Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Niezależny Doradca

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

O Niezależny Doradca

  • Urodziny 21.12.1968

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Toruń
  • Kod pocztowy
    87-100
  • Województwo
    kujawsko-pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Niezależny Doradca's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Bez znaczenia, ważne jest tylko zastosowanie specjalnej woskowanej taśmy na styku gips - tynk, nastepnie odciecie tego co wystaje i wypełnienie styku masą akrylową. W przypadku nie stosowania takiego rozwiazania powstają nieładne spękania w narożnikach.
  2. Przyczyn może być wiele ale (po 3 latach użytkowania) wilgoć jest najbardziej prawdopodobna. W przypadku ścian zewnetrznych budynku to rzeczywiście żle wykonana izolacja lub blacharka a ściany wewnętrzne to ewentualnie wadliwie wykonana instalacja c/o lub wod/kan. Nie należy wykluczać złego przygotowania ścian pod malowanie, lub zastosowanie kiepskich farb.
  3. Bez przesady, wiązanie tynku cieńkowarstwowego przebiega dosyć szybko. Jeżeli to jest 1 ściana to można zaryzykować. Zacznij o tej 10:00 a wieczorem wszystko będzie już po procesie wiązania. Wykonawcy ryzykują na dużych obiektach przy niższych temperaturach i jakoś sie im udaje.
  4. Warstwa aluminium na zewnątrz, nie chodzi w takich rozwiązaniach o promieniowanie tylko o ryzyko zawilgocenia izolacji a aluminium ma bardzo bardzo słabą paroprzepuszczalność i chodzi tu o klasyczną paroizolacje i powstawanie punktu rosy w materiale izolacyjnym bo mokra izolacja to żadna izolacja.
  5. Zasada jest taka: 1.Izolacja termiczna 2.Paroizolacja 3.Płyty GK Między folią a GK zalecałbym odstęp, czyli nie mocował paroizolacji na stelażu dla GK tylko pod nim. Membrana paroizolacyjna musi być w 100% szczelna inaczej nie spełnia swojego zadania i dlatego to klejenie. W przypadku wadliwego wykonania grzyb murowany. Do klejenia najlepiej specjalistyczne taśmy i masy inaczej nie ma się pewności, że klej po prostu z biegiem czasu pzestanie być klejem. 15 cm wełny trochę mało jak na poddasze użytkowe. Przy polskich warunkach temperaturowych zalecane jest 30cm wełny o lambdzie 0,04 (praktycznie nie wykonalne ze wzgledu na konstrukcje dachowe o krokwiach kilkunasto centymetrowych) i z tego powodu szukałbym materiałów o lepszych parametrach. Bardzo fajnym rozwiązaniem jest pianka PUR lub jeszcze lepiej pod wzgledem p.poż PIR zastosowana natryskowo niestety cena jeszcze odstrasza ale moim zdaniem, za kilka lat będzie to podstawowy materiał izolacyjny w budownictwie.
  6. Tanio jeżeli nie liczymy robocizny i nie zależy nam na równomiernej strukturze. Jezeli chodzi o pytanie co taniej, minerał czy silikon? To proponuje wypytać w dobrej hurtowni o ceny tynków i farby uwzględniając już wybrany kolor a nastepnie przeliczyć zużycia. Tynk baranek o frakcji 2mm to około 3kg na m2, obojetnie czy minerał czy żywiczny, minerał trzeba pomalować a wydajność dobrej , gęstej farby silikonowej to 0,35-0,4 l na m2. Do tego robocizna, gdzie tynki barwione w masie nakłada się, zaciera i gotowe, odpada malowanie (uwaga, przy tynkach barwionych w masie potrzebne jest doświadczenie, ale każdy dobry wykonawca może pochwalić się obiektami referencyjnymi). Osobiście w przypadku budynku jednorodzinnego polecałbym markowy silikon barwiony w masie, różnica w cenie np. 2 zł to na całej inwestycji 500zł a mamy gwarancje, że nie obrośnie po roku glonami.
  7. Tynk mineralny i farba silikonowa, tynki silikatowe mają swoje plusy i minusy. Silikaty kredują, ryzyko powstawania plam ze wzgledu na nasiąkliwość, trudne w nakładaniu plusem jest niekorzystne do obrastania glonami środowisko. Najlepiej tynk mineralny pomalowany 2 razy dobrą farbą silikonową posiadającą dodatki glono i grzybobójcze lub tynk silikonowy tez oczywiscie z dodatkiem biocydów.
