Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

grzeniu666

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    2 380
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana grzeniu666 w dniu 31 Marca

Użytkownicy przyznają grzeniu666 punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

grzeniu666's Achievements

ELITA FORUM (min. 1000)

ELITA FORUM (min. 1000) (6/9)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

55

Reputacja

  1. Nie sądziłem że do wyłączenia Raspberry Pi czy małego routera lub switcha potrzebny rozłącznik jak do PV (że każdy zajmuje 2-mod też nie pomaga). Są takie "eski" DC (tylko na +), nie byłyby OK?: https://allegro.pl/oferta/eti-wylacznik-nadpradowy-bezpiecznik-1p-b10a-6ka-dc-etimat-10-002127714-15645732319 https://allegro.pl/oferta/wylacznik-nadpradowy-dc150v-c16-1p-noark-109968-11837419563 BTW, a taki Eaton AC do 48 V DC?: https://allegro.pl/oferta/wylacznik-nadpradowy-eaton-270344-12613435624
  2. @grzeg, mi projekt płyty robił popularny (wówczas) na grupie http://www.st-projekt.pl/oferta/plyta-fundamentowa/ mam 20cm, dwa pełne piętra z silki 18, strop monolit 15cm, po wielu latach nadal się nie złamała. @pandzik, nie rozumiem problemu ze skracaniem pracy CO (raczej zalety grzewczej PF), problem może być z różnicą/sterowniem na poddaszu, ale @grzeg zwykła wylewka też się sprawdza (ja zimą grzeję zwykle ca 7h dziennie, może silka pomaga, komfort OK).
  3. Jakbym chciał coś dłubnąć przy jednym urządzeniu (z kilku zasilanych jednym zasilaczem) bez odłączania innego. Eski AC po prostu różne mi zostały po instalacji..
  4. Jak pisałem, funkcjonalnie to nie ma niczego zabezpieczać, tylko po prostu odcinać zasilanie DC (tak jak pstryczek na ścianie odcina zasilanie żarówki).
  5. Z zasilacza 24V DC będę zasilał kilka urządzeń (w rozdzielnicy), chciałbym mieć możliwość odłączenia osobno niektórych (najlepiej aparatem na szynie TH35), czy mogę do tego celui zastosować zwykłe eski AC (B10, B16, to nie ma niczego zabezpieczać)?
  6. Tak, Joule to Duplex (nie jestem biegły w tych stalach), to chyba topowa opcja. Wyższa grubość to raczej lepsza trwałość (czy możliwoiść naprawy/spawania), ale teoretycznie (?) jak nic się z tym nie będzie dziać to OK. Chciałbym mieć spokój z tym tematem na zawsze. Jakiś czas temu zmieniłem naczynie na (jeśli dobrze widzę na mailu) Refix DE 40, myślę że spokojnie starczy. Oba mają cyrkulację, miejsca króćców dość typowe. Bardziej patrzę teraz na osłony czujników i chyba Termica troche mi bardziej pasi (ale to nie najważniejsze kryterium). Z tego co czytam autoryzowany ma zrobić przegląda po roku (montaż instalator "posiadający odpowiednie kwalifikacje"). Mają trochę wątpliwych uwag w warunkach gwarancji np. : - Każdy zasobnik musi być wyposażony w reduktor ciśnienia - nie starczy na wejścu dio chaty??? - Należy wykonać zrzut wody z zaworu (temperaturowociśnieniowy) rurką miedzianą do kanalizacji - miedzianą??? - Do grzałki elektryk z uprawnieniami ??? - Na wniosek Joule Sp. z o.o. klient zobowiązany jest do udostępniania aktualnych badań wody. - Grzałka powinna być podłączona poprzez podwójny izolacyjny przełącznik wielobiegunowy z separacją styków co najmniej 3 mm dla obu biegunów. może to nic niezwykłego) - EDIT: +parametry wody niektóre (np. Mg <10mg/l??? Sód 150)
