Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Andrzej Grażyna

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    335
  • Rejestracja

O Andrzej Grażyna

  • Urodziny 2 Stycznia

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    opolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Andrzej Grażyna's Achievements

STAŁY BYWALEC (min. 300)

STAŁY BYWALEC (min. 300) (4/9)

10

Reputacja

  1. Może wypowie się jeszcze ktoś ( pytanie 2 posty wcześniej) z doświadczeniem w tym zakresie, byłbym wdzięczny. Pozdrawiam
  2. Witam mam pytanie odnośnie montowania narożników do rogów wewnętrznych czy jest to wymagane??? Mam garaż mniejszy od ściany szczytowej budynku do której jest dostawiony, jak właściwie należy postępować z tymi narożnikami wewnętrznymi. Czy są wogóle narożniki do montowania do rogów wewnętrznych, czy wystarczy jeśli wykonawca wywinie tylko siatkę na ścianę prostopadłą??
  3. Czy do utwardzenia drogi dojazdowej nadają się odpady z frezowania asfaltu i jaka warstwa takiego materiału musiała by zostać ułożona- grunt rodzimy piaskowy, przepuszczalny ??? Czy jako podbudowę pod kostkę można stosować również takie odpady z frezowania asfaltu??
  4. Czy ktoś stosował do utwardzenia drogi frezowany asfalt i jak się to sprawdza po kilku sezonach, ewentualnie jaka warstwa takiego materiału musiała by zostać ułożona- grunt rodzimy piaskowy, przepuszczalny ??? Czy jako podbudowę pod kostkę można stosować również takie odpady z frezowania asfaltu??
  5. Panie Andrzeju dach już wykonany, zostało wykonanie obróbki i zastanawiam się czy taśma aluminiowa do przyklejania może być z otworami tzw. kalenicowa, to dodatkowo poprawiło by wentylację , a obróbka blacharska była by tak uformowana aby przykryć cały obszar z taśmą.
  6. Dziękuję za precyzyjną odpowiedź, czy ta wierzchnia obróbka blacharska powinna wyglądać np. tak czyli profilować falę jaką tworzy dachówka czy jest to zbędne Pana zdaniem?
  7. Witam Panie Andrzeju jakiś czas temu doradzał Pan w jaki sposób właściwie zakończyć połać dachową garażu przylegającą do ściany szczytowej, wreszcie pogoda pozwala aby dokończyć ten dach więc mam jeszcze jedno pytanie jak powinna być zamocowana obróbka blacharska i taśma kalenicowa do ściany szczytowej na której jest przyklejony styropian 15 cm?
  8. Witam mam pytanie odnośnie zabudowy strychu, planuję na strychu pomiędzy krokwie ułożyć wełnę (zachowując ciągłość szczeliny, mam dach deskowany) następnie do krokwi folię i bezpośrednio do krokwi płyty K-G, płyty na strychu będą tylko aby zachować jako taką czystość, docelowo chciałbym zrobić tam 2 pomieszczenia-graciarnie, płyty będą tylko łączone na uniflot + taśma flizelinowa, nie będą całe gipsowane - czy płyty te można zostawić w tej formie bez powłoki gipsowej??? Na strychu na podłodze będą płyty OSB , między w jętkami na podłodze jest już wełna, pod wełną od strony pokoi poddasza jest folia czy na wełnę a pod płyty osb też trzeba ułożyć folię???? z góry dzięki za odpowiedź jeśli uważacie ze moja koncepcja jest błędna proszę o wasze opinię a szczególnie Rom - Kona. Pozdrawiam.
  9. Panie Andrzeju, dach na garażu o kącie 15stopni, opłytowany i ułożona papa posklejana na łączeniach. Wczoraj układałem na próbę dachówkę na ułożonych a jeszcze nie przybitych łatach (nie spadały z racji małego nachylenia dachu) i zauważyłem że jest problem z ostatnią dachówką przy okapie tzn. mimo że łata była ułożona na sztorc czyli 6 cm, to dachówka nie trzymała płaszczyzny w stosunku do dachówek powyżej (była bardziej załamana) czy tak powinno być?? (może wynika to z małego kąta dachu?) czy może należy podnieść ją bardziej tak aby tworzyła płaszczyznę z pozostałymi dachówkami (np. poprzez zastosowanie dodatkowo grzebienia z kratką)? i pytanie 2 dach będzie w szczycie przylegał do domu, czy ostatni rząd dachówek u góry powinien przylegać szczelnie do ściany czy może należy zastosować jakąś szczelinę pod obróbką blacharską która będzie poprawiała wentylację? chociaż obawiam się aby ta szczelina nie powodowała zacieków przy tak małym kącie dachu? proszę o opinię. Długość połaci 7m i 5m czy przy tym mniejszym daszku (5m) też stosować dachówki wentylacyjne ?
