Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

www005531gazeta.pl

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    506
  • Rejestracja

www005531gazeta.pl's Achievements

 DOMOWNIK FORUM (min. 500)

DOMOWNIK FORUM (min. 500) (5/9)

10

Reputacja

  1. Witam, To było tak: 1. beton wyrównany zaprawą naprawczą bo było trzeba:(, 2. dysperbit (czarna smoła do uszczelniania), 3. papa na zakładkę w 2 warstwach, 4. styropian podłogowy 5cm "Dalmatyńczyk" na klej do płytek, 5. siatka na kleju, 6. drugi raz siatka na kleju (siatka o większej gramaturze niż na ściany - czytaj wyżej wątek - niestety nie pamiętam już o jakiej), 7. grunt pod klej, 8. płytki na klej (klej elastyczny mrozoodporny nie pamiętam już jaki ale nie jakiś top end... - AFAIR Sopro), 9. fuga sopro elastyczna (ta sama co do ogrzewania podłogowego) - 2,5mm 10. na koniec to jeszcze później lakierem do fug (Delfin Atlasa) przemalowałem. No i wyszedł dekalog tarasu na styropianie. Pozdrawiam Andrzej
  2. Witam, Były już 3 zimy -20, gorące lata i tarasik bez skazy... Jedyna zauważalna wada jest taka, że taras zachodni w tej technologii bardziej szroni w lecie (część mam normalną i tam nie ma szronu) a co za tym idzie szybciej się brudzi. Na tarasie wschodnim nie jest to zauważalne (pewnie poranne słońce szybko go osusza). Generalnie jestem za taką metodą ocieplenia w przypadku, gdy taras jest już niestety fizycznie połączony z budynkiem.
  3. No i dzieciaki, szczególnie malutkie się ucieszą bo bez pomocy dorosłych będą mogły podziwiać świat z cieplutkiej sypialni... a tak to domagają się na ręce żeby zobaczyć jak piesek szczeka:) Moim zdaniem główną wadą takiego rozwiązania będzie odczuwalny chłód od tych okien (mimo, że w całym pokoju będzie ciepło) chyba, że pójdzie się w jakieś super k (może fixy ratowałyby sprawę?)
  4. Faktycznie nie zauważyłem tej przepustnicy na krótki obieg ale to z kolei mocno komplikuje proces rozpalania - bo przecież nagrzanie komina tak aby uzyskać na tyle duży cug aby skompensował prawie 2m "pod prąd" (przecież spaliny uciekają grawitacyjnie a tu muszą uciekać w dół...) będzie trwało kilkadziesiąt minut. Dodam, że podczas tego czasu kanał nie będzie nagrzewany... Moim zdaniem jest to nawet teoretycznie wadliwa konstrukcja i nie nadaje się do zastosowań domowych. Myślę, że sensowne rozwiązanie kominka akumulacyjnego to coś w rodzaju pieca kaflowego ściankowego, który od dołu (na wysokości ok. 1m) zasilany jest własnie z wkładu kominkowego i dalej spaliny przechodzą prawie poziomymi kanałami do góry (jak schody) tak ze 3 razy i dalej do komina... Taki piec jest u mojego dziadka i podłączył sobie do niego kozę na drewno (samoróbka) - super rozwiązanie - koza szybko się nagrzewa, można coś na niej ugotować a później długo sam piec kaflowy ściankowy jest gorący (w zimie u dziadka jest po 30st...)
  5. http://www.cebudkominki.pl/news_images/145.jpg Moim zdaniem taki kominek na 100% będzie dymił. Przecież ten kanał wijący się jak rura od odkurzacza jest de facto fragmentem kanału dymnego czyli komina, a ten zgodnie z PN i radami kominiarzy musi spełniać odpowiednie wymagania - jednym z nich jest maksymalna odchyłka od pionu, która zgodnie z PN PN-89/B-10425 ma wynosić nie więcej niż 30st i na odcinku nie dłuższym niż 2m.... ( http://www.kominiarz.org.pl/3-2004/14.htm )
  6. Przecież te 40cm to ma być tylko w betonie pod ziemią - jeszcze do tego dochodzi samego betonu pod spodem 40cm - w sumie 80cm... Ja mam słupki 2m 40cm w ziemi i otwory były robione fi 30 na 70-80cm - jak koparką odkopali z jednej strony cały słupek do gołego betonu (podczas robienia kanalizacji) to słupek nawet nie drgnął tak się zintegrował z ziemią... Wąsy to widziałem, że robi się do słupków osadzanych płytko ale za to szeroko (do stalowego ogrodzenia przemysłowego) - wykopy były kwadratowe z 0,5mx0,5m robione młotem SDS z meslem - każdy słupek miał na dole w X dwa płaskowniki.