  8. A teraz jeszcze pare informacji (po powrocie z urlopu) 1. Wilgoć istniejąca w budynku nie jest praktycznie transportowana na zewnatrz poprzez ściany tylko wentylacje i otwarte okna (proste codzienne wietrzenie pomieszczeń). 2.Jeżeli już mamy mówić o paroprzepuszczalności to akryl jest najgorszym rozwiązniem w grę wchodzi jedynie minerał i farba silikonowa. 3.Klejenie tylko obwodowo-punktowe lub na grzebień, wentylacja między izolacją a scianą redukuje termoizolacyjność, ryzyko zasysania i podrywania płyty i w razie pożaru skutki klejenia na placki są katastrofalne.
  9. Ach ta folia kubełkowa. Izolacje najlepiej wykonać dobrym bitumem np.PCI Pecimore na to Styrodur i gotowe. Sam styrodur zabezpiecza przed uszkodzeniami mechanicznymi i dodatkowo jest idealną izolacją termiczną. Folia kubełkowa sie sprawdza jako drenaż ale tylko z włókniną fabrycznie skonsolidowaną z kubełkami. Stosowanie samej foli to jakieś nieporozumienie.
  10. Przemakanie ścian? O co dokladnie chodzi? Co ma przemakanie wspólnego z dociepleniem? Sciany nie oddychaja!
  11. jak fachowiec to jedynie z polecenia, co daje ekipa pijaczkow za połowe ceny? Jakość styropianu sprawdza sie trzema metodami, wagowo bo odchudzony jest lżejszy i deklarowana lambda sie nie sprawdza, optycznie bo regranulat z odzysku daje nierownomierne kuleczki w strukturze i po trzecie wyciaga sie dwie płyty z paczki , odwraca się jedną i przykłada do drugiej, jak nie przylegają do siebie to są łuki czyli niesezonowany i ciety po formowaniu.
  12. Pewnie , zależy kto ma tym malowac. Dla wykonawcy lepiej jest pracować dobrymi materiałami , jeżeli farba to o wysokiej sile krycia a nie czymś co jest zabarwianą wodą i przemalowywać 3 razy . Do tego farby wewnetrzne maja klasy np. ścieralności. Ważne jest z czego ta farba, rozpuszczalnikowa czy nie? z plastyfikatorami czy bez? Zdrowy dom to tynki wapienne , farby silikatowe i jak najmniej tworzyw sztucznych.
  13. Konieczne jest zastosowanie tynku drobnoziarnistego ale przy gladkich tynkach w systemach BSO istnieje ryzyko powstawania rys i spękań. Wykonanie takiej gładkiej powierzchni jest nadzwyczaj trudne potrzeba do tego dobrego fachowca. Akrylowe farby elewacyjne to tandeta, brudzą sie, mają niski wspólczynnik paroprzepuszczalności przez co tendencja do powstawania bąbli (w skrajnych przypadkach) jak już malować elewacje to silikonową ma o wiele lepsze parametry. Oczywiscie istnieją farby akrylowe nowej generacji z dodatkiem dyspersji hybrydowej BASF Col.9 ale kosztuja i z tego co wiem to tylko 2 producentow na polskim rynku ma taką w swojej ofercie (TIKKURILA, BASF RELIUS).
  14. Gips nie ma co szukac na zewnątrz, wchlania wode, puchnie i gnije. Potrzymaj płyte GK na zewnątrz na jeden sezon to zobaczysz co sie stanie z gipsową imitacja piaskowca na elewacji. Jak juz to naturalny kamień i do tego zabezpieczony po wykonaniu środkiem hydrofobizującym. Tynk natryskowy DRYVIT nie taki prosty w aplikacji , potrzeba artysty żeby wylazerunkował deseń naturalnego kamienia no i jak postukasz w taką ściane to wiadomo , że tandeta a nie kamień
  15. Sprawa jest prosta, jezeli chodzi o wyprawe tynkarska, to najlepiej sprawdzic na gotowych obiektach jak wyglada struktura. Jezeli jest równomierna to tynk jest dobry, jezeli producent ma aprobate techniczna ITB na system to nie ma obaw aczkolwiek wazne jest przygotowanie podłoża, jeżeli stare to najlepiej zagruntować jakimś mostkiem szczepnym (grunt z wypełniaczem kwarcowym). Jezeli chodzi o malowanie to bym nie oszczedzał, koniecznie silikon i to dobrej jakosci. STO jest dobrej jakosci ale niestety ta jakość z roku na rok coraz gorsza (nie dotyczy orginalnej farby prosto z niemiec). Osobiście polecal bym Relius F1 synonim Prince Color FS - farba produkowana w niemczech o wysokim stopniu krycia porównywalna do starego Lotusana ale tańsza. Przed malowaniem ważna jest całkowita karbonizacja nowego tynku inaczej pojawią sie wykwity wapienne, najlepiej to sprawdzic na zwilżonej powierzchni za pomocą fenoloftaleiny jako wskaznika PH. Jeżeli tynk barwiony w masie to jedynie silikon i to dobrej jakosci STO, CAPAROL, BASF
×
×
  • Dodaj nową pozycję...