta, czemu to ma służyć? Pozdrawiam @dam
  6. Jeśli robisz instalację grawitacyjną nie jest Tobie do niczego potrzebny. Jego zadaniem jest blokowanie obejścia grawitacyjnego w układzie z pompą. @dam
  7. Będzie problem ze znaleźieniem zeszytu od fizyki, żeby przypomnieć sobie dokładne wytłumaczenie dlaczego mieliśmy się nie martwić promieniowaniem UV. Popytam "wujka" w tym temacie. Zastanawia mnie tylko, skoro membrana jest tak wrażliwa na UV, dlaczego nie zaleca się robić szczelnego pokrycia dachu. Np. przy dachówce jest mnóstwo szczelin i promienie odbite czy rozproszone mogą, oczywiście w bardzo sprzyjających warunkach, docierać do membrany, a nikt nie zaleca zasłonięcia jej od zewnątrz. Dlaczego w przypadku nieużytkowego poddasza nie wystarczy zasłonić okna czy włazu? W jaki sposób to promieniowanie dostaje się tam, że trzeba zasłonić membranę, by ją przed nim ochronić? @dam
  8. Uważacie, i producenci membran także, że promienie UV przenikają przez szyby w oknach dachowych i włazach, latają po całym strychu i niszczą membranę? Dwadzieścia lat temu, gdy kończyłem naukę jeszcze tego nie potrafiły . Do dziś ludzie podczas pracy w szklarniach nie opalają się, czyli chyba jednak nie nauczyły się przenikać przez szybę. @dam
  9. Tak z ciekawości zapytam: dlaczego folia na nieużytkowym poddaszu narażona jest na promieniowanie UV? Co jest zalecane by zabezpieczyć folię, czy też membranę przed tym zjawiskiem? Pozdrawiam @dam
  10. Myślę, że na początek kocioł będzie palił więcej- dopóki nie ustabilizujesz temp. podłogi, póżniej spalanie zależeć będzie od aury. Kombinujesz w dobrym kierunku, tylko nie popadaj z skrajności w skrajność. Ja zacząłbym od 1 biegu i temp. 30st, poczekać dzień, poobserwować i ewentualnie podnieść temp. o 2 może 3 st, i znów obserwować. Na rozdzielaczach masz rotametry lub zawory, możesz nimi dokładnie wyregulować temperaturę w pomieszczeniach, ale zanim zaczniesz nimi kręcić, poczytaj o tym. Są chyba dwa wątki na ten temat. No i przede wszystkim dojdź do ładu z pompą. Swoją podłączyłem pod moduł pogodowy, po ustaleniu temperatur: lato, zima i jeszcze kilku parametrów, jest to praktycznie bezobsługowe. Pogodówka jeszcze dba latem o "niezastanie się " pompy. Pozdrawiam @dam
  11. Sposób w jaki masz podłączoną pompę do sterowania zdałby egzamin przy samych kaloryferach. Euroster po osiągnięciu 21 st w salonie przełącza pompę na pracę cykliczną (tak mi się wydaje), przy kaloryferach jest to chyba ok. ale podłogówka w tym momencie stoi i wychładza się. Na Twoim miejscu odłączyłbym pompę i podpiął bezpośrednio pod zasilanie, żeby chodziła non stop. To jest rozwiązanie na już, a prawidłowe pospinanie to zadanie, dla tego, który wziął za to pieniądze. Robiąc próbe z bezpośrednim zasilaniem będziesz wiedział czego potrzebujesz. Podpinając pompę zwróć uwagę na przewody, odpowiednie połączenie. Pozdrawiam @dam
  12. Nie mam pojęcia o podmywaniu, nie zgłębiałem tego tematu- u mnie sucho. Widziałem, może ze dwa razy wodę w piwnicy- u kogoś i były to dużo mniejsze ilości nachodzące przez kilka dni, dlatego przeraziła mnie ilość wody podana przez Ciebie. Stąd moja rada o konsultację. Wracając do odprowadzenia wypompowywanej wody, kombinowałbym z rurą kanalizacyjną wyprowadzoną z piwnicy do miejsca gdzie wylewasz tą wodę. Pompowałbym wodę do tej rury, a gdyby warunki pozwoliły na wkopanie jej na choć 30-50 cm, to myślę, że nic więcej nie potrzeba. Pozdrawiam @dam
  13. Oczywiście możesz tak połączyć, jeśli planujesz oczyszczalnie gminną w ogródku . Zdajesz sobie sprawę ile kosztuje oczyszczalnia o przepustowości 4000 l ? Przepuszczając taką ilość wody przez zwykłą oczyszczalnię ogrodową o wydajności 600-1000 l - wypłuczesz z niej wszystko, żadna bakteria nie ma szans tam się utrzymać. Myślę, że powinieneś podłączyć się do drenażu lub zrobić studnie chłonną, ale pierwszą rzeczą, którą zrobiłbym na twoim miejscu to rozmowa z kierownikiem budowy. Tematem powinna być ilość i miejsca napływu tej wody- nie wiem czy nie podmywasz sobie fundamentów. Pomyśl nad tym. Pozdrawiam @dam
  14. Jeśli masz jakiś zawór, możliwość regulowania temperatury kotła- to może jest wszystko w porządku. Instalacja wykonana jest prawidłowo, tylko nie wytłumaczono Tobie jak z tego korzystać. Pokaż zdjęcie lub schemat jak masz to połączone, będzie łatwiej wytłumaczyć jak należy postępować. Opisz jak wygląda Twoja instalacja. Pozdrawiam @dam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...