Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcellus

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

marcellus's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam No i wszystko jasne ! Dziękuje wszystkim za odpowiedzi
  2. witam Właśnie o to mi chodzi! Co napisał Pan Andrzej. Zapytam wiec jeszcze raz, czy smaruje się kontrłaty jeszcze dodatkowo czymś od spodu (lepik) by woda pod nie nie podciekała i nie ciekła w miejscu przebicia papy gwożdziami? Dzięki za odpowiedzi!
  3. Witam A mam kolo 16 metrów, to nie chodzi w sumie o kasę , przy tego typu powierzchni -jasna sprawa! Myślałem ze wystarczy podkładowa , jeśli mam dać wierzchniego, by było lepiej to nie bedę się nawet sekundy zastanawiał . Tylko powiedzcie dawać coś pod te łaty jakiś lepik ,czy coś czy nie? Nie chcę żeby coś ciekło spod kontrłat. Pomocy Pozdrawiam !
  4. Witam Może i przesadzam ale wole dmuchać na zimne, spadek dachu wynosi 20 cm na 4 metry, czy na pewno blacha od spodu nie będzie "pocić sie " na tyle że woda może podciekać pod kontrłaty ciec dziurami od gwoździ kotwiczącymi łatę do krokwi? A papę chcę podkładową bo jest tańsza .. pozdrawiam
  5. Witam Dzięki za odpowiedz! A co zastosować pod kontrłaty by w miejscach wbicia gwoździ do krokwi nie ciekły skropliny spod blachy ? Może być izolbet K jeśli zastosuje np pape Hydrobitox V60S30? Pozdrawiam!
  6. Witam Jak w temacie, chce wykonać z kolegą dach garażu bo na tym etapie tylko tego brakuje. Jest już pełne nowe deskowanie . Obecnie chroni je tymczasowo zwykła folia budowlana. Pokryciem docelowym będzie już zakupiona blacha trapezowa . Czytam różne tematy, ale im więcej czytam tym ciemniej:) Każdy ma inne zdanie . Co mamy dać na to deskowanie .? 1. Papę bezpośrednio na dechy na to kontrłaty i łaty a na to dachówka? (jeśli papę to najlepiej jaką ) 2. Czy bezpośrednio na dechy folię paroizolacyjną , na to kontrłaty łaty i dachówka. ( jeśli folie to najlepiej jaką ) Martwię się się że przy opcji papa deskowanie będzie wilgotne na styku decha -papa. Dodatkowe informacje: Garaż będzie oczywiście wentylowany (nieszczelności pod bramą), pod sufitem który będzie zarazem bezpośrednio deskowaniem dachu jest kratka wentylacyjna na zewnątrz ( otwór w ścianie) . To jest jedyna droga wentylacji wnętrza garażu. Deskowanie przy suficie dachu będze uszczelnione przy murach. Garaż nie będzie ogrzewany. Pomóżcie w wyborze,bardzo Was proszę !
  7. Dzięki! Tak tez zrobię, będzie szybciej i taniej
  8. Witam Musze wymienić pokrycie w domku działkowym.Opis: domek posiada dach dwuspadowy. Strych jest w zasadzie cały czas wentylowany ( nie są pozatykane szczeliny między murłatą a krokwiami. Dodatkowo są dwa małe okienka które mogą być cały czas lekko uchylone ,w celu lepszej cyrkulacji. Na krokwiach nie ma pełnego deskowania- obecna dachówka (eternit) jest montowana do kontrłat.Chcę ją zastąpić blachą trapezową . Czy muszę dawać pod dachówkę folię, czy przykręcać bezpośrednio do kontrłaty i tyle ? Czy na dachówce od spodu będą mimo wentylacji tworzyć się skropliny ?Dodam ze na strychu nie ma żadnych ociepleń , to taki typowy murowany domek działkowy. Pomieszczenia domku są odgrodzone od stryszku podbitką z desek. Może i takie laickie pytanie ale proszę kolegów o podpowiedzi Pozdrawiam !
  9. Witam W martwym drewnie , nie ma korników, tam żerują takie owady jak , kołatek , spuszczel i inne. Te szkodniki wyżerają więźbę od środka . Z zewnątrz widać kilka otworów a w środku może być zupełnie pusta "rura". Najlepszym sposobem by sprawdzić w jakim stanie jest jest więźba jest wiertarka . Ja robiłem następująco : Wierciłem co 20 cm małym wiertłem otwory praktycznie na wskroś ( zabawy że hoho...). Jeśli na całej szerokości np krokwi wiertło wchodzi ze stałym oporem to znaczy że wewnątrz jest jeszcze w miarę zdrowe drewno.Jeśli wpada bez większego typowego dla drewna oporu podczas wiercenia, lub raz idzie z oporem raz znacznie zapada się w głąb to znaczy że już za późno na ratunek. Ja taki sposób zastosowałem w domku działkowym w którym myślałem ze z więźbą jest już koniec. Na szczęście spuszczel nie wydrążył zbyt wiele korytarzy. W otwory te wstrzykiwałem ze strzykawki konserwację do więźby przeciwko insektom. Potem każdy otwór po wierceniu zaklejałem, resztę 4 razy malowałem z natrysku. Jak na razie wygląda ze wszystko padło.