  7. Jeżeli powierzchnia jest większa aniżeli 25m2 to i zgłoszenie/pozwolenie (nie pamiętam teraz) jest potrzebne. Jeżeli powierzchnia jest większa od 25m2 to już jest wymagane pozwolenie i cały proces budowlany - jak już jest dom to może drugiego już się postawić nie da. Jak jest <25m2 to wystarczy odręczny szkic i zaznaczenie na mapce sytuacyjnej (nie do celów projektowych) i zgłoszenie do właściwego urzędu (Powiat, Gmina).
  8. Jeżeli powierzchnia jest większa aniżeli 25m2 to i zgłoszenie/pozwolenie (nie pamiętam teraz) jest potrzebne. Jeżeli powierzchnia jest większa od 25m2 to już jest wymagane pozwolenie i cały proces budowlany - jak już jest dom to może drugiego już się postawić nie da. Jak jest <25m2 to wystarczy odręczny szkic i zaznaczenie na mapce sytuacyjnej (nie do celów projektowych) i zgłoszenie do właściwego urzędu (Powiat, Gmina).
  9. http://www.dachy.org/artykuly,1196_1,O_wentylacji_zrozumiale_cz_2.html
  10. Witam, Strome wyjazdy z garaży podziemnych obkłada się jodełką z obrzeży (krawężników) betonowych w taki sposób, że jeden jest niżej drugi wyżej i tak na zmianę. Jodełka jest w literę V od środka wyjazdu. Dla mniej stromych wyjazdów widziałem też inne rozwiązanie - generalnie jest kostka, a co kilkanaście cm jest jedna kostka wystająca 2-3cm. Czyli można zrobić z 2 grubości kostek - najpierw zrobić wszystko jedną grubością a potem powyjmować co którąś i powkładać te grubsze... Może warto wybrać się na spacer i zobaczyć te rozwiązania w praktyce (garaże podziemne w centrach handlowych - w Wawie tego jest na pęczki, w moim Lublinie też kilka fajnych rozwiązań widziałem np. parkingi w Plazie)...
  11. Witam, Czy te 150m to jest po Twoich włościach czy tam są też inne działki? Może inni sąsiedzi chcieliby się też uzbroić to wtedy z kwotę 150 * 100PLN (może teraz więcej) + mapy i projekty da się rozbić na mniejsze? A swoją studnię zawsze możesz wybudować. Rozumiem, że kanalizacji też tam nie ma czyli od razu trzeba albo o POŚ albo o szambo wnioskować (lepiej POŚ ale mogą już się sprzeciwiać jeżeli kanalizacja jest w planach). Jak kiedyś wybudują sieć i będą na siłę chcieli Cię podłączyć (co jest w Polsce mało realne przynajmniej w perspektywie kilkudziesięciu lat) to wtedy się podłączysz z domem a studnią będziesz podlewać ogród (wtedy woda będzie tak droga, że te kilka tysięcy na studnię i osprzęt na pewno nie będzie wygórowaną kwotą). Napisz coś więcej o działce (mapka, poziom wód, jak zaopatrują się w wodę sąsiedzi, jaka jest jakość wody ze studni - zażelazienie, jak z kanalizacją, jaki rodzaj gruntu glina/piach) to może więcej Ci podpowiemy...
  12. Zaproponuj mu wyciszenie mieszkania metodą przedścianki (ściana - wełna mineralna (5-10cm) - płyta K-G na ruszcie (2 płyty żeby lepiej tłumiło)) Uprzedzając pytanie to po Twojej stronie wyciszenie takie nic nie da - musi być po stronie źródła hałasu...
  13. To wszystko zależy od tego jak świeże chce się mieć powietrze... Jak komuś nie przeszkadzają zapachy bytowe to może sobie zmniejszać wentylację i wówczas, tak jak tu napisano, zawartość wody w powietrzu w szczelnym domu się podniesie... No ale jak inwestuje się w rekuperację to znaczy, że jednak chcemy mieć więcej niż zwykle tego świeżego powietrza a to w okresie mroźnym oznacza konieczność nawilżania... Pomysł ze zmgławiaczami bardzo mi się podoba. Warunkiem trwałości takiej instalacji jest jednak skuteczny system odkamieniania wody czyli albo lejemy wodę destylowaną albo kupujemy filtr zmiękczający (automatyczny)...
  14. Ciekaw jestem jaki tam jest poziom promieniowania...
  15. Witam, Ocieplenie wg tego rysunku niestety nie gwarantuje eliminacji mostka. Ocieplenie winno być wykonane analogicznie jak przy ocieplaniu otworów okiennych i drzwiowych czyli styropian powinien być bezpośrednio pod bramą garażową i jeśli fundamenty są ocieplone to to ocieplenie powinno łączyć się z ociepleniem fundamentów (wg tego rysunku zygzakiem)...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...