  10. Witam po przerwie, dzisiaj pytanie trochę z innej beczki mianowicie kiedyś był tutaj poruszany temat domu szkieletowego, ja planuję obudować garaż (dach- krokwie, posadzka - płyta betonowa, z jednej strony przyklejony do domu, z drugiej oparty na trzech betonowych słupach, jeden spad) który chciałbym zrobić właśnie w wersji szkieletowej. Zostało mi sporo łat chciałem zapytać czy łaty wymiar 4x6 cm można do tego wykorzystać. Całość byłaby obłożona styropianem. Wymyśliłem aby łaty dawać pionowo co 50 cm, (garaż w najwyższym miejscu ma 3m) a dodatkowo między tymi pionowymi łatami dawać poprzeczki poziome też z łat w odległości 50 cm czyli wyjdzie taka kratownica (tak wymyśliłem poto aby każda płyta styro była przykręcona na brzegach.. Te łąty pionowe będą przykręcane u dołu do łaty mocowanej do betonowej wylewki a u góry do krokwi. Dodatkowo rozpatruję styropian z frezem aby niwelować ewentualne ruchy konstrukcji, na zewnątrz siatka i klej, rozpatruję też wypełnienie styropianem tych kratek które powstaną z łat a od środka wyłożyć to płytą osb (między płytą a kratownicą ze styropianem powinna chyba być jakaś folia - ale jeszcze nie wiem jaka). Co Panowie sadzicie o takiej konstrukcji?? Proszę o opinie. Pozdrawiam
  11. Witam planuję wykonać garaż który docelowo będzie pokryty dachówką ceramiczną, obecnie planuję pokryć płytami osb 12mm i papą i stąd moje pytania: - jakiej długości wkręty stosować do przykręcania płyt oraz co ile cm kręcić wkręty do krokwii (krokwie 8x16cm) - jakiej długości wkręty lub gwoździe do mocowania kontrłat (planuję kontrłaty grubości 2,5 cm) - jakiej długości gwoździe do przybijania łat (planowane łaty 4x6 cm) - jakim środkiem podklejać zakłady papy (nie termozgrzewalna) z góry dzięki za odpowiedź i Pozdrawiam
  12. Odpowiedzi na Twoje wszystkie pytania opisałem w poście #11989. Powodzenia
  13. Ja osobiście pod V-profil który miałem na ściance kolankowej podklejałem identyczne pasy folii jak pod UD na ścianach, później co kilkadziesiąt centymetrów już na pomontowanych CD naklejałem 10 cm foli dwustronnej, na to fajnie naciągałem folie paroizolacyjną która trzymała się na taśmie dwustronnej i następnie po obwodzie doklejałem na szczelnie te pasy folii paroizolacyjnej wiszące przy UD-kach i V profilu.
  14. Ja mogę się już pochwalić zrobionym prawie całym poddaszem samodzielnie (mały korytarzyk robili fachofcy ) udało się to głównie dzięki poradom z tego forum a szczególnie RomKona za co WIELKIE DZIĘKI, chociaż czasami nie do końca stosowałem się do jego zaleceń, wynikało to z moich przemyśleń bo na pewno nie z doświadczenia które było zerowe , ja osobiście stosowałem taśmę ślizgową na styku tynk c-w - płyta, również kleiłem folię paroizolacyjną do ścian pod profile UD, na łączenia dawałem TT, obwodowo flizelinę, skosy MidFlex,wszystko wklejane na uniflocie, płyty kręciłem również do UD, łączenia skos-sufit na dwóch profilach CD skręcanych ( moim zdaniem jeden z lepszych pomysłów które poleca ROM). Nie polecam w pojedynkę, osobie bez doświadczenia wklejania taśmy MidFlex na długości 4,5m (oj Rom poleciało kilka "ciepłych " słów pod Twoim adresem) , na szczęście miałem pod ręką pinezki o których Rom również wspominał, wszystko szpachlowane dwa razy i szlifowane ręcznie papierem 180. Farba również polecana tu na forum - Forste miałem porównanie z Beckersem i serio jest lepsza. Jestem MEGA zadowolony z jakości jaką udało mi się uzyskać. Pierwszy zrobiony pokój ma już prawie rok i nic złego się nie dzieje. Ciekawostką są taśmy ślizgowe które 6 miesięcy przyklejone do tynku cw, po odcięciu i oderwaniu stosowałem podczas malowania do robienia odcięć- byłem w szoku że klej dalej trzyma i to tak dobrze, trochę szkoda że te taśmy nie są dostępne w mojej okolicy (tylko sklepy internetowe), po zapytaniu przedstawiciela handlowego polecił stosować taśmy pakowe-ale to jedna wielka porażka. Pozdrawiam chociaż jeszcze się pewnie odezwę bo zabieram się za gładzenie ostatniego pomieszczenia (łazienki). a i sznurkowałem na skoblach odstępy co 10 cm.
  15. Planuję w następnym etapie wykonać gładź na suficie w przyszłej łazience, problem tym że na ściance kolankowej na wysokości obmurowanej murłaty pojawiło się pęknięcie, w pokojach obklejałem ścianki kolankowe płytami i po problemie ale czy w łazience też kleić płyty (zielone) na ściankę kolankową biorąc pod uwagę że docelowo tam będą kafle, czy poprostu zostawić bez płyty a kafle przysłonią to pęknięcie? Czy ktoś spotkał się z tym że kafle popękały w obrębie ścianki kolankowej na skutek pracy murłaty??? Czy jest wogóle taka możliwość???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...