Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

mejstej

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

O mejstej

  • Urodziny 22.02.1992

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • imię i nazwisko
    Grzegorz

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Opole

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

mejstej's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. 1. Jaka to jest zaprawa, pojęcia nie mam [w załączniku jest zdjęcie z zoomem]. 2. Tynk nakładany był prawdopodobnie pod koniec lat 30. (po rozbudowanie pokoju - dom w teorii z 1926.), na różnych ścianach był różnej wytrzymałości, ale ogólnie bardzo łatwo odchodził. Praktycznie sam piasek to był. Wspomnę tylko że to wszytko do niedawna zasłaniały płyty z karton-gipsu. 3. Ściany zbudowane są z 2 warstw. Zewnętrzna to duże pustaki (dosłownie pustka w środku), a wewnętrzna to to co widać na zdjęciach. Ściany działowe są tylko z pustaków i czuć że to beton. Zaś 'cegły' wyglądają na jakiś żużel zmieszany z betonem. Bardzo kruche części odpadły w czasie szczotkowania. Zauważyłem również że komin też jest wykonany z tych 'cegieł', a same ściany nie wyglądają na wilgotne (są podobnego odcienia na całej powierzchni) W markecie dziś widziałem 'Grunt akrylowy głęboko penetrujący CEKOL DL-80'. Czy to byłoby dobre? Czy lepiej po prostu pomalować tanią białą farbą by ściana sobie oddychała i czekała na tynkowanie?
  2. Witam, wymieniając instalację elektryczną postanowiłem zbić cały stary tynk, w tej chwili mam gołe oczyszczone cegły (chyba betonowe - szare, bardzo porowate [załączniki]). Tynk kłaść chcę dopiero za kilka/kilkanaście miesięcy (kilka pomieszczeń na raz) jednak pokój już muszę oddać do użytku dlatego chciałem pomalować go na biało, tak by nic się nie sypało i jakoś to wyglądało. 'Cegły' są bardzo słabe (jak i zaprawa łączące je) i praktycznie gołym palcem można wydrapać otwory, dlatego myślałem by je wzmocnić jakimś preparatek, który głęboko wniknie i utwardzi całość. Myślałem o jakimś gruncie, wapnie do malowania albo taniej białej barbie. Jak przygotować te cegły by były twardsze, jednocześnie by było możliwe ich pomalowanie, oraz późniejsze otynkowanie? Grzegorz
  3. źle to ująłem.. mam piec na eco-groszek i tam jest sterownik etc piec pracuje w obiegu otwartym a przez wymiennik ciepła przekazuje ciepło do 2. zamkniętego obiegu. pompamami C.O. steruje sterownik od kotła i tu nie da sie nic z tym zrobić one po prostu cały czas pracować będą pompę w obiegu zamkniętym mam ustawioną na I, ale i tak słychać jak woda w tych 2 grzejnikach przepływa że ma niezłą prędkość i teraz moje pytanie: czy to będzie szkodliwe dla pompy jak przykręcę wszystkie grzejniki tak że w ogóle nie będzie przepływu jakiejkolwiek wody?
  4. postanowiłem ostatecznie zakończyć temat. instalacji jednak nie przerobiłem tylko w tym roku w całości nową zrobiliśmy. Wybraliśmy piec na eco-groszek który pracuje w obiegu otwartym wraz ze zbiornikiem C.W.U. a przez wymiennik przekazuje ciepło do 2. duże zamkniętego obiegu. Całość zrobiona jest w miedzi podobnie do tego co wstępnie planowałem, grzejniki płytowe dolnie zasilane. Temat można zamknąć
  5. Witam! Mam (pewnie dla większości banalne) pytanie: jeśli ustawie na wszystkich grzejnikach np 3 na głowicach termostatycznych i dom się rozgrzeje i zaworki się pozakręcają to przypadkiem szlak pompy C.O. nie trafi? na chwile obecna mam 2 grzejniki (korytarze) odkręcone na maxa ale zaczyna się w nich za ciepło robić i jednak wolałbym by te termostaty tam działały (w końcu nie po to za nie płaciłem) i sam nie wiem co zrobić jest to obieg zamknięty i nie mam termostatu pokojowego (całość miała tylko na zaworkach pracować) proszę bardzo o pomoc
  6. Chcę przeliczyć cenę materiałów i w końcu muszę wybrać średnice rurek.. Jaką średnica będzie dobra by ogrzać powierzchnię (NIE grawitacyjnie): 1. 120m^2 (pex20 ?) 2. 70m^2 (pex16 ?) 3. 45m^2 (pex16 ?) Jak to w ogóle liczycie?
  7. Nie wiem czemu ale dodane w załączniku zdjęcia zostały zmniejszone. Tutaj są w pełnej rozdzielczości: obecny nowy Podłogowe oczywiście w PEX.. Powtarzam pytanie: Taniej wyjdzie zrobić w PEX czy w miedzi (chodzi tylko o odcinki niebieskie, tylko je wymieniam)? Jakie średnice rurek dać w punktach I II III IV V - tak żeby dobrze grzała, bo troche m2 tam jest... (na planach zaznaczyłem średnice obecnych rurek)? - albo przynajmniej powiedzcie jak to obliczyć
  8. Witam! Szukam porady.. W domu mam ~15 letnią instalacje CO i teraz chciałem wyremontować łazienkę ale rury które przez nią przechodzą skutecznie wszystko psują. Postanowiłem poprowadzić inaczej rurki i tu mam pytania Nowe rurki poprowadziłbym pod posadzką, używam kotła na paliwo stałe. W załączniku dodaję 'plan' obecnej instalacji i planowanej (nie jestem architektem, proszę się nie śmiać) Na obrazku nowej instalacji niebieski oznacza nowe rurki I teraz pytania: 1 Lepiej zrobić w miedzi czy PEXie - raczej jestem za PEXem (wygląda na łatwy i instalacji) - co wyjdzie taniej 2 Jakie dać średnice rurki w punktach I II III IV i V 3 Co w ogóle myślicie o tym? Jest OK czy..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...