  7. Odkopuję temat, będę zmianiał zasobnik (mam PC) na większy i nierdzewkę, rozważam 300-ki tych producentów, różnicę które widzę to głównie: - gatunek stali lepszy w Joule (316, vs 304 w Termice), - grubość stali wyższa w Termice (jeśli dobrze pamiętam 2mm vs chyba 1mm w Joule), - grawancja dłuższa w Joule (12 lat pod warunkiem płatnego przeglądu po roku, jeszcze nie wiem ile $, Termica 8 lat), - Joule ma grzałkę, ale mi zbędna, - Termica z 10% tańsza. Poradzicie co byście zrobili na moim miejscu? Informacyjnie (o ile istotne): - wodę mam chyba dobrą, bo anody zużywają się bb. powoli, - ciśnienie mam po reduktorze na 3bar, - mam do obiegu grzewczego wlany inhibitor korozji, na instalacji jest odmulacz, ale widzę np,. w rotametrach/szklankach OP że woda ma ciemnawy odcień (od wężownicy?).
  8. W sensie taka moc rezystora, OK, spróbuję przy okazji. PS. Po zmianie przekaźników na wąskie, takie np, silniki rolet (wewnętrznych/materiałowych 150W) działają jak narazie OK. a LEDy porażka.
  9. Przeganiacie mnie wiedzą o kilka rzędów, co zrobić... Czyli sugerujesz że nie dobiorę uniwersalnego typu termistora NTC do wszystkich "odbiorników świetlnych" (jedne np. LED 3W x1, inne LED 8W x 5)? Cholera, chciałem zmienić przekaźniki na węższe (miejsce) Miałem wcześniej większe przekaźniki (2P, zmostkowane) i one się tak nie sklejały. W sumie to z opisu nie wiem czy styki osobno miały po 8A (chyba raczej) czy łącznie? [ATTACH=CONFIG]468954[/ATTACH] https://www.tim.pl/fileuploader/download/download/?d=1&file=GLOWNA/0002/000/01/226/73/2961192.pdf W sensie przez ten rezystor do LEDa popłynie stale jakiś mikro-prądzik (230/2200000 A ?) i zapobiegnie temu peakowi udarowemu? To chodzi o taką "miniaturkę": https://allegro.pl/oferta/rezystor-2m2-2-2m-0-25w-5-tht-opornik-x100szt-10795822241 ?
  10. Koszt (kilkudziesięciu sztuk). Mam już kilkadziesiąt tanich i nie chcę ich wyrzucać (lub próbować sprzedawać). Nie znam się więc innych kontrargumentów nie podam. EDIT: szybklie spojrzenie w google, i te SSRy też nie takie cudowne i bez wad, więc najpierw chcę spróbować termistorów NTC.
  11. U mnie w instalacji każda żarówka LED (czasem grupa kilku), mocy od kilku do kilkunastu watów (230V AC), jest zasilana przez przekaźnik 6A (wąski, AgNi), i czasem mi te przekaźniki "skleja". Chciuałbym to ograniczyć przez zasotosowanie termistorów NTC. Podpowiecie który termistor do tego wybrać (najchętniej ten sam model do wszystkich punktów świetlnych, i najchętniej nie "mniejszy" niż 3A, bo chyba muszę do tego dobrać wyłącznik nadprądowy)? Jest tego cała masa: https://www.trim-pot.com.pl/pl/p/file/a4a8127e2d65332197a0e2779d566652/Dokumentacja.pdf , a nie do końca rozumiem wpływu/zależności oporności, średnicy, prądu itp. PS. Wolę tę opcję niż większe przekaźniki (i/lub lepsze=droższe AgSnO2)
  12. grzeniu666

    Panasonic Aquarea

    To rozwiązanie (o ile wiem/rozumiem) jak ktoś ma elektrozawory na pętlach (i bufor!!!). Serio jest to dla Ciebie wiarygodne (gdy w przypadku elektrozawórów praktycznie wszyscy producenci wymagają buforów) czy zaklinasz rzeczywistość dla świętego spokoju (oby nie do czasu)?
  13. grzeniu666

    Panasonic Aquarea

    Ja jestem amatorem, ale "nie idealne" to brzmi delikatnie, jesteś pewien tych ustaleń z Panasoniciem (czy tylko tak powiedzieli), wierzyć się nie chce?
  14. Hmm, ciekawe że u Ciebie w pierwszym zdaniu masz te 2984kWh (jak w trzecim zdaniu), a u mnie jest 0...
  15. str 3 z faktury+prognozy Tauron, zał [ATTACH=CONFIG]468717[/ATTACH]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...