  10. witam O izolowaniu zapomnij . Prędzej ten domek zdąży dziesięć razy spruchnieć niż bloczki czy beton się rozsypać od tej wody . Pozdrawiam
  11. Witam Oczywiście , że zawsze lepiej będzie, jeśli wykop będzie głębszy i znajdował się będzie poniżej strefy przemarzania. Jednak tu mamy do czynienia z domkiem z drewna, który może lekko pracować wraz z gruntem. Pytanie tylko jak "lekko" to będzie....
  12. WItam Ja bym nie szalał z metrem głębokości . Jednak użył bym zamiast bloczków betonu . Spokojnie sam go zrobisz . Dlaczego betonu? Bo w nim łatwo zatopisz kotwy (w bloczkach nie zatopisz, a domek musi się trzymać by nie odfrunął jak zawieje)które spokojnie sam wykonasz z prętów, płaskowników lub kątowników.Możesz kupić także w każdym markecie gotowe pręty gwintowane. Robisz tak : Kopiesz dół 30x30 cm o głębokości 50 - 60 cm . Dół wykładasz folią budowlaną tak by zaczyn cementowy nie wyciekał wprost do gleby.Powyżej poziomu gruntu robisz szalunek taki z 15-20 cm wysokości -kwadrat z desek.Folię wywijasz na szalunek. Kładziesz go swobodnie na gruncie. Robisz beton 3 części piachu na jedną cementu, możesz dorzucić do tego żwirku, czystych umytych z gleby kamieni, czystego gruzu betonowego itp). Wcześniej przed zalaniem robisz sobie kotwy np z tego pręta gwintowanego, u dołu go zaginasz np w L , lub nakręcasz nakrętkę z płaskownikiem ( tak by pręt dobrze tkwił w betonie) .Na dno dołku po wrzuceniu paru pierwszych łopat betonu możesz wrzucić proste zbrojenie z 2 prętów fi 10mm ułożonych krzyżowo Zalewasz i masz gotowe stopy pod domek. Nie ma sensu się tu więcej bawić w lepszy beton i głębszy dołek, przy tego rodzaju obiekcie.W ten sposób najłatwiej i najszybciej i najpewniej umocujesz kotwy. Piasek jak nie masz dostępu kupujesz w workach 25 kg w każdym markecie,cement także.Mieszasz ręcznie. Pozdrawiam
  13. witam Dzięki za kolejną odpowiedź. moo88 teściowa tam nie zmieści się i chyba nie podpadnie hehe . Ale ja nie chcę tej piwniczki naprawdę! To można zasypać , czy nie? Jeśli nie, bo może to zagrażać to nie.Przeżyję. Boję się ze jeśli zasypię to podłoga może być bardziej wilgotna .Podłoga jest wyżej od gruntu o jakieś 30 cm . Co do tej zimy to tak własnie myślałem ,ale wolałem się upewnić . Pozdrawiam
  14. Witam Dzięki za odpowiedzi. Dodam że na działce nie ma prądu - typowa spartańska. Więc o pompie zapomnijmy. Fundament zaizolowałem najpierw izolbetem A potem K ( K dwa razy) . Myślę że więcej nie ma co, bo to tylko działka rekreacyjna w sumie.Dodatkowo oddaliłem wylewy z rynien maksymalnie od domku ( betonowe koryto w kierunku spadku terenu ) + wokół domku na 30 cm szerokie obrzeże betonowe. Temat w zasadzie można by zakończyć ale nie dodałem ze w domku jest także piwniczka o głębokości około 70 cm , szerokości i długości okolo 1 m . Chcę ją zasypać ponieważ jej nie potrzebuję, a wręcz denerwuje mnie ona - jest tam wilgoć ale nie zaobserwowałem stojącej tam wody . Przykryta jest deskami które stanowią część podłogi. Zależy mi na tym aby jej nie było, planuje ją zasypać i wykonać na jej części wylewkę betonową. I teraz proszę was o radę. Czym zasypać ? Czy w ogóle zasypywać? Czy jeśli zasypię, to możliwe ze wilgoć (może woda zimą - mam ten domek od kwietnia tego roku, więc nie wiem co sie dzieje tam zimą ) która do tej pory tam sie gromadziła będzie bardziej wychodzić na posadzkę ? Posadzka tego domku to zwykły beton bez jakiejkolwiek izolacji. P.S. moo88 , dla czego woda zimą jest najmniej zagrażająca ? Pozdrawiam !
  15. Witam i dziękuje za odpowiedź! P.S domek stoi nie 5 a 13 lat ( 1997) .Co do wyrównania tego fundamentu to oczywiście nie napisałem wcześniej, że przez zagruntowaniem jednej ze ścian miejsca w których były odpryski fundamentu wyrównałem zaprawą murarską . Nie napisałem także że na działce mam także zrobioną już studnię taką około 3 m głębokości i średnica 80cm. Studnia ta jest typowa studnią na wodę opadową - jak deszcz pada to za parę dni podnosi się w miej lustro wody Czasem to lustro wody jest prawie na równi z gruntem. Gdy wodę wybiorę wiadrem (gdy nie pada) więcej jej nie przybywa, jeśli nie wybiorę to woda opada bardzo powoli przez wiele wiele dni (przy braku opadów). Też zastanawiałem się czy można do tej studni odprowadzić wodę z drenażu.Obawiam sie jednak że spadek terenu jest zbyt słaby,ponieważ stopa fundamentu znajduje się mniej więcej na tym samym poziomie co górne lustro wody w tej studni oddalonej od domku o jakieś 7 m. Jeśli będę wybierać z niej wodę to wszystko ok.Ale co wtedy gdy nie będę tego robił - nie zawsze przecież będę na działce ( zima, itp). Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...